Η ΑΝΩΘΕΝ ΣΟΦΙΑ !!
Ιακώβου επιστολή 1: 5
Και αν κάποιος από εσάς έχει έλλειψη σοφίας, ας ζητά από
το Θεό που δίνει σε όλους απλόχερα και χωρίς να επιπλήττει, και θα του δοθεί.
Η σοφία
Η σύνεση
Η φρόνηση
Σοφία, ονομάζουμε τον λόγο | την διαχείριση του λόγου (!) με πραότητα | πίστη και εμπιστοσύνη εις τον Θεόν.
Αντίθετα, ο άφρων σκέπτεται ότι δεν υπάρχει Θεός.
Σύνεση, ονομάζουμε την διαχείριση της γνώσης δια του λόγου, με πλήρη τάξη και αποτελέσματα ειρήνης στην κοινωνία των ανθρώπων.
Αντίθετα, ο ασύνετος είναι πάντα αγχωμένος | στρεσαρισμένος | πιεσμένος από έλλειψη χρόνου.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΠΑΡΟΙΜΙΩΝ
Ο σοφός βασιλιάς του Ισραήλ, ο Σολομών κατέγραψε πολλές παροιμίες δια Πνεύματος Αγίου και μπορούμε να τις βρούμε συγκεντρωμένες στο βιβλίο των Παροιμιών.
Διαβάζουμε:
Ο σοφός στην καρδιά θα ονομάζεται φρόνιμος· και η γλυκύτητα των χειλέων
προσθέτει μάθηση.
Η σύνεση είναι πηγή ζωής σ' αυτόν που την έχει· ενώ η παιδεία των
αφρόνων είναι μωρία.
Η καρδιά τού σοφού συνετίζει το στόμα του, και προσθέτει μάθηση στα
χείλη του.
Ο φόβος τού Κυρίου είναι διδασκαλία σοφίας· και η ταπείνωση
προπορεύεται της δόξας.
Ο φλύαρος είναι σαν τραύματα από μάχαιρα· ενώ η γλώσσα των σοφών, είναι
γιατρειά.
Ας το δούμε μαζί:
1. Η διδασκαλία της σοφίας, προέρχεται από τον φόβο του λόγου του Θεού.
2. Η γλώσσα της σοφίας, είναι γιατρειά στον πλησίον.
3. Η καρδιά του σοφού, συνετίζει τους λόγους της γνώσεως και εκφέρει αυτούς με τάξη και φρόνηση.
4. Η σύνεση, η διαχείριση της γνώσης (!)είναι πηγή ζωής, όταν κάποιος την έχει.
5. Ο σοφός άνθρωπος, ονομάζεται και φρόνιμος.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ
Ο αδελφόθεος Ιάκωβος γράφει στην επιστολή του:
Ποιος είναι σοφός και επιστήμονας μεταξύ σας;
Ας δείξει από την καλή συμπεριφορά του τα έργα του με πραότητα σοφίας.
Αν όμως έχετε πικρή ζήλια και φατριασμό μέσα στην καρδιά σας, μην
καυχιέστε
και μην ψεύδεστε ενάντια στην αλήθεια.
Δεν είναι αυτή η σοφία που
κατεβαίνει από επάνω,
αλλά είναι επίγεια, ψυχική,
δαιμονιώδης.
Γιατί όπου υπάρχει ζήλια και φατριασμός, εκεί υπάρχει ακαταστασία και
κάθε φαύλο (αχρείο) πράγμα.
Ενώ η
σοφία από επάνω,
πρώτα
αφενός είναι αγνή,
έπειτα ειρηνική,
επιεικής, ευπειθής,
γεμάτη από έλεος και καρπούς αγαθούς,
αμερόληπτη, ανυπόκριτη.
Και ο καρπός της δικαιοσύνης σπέρνεται με ειρήνη από αυτούς που
πράττουν την ειρήνη.
Ας το δούμε μαζί:
1. Σοφός, η επιστήμων είναι ο άνθρωπος με καλή συμπεριφορά | καλό ήθος | καλό χαρακτήρα.
2. Αυτή η σοφία έρχεται άνωθεν | από τον Θεό, στον άνθρωπο.
3. Είναι αγνή | καθαρή.
4. Είναι ειρηνική με τους ανθρώπους.
5. Είναι επιεικής με τον πλησίον.
6. Είναι ευπειθής όταν διαδικάζεται.
7. Είναι γεμάτη από έλεος στον αδύνατο | στον ανίσχυρο.
8. Είναι καρποφόρα καλώ έργων.
9. Είναι αμερόληπτη, όταν κρίνει | αποφασίζει.
10. Είναι ανυπόκριτη (!) ανάμεσα σε αδελφούς | συγγενείς | φίλους.
11. Έχει καρπό δικαιοσύνης με ειρήνη | ειρηνοποιός.
ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Αξίζει να δούμε από τον λόγο του Θεού (!) τα 9 πνευματικά χαρίσματα (δώρα) που διαχειρίζεται ο Θεός, δια Πνεύματος Αγίου, σε κάθε πιστό παιδί του.
Διαβάζουμε από την 1η επιστολή του Παύλου, προς τους Κορίνθιους αδελφούς:
Σε καθέναν, λοιπόν, δίνεται η φανέρωση του Πνεύματος για το συμφέρον.
Γιατί σε έναν μέσω του Πνεύματος δίνεται λόγος σοφίας,
σε άλλον όμως λόγος γνώσης κατά το ίδιο Πνεύμα,
σε άλλον πίστη με το ίδιο Πνεύμα
και σε άλλον χαρίσματα ιαμάτων με το ένα Πνεύμα
και σε άλλον ενέργειες θαυματουργικών δυνάμεων
και σε άλλον προφητεία
και σε άλλον διακρίσεις πνευμάτων,
σε άλλον γένη γλωσσών
και σε άλλον ερμηνεία γλωσσών.
Όλα λοιπόν αυτά τα ενεργεί το ένα και το αυτό Πνεύμα
διανέμοντας ιδιαιτέρως σε καθέναν καθώς θέλει.
Ποθείτε όμως με ζήλο τα χαρίσματα τα μεγαλύτερα.
Και ακόμα σας δείχνω μια οδό υπερβολικά έξοχη:
Επιδιώκετε την αγάπη,
να ποθείτε όμως με ζήλο τα πνευματικά,
και περισσότερο για να προφητεύετε.
Ας το δούμε μαζί:
1. Δια Πνεύματος Αγίου (!) δίδεται λόγος σοφίας, στον ζητούντα με ζήλο.
2. Δια Πνεύματος Αγίου (!) δίδεται λόγος γνώσεως (πνευματικής συνέσεως) σε όποιον το ποθεί με ζήλο.
3. Ο πιστός εκλέγει και ποθεί με δίψα (!) το καλύτερο χάρισμα, που θεωρεί ότι θα βοηθήσει το έργο του Θεού.
4. Ο πιστός θυμάται (!) να εργάζεται το χάρισμα, που του εδόθη δια Πνεύματος Αγίου για το καλό του έργου.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Θεωρείς την έλλειψη σου στην σοφία;
Ξεχωρίζεις την σοφία από την σύνεση;
Μελετάς τον λόγο του Θεού, τακτικά και συστηματικά;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου