ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ Ο ΠΤΩΧΟΣ!
Παροιμίες 19: 22
Τιμή τού ανθρώπου είναι η αγαθότητά
του· και καλύτερος είναι ο φτωχός παρά ο ψεύτης.
Πλούσιοι
Φτωχοί
Έργα και πράξεις
Τα κριτήρια των ανθρώπων για μια κοινωνική αποδοχή είναι ο πλούτος και η περιουσία. Αυτό εκφράζει την δύναμη | την ισχύ του ανθρώπου (!) αλλά και την προβολή του Εγώ, καθώς και την Αυτοπεποίθηση του.
Η ψυχολογία του ανθρώπου, είναι η συνισταμένη των:
1.
Καλή υγεία
2.
Καλό εισόδημα
3.
Καλή εργασία, ή επιχείρηση
4.
Καλή ακίνητη περιουσία
Όταν κάτι από τα πιο πάνω χτυπηθεί, τότε χαλάει η ισορροπία
της ψυχής, της ψυχολογίας.
Ψυχολογία ονομάζουμε την μελέτη (επιστήμη σήμερα) των
ψυχικών φαινομένων.
Δηλαδή, τα συναισθήματα, τις διακυμάνσεις, τις ορμές, τις
συγκινήσεις, τις διαταραχές.
Ο απλός άνθρωπος | ο χωμάτινος | ο λογικός, περνά από
τεράστιες διακυμάνσεις, όπως ένα καράβι, όσο μεγάλο και αν είναι, κινδυνεύει
μέσα σε ένα ωκεανό που έχει αντάρα και φοβερή κακοκαιρία.
Και αυτό δεν το εννοεί ο άνθρωπος | ο λογικός.
Και εδώ φανερώνεται η αφροσύνη του ανθρώπου, που ξεσπά στον
διπλανό του, τον αδύνατο και φτωχό ώστε να τον εκμεταλλευτεί με πονηρό τρόπο,
με σκοπό ο ίδιος να στερεωθεί και να προστατευθεί από τους κινδύνους που τον
περιβάλλουν.
Διαβάζουμε από το βιβλίο των Παροιμιών:
Καλύτερος ο φτωχός, που περπατάει στην ακεραιότητά του, παρά ο πλούσιος
που είναι διεστραμμένος στα χείλη του, και είναι άφρονας.
Τιμή τού ανθρώπου είναι η αγαθότητά του·
και καλύτερος είναι ο φτωχός παρά ο ψεύτης.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Ο πλούσιος, συνήθως, είναι διεστραμμένος στον
λόγο του.
2.
Ο πλούσιος, συνήθως, είναι ψεύτης.
3.
Ο πλούσιος, συνήθως, είναι άφρονας.
4.
Ο φτωχός είναι τίμιος.
5.
Ο φτωχός είναι ακέραιος.
6.
Ο φτωχός είναι σοφός.
7.
Ο φτωχός είναι συνετός.
8.
Ο φτωχός είναι φρόνιμος.
9.
Ο φτωχός είναι καλύτερος στα μάτια του Θεού.
10.
Η αξία του φτωχού, είναι η αγαθότητα του, στα
μάτια του Θεού.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ
Στην αρχή της διακονίας του ο Κύριος Ιησούς, έδωσε ένα
περίγραμμα της διδαχής Του.
Ήταν οι εννέα, Μακαρισμοί.
Διαβάζουμε τον 1ο μακαρισμό, από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου:
Μακάριοι οι φτωχοί στο πνεύμα·
επειδή, δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών.
Και από το Ευαγγέλιο
του Λουκά:
Κι αυτός, καθώς σήκωσε τα μάτια του στους μαθητές του, έλεγε:
Μακάριοι εσείς οι φτωχοί, επειδή δική σας είναι η βασιλεία τού Θεού.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Η ιδιοκτησία των φτωχών (!) είναι η βασιλεία των
ουρανών.
2.
Ευτυχής είναι ο φτωχός, που αρκείται στα λίγα.
3.
Μακάριος είναι ο φτωχός | ο ταπεινός άνθρωπος.
4.
Δυστυχής είναι ο πλούσιος, αφού σύντομα αν δεν
μετανοήσει θα φύγει από την ζωή άφρων.
5.
Καλύτερος μεταξύ των δύο (!) ο φτωχός.
ΣΤΟ ΓΑΖΟΦΥΛΑΚΙΟ
Ο Κύριος Ιησούς, περιπατώντας έφτασε στο χρηματοκιβώτιο του
ναού. Ένα από αυτά ήταν το γαζοφυλάκιο.
Διαβάζουμε την αφήγηση του Ευαγγελιστή Λουκά:
Και, καθώς σήκωσε τα μάτια του, είδε τούς πλουσίους που έβαζαν τα δώρα
τους στο θησαυροφυλάκιο.
Είδε, μάλιστα, και μια φτωχή χήρα που έβαζε δύο λεπτά,
και είπε:
Σας διαβεβαιώνω ότι, αυτή η χήρα έβαλε περισσότερο απ' όλους·
επειδή, όλοι αυτοί έβαλαν στα δώρα τού Θεού από το περίσσευμά τους·
αυτή, όμως, από το υστέρημά της έβαλε ολόκληρη
την περιουσία της, όση είχε.
Διαβάζουμε την αφήγηση του Ευαγγελιστή Μάρκου:
Και ο Ιησούς, καθώς κάθησε απέναντι από το θησαυροφυλάκιο, παρατηρούσε
πώς το πλήθος έβαζε χάλκινα νομίσματα στο θησαυροφυλάκιο·
και πολλοί πλούσιοι έβαζαν πολλά.
Και όταν ήρθε μια φτωχή χήρα, έβαλε δύο λεπτά, δηλαδή έναν κοδράντη.
Και αφού προσκάλεσε τους μαθητές του, τους λέει:
Σας διαβεβαιώνω ότι, αυτή η φτωχή χήρα έβαλε
περισσότερα απ' όλους όσους έβαλαν στο θησαυροφυλάκιο.
Επειδή, όλοι έβαλαν από το περίσσευμά τους·
αυτή, όμως, έβαλε από το υστέρημά της όλα όσα είχε, όλη την περιουσία
της.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Έκανε εντύπωση στον Ιησού, η εικόνα των
πλουσίων.
2.
Παρατηρούσε ο Κύριος, την επίδειξη των πλουσίων.
3.
Οι πλούσιοι έβαζαν χάλκινα νομίσματα.
4.
Δηλαδή,
τίποτα!
5.
Η φτωχή γυναίκα με τα δύο λεπτά (ιουδαϊκά), ή
τον κοδράντη (ρωμαϊκά, το 1/64 του ημερομισθίου του εργάτη) έβαλε όσα είχε.
6.
Όλη την περιουσία της, στο έργο του Θεού.
7.
Με πίστη, ότι ο Κύριος είναι πάντα στο πλάι της.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου