ΑΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΘΕΙΑ ΜΑΖΙ !!
Προς Εβραίους 3: 12
Προσέχετε, αδελφοί, μήπως υπάρχει μέσα
σε κάποιον από εσάς μια άπιστη καρδιά κακή, που θα γίνει με το να
αποστατήσει από το ζωντανό Θεό.
Κίνδυνος
Προσοχή
Μακριά
Ο άνθρωπος του Θεού δοκιμάζεται μέχρι τέλους (!) στην πίστη και στην αλήθεια.
Ένας δόκιμος άνθρωπος του Θεού (!) θα κληρονομήσει την βασιλεία των ουρανών, βεβαίως.
Ο διάβολος και σατανάς | ο πειράζων γνωρίζει τις αδυναμίες καθενός και έρχεται σε κατάλληλο χρόνο αδυναμίας (!) να προσβάλει τον άνθρωπο με πειρασμούς.
Έχουμε πολλά παραδείγματα, από τις Γραφές.
Ο Αβραάμ, ο πατέρας της πίστεως δοκιμάστηκε στην πίστη, με τον γιό του Ισαάκ.
Ο λαός Ισραήλ, δοκιμάστηκε στην πορεία μέσα σε ερήμους, επί 40 χρόνια, στην πίστη και υπακοή.
Ο Τιμόθεος, πνευματικό τέκνο του Παύλου, δοκιμάστηκε στην αλήθεια, επί σειρά ετών.
ΠΡΟΣΟΧΗ
Ο απόστολος Παύλος, συγγραφέας της προς Εβραίους επιστολής γράφει αναλυτικά επάνω σε αυτό το θέμα.
Διαβάζουμε:
Προσέχετε, αδελφοί,
μήπως υπάρχει μέσα σε κάποιον από εσάς μια άπιστη καρδιά πονηρή,
που θα γίνει με το να αποστατήσει από το ζωντανό Θεό.
Αλλά προτρέπετε ο ένας τον άλλο κάθε ημέρα,
μέχρις ότου λέμε το “σήμερα”,
για να μη σκληρυνθεί κανείς από εσάς από την απάτη της αμαρτίας
– γιατί έχουμε γίνει μέτοχοι του Χριστού,
αν βέβαια κατέχουμε την αρχική μας πεποίθηση μέχρι το τέλος σταθερή –
καθώς λέγεται:
Σήμερα, αν ακούσετε τη φωνή του, μη σκληρύνετε
τις καρδιές σας όπως όταν με παραπικράνατε.
Επειδή, μερικοί, αφού άκουσαν, προκάλεσαν σ' αυτόν έντονη πικρία·
όχι, όμως, όλοι που βγήκαν από την Αίγυπτο με τον Μωυσή.
Και με ποιους αγανάκτησε σαράντα έτη;
Όχι μ’ εκείνους που αμάρτησαν, των οποίων τα νεκρά σώματα έπεσαν στην
έρημο;
Και για ποιους ορκίστηκε πως δε θα εισέλθουν
στην ανάπαυσή του
παρά για εκείνους που απείθησαν;
Και βλέπουμε ότι δεν μπόρεσαν να εισέλθουν λόγω απιστίας.
Ας το δούμε:
1. Ο κίνδυνος πάθε πιστού: «μία πονηρή καρδιά με απιστία στον λόγο του Θεού».
2. Και αυτό φαίνεται αργά, όταν ο πιστός έχει ήδη αποστατήσει (!) από την αλήθεια και την υποταγή στον ζωντανό Θεό.
3. Και αρχίσει να εμφανίζεται και πάλι η σκληρότητα των συναισθημάτων (!) μέσα από την απάτη της ανομίας | της αμαρτίας.
4. Και έλθει ο ουράνιος Πατέρας σε πίκρα (!) όπως και με τον λαό Ισραήλ, 40 χρόνια πορεία, μέσα στις ερήμους.
5. Και αγανακτήσει ο Θεός (!) και έλθει η αιφνίδια κρίση επάνω σε αυτούς που αμάρτησαν.
6. Και βλέπουμε ότι αυτοί δεν μπήκαν στην γη της Επαγγελίας, λόγω της απιστίας.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Στην ίδια επιστολή και στο επόμενο κεφάλαιο, ο Παύλος γράφει συνέχεια, απευθυνόμενος στους πιστούς της Καινής Διαθήκης:
Ας φροντίσουμε, λοιπόν, να
εισέλθουμε σ’ εκείνη την ανάπαυση,
για να μην πέσει κανείς στο ίδιο υπόδειγμα της απείθειας μ’ εκείνους
τους Ισραηλίτες.
Γιατί είναι ζωντανός ο λόγος του Θεού και ενεργητικός και κοφτερότερος
περισσότερο από κάθε δίκοπη μάχαιρα
και διεισδύει μέχρι το χωρισμό της ψυχής και του πνεύματος, των αρθρώσεων
και των μυελών των οστών, και κρίνει τις σκέψεις και τις προθέσεις της καρδιάς.
Και δεν υπάρχει κτίσμα αφανές μπροστά του, αλλά όλα είναι γυμνά και
φανερωμένα μπροστά στα μάτια του·
προς αυτόν εμείς θα δώσουμε λόγο.
Επειδή έχουμε, λοιπόν, μέγα Αρχιερέα που έχει διαπεράσει τους ουρανούς,
τον Ιησού τον Υιό του Θεού, ας κρατούμε σταθερά την ομολογία μας.
Γιατί δεν έχουμε Αρχιερέα που να μη δύναται να συμπαθήσει στις
ασθένειές μας, αλλά έναν που έχει πειραχτεί σε όλα όμοια μ’ εμάς χωρίς αμαρτία.
Ας προσερχόμαστε λοιπόν με παρρησία στο θρόνο της χάρης, για να λάβουμε
έλεος και να βρούμε χάρη για βοήθεια στον κατάλληλο καιρό.
Ας το δούμε:
1. Αυτό που συνέβη με τους Ισραηλίτες ήταν το υπόδειγμα (!) της απιστίας και απείθειας μαζί.
2. Η είσοδος στην βασιλεία των ουρανών, όμως, απαιτεί αληθινή σπουδή και μαθητεία στο Ευαγγέλιο του Θεού.
3. Διότι στον Θεό, έχουμε να δώσουμε λόγο | απολογία.
4. Καθώς ο λόγος του Θεού είναι ζωντανός | ενεργητικός και κοφτερός σαν μάχαιρα.
5. Αυτός ο λόγος διεισδύει και διαχωρίζει:
6. Την ψυχή από το πνεύμα.
7. Τις αρθρώσεις και μυελό των οστών.
8. Ανακρίνει τις σκέψεις του νου.
9. Ακόμη (!) και τις προθέσεις της ψυχής | των συναισθημάτων.
10. Και τέλος, δεν υπάρχει κτίσμα επάνω στην γη (!) που να είναι αφανές στα μάτια του Θεού, αφού όλα είναι γυμνά και καθαρά μπροστά Του.
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ
Γράφοντας ο απόστολος Πέτρος την 1η επιστολή προς τους πιστούς Ιουδαίους που είναι διεσπαρμένοι στην Μικρά Ασία, λέγει:
Η τιμή, λοιπόν, είναι σε σας που πιστεύετε·
ενώ σ' αυτούς που απειθούν,
η πέτρα που αποδοκίμασαν εκείνοι που οικοδομούν,
αυτή έγινε ακρογωνιαία πέτρα,
και λίθος προσκόμματος,
και πέτρα σκανδάλου·
οι οποίοι προσκόπτουν στον λόγο,
καθώς είναι απειθείς·
Και συνεχίζει ο απόστολος Πέτρος:
αλλά, αν κάποιος πάσχει ως Χριστιανός, ας μη ντρέπεται,
αλλά ας δοξάζει τον Θεό ως προς αυτό·
επειδή, έφτασε ο καιρός το να αρχίσει η κρίση από
τον οίκο τού Θεού·
και αν αρχίζει πρώτα από μας,
τι θα είναι το τέλος εκείνων που απειθούν στο ευαγγέλιο του Θεού;
Και «αν ο δίκαιος μόλις σώζεται, ο ασεβής και ο αμαρτωλός πού θα φανεί;».
Ας το δούμε:
1. Σε αυτούς που πιστεύουν ο Ιησούς Χριστός | ο βράχος (!) είναι πολύτιμος
2. Σε αυτούς που απειθούν (!) ο Ιησούς Χριστός, ο ακρογωνιαίος βράχος, είναι πέτρα σκανδάλου και λίθος προσκόμματος.
3. Πέτρα σκανδάλου, λόγω απιστίας.
4. Λίθος προσκόμματος, λόγω απείθειας.
5. Ήδη, ο καιρός είναι | έφτασε (!) να αρχίσει η κρίση από του οίκου του Θεού, την Εκκλησία του Θεού.
6. Ο δε δίκαιος, μόλις σώζεται (!) δια της πίστεως του.
7. Ο δε ασεβής και ο άνομος πώς | που θα επιβιώσει;
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Σε ποια κατηγορία βρίσκεσαι;
Ντρέπεσαι επειδή είσαι του Χριστού;
Τι αξία έχει ο Χριστός για σένα;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου