ΠΡΩΤΟΝ | ΔΕΥΤΕΡΟΝ | ΤΡΙΤΟΝ !!
1η Πέτρου επιστολή 4: 7
πάντων δε το τέλος ήγγικε σωφρονήσατε ούν
και νήψατε εις τας προσευχάς προ πάντων δε την εις εαυτούς αγάπην εκτενή
έχοντες ότι η αγάπη καλύψει πλήθος αμαρτιών
Ιεράρχηση
Οι ανάγκες
Η πυραμίδα
Για όσους δεν γνωρίζουν την πυραμίδα του Abraham Maslow (1908 – 1970) ενός Αμερικανού ψυχολόγου, που έμεινε γνωστός για τη θεωρεία της ιεράρχησης των αναγκών που υποστηρίζει ότι υπάρχουν πέντε επίπεδα αναγκών από τα οποία εξαρτάται όλη, σχεδόν, η συμπεριφορά μας.
Ας τα δούμε:
1. Φυσιολογικές (Φαγητό, νερό, αέρας)
2. Ασφάλεια (Στέγη, υγεία, προστασία)
3. Κοινωνικές (Σχέσεις με ανθρώπους)
4. Αυτοεκτίμησης (Φήμη, το κύρος)
5. Αυτοπραγμάτωσης (Δημιουργικότητα, ηθική, επίλυση προβλημάτων, αποβολή προκαταλήψεων, αποδοχή γεγονότων)
Με βάση αυτή την πιο πάνω ταξινόμηση (!) εξηγείται, πιο κάτω, η ανθρώπινη παρακίνηση σε 3 προτάσεις:
1. Ο άνθρωπος προσπαθεί συνεχώς (!) να ικανοποιήσει καλύτερα τις ανάγκες του και επιθυμεί συνεχώς και περισσότερα (!) με βάση αυτά που έχει κάθε φορά.
2. Όσο πιο πολύ ικανοποιείται μια ανάγκη, τόσο λιγότερο τον παρακινεί μέχρι του σημείου που ικανοποιείται πλήρως και παύει να παρακινεί. Τότε γεννιέται μια νέα ανάγκη. Καμία ανάγκη δεν εξαλείφεται (!) απλά χάνει την δυναμική της για ένα διάστημα.
3. Η ιεράρχηση των αναγκών προκύπτει από την προτεραιότητα τους για ικανοποίηση που σημαίνει ότι ένας άνθρωπος προσπαθεί πρώτα να εξασφαλίσει την ανάγκη να έχει πόσιμο νερό και στην συνέχεια να αγοράσει ένα ρούχο, που του αρέσει πολύ.
ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ | ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ
Ο λόγος του Θεού δημιουργεί στον άνθρωπο, μέσα του, ανατροπές αφού πλέον όλη η συνήθης ψυχολογία του αλλάζει από την στιγμή που θα γνωρίσει τον Ιησού Χριστό σαν ποιμένα | δάσκαλο | φίλο πιστό.
Ας δούμε τις ανατροπές από τον Κύριο Ιησού Χριστό και την διδασκαλία Του:
ζητείτε δε πρώτον την βασιλείαν του θεού και την δικαιοσύνην αυτού
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
Γράφοντας ο απόστολος Πέτρος, σχετικά, τονίζει:
πάντων δε το τέλος ήγγικε
Και πάλι:
και αυτό τούτο δε σπουδήν πάσαν παρεισενέγκαντες (καταβάλλοντες)
επιχορηγήσατε (προσθέσατε) εν τη πίστει υμών την αρετήν
εν δε τη αρετή την γνώσιν
εν δε τη γνώσει την εγκράτειαν
εν δε τη εγκρατεία την υπομονήν
εν δε τη υπομονή την ευσέβειαν
εν δε τη ευσεβεία την φιλαδελφίαν
εν δε τη φιλαδελφία την αγάπην
ταύτα γαρ υμίν υπάρχοντα και πλεονάζοντα
ουκ αργούς ουδέ ακάρπους καθίστησιν εις την του κυρίου ημών Ιησού χριστού επίγνωσιν
ω γαρ μη πάρεστι ταύτα τυφλός εστι μυωπάζων
λήθην λαβών (λησμόνησε) του καθαρισμού των πάλαι αυτού αμαρτιών
διό μάλλον αδελφοί σπουδάσατε βέβαιαν υμών την κλήσιν και εκλογήν ποιείσθαι ταύτα γαρ ποιούντες ου μη πταίσητέ ποτε ούτω γαρ πλουσίως επιχορηγηθήσεται υμίν η είσοδος εις την αιώνιον βασιλείαν του κυρίου ημών και σωτήρος Ιησού χριστού
1. Η παρακίνηση του ανθρώπου του Θεού, είναι η μαθητεία, το σχολείο του Θεού.
2. Πρώτον, η βασιλεία του Θεού και η δικαιοσύνη του Θεού.
3. Δεύτερον, ο αγιασμός στην επιμέλεια του χαρακτήρα.
4. Τρίτον, η ειρήνη μετά πάντων ανθρώπων.
ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Ο απόστολος Παύλος, γράφει σχετικά:
Προς τους Εβραίους
αδελφούς:
ειρήνην διώκετε μετά πάντων και τον αγιασμόν
Προς τους Κορινθίους
αδελφούς:
διώκετε την αγάπην ζηλούτε δε τα πνευματικά
μάλλον δε ίνα προφητεύητε.
Προς τους Θεσσαλονικείς
αδελφούς:
οράτε μη τις κακόν αντί κακού τινί αποδώ
αλλά πάντοτε το αγαθόν διώκετε και εις αλλήλους και εις πάντας.
Προς τον
Τιμόθεο, απεσταλμένο στην Έφεσο:
έστι δε πορισμός μέγας η ευσεβέια μετά αυταρκείας
ουδέν γαρ εισηνέγκαμεν εις τον κόσμον
δήλον ότι ουδέ εξενεγκείν τι δυνάμεθα
έχοντες δε διατροφάς και σκεπάσματα τούτοις αρκεσθησόμεθα
οι δε βουλόμενοι πλουτείν
εμπίπτουσιν εις πειρασμόν και παγίδα
και επιθυμίας πολλάς ανοήτους και βλαβεράς
αίτινες βυθίζουσι τους ανθρώπους εις όλεθρον και απώλειαν
ρίζα γαρ πάντων των κακών εστίν η φιλαργυρία
ης τινές ορεγόμενοι
απεπλανήθησαν από της πίστεως
και εαυτούς περιέπειραν οδύναις πολλαίς.
Ας το δούμε μαζί:
1. Ο άνθρωπος του Θεού, είναι ένας εργάτης του Ιησού Χριστού.
2. Εργαζόμενος για την βασιλεία των ουρανών.
3. Την μεγαλύτερη κατάκτηση | ικανοποίηση | καύχηση.
4. Το μεγαλύτερο βραβείο.
5. Τον στέφανο της δικαιοσύνης.
6. Εν εκείνη τη ημέρα (!) από τον δίκαιο κριτή ζώντων και νεκρών, Κύριον Ιησού Χριστό.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου