ΑΠΟΔΩΣΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΣΟΥ!
Ιώβ 22: 27
Θα δεηθείς σ' αυτόν, και θα σε εισακούσει, και θα
αποδώσεις τις ευχές σου. Και ό,τι αποφασίσεις, θα κατορθώνεται από σένα· και το
φως θα φέγγει επάνω στους δρόμους σου.
Η ευχή στον Θεό.
Η υπόσχεση στον Θεό.
Η δέσμευση.
Ο Θεός είναι ο ουράνιος Πατέρας του ανθρώπου, που πιστεύει στον λόγο Του.
Ο Θεός δεν δεσμεύεται, αλλά υπόσχεται.
Ο άνθρωπος εύχεται στον Θεό (!) αλλά δεν κρατά την ευχή που
έκανε, αφού την ξεχνά εύκολα.
Αυτός είναι ο λόγος που ο Θεός πρόσταξε στον Νόμο:
Όταν ευχηθείς ευχή στον Κύριο τον Θεό σου, δεν θα βραδύνεις να την
αποδώσεις·
επειδή, ο Κύριος ο Θεός σου θα την εκζητήσει από σένα οπωσδήποτε, και
θα είναι σε σένα αμαρτία.
Αν, όμως, δεν θέλεις να ευχηθείς, δεν θα είναι αμαρτία σε σένα.
Η ευχή του ανθρώπου εκφράζει την καλή διάθεση, την αγάπη και
την υποχρέωση προς το πρόσωπο του Θεού.
Διαβάζουμε για τον αγαθό άνθρωπο στο βιβλίο του Ιώβ:
Επειδή, τότε θα ευφραίνεσαι στον Παντοδύναμο, και θα υψώσεις το πρόσωπό
σου στον Θεό.
Θα δεηθείς σ' αυτόν, και θα σε εισακούσει, και θα αποδώσεις τις ευχές
σου.
Και ό,τι αποφασίσεις, θα κατορθώνεται από σένα·
και το φως θα φέγγει επάνω στους δρόμους σου.
Στους Ψαλμούς του Δαβίδ, διαβάζουμε:
Θυσίασε στον Θεό θυσία αίνεσης, και απόδωσε στον Ύψιστο τις ευχές σου·
Στο βιβλίο των Παροιμιών του Σολομώντα, διαβάζουμε:
Όταν ευχηθείς κάποια ευχή στον Θεό, μη καθυστερήσεις να την αποδώσεις·
επειδή, δεν αρέσκεται στους άφρονες·
απόδωσε ό,τι έχεις ευχηθεί.
Καλύτερα να μη ευχηθείς, παρά αφού ευχηθείς να μη αποδώσεις.
ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Η ευχή προς τον Θεό, ήταν διαδεδομένη στην εποχή των
Αποστόλων.
Ήταν μια πράξη ζήλου προς τον Θεό, συνήθης ανάμεσα στους
Ιουδαίους.
Διαβάζουμε σχετικά από τις Πράξεις:
Και ο Παύλος, αφού έμεινε ακόμα αρκετές ημέρες εκεί, έπειτα
αποχαιρετώντας τούς αδελφούς, εξέπλευσε στη Συρία·
και μαζί του η Πρίσκιλλα και ο Ακύλας, αφού ξύρισε το κεφάλι στις
Κεχρεές·
επειδή, είχε ευχή.
Ακόμη, διαβάζουμε από την περιπέτεια του Παύλου, όταν τον
συνέλαβαν στην Ιερουσαλήμ.
Ο Παύλος, είχε μόλις επισκεφτεί τον Ιάκωβο και τους
πρεσβυτέρους της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων.
Και διαβάζουμε:
Και εκείνοι, όταν τα άκουσαν, δόξαζαν τον Κύριο· και του είπαν:
Βλέπεις, αδελφέ, πόσες μυριάδες είναι από τους Ιουδαίους, που πίστεψαν·
και όλοι αυτοί είναι ζηλωτές τού νόμου.
Έμαθαν, μάλιστα, για σένα, ότι διδάσκεις όλους τούς Ιουδαίους ανάμεσα
στα έθνη να αποστατήσουν από τον Μωυσή, λέγοντας, να μη κάνουν περιτομή στα
παιδιά τους ούτε να περπατούν σύμφωνα με τα έθιμα.
Τι είναι, λοιπόν; Πρόκειται, σίγουρα, να συγκεντρωθεί πλήθος, επειδή θα
ακούσουν ότι ήρθες.
Κάνε, λοιπόν, τούτο που σου λέμε:
Βρίσκονται κοντά μας τέσσερις άνδρες, που έχουν επάνω τους ευχή·
πάρτ' τους, καθαρίσου μαζί τους, και δαπάνησε γι' αυτούς, για να
ξυριστούν στο κεφάλι, και να γνωρίσουν όλοι ότι δεν υπάρχει τίποτε από όσα
έμαθαν για σένα, αλλ' ακολουθείς κι εσύ φυλάττοντας τον νόμο.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Ο Παύλος από απλή καρδιά και ταπεινό πνεύμα
ακολούθησε την συμβουλή των πρεσβυτέρων.
2.
Το αποτέλεσμα ήταν αντίθετο, από αυτό που
υπολόγιζαν.
3.
Η ευχή των 4 ανδρών δεν είχε καμία σχέση με την
ευχή του Παύλου.
4.
Έκτοτε δεν βλέπουμε καμία επίσημη ευχή, μεταξύ
των Αποστόλων.
Η ΕΥΧΗ ΣΑΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Μια προσευχή κάνει ο
Δαβίδ, στον Θεό, που διαβάζουμε στους Ψαλμούς:
Θα ελπίζω στον Θεό·
δεν θα φοβηθώ·
τι θα μου κάνει άνθρωπος;
Θεέ, οι ευχές μου σε σένα είναι επάνω μου·
θα σου αποδίδω δοξολογίες.
Επειδή, λύτρωσες την
ψυχή μου από θάνατο, δεν θα λυτρώσεις και τα πόδια μου από ολίσθημα, για να περπατάω
μπροστά στον Θεό στο φως των ζωντανών ανθρώπων;
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ
Η προσευχή μας γίνεται με πίστη στο πρόσωπο του Χριστού, ότι
Αυτός είναι ο μεσίτης προς τον ουράνιο Πατέρα.
Η προσευχή μας ακούγεται στον Θεό σαν ευχή.
Ευχή είναι η δοξολογία μας.
Δείτε πώς εύχονται στην παρουσία του Θεού, γύρω από τον
θρόνο του Θεού, τα Σεραφείμ.
Διαβάζουμε από τον προφήτη Ησαΐα:
Από πάνω του στέκονταν
Σεραφείμ, που το κάθε ένα είχε έξι φτερούγια· με τα δύο σκέπαζε το πρόσωπό του,
και με τα άλλα δύο σκέπαζε τα πόδια του, και με τα υπόλοιπα δύο πετούσε.
Και το ένα έκραζε προς
το άλλο, και έλεγε: Άγιος, άγιος, άγιος ο Κύριος των δυνάμεων· ολόκληρη η γη είναι
πλήρης από τη δόξα του.
Και οι παραστάτες τής
θύρας σείσθηκαν από τη φωνή εκείνου που έκραζε, και ο οίκος γέμισε από καπνό.
Από την Αποκάλυψη του Ιησού Χριστού, στον Ιωάννη.
Όταν ο Κύριος Ιησούς άρχισε να δείχνει όσα θα γίνονταν στις ημέρες
του αντιχρίστου, διαβάζουμε (4ο κεφάλαιο):
Και τα τέσσερα ζώα είχαν
ολόγυρα, κάθε ένα ξεχωριστά, από έξι φτερούγες, και από μέσα ήσαν γεμάτα με μάτια·
και δεν σταματούν ημέρα
και νύχτα να λένε: «Άγιος, άγιος, άγιος, ο Κύριος ο Θεός, ο Παντοκράτορας», ο Ην
και ο Ων και ο Ερχόμενος.
Από την συγκομιδή ψυχών εκ της μεγάλης θλίψης, διαβάζουμε (7ο
κεφάλαιο):
Ύστερα απ' αυτά, είδα,
και ξάφνου, ένα μεγάλο πλήθος, το οποίο κανένας δεν μπορούσε να απαριθμήσει, από
κάθε έθνος και φυλές και λαούς και γλώσσες, οι οποίοι στέκονταν μπροστά στον θρόνο
και μπροστά στο Αρνίο,
ντυμένοι με λευκές στολές
και έχοντας στα χέρια τους φοίνικες·
και κράζοντας με δυνατή
φωνή, έλεγαν:
Η σωτηρία είναι τού Θεού μας, που κάθεται επάνω στον θρόνο, και
του Αρνίου.
Και όλοι οι άγγελοι στέκονταν
ολόγυρα από τον θρόνο και τους πρεσβύτερους και τα τέσσερα ζώα, και έπεσαν μπρούμυτα
μπροστά στον θρόνο, και προσκύνησαν τον Θεό, λέγοντας:
Αμήν·
η ευλογία και η δόξα και η σοφία και η ευχαριστία και η τιμή και
η δύναμη και η ισχύ ανήκουν στον Θεό μας στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.
Ας το δούμε μαζί:
1. Ο
λαός του Θεού κάποτε θα ψάλλει και θα εύχεται αιώνια (!) προς τον Θεό.
2. Σήμερα,
ο άνθρωπος του Θεού βρίσκει τον τρόπο και την ευκαιρία να δοξάζει και να
εύχεται προς τον Θεό.
3. Σήμερα,
ο άνθρωπος του Θεού αναζητά το ταμείο του, ώστε να δοξάσει και να υμνήσει τον Θεό,
στο όνομα του Ιησού, δια Πνεύματος Αγίου.
4. Σήμερα,
ο άνθρωπος του Θεού αναζητά την Εκκλησία, τον τόπο και τον χώρο της λατρείας, ώστε
να λατρεύσει, να ευχηθεί και να δοξάσει τον Κύριο Ιησού Χριστό.
5. Σήμερα,
ο λαός του Θεού εύχεται ψάλλοντας εκ της
καρδίας προς τον Κύριο Ιησού, τον Αμνό του Θεού.
Αμήν.
Ιώβ 22: 26
Επειδή, τότε θα ευφραίνεσαι στον Παντοδύναμο, και θα
υψώσεις το πρόσωπό σου στον Θεό.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου