ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ, ΘΑ ΚΡΙΘΕΙΣ !!
Λουκάς 6: 45
Ο αγαθός άνθρωπος βγάζει το αγαθό από
τον αγαθό θησαυρό τής καρδιάς του· και ο κακός άνθρωπος βγάζει το κακό από τον
κακό θησαυρό τής καρδιάς του· επειδή, από το περίσσευμα της καρδιάς μιλάει το
στόμα του.
Δόλος
Κακοήθεια
Αφροσύνη
Ο λόγος, από το στόμα του ανθρώπου εκφράζει τον εσωτερικό άνθρωπο, αφού εξέρχεται από τα συναισθήματα και όχι από την σκέψη του.
Πολύ εύκολα (!) διακρίνεται ο ασεβής άνθρωπος από τον δίκαιο
και ταπεινό, ακριβώς, από τους λόγους του στόματος του.
Ο σοφός βασιλιάς Σολομών που έζησε τον 10ο π. Χ. αιώνα συγκέντρωσε και ταξινόμησε τις Παροιμίες δια του Αγίου Πνεύματος.
Διαβάζουμε σχετικά, με το θέμα:
Ο ασεβής ζητάει την υπεράσπιση των κακών·
η ρίζα, όμως, του δικαίου αναφυτρώνει.
Εξαιτίας αμαρτίας χειλέων ο ασεβής παγιδεύεται·
ενώ ο δίκαιος βγαίνει από στενοχώρια.
Από τους καρπούς τού στόματός του ο άνθρωπος θα γεμίσει από αγαθά·
και η αμοιβή τών χεριών τού ανθρώπου θα επιστρέψει σ' αυτόν.
Σε στόμα άφρονα είναι η ράβδος της υπερηφάνειας·
τα χείλη των σοφών, όμως, θα τους διαφυλάττουν.
Ο κακοποιός υπακούει στα άνομα χείλη·
ο ψεύτης δίνει ακρόαση στην κακή γλώσσα.
Και ο ίδιος ο άφρονας, όταν σωπαίνει, θεωρείται σοφός·
κι εκείνος που κλείνει τα χείλη του, θεωρείται συνετός.
Όπως το αγκάθι που σπρώχνεται στο χέρι τού μέθυσου, έτσι είναι και η
παροιμία στο στόμα των αφρόνων.
Η αναληθής γλώσσα μισεί αυτούς που καταθλίβονται απ' αυτή·
και το απατηλό στόμα εργάζεται καταστροφή.
Ας το δούμε μαζί:
1. Το στόμα του άφρονα φανερώνει την ασέβεια του, απέναντι στον Θεόν.
2. Το στόμα του άφρονα είναι γεμάτο από υπερήφανα λόγια.
3. Ο ψεύτης ακούει ευχάριστα τις κακές γλώσσες.
4. Ο κακοποιός υπακούει στην ανομία, χωρίς σκέψη.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ | ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ο Κύριος Ιησούς, ο Χριστός, είχε να αντισταθεί στους λόγους κατηγορίας, αλλά και στα σχέδια που έκαναν οι Φαρισαίοι για την εξόντωση του.
Αφού δεν ήταν δυνατόν να ομολογήσουν ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, εκτός εξαιρέσεων, οι Φαρισαίοι είχαν συμφωνήσει να απολέσουν τον Ιησού, με κάθε τρόπο.
Όταν ο Κύριος Ιησούς εξέβαλε τα δαιμόνια με ένα λόγο (!) εκείνοι συνέχιζαν να αμφισβητούν | να κατηγορούν | να διασπείρουν ψευδείς λόγους.
Και ο Κύριος πάντα γνώριζε τι είχαν ήδη διασπείρει, ψευδώς, ή τι είχαν πει, ακριβώς.
Όταν τον κατηγόρησαν ευθέως ότι δια του Βεελζεβούλ, του αρχιδαίμονα (!) ο Ιησούς εκβάλει τα δαιμόνια, ο Κύριος τους απάντησε με επιχειρήματα που δεν μπορούσαν να αντείπουν.
Και ο Κύριος κατέληξε, στην ομιλία Του:
Ή κάντε το δέντρο καλό, και τον καρπό του καλόν·
ή κάντε το δέντρο σαπρό, και τον καρπό του σαπρό·
επειδή, από τον καρπό γνωρίζεται το δέντρο.
Γεννήματα οχιάς, πώς μπορείτε να μιλάτε καλά, ενώ είστε πονηροί;
Επειδή, από το περίσσευμα της καρδιάς μιλάει το στόμα.
Ο καλός άνθρωπος βγάζει τα καλά από τον καλό θησαυρό τής καρδιάς·
και ο πονηρός άνθρωπος βγάζει τα πονηρά από τον πονηρό θησαυρό.
Ας το δούμε μαζί:
1. Το δένδρο γνωρίζεται από τον καρπό και μόνον.
2. Ο καρπός του αγαθού ανθρώπου, είναι ο αγαθός λόγος.
3. Ο καρπός του ασεβή, είναι ο πονηρός λόγος.
4. Το στόμα του αγαθού ανθρώπου, φανερώνει τα συναισθήματα αγάπης και ελέους.
5. Το στόμα του ασεβούς ανθρώπου, φανερώνει ότι είναι γιος κατάρας, γέννημα οχιάς.
Ο ΑΡΓΟΣ ΛΟΓΟΣ
Αργός λόγος είναι ο άκαρπος λόγος, ο λόγος της αφροσύνης, ή ο λόγος χωρίς έργο | ο άεργος λόγος.
Ο Κύριος Ιησούς, στο σημείο αυτό, συνέχισε λέγοντας:
Σας λέω δε ότι,
για κάθε αργό λόγο, που θα μιλούσαν οι
άνθρωποι, θα λογοδοτήσουν γι' αυτόν κατά την ημέρα της κρίσης.
Επειδή, από τα λόγια σου θα δικαιωθείς, και από τα λόγια σου θα
κατακριθείς.
Ας το δούμε μαζί:
1. Την ημέρα της κρίσης στον θρόνο του Θεού, του Παντοκράτορα (!) οι άνθρωποι θα λογοδοτήσουν για κάθε αργό λόγο.
2. Όλοι οι λόγοι, καθώς και οι πράξεις των ασεβών είναι καταγεγραμμένες στα βιβλία των νεκρών.
3. Η κατάκριση: από τα σάπια | τα ασεβή | τα υπερήφανα λόγια αδικίας, θα καταδικαστείς σε αιώνια απώλεια | αιώνια κόλαση | λίμνη πυρός.
4. Η δικαίωση: από την ομολογία του στόματος, ενώπιον των ανθρώπων, ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός | ο βασιλιάς (!) θα σωθείς.
5. Οι καλοί λογαριασμοί (!) κάνουν τους καλούς φίλους.
6. Ο Κύριος Ιησούς, αληθινά, είναι ο φίλος ο καλός και πιστός.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου