ΖΩΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΩΝ!
Ιωάννης 10: 27 Όπως
σας είπα, τα δικά μου πρόβατα ακούν τη φωνή μου, και εγώ τα γνωρίζω· και με
ακολουθούν. Και εγώ δίνω σ' αυτά αιώνια ζωή· και
δεν θα χαθούν στον αιώνα, και κανένας δεν θα τα αρπάξει από το χέρι μου.
Τα ζώα, δίνουν
προσωπικότητα στον άνθρωπο!
Οι
σχετικές παρομοιώσεις των Γραφών!
Ο
άνθρωπος, χωρίς γνώση και σύνεση!
Ο άνθρωπος δεν είναι ζώο!
Τα ζώα, όλα είναι κάτω από την εξουσία του ανθρώπου και
εκπαιδεύονται από τον άνθρωπο, ανάλογα με τις δυνάμεις των και τις χάρες των,
έτσι ώστε να κατοικούν κοντά του και να ζουν μαζί του.
Είναι όμως γεγονός, ότι κάθε ζώο διαφέρει από άλλο ζώο στην συμπεριφορά
και την έκφραση απέναντι στον άνθρωπο, που παρατηρεί τα πάντα.
ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΓΙΟΙ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒ
Το βιβλίο της Γένεσης, τελειώνει με τις ευχές του Ιακώβ προς
τα παιδιά του, ένα – ένα.
Ο Ιακώβ προσομοιάζει μερικούς από τους γιους του, με ζώα κατάλληλα
με την προσωπικότητα του κάθε ενός.
Διαβάζουμε για μερικά από αυτά:
«Σκύμνος λιονταριού είναι ο Ιούδας· από κυνήγι ανέβηκες, γιε μου· καθώς
έγειρε, κοιμήθηκε σαν λιοντάρι, και σαν σκύμνος λιονταριού· ποιος θα τον ξυπνήσει;»
«Ο Ισσάχαρ είναι γάιδαρος δυνατός, ξαπλωμένος στο μέσον από επαύλεις· και
βλέποντας ότι η ανάπαυση ήταν καλή, και ο τόπος ευχάριστος, έκλινε τον ώμο του
σε φορτίο, και έγινε δούλος υποτελής».
«Ο Δαν θα είναι φίδι επάνω στον δρόμο, ασπίδα στο μονοπάτι, δαγκώνοντας
τις φτέρνες τού αλόγου, ώστε ο καβαλάρης του θα πέφτει προς τα πίσω».
«Ο Νεφθαλί είναι μια ελαφίνα ξαπολυμένη, δίνοντας αρεστά λόγια».
«Ο Βενιαμίν θα είναι άρπαγας λύκος· το πρωί θα κατατρώει θήραμα, και το
βράδυ θα διαιρεί λάφυρα».
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΨΑΛΜΟΥΣ
Ας δούμε τι λέγει ο προφήτης Δαβίδ, τον Ψαλμό:
«Μη γίνεστε σαν άλογα, σαν μουλάρια, στα οποία δεν υπάρχει σύνεση· που
το στόμα τους πρέπει να συγκρατιέται με φίμωτρο και χαλινάρι, αλλιώς δεν θα σε
πλησίαζαν».
Και ο βασιλιάς Σολομώντας στις Παροιμίες:
«Μάστιγα για το άλογο, και χαλινάρι για το γαϊδούρι, και ράβδος για τη
ράχη των αφρόνων».
Και τα δύο εδάφια του λόγου του Θεού, μιλάνε για τον άνθρωπο
χωρίς σύνεση.
Τι είναι η σύνεση;
Η σύνεση είναι η δομημένη γνώση, ή η γνώση σε τάξη (!) του
λόγου του Θεού.
Είναι ο άνθρωπος που δίνει προσοχή, επιμέλεια και σπουδή
στην μελέτη του λόγου του Θεού και μαζεύει εδάφιο – εδάφιο και αποθηκεύει την γνώση
του τρόπου του Θεού.
Τι είναι ο τρόπος του Θεού;
Είναι οι κρίσεις της δικαιοσύνης του λόγου του Θεού, που ο ίδιος
ο Θεός φρόντισε να είναι γραπτός!
Ας δούμε (!) πώς ονόμασε ο Κύριος Ιησούς τον Ηρώδη, τετράρχη της Γαλιλαίας:
Κατά την ημέρα εκείνη τον πλησίασαν μερικοί Φαρισαίοι, λέγοντάς του:
Βγες έξω, και αναχώρησε από εδώ, επειδή ο Ηρώδης θέλει να σε θανατώσει».
«Και τους είπε: Πηγαίνετε και πείτε σ' αυτή την αλεπού: Δες, βγάζω
δαιμόνια, και κάνω θεραπείες σήμερα και αύριο, και την τρίτη ημέρα φτάνω στο
τέλος μου».
«Πλην, εγώ πρέπει σήμερα και αύριο, και την επόμενη ημέρα να πάω·
επειδή, δεν είναι δυνατόν προφήτης να απολεστεί έξω από την Ιερουσαλήμ».
«Ιερουσαλήμ, Ιερουσαλήμ, αυτή που φονεύει τούς προφήτες, και που
λιθοβολεί εκείνους που αποστέλλονται σ' αυτή, πόσες φορές θέλησα να συνάξω τα
παιδιά σου, με τον ίδιο τρόπο που η κότα μαζεύει τα κλωσσόπουλα κάτω από τις
φτερούγες της, και δεν θελήσατε;
Ο Κύριος Ιησούς χαρακτήρισε τον Ηρώδη ως αλεπού!
Γιατί αλεπού;
Η πονηρία του Ηρώδη, γεμάτος από επιθυμία άλωσης και
κατάκτησης των πάντων έμοιαζε την αλεπού!
Ο ΑΔΕΛΦΟΘΕΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ
Ο Ιάκωβος παίρνει εικόνες από τα άλογα και τα χαλινάρια, για
την διδασκαλία.
Γράφει:
«Δέστε, στα στόματα των αλόγων βάζουμε τα χαλινάρια, για να πείθονται σε
μας, και μεταφέρουμε ολόκληρο το σώμα τους».
«Έτσι και η γλώσσα, είναι μικρό μέλος, όμως, κομπάζει για μεγάλα πράγματα.
Δέστε, λίγη φωτιά πόσο μεγάλη ύλη ανάβει· και η γλώσσα είναι φωτιά, ο κόσμος
τής αδικίας».
«Έτσι, ανάμεσα στα μέλη μας, η γλώσσα είναι που μολύνει ολόκληρο το
σώμα, και η οποία φλογίζει τον τροχό τού βίου, και φλογίζεται από τη γέεννα».
«Επειδή, κάθε είδος θηρίων και πουλιών, ερπετών και θαλάσσιων όντων,
δαμάζεται, και δαμάστηκε από την ανθρώπινη φύση· τη γλώσσα, όμως, κανένας από
τους ανθρώπους δεν μπορεί να δαμάσει· είναι ασυγκράτητο κακό, γεμάτη από
θανατηφόρο φάρμακο».
Όλη αυτή η διατύπωση του λόγου του Θεού, φανερώνει την
έλλειψη του ανθρώπου σε φρόνηση και σύνεση.
Πάντες είμαστε ατελείς (!) και ο αγώνας ο πνευματικός είναι
ώστε να αποκτήσουμε την σοφία του Θεού, σαν δώρο από τον ουράνιο Πατέρα μας.
ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ – ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ - ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ
Ο Κύριος Ιησούς έκαμε προσεκτικούς τους μαθητές του, όσον αφορά
την συμπεριφορά των ανθρώπων.
Τρεις φορές, ο Κύριος Ιησούς τόνισε και δίδαξε, σχετικά με τον
κίνδυνο που αντιμετωπίζει ο απλός άνθρωπος από κακούς ανθρώπους.
1.
Προσοχή από τους ψευδοπροφήτες ή ψευδοδιδασκάλους!
«Προσέχετε δε από τους ψευδοπροφήτες, που έρχονται σε σας με ενδύματα προβάτων,
από μέσα όμως είναι αρπακτικοί λύκοι».
2.
Προσοχή από τους ανθρώπους της θρησκευτικής
εξουσίας!
«προσέχετε από τους ανθρώπους· επειδή, θα σας παραδώσουν σε συνέδρια, και
θα σας μαστιγώσουν στις συναγωγές τους·»
3.
Προσοχή από τους ορθόδοξους υποκριτές!
«Βλέπετε και προσέχετε από τη ζύμη των Φαρισαίων και των Σαδδουκαίων».
Αμήν.
Παροιμίες 26: 3 Μάστιγα
για το άλογο, και χαλινάρι για το γαϊδούρι, και ράβδος για τη ράχη των αφρόνων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου