ΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!
Ψαλμός 58: 1
Τάχα, μιλάτε στ' αλήθεια δικαιοσύνη;
Κρίνετε με ευθύτητα, γιοι των ανθρώπων;
Αλήθεια
Δίκαιον
Εξουσία
Ας ξεκινήσουμε με ορολογίες από τον λόγο του Θεού.
Δίκαιον, είναι ο γραπτός νόμος του Θεού, η αλήθεια.
Απονομή δικαίου, είναι η εξουσία να κρίνει κάποιος από θέση ισχύος.
Δικαιοσύνη, είναι το αγαθό που απολαμβάνει ο άνθρωπος, όταν
έχει ανάγκη απονομής.
Κρίση, είναι η αναγνώριση της αλήθειας, σαν κανόνας ζωής.
Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Από τις Γραφές και μάλιστα από τον νόμο του Μωυσή, στο
Δευτερονόμιο, διαβάζουμε την επανάληψη των γεγονότων όπως τα εξιστόρησε ο
Μωυσής, λίγο πριν την είσοδο του λαού στην γη Χαναάν.
Γράφει ο Μωυσής:
Τότε, πήρα τους αρχηγούς των φυλών σας,
άνδρες σοφούς, και γνωστούς, και τους κατέστησα αρχηγούς επάνω σας, χιλίαρχους,
και εκατόνταρχους, και πεντηκόνταρχους, και δέκαρχους, και επιστάτες των φυλών
σας.
Και πρόσταξα τους κριτές σας κατά τον καιρό εκείνο, λέγοντας:
Ακούτε ανάμεσα στους
αδελφούς σας, και κρίνετε δίκαια ανάμεσα σε άνθρωπο και στον αδελφό του, και
στον ξένο του.
Στην κρίση δεν θα αποβλέπετε σε πρόσωπα·
θα ακούτε τον μικρό, όπως τον μεγάλο·
δεν θα φοβάστε πρόσωπο ανθρώπου·
επειδή, η κρίση είναι του Θεού·
και κάθε υπόθεση, που θα ήταν πολύ δύσκολη για σας, να την αναφέρετε σε
μένα, κι εγώ θα την ακούω.
Και σας πρόσταξα εκείνο τον καιρό όλα όσα έπρεπε να πράττετε.
Εδώ φαίνεται καθαρά η εντολή του Θεού, ώστε ο άνθρωπος να
κρίνει δίκαια, όταν είναι σε εξουσία, ή να απολαμβάνει την απονομή της δικαιοσύνης,
όταν είναι κρινόμενος.
Αυτό είναι μια ευλογία για την ανθρωπότητα και εδώ, πρέπει
να καταλάβουμε γιατί ο θεσμός της δικαστικής αρχής είναι μια ανεξάρτητη και κυρίαρχη
αρχή, μέσα σε ένα ευνομούμενο κράτος δικαίου που έχει επίσης και κυβέρνηση και
νομοθετικό σώμα.
Ο ΑΒΡΑΑΜ
Ο δούλος του Θεού ο Αβραάμ υπήρξε και πιστός | φρόνιμος αλλά
και δίκαιος ενώπιον του Θεού.
Διαβάζουμε από την Γένεση:
Και ο Κύριος είπε: Θα κρύψω εγώ από τον Αβραάμ οτιδήποτε κάνω;
Και ο Αβραάμ θα γίνει εξάπαντος μεγάλο έθνος και δυνατό·
και διαμέσου αυτού θα ευλογηθούν όλα τα έθνη της γης·
επειδή, τον γνωρίζω,
ότι θα διατάξει τους γιους του και την οικογένειά του, ύστερα απ' αυτόν και θα
φυλάξουν τον δρόμο τού Κυρίου,
για να εκτελούν
δικαιοσύνη και κρίση, ώστε ο Κύριος να επιφέρει επάνω στον Αβραάμ τα όσα μίλησε
σ' αυτόν.
ΙΕΡΕΜΙΑΣ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ
Ο Ιερεμίας, ένας προφήτης του Θεού πολλά χρόνια αργότερα,
διατυπώνει και πάλι την δικαιοσύνη του Θεού, δια του λόγου του Κυρίου.
Διαβάζουμε:
Δέστε, όλες οι ψυχές είναι δικές μου·
όπως η ψυχή του πατέρα, έτσι και η ψυχή τού γιου, είναι δική μου·
η ψυχή που αμάρτησε, αυτή θα πεθάνει.
Όποιος, όμως, είναι δίκαιος, και πράττει κρίση και δικαιοσύνη,
δεν δίνει με τόκο και δεν παίρνει προσθήκη,
αποστρέφει το χέρι του από αδικία,
κάνει δίκαιη κρίση ανάμεσα από άνθρωπο και άνθρωπο,
περπατάει στα διατάγματά μου,
και φυλάττει τις κρίσεις μου, για να πράττει αλήθεια·
αυτός είναι δίκαιος·
σίγουρα θα ζήσει, λέει ο Κύριος ο Θεός.
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
Ας δούμε από τις Γραφές, τι έβλεπε ο Θεός ανάμεσα στον λαό
Του.
Διαβάζουμε από τον 58ο Ψαλμό:
Τάχα,
μιλάτε στ' αλήθεια δικαιοσύνη;
Κρίνετε με ευθύτητα, γιοι των ανθρώπων;
Μάλιστα, στην καρδιά εργάζεστε αδικίες·
στη γη μοιράζετε την αδικία των χεριών σας.
Και από τον προφήτη Ιερεμία:
Για τον οίκο, όμως, του βασιλιά τού Ιούδα, πες: Ακούστε τον λόγο τού
Κυρίου·
ω, οίκος τού Δαβίδ, έτσι λέει ο Κύριος:
Κρίνετε κρίση το πρωί, και ελευθερώνετε τον γυμνωμένο από το χέρι τού
δυνάστη,
μήπως η οργή μου βγει σαν φωτιά, κι ανάψει, και
δεν θα υπάρχει αυτός που τη σβήνει,
εξαιτίας της κακίας των έργων σας.
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
Στην Καινή Διαθήκη τα πράγματα είναι πιο σοβαρά.
Στην Νέα Διαθήκη με τον νέο άνθρωπο, με την νέα καρδιά και το νέο
πνεύμα, ο Θεός περιμένει απόλυτη δικαιοσύνη στις κρίσεις, μεταξύ των αδελφών.
Διαβάζουμε με λύπη (!) από την 1η επιστολή του
Παύλου, προς τους Κορίνθιους αδελφούς:
Αυτό το λέω προς εντροπή σας·
έτσι, δεν υπάρχει μεταξύ σας ούτε ένας σοφός, που θα μπορέσει να κρίνει
ανάμεσα στον αδελφό του;
Αλλά, αδελφός κρίνεται με αδελφό, και τούτο μπροστά σε απίστους;
Τώρα, λοιπόν, είναι σε σας ολοσχερώς ελάττωση, ότι έχετε κρίσεις μεταξύ
σας·
γιατί δεν προτιμάτε να αδικείστε;
Γιατί δεν προτιμάτε να αποστερείστε;
Αλλά, εσείς αδικείτε και αποστερείτε, και
μάλιστα αδελφούς.
Ή, δεν ξέρετε ότι οι άδικοι δεν θα κληρονομήσουν τη βασιλεία τού Θεού;
Μη πλανιέστε·
Ας το δούμε μαζί;
1.
Ο λαός του Θεού έχει την ανάγκη της αγάπης | του
ελέους | της δικαιοσύνης του Θεού.
2.
Μέσα στην εκκλησία του Χριστού οι σχέσεις μεταξύ
των αδελφών οφείλουν να γίνονται με απόλυτο σεβασμό | φόβο Θεού | εκτίμηση ο ένας
στον άλλον χωρίς προσωποληψία.
3.
Αν αδικεί ο ένας τον άλλον και δεν απονέμεται η δικαιοσύνη
από τους χρισμένους εργάτες του Θεού, τότε η εκκλησία φθίνει | μετακινείται η
λυχνία.
4.
Η χαρά της
απονομής της δικαιοσύνης, είναι του Κυρίου η χαρά.
Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
Γράφοντας ο Ιωάννης την 2η καθολική επιστολή του,
αρχίζει με την έκφραση της χαράς του (!) ότι εκείνη η εκλεκτή Κυρία | η Νύμφη
του Χριστού, γνώρισε την καθαρή αλήθεια και περπατά στην αλήθεια με αγάπη.
Ακόμη, κάνει ιδιαίτερη μνεία για εκείνους | μερικούς (!) που
συνεχίζουν να περπατούν στην αλήθεια.
Διαβάζουμε:
Ο Πρεσβύτερος, προς την εκλεκτή κυρία και προς τα παιδιά της,
τους οποίους εγώ αγαπώ αληθινά, και όχι μονάχα εγώ, αλλά και εκείνοι που
γνώρισαν την αλήθεια·
εξαιτίας της αλήθειας που μένει μέσα μας, και θα είναι μαζί μας στον αιώνα.
Είθε να είναι μαζί σας χάρη, έλεος, ειρήνη από τον Πατέρα Θεό, και από τον
Κύριο Ιησού Χριστό, τον Υιό τού Πατέρα, με αλήθεια και αγάπη.
Χάρηκα πάρα πολύ, που βρήκα μερικά από τα παιδιά
σου να περπατούν στην αλήθεια,
όπως πήραμε εντολή από τον Πατέρα.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου