ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ!
Ιερεμίας 10: 23
Κύριε, γνωρίζω ότι ο δρόμος τού
ανθρώπου δεν εξαρτάται απ' αυτόν· του ανθρώπου που περπατάει δεν είναι το να
κατευθύνει τα διαβήματά του.
Η Ψυχανάλυση
Ο ηθικός νόμος του Θεού
Η βαθιά μετάνοια
Ο άνθρωπος γνωρίζει τον Θεόν, αφού πρώτον (!) γνωρίσει τον εαυτό του.
Στον Μωυσή, άνθρωπο του Θεού που οδήγησε τον αιχμάλωτο λαό
Ισραήλ, έξω από την εξουσία του Φαραώ της Αιγύπτου, πήρε 80 χρόνια να γνωρίσει
τον εαυτό του.
Για τον Παύλο, δούλο του Θεού και του Κυρίου Ιησού ο χρόνος αυτός
κράτησε λιγότερα χρόνια.
Διαβάζουμε από την ομολογία του Παύλου, γράφοντας προς τους Γαλάτες:
Και όταν ο Θεός ευδόκησε, αυτός που με ξεχώρισε από την κοιλιά τής
μητέρας μου, και με κάλεσε διαμέσου της χάρης του,
για να αποκαλύψει τον Υιό του μέσα σε μένα, για να τον κηρύττω ανάμεσα
στα έθνη, αμέσως δεν συμβουλεύθηκα σάρκα και αίμα·
ούτε ανέβηκα στα Ιεροσόλυμα προς τους αποστόλους, που ήσαν πριν από
μένα, αλλά έφυγα στην Αραβία, και επέστρεψα ξανά στη Δαμασκό.
Έπειτα, ύστερα από τρία χρόνια, ανέβηκα στα Ιεροσόλυμα, για να γνωρίσω
τον Πέτρο προσωπικά·
και έμεινα κοντά του 15 ημέρες·
άλλον, όμως, από τους αποστόλους δεν είδα, παρά τον Ιάκωβο, τον αδελφό
τού Κυρίου.
Και όσα σας γράφω, δέστε, μπροστά στον Θεό ομολογώ, ότι δεν ψεύδομαι.
Έπειτα, ήρθα στους τόπους της Συρίας και της Κιλικίας·
και προσωπικά ήμουν άγνωστος στις εκκλησίες τού Χριστού στην Ιουδαία·
Γράφοντας ο Παύλος προς τους Ρωμαίους, εξηγεί την πάλη που
γινόταν μέσα του στο να γνωρίσει τον εαυτό του.
Διαβάζουμε:
Τι θα πούμε, λοιπόν; Ο νόμος (του Μωυσή) είναι
αμαρτία;
Μη γένοιτο·
αλλά, δεν γνώρισα την αμαρτία, παρά διαμέσου τού νόμου·
επειδή, και την επιθυμία δεν θα τη γνώριζα, αν ο νόμος δεν έλεγε: «Μη
επιθυμήσεις».
Και η αμαρτία, παίρνοντας αφορμή διαμέσου τής εντολής, γέννησε μέσα μου
κάθε επιθυμία·
επειδή, χωρίς τον νόμο, η αμαρτία είναι νεκρή.
Και εγώ ζούσα κάποτε χωρίς νόμο·
αλλά, όταν ήρθε η εντολή, η αμαρτία ξαναζωντάνεψε, και εγώ πέθανα·
και η εντολή, που μου δόθηκε για ζωή, αυτή βρέθηκε σε μένα για θάνατο.
Επειδή, η αμαρτία, παίρνοντας αφορμή διαμέσου της εντολής, με
εξαπάτησε, και διαμέσου αυτής με θανάτωσε.
Ώστε, ο μεν νόμος είναι άγιος, και η εντολή άγια και δίκαιη και αγαθή.
Ώστε, το αγαθό έγινε σε μένα
θάνατος;
Μη γένοιτο·
αλλά, η αμαρτία, για να φανεί ως αμαρτία, προξενώντας σε μένα θάνατο
διαμέσου τού αγαθού, ώστε η αμαρτία να γίνει σε υπερβολικό βαθμό αμαρτωλή,
διαμέσου της εντολής (του νόμου).
Επειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός·
εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία της
αμαρτίας.
Επειδή, δεν γνωρίζω εκείνο που κάνω·
για τον λόγο ότι, εκείνο που θέλω, δεν το κάνω, αλλά εκείνο που μισώ,
αυτό κάνω.
Και αν εκείνο που δεν θέλω, αυτό κάνω, συμφωνώ με τον νόμο, ότι είναι
καλός.
Όμως, τώρα δεν το κάνω αυτό πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που κατοικεί μέσα
μου.
Επειδή, ξέρω ότι μέσα μου (δηλαδή, μέσα στη σάρκα μου) δεν κατοικεί
αγαθό·
επειδή, το να θέλω, βρίσκεται κοντά μου, το να κάνω, όμως, το καλό, δεν
το βρίσκω·
επειδή, δεν κάνω το αγαθό, που θέλω·
αλλά, το κακό, που δεν θέλω, αυτό κάνω.
Και αν εγώ κάνω εκείνο που δεν θέλω, δεν το εργάζομαι πλέον εγώ, αλλά η
αμαρτία που κατοικεί μέσα μου.
Βρίσκω, λοιπόν, τούτον τον νόμο, ότι, ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό,
κοντά μου βρίσκεται το κακό.
Επειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό
άνθρωπο·
όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλο νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο
τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο της αμαρτίας, που είναι μέσα στα
μέλη μου.
Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ·
ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου;
Ευχαριστώ τον Θεό διαμέσου τού Ιησού Χριστού τού Κυρίου μας.
Άρα, λοιπόν, εγώ ο ίδιος με τον νου μεν δουλεύω στον νόμο τού Θεού·
με τη σάρκα (το Εγώ), όμως, στον νόμο της αμαρτίας.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Εδώ είναι, η ψυχανάλυση του Παύλου.
2.
Στηρίζεται στον λόγο του Θεού, τον νόμο του
Μωυσή, που ο Παύλος είχε δεσμευθεί να υπηρετήσει σαν θεολόγος δάσκαλος.
3.
Αφού γνώρισε προσωπικά τον Κύριο Ιησού, στον
δρόμο προς την Δαμασκό και ταπεινώθηκε έπρεπε, κατόπιν, να γνωρίσει τον εαυτό
του, ποιος ήταν.
4.
Αυτό έγινε στην απομόνωση στην Αραβία, επί 3
χρόνια.
5.
Εκεί ο Χριστός, ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς έδωσε το
ευαγγέλιο στον Παύλο, δια Αποκαλύψεως.
6.
Εκεί ο Παύλος ξεκαθάρισε μέσα του (!) ποιος ήταν
| τι ζητούσε | ποιος θα τον ελευθέρωνε από τη δύναμη του Εγώ του.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΊΖΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟΝ
Όταν ο άνθρωπος γνωρίζει τον Θεό είτε από μικρό παιδί, είτε
νεαρός, είτε μεγαλύτερος έχει μια καθαρή άποψη και στάση απέναντι στην αλήθεια,
τον λόγο του Θεού.
Δείτε πώς εκφράζεται ο προφήτης Δαβίδ:
Κύριε, γνωρίζω ότι ο δρόμος τού
ανθρώπου δεν εξαρτάται απ' αυτόν·
του ανθρώπου που περπατάει δεν είναι το να κατευθύνει τα διαβήματά του.
Κύριε, διαπαιδαγώγησέ με, όμως με
κρίση·
όχι μέσα στον θυμό σου, για να μη με συντελέσεις.
Ο δε σοφός βασιλιάς Σολόμωντας, γράφει στο βιβλίο του,
«Ο Εκκλησιαστής»:
Αν και ο αμαρτωλός πράττει κακό εκατό φορές, και μακροημερεύει,
εγώ όμως γνωρίζω σίγουρα ότι θα είναι καλό σ'
εκείνους που φοβούνται τον Θεό, εκείνοι που φοβούνται από το πρόσωπό του·
στον ασεβή δεν θα υπάρχει καλό, και οι ημέρες του, οι οποίες
παρέρχονται σαν σκιά, δεν θα μακρύνουν·
επειδή, δεν φοβάται μπροστά από τον Θεό.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Ο άνθρωπος του Θεού διαμορφώνει την ψυχή του
μέσα από την ψυχανάλυση.
2.
Ψυχανάλυση με βάση τον ηθικό νόμο της Καινής
Διαθήκης.
3.
Ψυχανάλυση χωρίς ψυχαναλυτή, άνθρωπο.
4.
Ψυχανάλυση δια Πνεύματος Αγίου, που ελέγχει τον
άνθρωπο, σύμφωνα με όσα άκουσε, όταν έλθει η ώρα του Θεου.
Η ΔΙΔΑΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ
Σχετικά με το θέμα αυτό, ο Κύριος Ιησούς δίδαξε τους δώδεκα
στην τράπεζα του δείπνου, λίγο πριν πάει στον κήπο της Γεσθημανή και εκεί
παραδοθεί στους ανόμους.
Διαβάζουμε:
Εγώ, όμως, σας λέω την αλήθεια·
σας συμφέρει να αναχωρήσω εγώ·
επειδή, αν δεν αναχωρήσω, ο Παράκλητος δεν θάρθει σε σας·
αλλά, αφού αναχωρήσω, θα τον στείλω σε σας.
Και όταν έρθει εκείνος, θα ελέγξει τον κόσμο για αμαρτία, και για δικαιοσύνη,
και για κρίση·
για αμαρτία μεν, επειδή δεν πιστεύουν σε μένα·
για δικαιοσύνη δε, επειδή πηγαίνω στον Πατέρα μου, και δεν με βλέπετε πλέον·
για κρίση μάλιστα, επειδή ο άρχοντας τούτου τού κόσμου έχει κριθεί.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Αυτή είναι η εργασία του Αγίου Πνεύματος στην
βοήθεια των ανθρώπων, αφού ακούσουν το Ευαγγέλιο του Θεού.
2.
Η ψυχανάλυση του Αγίου Πνεύματος, έχει 3
στοιχεία:
3.
Καταδίκη της αμαρτίας. Όταν ο άνθρωπος, που ήδη άκουσε
την αλήθεια, το Άγιο Πνεύμα θυμίζει τις παραβάσεις του και τις ανομίες του (!) με
την μεγαλύτερη αμαρτία την απόρριψη της θεότητας και του έργου του Ιησού Χριστού,
με απιστία.
4.
Δικαιοσύνη του Θεού. Ο Θεός είναι ο Κύριος των
δυνάμεων | ο Παντοκράτορας και στο τέλος του τέλους (συντέλεια), θα επιβάλλει
την δικαιοσύνη Του.
5.
Κρίση | αιώνια κόλαση. Ο Θεός θα διαχωρίσει αυτούς
που δέχθηκαν την αλήθεια | τον Χριστόν, από αυτούς που θα καταδικαστούν σε
αιώνια κόλαση | η φωτιά (!) που θα καίει την ψυχή του ανόμου, αιωνίως.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου