Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΩΝ ΦΑΡΙΣΑΙΩΝ!





Ιεζεκιήλ 18: 8
δεν δίνει με τόκο και δεν παίρνει προσθήκη, αποστρέφει το χέρι του από αδικία, κάνει δίκαιη κρίση ανάμεσα από άνθρωπο και άνθρωπο, περπατάει στα διατάγματά μου, και φυλάττει τις κρίσεις μου, για να πράττει αλήθεια· αυτός είναι δίκαιος· σίγουρα θα ζήσει, λέει ο Κύριος ο Θεός.




Φιλαργυρία.

Αδικία.

Υποκρισία.



Αυτό ήταν το πνεύμα των Φαρισαίων, των Γραμματέων, των Νομικών της εποχής του Κυρίου Ιησού επάνω στην Γη.



Φαρισαίοι ήσαν μια ομάδα (!) από περίπου 6,000 «εκλεκτούς»,  οι εκπρόσωποι της ακριβούς φύλαξης των Μωσαϊκών Νόμων και σε μα μόνιμη διαμάχη με τους Σαδδουκαίους, σε πολλά ζητήματα που αφορούσαν τον απλό λαό και την ερμηνεία του Νόμου.


Όταν ο Κύριος Ιησούς, μίλησε στους όχλους, στον λαό της Γαλιλαίας, στην επί του όρους ομιλία, έβαλε τον χρυσό κανόνα.


Διαβάζουμε από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου:

Επειδή, σας λέω ότι, αν η δικαιοσύνη σας δεν περισσεύσει περισσότερο από τη δικαιοσύνη των γραμματέων και των Φαρισαίων, δεν θα μπείτε μέσα στη βασιλεία των ουρανών.


Ποια ήταν η δικαιοσύνη των γραμματέων και των Φαρισαίων;

Διαβάζουμε πάλι:

Επειδή, δένουν βαριά και δυσβάστακτα φορτία, και τα βάζουν επάνω στους ώμους των ανθρώπων·

δεν θέλουν, όμως, ούτε με το δάχτυλό τους να τα κουνήσουν·

και όλα τα έργα τους τα κάνουν, για να βλέπονται από τους ανθρώπους·

και πλαταίνουν τα φυλακτήριά τους, και μεγαλώνουν τα κράσπεδα από τα ιμάτιά τους·

και στα δείπνα αγαπούν την πρώτη θέση, και στις συναγωγές τις πρωτοκαθεδρίες, στις αγορές τούς χαιρετισμούς, και να αποκαλούνται από τους ανθρώπους: Ραββί, Ραββί.

Όμως, αλλοίμονο σε σας τους Φαρισαίους, επειδή αποδεκατίζετε τον δυόσμο και το απήγανο και κάθε λάχανο, και παραβλέπετε την κρίση και την αγάπη τού Θεού. Αυτά έπρεπε να κάνετε, και εκείνα να μη τα αφήσετε.

Αλλοίμονο σε σας τους Φαρισαίους, επειδή αγαπάτε την πρωτοκαθεδρία στις συναγωγές, και τους χαιρετισμούς στις αγορές.

Αλλοίμονο σε σας, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριτές, επειδή είστε σαν τα μνήματα, που δεν φαίνονται, και οι άνθρωποι που περπατούν επάνω τους, δεν γνωρίζουν.



ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ

Μέσα στην Γραφή, στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη, αναφέρεται μια εξαίρεση ανθρώπου, Φαρισαίου, άρχοντα των Ιουδαίων, του Νικόδημου.


Διαβάζουμε:
Υπήρχε δε ένας άνθρωπος από τους Φαρισαίους, που ονομαζόταν Νικόδημος, άρχοντας των Ιουδαίων.

Αυτός ήρθε στον Ιησού μέσα στη νύχτα και του είπε:

Ραββί, ξέρουμε ότι ήρθες Δάσκαλος από τον Θεό·

επειδή, κανένας δεν μπορεί να κάνει αυτά τα σημεία που εσύ κάνεις, αν ο Θεός δεν είναι μαζί του.
   

Ας το δούμε μαζί:

1.       Ο Νικόδημος αν και Φαρισαίος, πλησίασε τον Κύριο Ιησού μέσα την νύχτα, ίσως για να τον βρει μόνον και να συζητήσει ελεύθερα.

2.       Αν και όλοι οι Φαρισαίοι και οι γραμματείς αποκαλούσαν τον Κύριο Ραββί, όμως δεν το εννοούσαν.

3.       Ο Νικόδημος είπε: «ξέρουμε ότι από τον Θεό ήλθες διδάσκαλος»!

4.       Και ο Νικόδημος συνέχισε: «επειδή, κανένας δεν μπορεί να κάνει αυτά τα σημεία που εσύ κάνεις, αν ο Θεός δεν είναι μαζί του».     

5.       Αυτή η σιγουριά του Νικόδημου ήταν χαραγμένη μέσα του, μέχρι το τέλος.

6.       Η σιγουριά αυτή οφειλόταν στο πνεύμα του ταπεινού ανθρώπου, που ήταν μέσα στον Νικόδημο.  



Αργότερα, σε ένα από τα συνέδρια των Φαρισαίων, για την σύλληψη και την καταδίκη του Ιησού, διαβάζουμε:

Ο Νικόδημος λέει σ' αυτούς, (εκείνος που είχε έρθει σ' αυτόν μέσα στη νύχτα, και ήταν ένας απ' αυτούς):

Μήπως ο νόμος μας κρίνει τον άνθρωπο, αν πρώτα δεν ακούσει απ' αυτόν, και μάθει τι κάνει;  

Του αποκρίθηκαν και του είπαν: Μήπως κι εσύ είσαι από τη Γαλιλαία; Ερεύνησε και δες ότι, προφήτης από τη Γαλιλαία δεν έχει σηκωθεί.



Ας το δούμε μαζί:

1.       Η αδικία (!) είναι συνυφασμένη με τους Φαρισαίους και την κρίση των.

2.       Η υποκρισία (!) στο να αναγνωρίσουν την εξουσία του Κυρίου Ιησού, ως απεσταλμένου του Θεού, ως τον Μεσσία.

3.       Τα φτωχά επιχειρήματα: «Ερεύνησε και δες ότι, προφήτης από τη Γαλιλαία δεν έχει σηκωθεί»!



Ο ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΦΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ

Ο Νικόδημος στάθηκε πιστός στον Κύριο Ιησού, μέχρι τέλους.

Μαζί με τον Ιωσήφ, από την Αριμαθαία, πήραν το σώμα του Ιησού με άδεια από τον Πιλάτο και το έθαψαν αφού το έδεσαν με σάβανα μαζί με αρώματα και το έβαλαν σε ένα καινούργιο μνήμα, ένα πλούσιο μνήμα!

Διαβάζουμε από το Ευαγγέλιο του Ιωάννη:

Ήρθε μάλιστα και ο Νικόδημος, (που αρχικά είχε έρθει στον Ιησού μέσα στη νύχτα), φέρνοντας μίγμα από σμύρνα και αλόη 100 περίπου λίτρες.



Η ΔΙΚΑΙΑ ΚΡΙΣΗ

Ο ειλικρινής, ο απλός άνθρωπος οφείλει να κρίνει δίκαια, χωρίς ατομικό, ή ομαδικό συμφέρον.  

Η δικαία κρίση έρχεται από την σπουδή των Γραφών και το άδολο πνεύμα.

Η δικαία κρίση έρχεται από το βάθος της εξέτασης των πραγμάτων, αντικειμενικά και όχι από την επιφανειακή, πρόχειρη κουβέντα, μεταξύ φίλων.



Αμήν.



Ιωάννης 7: 24
Μη κρίνετε επιφανειακά, αλλά τη δίκαιη κρίση να κρίνετε.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις