Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΠΑΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΑΡΝΑΒΑ !!
Πράξεις 11: 19
Εκείνοι μεν, λοιπόν, που διασκορπίστηκαν
από τον διωγμό ο οποίος έγινε εξαιτίας τού Στεφάνου, πέρασαν μέχρι τη Φοινίκη και
την Κύπρο και την Αντιόχεια, χωρίς να κηρύττουν σε κανέναν τον λόγο τού Θεού, παρά
μονάχα στους Ιουδαίους.
Εκκλησία
Διακονίες
Ανάπτυξη
Η ίδρυση της Εκκλησίας του Θεού, στην Αντιόχεια ήταν θαυμαστή (!) αφού ήταν μια πόλη Ρωμαϊκή από το 65 π.Χ (πρωτεύουσα της Συρίας) η πιο σημαντική για την εποχή των Αποστόλων, με πληθυσμό περί τους 500.000 κατοίκους.
Σε αυτή την πόλη, που επίνειο της στην Μεσόγειο ήταν η Σελεύκεια, κατέφυγαν οι μαθητές μετά από τον διωγμό για τον θάνατο του Ευαγγελιστή Στεφάνου.
Διαβάζουμε από τις Πράξεις:
Εκείνοι μεν, λοιπόν, που διασκορπίστηκαν από τον διωγμό ο οποίος έγινε εξαιτίας
τού Στεφάνου,
πέρασαν μέχρι τη Φοινίκη και την Κύπρο και την Αντιόχεια,
χωρίς να κηρύττουν σε κανέναν τον λόγο τού Θεού, παρά μονάχα στους Ιουδαίους.
Ήσαν, όμως, μερικοί απ' αυτούς, άνδρες Κύπριοι και Κυρηναίοι, που όταν μπήκαν
μέσα στην Αντιόχεια, μιλούσαν στους Ελληνιστές,
ευαγγελιζόμενοι σ' αυτούς τον Κύριο Ιησού.
Και το χέρι τού Κυρίου ήταν μαζί τους·
κι ένα μεγάλο πλήθος, αφού πίστεψαν, επέστρεψαν στον Κύριο.
Ακούστηκε, όμως, ο λόγος γι' αυτούς στα αυτιά της Εκκλησίας, που ήταν στην
Ιερουσαλήμ·
και έστειλαν τον Βαρνάβα για να περάσει μέχρι την Αντιόχεια.
Τότε, ο Βαρνάβας βγήκε έξω προς την Ταρσό για να αναζητήσει τον Σαύλο,
και όταν τον βρήκε, τον έφερε στην Αντιόχεια.
Και καθώς συνήλθαν στην εκκλησία έναν ολόκληρο χρόνο,
δίδαξαν ένα μεγάλο πλήθος,
και πρώτα στην Αντιόχεια οι μαθητές ονομάστηκαν Χριστιανοί.
Ας το δούμε μαζί:
1. Κατά ένα θαυμαστό τρόπο (!) οι μαθητές (κυρίως Κύπριοι και Κυρηναίοι) που σκορπίστηκαν λόγω του διωγμού του Στεφάνου, στις πόλεις της Φοινίκης, της Κύπρου και της Αντιόχειας.
2. Φτάνοντας στην Αντιόχεια και χωρίς φόβο (!) κήρυτταν τον λόγο του Θεού, ανάμεσα στους Ιουδαίους και τους Ελληνιστές Ιουδαίους.
3. Το χέρι του Θεού ήταν μαζί τους και ένα μεγάλο πλήθος (!) επίστευσε στον Χριστόν.
4. Αφού η Εκκλησία στα Ιεροσόλυμα, έμαθε τα γεγονότα (!) έστειλε τον Βαρνάβα, ένα Κύπριο μαθητή, να σταθεί κοντά στους αδελφούς.
5. Ο Βαρνάβας με την σειρά του βλέποντας την χάρη του Θεού και το έργο να αυξάνει έτρεξε να βρει τον Σαύλο ή Παύλο, στην πατρίδα του την Ταρσό, που δεν απείχε πολύ.
6. Οι δύο μαζί εργάτες αυτοί παρέμειναν στην Αντιόχεια επί ένα χρόνο μαζί και τότε για πρώτη φορά (!) οι μαθητές της Εκκλησίας, ονομάστηκαν Χριστιανοί.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ | Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΥΟ
Διαβάζουμε από τις Πράξεις, την συνέχεια αυτής της πορείας της Εκκλησίας:
Στην Αντιόχεια, μέσα στην υπάρχουσα εκκλησία,
υπήρχαν μερικοί προφήτες και δάσκαλοι, ο Βαρνάβας
και ο Συμεών, που αποκαλείτο Νίγερ,
και ο Λούκιος ο Κυρηναίος,
και ο Μαναήν, που συναναστράφηκε μαζί με τον τετράρχη Ηρώδη,
και ο Σαύλος.
Και ενώ υπηρετούσαν στον Κύριο και
νήστευαν, το Πνεύμα το Άγιο είπε:
Ξεχωρίστε
σε μένα τον Βαρνάβα και τον Σαύλο για το έργο που τους προσκάλεσα.
Τότε, αφού νήστεψαν και προσευχήθηκαν,
και έβαλαν επάνω σ' αυτούς τα χέρια, τους απέστειλαν.
Ας το δούμε μαζί:
1. Μέσα στην Εκκλησία της Αντιόχειας υπήρχαν πλέον, εργάτες με διακονίες (!) από τον Κύριο Ιησού Χριστό.
2. Προφήτες με διακονία.
3. Διδάσκαλοι με διακονία.
4. Συνολικά πέντε εργάτες (!) αφιερωμένοι στον Κύριο Ιησού, με νηστείες και προσευχές.
5. Ξαφνικά (!) στην προσευχή, μιλάει ο Θεός δια Πνεύματος Αγίου, με έναν προφήτη, με διακονία: «Ξεχωρίστε για με τον Βαρνάβα και τον Σαύλο, για το έργο που τους προσκάλεσα».
6. Αμέσως (!) οι αδελφοί | οι μαθητές, όλοι, υποτάχθηκαν στην φωνή του Πνεύματος του Αγίου.
7. Και νήστεψαν | προσευχήθηκαν | επέθεσαν τα χέρια επάνω στους δύο εργάτες (!) με πίστη στον Χριστόν και απέστειλαν.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΒΑΡΝΑΒΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΑΥΛΟ.
Η Εκκλησία έχει συνέχεια στο έργο του Θεού, που είναι ο Ευαγγελισμός των ανθρώπων, το κήρυγμα της κατά χάριν Θεού Σωτηρίας στο πρόσωπο | στο όνομα του Ιησού.
Αφού οι δύο απόστολοι του Χριστού ο Βαρνάβας και ο Παύλος αναχώρησαν, το έργο του Θεού συνεχίστηκε με τους τρεις εργάτες, που απέμειναν στην Αντιόχεια.
Ήταν:
1. Ο Συμεών | Νίγερ.
2. Ο Λούκιος από την Κυρήνη.
3. Ο Μαναήν
Και το έργο του Θεού αύξησε ραγδαία και πάλι (!) αφού οι εργάτες του Θεού είχαν τουλάχιστον δύο διακονίες: (α) ήσαν προφήτες και (β) ήσαν διδάσκαλοι.
Το ότι η εκκλησία της Αντιόχειας αύξανε φαίνεται από τις Πράξεις των Αποστόλων, αφού τινές από τα Ιεροσόλυμα, ζήλεψαν αυτή την αύξηση και έτρεξαν να διδάξουν ότι πρέπει να περιτέμνονται κατά τον νόμο του Μωυσή.
Διαβάζουμε:
Και από εκεί (ο Παύλος και ο Βαρνάβας) απέπλευσαν στην Αντιόχεια, απ' όπου
είχαν παραδοθεί στη χάρη τού Θεού για το έργο που εκτέλεσαν.
Όταν δε ήρθαν και συγκέντρωσαν την εκκλησία, ανήγγειλαν όσα ο Θεός έκανε
διαμέσου αυτών,
και ότι άνοιξε στα έθνη θύρα πίστης.
Και διέμεναν εκεί όχι λίγο καιρό, μαζί με τους μαθητές.
Και (όταν) κατέβηκαν μερικοί από την Ιουδαία δίδασκαν τους αδελφούς ότι:
Αν δεν κάνετε την περιτομή, σύμφωνα με τη συνήθεια του Μωυσή, δεν μπορείτε
να σωθείτε.
Αφού, λοιπόν, έγινε αντίσταση και συζήτηση όχι λίγη από τον Παύλο και τον
Βαρνάβα προς αυτούς,
ενέκριναν να ανέβει ο Παύλος και ο Βαρνάβας και μερικοί άλλοι απ' αυτούς
προς τους αποστόλους και πρεσβύτερους στην Ιερουσαλήμ,
για το ζήτημα αυτό.
Και σηκώθηκαν μερικοί, εκείνοι από την παράταξη των Φαρισαίων, οι οποίοι
είχαν πιστέψει,
και έλεγαν, ότι:
Πρέπει να τους κάνουμε την περιτομή, και να τους παραγγέλλουμε να τηρούν
τον νόμο τού Μωυσή.
Και συγκεντρώθηκαν οι απόστολοι και οι πρεσβύτεροι για να σκεφθούν για τούτο
το πράγμα.
Ας το δούμε μαζί:
1. Επιστρέφοντας ο Παύλος και ο Βαρνάβας στην Εκκλησία της Αντιόχειας από το 1ο αποστολικό ταξίδι (!) ανήγγειλαν τα μεγαλεία του Θεού και προξένησαν μεγάλη χαρά στους αδελφούς.
2. Ξαφνικά (!) εμφανίστηκαν τινές ψευτο – διδάσκαλοι, από τα Ιεροσόλυμα (πρώην Φαρισαίοι) που τάραξαν την Εκκλησία με λόγους πολλούς, ώστε να διαστρέψουν τις ψυχές των μαθητών λέγοντας ότι πρέπει να περιτέμνονται κατά τον νόμο του Μωυσή.
3. Οι δύο απόστολοι, ο Παύλος και ο Βαρνάβας αντιστάθηκαν σε αυτή τη διδαχή με πολλή συζήτηση προς αυτούς.
4. Αφού, πλέον δεν ήταν δυνατόν (!) να έρθει συμφωνία, αποφασίστηκε το θέμα αυτό να έρθει στα Ιεροσόλυμα όπου ήταν η μεγάλη Εκκλησία και οι Απόστολοι, ήσαν ακόμη εκεί.
5. Και το ζήτημα απασχόλησε με πολλή συζήτηση (!) τους αποστόλους και τους πρεσβυτέρους.
6. Μετά δε από πολλή συζήτηση, ήρθε η ειρήνη στις καρδιές (!) με την απόφαση που έλαβαν όλοι μαζί, ομόφωνα.
7. Η απόφαση ήταν, όπως γράφτηκε:
Οι απόστολοι, και οι πρεσβύτεροι και οι αδελφοί,
προς τους αδελφούς από τα έθνη, που βρίσκονται στην Αντιόχεια και τη Συρία και την
Κιλικία, χαίρετε.
Επειδή ακούσαμε ότι μερικοί, που βγήκαν από μας, σας τάραξαν με λόγια, και
διαστρέφουν τις ψυχές σας,
λέγοντας να κάνετε την περιτομή, και να τηρείτε τον νόμο, στους οποίους
εμείς αυτό δεν το παραγγείλαμε·
φάνηκε εύλογο σε μας, αφού συγκεντρωθήκαμε με την ίδια γνώμη, να εκλέξουμε
κάποιους άνδρες, και να τους στείλουμε σε σας, μαζί με τους αγαπητούς μας Βαρνάβα
και Παύλο,
ανθρώπους που παρέδωσαν τις ψυχές τους υπέρ του ονόματος του Κυρίου μας
Ιησού Χριστού.
Στείλαμε, λοιπόν, τον Ιούδα και τον Σίλα, για να σας αναγγείλουν προφορικά
κι αυτοί τα ίδια.
Επειδή, φάνηκε εύλογο στο Άγιο Πνεύμα και σε μας, να μη επιβάλουμε σε σας
κανένα βάρος περισσότερο, εκτός από τούτα τα αναγκαία,
να απέχετε
από ειδωλόθυτα,
και από αίμα,
και πνικτό,
και πορνεία·
από τα οποία φυλάγοντας τον εαυτό σας, θα πράξετε καλά·
υγιαίνετε.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ, ΣΗΜΕΡΑ
Στις ημέρες μας οι εκκλησίες, κατά τόπους, οι πλείστες (!) λειτουργούν χωρίς την διακονία του αποστόλου.
Η προστασία των εκκλησιών, σήμερα, είναι οι πρεσβύτεροι | το πρεσβυτέριο, που λύνει τα προβλήματα που εμφανίζονται στις κατά τόπους, εκκλησίες.
Αν μια εκκλησία είναι μικρή και χωρίς πρεσβυτέριο (!) τότε η «μαμά» εκκλησία επιλαμβάνεται τα ζητήματα.
Αμήν.
ΔΕΙΤΕ | ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΥΜΝΟ:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου