ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ! ΣΤΟΝ ΞΕΝΟ;
Γένεση 15: 13
Και ο Κύριος είπε στον Άβραμ: Να ξέρεις με σιγουριά
ότι το σπέρμα σου θα παροικήσει σε γη όχι δική τους, και θα τους υποδουλώσουν,
και θα τους καταθλίψουν, 400 χρόνια·
Ο ξένος
Ο μετανάστης
Ο πρόσφυγας
Μέσα στην διαμόρφωση του χαρακτήρα από το «σπίτι – σχολείο», είναι ο σεβασμός προς τους μεγαλύτερους, ο σεβασμός προς τον πλησίον, ο σεβασμός προς το περιβάλλον, ο σεβασμός στους θεσμούς, όπως ο δήμαρχος, ο αστυνόμος, ο δάσκαλος.
Στις ημέρες μας, έχει αναπτυχθεί ένα πνεύμα φόβου και
απομάκρυνσης από τον ξένο.
Ο ξένος είναι ένα πρόσωπο άγνωστο, ύποπτο και κακό.
Και όμως, 60 χρόνια πίσω (!) ο μέσος Έλληνας έζησε την ξενιτιά
στο «πετσί» του, αφού έφευγαν οι άνθρωποι τότε σαν μετανάστες προς τις 5
ηπείρους για να βρουν εργασία σκληρή μεν, αλλά με αμοιβές.
Τα εργοστάσια της Ευρώπης γέμισαν από εργατικά χέρια Ελλήνων
και άλλων, μεταναστών.
Και ο μετανάστης είχε να αντιμετωπίσει σαν ξένος (!) έναν
άγνωστο λαό, μία άγνωστη γλώσσα, άγνωστους ανθρώπους.
Σήμερα εκτός από μετανάστες, οικονομικούς, έχουμε και τους
πρόσφυγες (!) που αναζητούν την ασφάλεια και προστασία της ζωής των από
πολέμους, διωγμούς, φυλετικές σφαγές, γενοκτονίες.
Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο λαός Ισραήλ, υπήρξε ένας λαός που γνώρισε την βάρβαρη ξενιτιά,
αφού ήταν επί 430 χρόνια (10
γενιές) υπόδουλοι υπό τους Φαραώ, στην
γη της Αιγύπτου.
Και όταν ήρθε η ώρα του Θεού (!) ο λαός αυτός στενάζοντας
εβόησε προς τον Θεόν και ο Θεός απέστειλε τον Μωυσή, έναν άνδρα δόκιμο στον Θεό
και απελευθέρωσε τον λαό δια χειρός Θεού κραταιάς.
Λίγο αργότερα, στην έρημο Σινά, ο Θεός έδωσε τον νόμο, τις
εντολές και τα διατάγματα που κατέγραψε ο Μωυσής σε 5 βιβλία.
Διαβάζουμε από την Έξοδο | το Λευιτικό | το Δευτερονόμιο:
Και τον ξένο δεν θα τον κακοποιήσεις ούτε θα τον καταδυναστεύσεις·
επειδή, ξένοι σταθήκατε στη γη της Αιγύπτου.
Και αν κάποιος ξένος παροικεί μαζί σου στη γη σας, δεν θα τον θλίψετε·
ο ξένος, που παροικεί με σας, θα είναι σε σας όπως ο αυτόχθονας, και θα
τον αγαπάς όπως τον εαυτό σου·
επειδή, ξένοι σταθήκατε στη γη της Αιγύπτου.
Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σας.
Επειδή, ο Κύριος ο Θεός σας είναι ο Θεός των θεών, και ο Κύριος των
κυρίων, Θεός μεγάλος, ισχυρός και φοβερός, που δεν αποβλέπει σε πρόσωπο ούτε
παίρνει δώρο·
που εκτελεί κρίση στον ορφανό και στη χήρα, και αγαπάει τον ξένο, που
δίνει σ' αυτόν τροφή και ενδύματα.
Αγαπάτε, λοιπόν, τον ξένο·
επειδή, κι εσείς σταθήκατε ξένοι στη γη της Αιγύπτου.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Η δικαιοσύνη του Θεού, λέγει: «επειδή, κι εσείς σταθήκατε ξένοι στη γη της
Αιγύπτου».
2.
Η δικαιοσύνη του Θεού, λέγει: «Αγαπάτε, λοιπόν, τον ξένο».
3.
Η αγάπη προς τον ξένο (!) είναι δίκαιον απέναντι
στον Θεό.
4.
Αν κάποιος ξένος παροικεί κοντά σας, δεν θα το
θλίψετε, αλλά θα τον φιλοξενήσετε.
5.
Θα τον αγαπήσετε, σαν τον εαυτό σας.
6.
Θα τον υπηρετήσετε.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ
Ο Κύριος μίλησε σχετικά, όταν αναφέρθηκε στην κρίση των
εθνών, όταν έλθει στην Δευτέρα παρουσία με δόξα και σταθούν όλοι οι άνθρωποι μπροστά
του, για να κριθούν.
Αφού ο Κύριος θα χωρίσει τους ανθρώπους σε δύο παρατάξεις, δεξιά του και αριστερά του, διαβάζουμε την συνέχεια από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου:
Τότε, ο βασιλιάς θα πει σ' αυτούς που θα είναι από
τα δεξιά του:
Ελάτε, οι ευλογημένοι τού Πατέρα μου, κληρονομήστε τη βασιλεία, που
είναι ετοιμασμένη σε σας από τη δημιουργία τού κόσμου·
επειδή, πείνασα, και μου δώσατε να φάω·
δίψασα και μου δώσατε να πιω·
ξένος ήμουν, και με φιλοξενήσατε·
Και προς την παράταξη στα αριστερά του. διαβάζουμε:
Τότε, θα πει και σ' εκείνους που θα είναι από τα
αριστερά:
Πηγαίνετε από μένα, οι καταραμένοι, στην αιώνια φωτιά, που είναι ετοιμασμένη
για τον διάβολο και για τους αγγέλους του.
Επειδή, πείνασα, και δεν μου δώσατε να φάω·
δίψασα και δεν μου δώσατε να πιω·
ξένος ήμουν, και δεν με φιλοξενήσατε·
γυμνός, και δεν με ντύσατε·
ασθενής και σε φυλακή, και δεν με επισκεφθήκατε.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Εδώ η εικόνα, είναι η συντέλεια των αιώνων.
2.
Εδώ, είναι ο μισθός και οι αμοιβές από τον ίδιο τον
Ιησού Χριστό.
3.
Εδώ, δεν ξεφεύγει κανείς πονηρός.
4.
Εδώ τελειώνει και η μακροθυμία του Θεού.
5.
Σήμερα είναι καιρός, βαθιάς μετάνοιας.
6.
Σήμερα είναι η προστασία των ξένων, από τον πλησίον του.
7.
Σήμερα είναι
ο σεβασμός και η αγάπη προς τον ξένο.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου