ΝΑ, Ο ΠΛΗΣΙΟΝ ΣΟΥ !!
Λουκάς 10: 29
Εκείνος, όμως, θέλοντας να δικαιώσει
τον εαυτό του, είπε στον Ιησού: Και ποιος είναι ο πλησίον μου;
Ο ξένος
Ο αλλόθρησκος
Ο διαφορετικός
Η ιστορία του Σαμαρείτη | του αλλόθρησκου | του διαφορετικού (!) είναι μοναδική και καταγράφεται μόνον από τον Ευαγγελιστή και ιατρό, τον Λουκά.
Σήμερα, αν ζούσε αυτός ο Σαμαρείτης, θα μπορούσε να είναι υποψήφιος για το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης | για την συνεισφορά στην αδελφοποίηση των εθνών.
Και όμως ο λόγος του
Θεού έλεγε στο Λευιτικό:
Και εάν τις ξένος παροική μετά σου εν τη γη υμών, δεν θέλετε θλίψει
αυτόν·
ο ξένος, ο παροικών με σας, θέλει είσθαι εις εσάς ως ο αυτόχθων,
και θέλεις αγαπά αυτόν ως σεαυτόν·
διότι ξένοι εστάθητε εν γη Αιγύπτου.
Εγώ είμαι Κύριος ο Θεός σας.
Και στο βιβλίο της
Εξόδου, διαβάζουμε:
Και ξένον δεν θέλεις καταδυναστεύσει
διότι σεις γνωρίζετε την ψυχήν του ξένου,
επειδή ξένοι εστάθητε εν τη γη της Αιγύπτου.
Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗ
Ο Κύριος Ιησούς βρήκε την ευκαιρία, από την συζήτηση που είχε με έναν Νομικό, μάλλον Γαλιλαίο, που έφτασε ξαφνικά (!) κοντά του με ένα πείραγμα:
Δάσκαλε, τι θα μπορούσα να πράξω για να κληρονομήσω αιώνια ζωή;
Ο ίδιος ο Νομικός (!) έδωσε την απάντηση και είπε (από τον Νόμο του Μωυσή):
«Θα αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου με όλη την καρδιά σου, και με όλη την
ψυχή σου, και με όλη τη δύναμή σου, και με όλη τη διάνοιά σου»·
και «τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου».
Και θέλοντας ο Νομικός, να δικαιώσει τον εαυτό του, συνέχισε ρωτώντας:
Και ποιος είναι ο πλησίον μου;
Και ο Ιησούς αποκρίθηκε:
Ένας άνθρωπος κατέβαινε από την Ιερουσαλήμ στην Ιεριχώ, και έπεσε
ανάμεσα σε ληστές·
οι οποίοι, αφού τον γύμνωσαν, και τον καταπλήγωσαν, αναχώρησαν,
αφήνοντάς τον μισοπεθαμένο.
Και κατά σύμπτωση, ένας ιερέας κατέβαινε διαμέσου εκείνου τού δρόμου·
και όταν τον είδε, πέρασε από το άλλο μέρος.
Παρόμοια μάλιστα και ένας Λευίτης, όταν έφτασε στον τόπο, αφού ήρθε και
είδε, πέρασε από το άλλο μέρος.
Κάποιος Σαμαρείτης, όμως, που οδοιπορούσε, ήρθε στον τόπο όπου
βρισκόταν,
και μόλις τον είδε, τον σπλαχνίστηκε·
και όταν πλησίασε, έδεσε τις πληγές του, χύνοντας επάνω τους λάδι και
κρασί·
και αφού τον ανέβασε επάνω στο κτήνος του, τον έφερε σε ένα πανδοχείο,
και τον περιποιήθηκε.
Και την επόμενη ημέρα, όταν αναχωρούσε, βγάζοντας δύο δηνάρια, τα έδωσε
στον ξενοδόχο,
και του είπε: Περιποιήσου τον·
και ό,τι αν δαπανήσεις επιπλέον, εγώ, όταν επανέλθω, θα σου το αποδώσω.
Ποιος, λοιπόν, απ' αυτούς τους τρεις σού
φαίνεται ότι έγινε πλησίον εκείνου που έπεσε στους ληστές;
Και εκείνος είπε: Αυτός που έκανε σ' αυτόν έλεος.
Του είπε, λοιπόν, ο Ιησούς:
Πήγαινε, και κάνε κι εσύ παρόμοια.
Ας το δούμε μαζί:
1. Ο ιερέας.
2. Ο Λευίτης.
3. Ο Ξένος | Ο Σαμαρείτης.
4. Ο άνθρωπος | ο παθών | ο πληγωμένος.
5. Τέσσερις χαρακτήρες | τέσσερις καταστάσεις, που γυρίζουν ρόλους διαρκώς.
6. Χθες (το 1958) εγώ, ήμουν ξένος όταν έφτασα στον Κορυδαλλό, από τον νησί μου.
7. Σήμερα Εσύ (!) είσαι ισχυρός παράγων στον τόπο σου, ίσως ανώτερος, ή και ανώτατος υπάλληλος του κράτους.
8. Αύριο (!) δεν το ξέρουμε.
Ο ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ
Ας δούμε γιατί ο Κύριος Ιησούς, έδωσε την καλή μαρτυρία στον άγνωστο | ανώνυμο Σαμαρείτη:
1. Μόλις είδε τον άνθρωπο στην γη, τον λυπήθηκε | τον αγάπησε με σπλάχνα Χριστού.
2. Τον πλησίασε.
3. Πήγε κοντά και του έδεσε τις πληγές.
4. Αφού πρώτα άνοιξε το λάδι, να τον καθαρίσει | να μην πονάει.
5. Και το κρασί με το αλκοόλ, για την απολύμανση.
6. Τον ανέβασε πάνω στο ζώο του.
7. Τον έφερε μέχρι το πρώτο πανδοχείο.
8. Έμεινε μαζί του, όλο το βράδυ.
9. Τον περιποιήθηκε, σαν ένας νοσηλευτής.
10. Το πρωί, αναχωρώντας, έβγαλε 2 δηνάρια ή (40,00 €).
11. Τα έδωσε στον ξενοδόχο.
12. Και του είπε: «Περιποιήσου τον κι άλλο».
13. Και «ότι αν δαπανήσεις επιπλέον, εγώ, όταν επανέλθω θα σου αποδώσω».
14. Και εμείς, σήμερα, έχουμε μια απορία:
15. Πόσο τελικά, του στοίχισε αυτός ο άνθρωπος, ο χτυπημένος;
ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ
Σήμερα, έχουμε πολλούς ξένους | αλλόθρησκους | διαφορετικούς στην πατρίδα μας.
Πολλοί, οι περισσότεροι τους κοιτάζουν με «μισό» μάτι.
Γιατί;
Μα (!) διότι είναι λογικό | φυσιολογικό να κοιτάζεις με μίσος, αυτόν που αύριο θα σε χτυπήσει, ή θα σου πάρει το μεροκάματο, ή θα σε κλέψει.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Η αλήθεια είναι ότι μόνον το Ευαγγέλιο μπορεί να βάλει τον άνθρωπο σε διαδικασία σοφίας Θεού και σύνεσης, ή γνώσης | σωφροσύνης.
Ο άνθρωπος | ο λογικός | ο χωμάτινος, μπορεί να φερθεί σωστά, μόνον όταν (!) ακούσει και μάθει την διδαχή του Ευαγγελίου.
Δείτε τι δίδαξε σχετικά, ο Κύριος στην επί του όρους ομιλία:
Ακούσατε ότι ειπώθηκε: «Θα αγαπάς τον πλησίον σου»,
και θα μισείς τον εχθρό
σου.
Εγώ, όμως,
σας λέω:
Να αγαπάτε τούς εχθρούς σας,
να ευλογείτε εκείνους που σας καταρώνται,
να ευεργετείτε εκείνους που σας μισούν,
και να προσεύχεστε για εκείνους που σας βλάπτουν
και σας κατατρέχουν·
για να γίνετε
γιοι τού Πατέρα σας που είναι στους ουρανούς,
Ο Κύριος το αιτιολόγησε,
λέγοντας:
επειδή αυτός ανατέλλει τον ήλιο του επάνω σε πονηρούς και αγαθούς,
και βρέχει επάνω σε δικαίους και αδίκους.
Και ο Κύριος,
συνέχισε:
Επειδή, αν αγαπήσετε αυτούς που σας αγαπούν, ποιον μισθό έχετε;
Και οι τελώνες δεν κάνουν το ίδιο;
Και αν χαιρετήσετε μονάχα τους αδελφούς σας, τι περισσότερο κάνετε;
Και οι τελώνες δεν κάνουν έτσι;
Ας το δούμε μαζί:
1. Ίσως, ο Σαμαρείτης είχε ακούσει την διδαχή του Κυρίου !
2. Ίσως, ο Σαμαρείτης είχε στην καρδιά του, μια τέτοια πιθανή συγκυρία !
3. Ίσως, έτσι εξηγείται η ετοιμότητα που είχε, ώστε να καλύψει την ανάγκη του πληγωμένου.
4. Ίσως, και σήμερα έχουμε όλοι μας (!) μια παρόμοια ευκαιρία.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου