ΚΑΘΕΔΡΑ ΤΩΝ ΧΛΕΥΑΣΤΩΝ !!
Προς Ρωμαίους 11: 20
Καλώς. Εξαιτίας της απιστίας αποκόπηκαν,
κι εσύ έχεις σταθεί εξαιτίας της πίστης. Μην υψηλοφρονείς, αλλά να φοβάσαι. Γιατί αν ο Θεός δε λυπήθηκε τα φυσικά κλαδιά, μήπως ούτε εσένα λυπηθεί. Δες, λοιπόν, τη χρηστότητα και την αυστηρότητα του Θεού: αφενός σ’ αυτούς
που έπεσαν αυστηρότητα, αφετέρου σ’ εσένα χρηστότητα Θεού – αν επιμένεις στη χρηστότητα,
αλλιώς κι εσύ θα αποκοπείς.
Ο χλευαστής!
Ο εμπαίκτης!
Ο άφρων!
Μια σημαντική κατηγορία ανθρώπων, ανάμεσα στην κοινωνία, είναι οι εμπαίκτες απέναντι στο ζωντανό | αληθινό Θεό, του ουρανού και της γης.
Η κοινωνία μας | ο πολιτισμός μας | ο κόσμος έχει χάσει το αληθινό νόημα της ζωής και απέρριψαν την σοφία του Θεού, ή έστω την φιλοσοφία των αρχαίων και εστράφησαν να λατρεύσουν τα ανθρώπινα ποιήματα, που ονομάζονται καινοτομίες & εφαρμογές.
Οι άνθρωποι λατρεύουν τις εφαρμογές, ή APPS (!) τόσο, ώστε ξεχνούν και να φάνε, ή καλύτερα να μαγειρέψουν κάτι σπιτικό και υγιεινό.
Από κάτω, βόσκει η «καθέδρα των χλευαστών», δηλαδή ο καναπές της άκρατης αυταρέσκειας | του κουτσομπολιού | της διαστροφής | της επιπολαιότητας.
Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ας δούμε τι λέγει ο προφήτης Μιχαίας τον 7ο αιώνα π.Χ (!) δια στόματος Θεού.
Διαβάζουμε:
Ο όσιος απολέστηκε από τη γη,
και ο ευθύς δεν υπάρχει ανάμεσα στους
ανθρώπους·
όλοι ενεδρεύουν για αίμα·
κάθε ένας κυνηγάει τον αδελφό του μέχρι
εξολοθρεμό.
Ετοιμάζουν τα χέρια τους στο να κακοποιούν· ο άρχοντας απαιτεί, και ο
κριτής κρίνει με μισθό·
ο μεγάλος προφέρει την πονηρή του επιθυμία, που, αφού περιστραφούν
μαζί, την εκπληρώνουν.
Ο καλύτερός τους είναι σαν
αγκάθι·
ο ευθύς πιο αιχμηρός από
αγκαθένιον φραγμό·
η ημέρα των φυλάκων σου, η επίσκεψή σου έφτασε·
τώρα, θα είναι η αμηχανία τους.
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ | ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ
Ας δούμε τι γράφει ο Μωυσής προς τον λαό Ισραήλ, μετά από 40 χρόνια πορεία μέσα στις ερήμους:
Αν ένας ψευδομάρτυρας σηκωθεί ενάντια σε άνθρωπο, για να μαρτυρήσει
εναντίον του άδικα,
τότε και οι δύο άνθρωποι, ανάμεσα στους οποίους υπάρχει η διαφορά, θα
σταθούν μπροστά στον Κύριο, μπροστά στους ιερείς, και στους κριτές, που είναι
εκείνες τις ημέρες·
και οι κριτές θα εξετάσουν ακριβώς,
και προσέξτε, αν ο μάρτυρας είναι
ψευδομάρτυρας, και έδωσε μαρτυρία ψευδώς ενάντια στον αδελφό του,
τότε θα κάνετε σ' αυτόν, καθώς αυτός στοχάστηκε
να κάνει στον αδελφό του·
και θα βγάλεις από ανάμεσά σου το κακό.
Και οι υπόλοιποι θα ακούσουν και θα φοβηθούν, και δεν θα πράξουν στο
εξής τέτοιο κακό ανάμεσά σου.
Και το μάτι σου δεν θα λυπηθεί·
θα δοθεί ζωή αντί ζωής, μάτι αντί ματιού, δόντι αντί δοντιού, χέρι αντί
χεριού, πόδι αντί ποδιού.
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
Από την επιστολή του αδελφόθεου Ιακώβου, διαβάζουμε:
Μην καταλαλείτε ο ένας τον άλλον, αδελφοί.
Αυτός που καταλαλεί τον αδελφό του ή κρίνει τον
αδελφό του καταλαλεί το νόμο και κρίνει το νόμο.
Αν όμως κρίνεις το νόμο, δεν είσαι εκτελεστής του νόμου αλλά κριτής του.
Από την 1η επιστολή του αποστόλου Παύλου, προς τον Τιμόθεο, διαβάζουμε:
Εναντίον πρεσβυτέρου μην αποδέχεσαι κατηγορία,
εκτός αν βασίζεται πάνω σε δύο ή τρεις μάρτυρες.
Από την επιστολή του αποστόλου Παύλου, προς τους Ρωμαίους, διαβάζουμε:
Γιατί αποκαλύπτεται οργή Θεού από τον ουρανό
πάνω σε κάθε ασέβεια και αδικία των ανθρώπων,
που καταπνίγουν την αλήθεια με αδικία.
Γιατί ό,τι είναι γνωστό για το Θεό είναι φανερό σ’ αυτούς. Επειδή ο
Θεός τούς το φανέρωσε.
Επειδή τα αόρατα χαρακτηριστικά του από την αρχή της κτίσης του κόσμου
κατανοούνται και διαβλέπονται μέσω των δημιουργημάτων,
όπως και η αιώνια δύναμή του και η θεία ιδιότητά του, ώστε αυτοί να
είναι αναπολόγητοι.
Γιατί, ενώ γνώρισαν
το Θεό, ως Θεό δεν τον δόξασαν ή δεν τον ευχαρίστησαν, αλλά απατήθηκαν με τους
μάταιους διαλογισμούς τους και σκοτείνιασε η ασύνετη καρδιά τους.
Από την 1η επιστολή του αποστόλου Παύλου, προς τους Θεσσαλονικείς, διαβάζουμε:
όχι με πάθος επιθυμίας
καθώς ακριβώς κάνουν και τα έθνη που δεν ξέρουν το Θεό,
το να μην υπερβαίνει κανείς τα όρια και να μην εκμεταλλεύεται
σ’ αυτό το πράγμα τον αδελφό του,
γιατί ο Κύριος είναι τιμωρός για όλα αυτά,
καθώς και προείπαμε σ’ εσάς και σας το βεβαιώσαμε επίσημα.
Ας το δούμε μαζί:
1. Φαίνεται καθαρά η αυστηρότητα του Θεού, στην Παλιά Διαθήκη.
2. Ομοίως και στην Καινή Διαθήκη, ο Θεός είναι αυστηρός με τον άνθρωπο που επιπόλαια (!) εμπαίζει τον Θεόν.
3. Η καταλαλιά του αδελφού, καταδικάζεται από τον νόμο του Ευαγγελίου.
4. Η εκμετάλλευση του αδελφού, με οποιοδήποτε τρόπο που ξεπερνά τα όρια της αγάπης (!) καταδικάζεται από τον νόμο του Ευαγγελίου.
5. Όταν καταπνίγεται η αλήθεια με αδικία (!) ή με δύο μέτρα και δύο σταθμά (!) αυτό καταδικάζεται ως αμαρτία, από τον νόμο του Ευαγγελίου.
ΜΑΚΑΡΙΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, Ο ΣΥΝΕΤΟΣ
Άραγε, υπάρχει άνθρωπος (!) που είναι αρκετά συνετός ώστε να προσέχει τα βήματα του | την ζωή του;
Ναι, υπάρχουν και αυτό φαίνεται διαβάζοντας ήδη από τον 1ο
Ψαλμό.
Διαβάζουμε:
Μακάριος ο άνθρωπος, που δεν περπάτησε σε θέλημα ασεβών,
και σε δρόμο αμαρτωλών δεν στάθηκε,
και σε καθέδρα χλευαστών δεν κάθησε·
αλλά,
στον νόμο τού Κυρίου είναι το θέλημά του, και
στον νόμο του μελετάει ημέρα και νύχτα.
Από δε τον 120ο ψαλμό των αναβαθμών, διαβάζουμε:
Στη θλίψη μου έκραξα στον Κύριο, και με εισάκουσε.
Κύριε, λύτρωσε την ψυχή μου από αναληθή χείλη,
από δόλια γλώσσα.
Τι θα σου δώσει ή τι θα σου προσθέσει η δόλια γλώσσα;
Τα ακονισμένα βέλη τού δυνατού,
με κάρβουνα από άρκευθο.
Ας το δούμε:
1. Ο άνθρωπος, που δεν κάθισε στην «καθέδρα των χλευαστών» είναι μακάριος.
2. Όμως, αυτός ο άνθρωπος θλίβεται από την δόλια γλώσσα των χλευαστών.
3. Αυτός ο άνθρωπος κράζει προς τον Θεόν (!) για βοήθεια.
4. Το θέλημα του, είναι στον νόμο του Ευαγγελίου.
5. Μελετάει το Ευαγγέλιο (!) ημέρα και νύχτα.
6. Δεν εμπιστεύεται ανθρώπους (!) ούτε συμμορφώνεται με τα λόγια κάποιου.
7. Μένει πάντα μόνος στο ταμείο του (!) και από εκεί λαμβάνει όλη την χάρη του Θεού που απαιτείται κάθε ημέρα, με οδηγία Πνεύματος Αγίου.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Φοβάσαι μην λυπήσεις τον Θεόν (!) όταν έρχεσαι σε «καθέδρα χλευαστών»;
Συγχωρείς όλους αυτούς (!) που σε καταδίκασαν ερήμην;
Γνωρίζεις την αυστηρότητα του Θεού, στην Καινή Διαθήκη;
ΑΚΟΥΣΤΕ | ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΥΜΝΟ, ΕΔΩ:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου