ΕΛΕΗΜΩΝ, ΟΙΚΤΙΡΜΩΝ, ΔΙΚΑΙΟΣ, ΑΛΗΘΙΝΟΣ!
Μιχαίας 6: 8 Άνθρωπε,
αυτός σου έδειξε τι είναι το καλό· και τι ζητάει ο Κύριος από σένα, παρά να
πράττεις το δίκαιο, και να αγαπάς έλεος, και να περπατάς ταπεινά μαζί με τον
Θεό σου;
Η δόξα του Θεού
Η παρουσία του Θεού
Η φύση του Θεού
Ο άνθρωπος, ο αμαρτωλός, διερωτάται αν τον δέχεται ο Θεός,
αν η αγκαλιά Του, αν είναι ανοιχτή, ώστε να επιστρέψει στην καθαρότητα, στην
αγνότητα και στην δικαιοσύνη του Θεού.
Είναι μια φάση της ζωής του ταλαίπωρου ανθρώπου (!) διερευνητική.
Είναι η ώρα και ο τόπος της μετάνοιας, που ο Θεός φέρνει τον
αμαρτωλό, ώστε να τον συγχωρήσει, να τον αγιάσει και να τον φέρει πλησίον Του.
Είναι μια ένδοξη στιγμή του Θεού!
Διαβάζουμε τα λόγια του Κυρίου Ιησού:
«Σας λέω ότι έτσι θα είναι χαρά στον ουρανό για έναν αμαρτωλό που μετανοεί,
περισσότερο παρά για 99 δίκαιους, που δεν έχουν ανάγκη μετάνοιας».
Ο ΜΩΥΣΗΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο Μωυσής, κατά την πορεία του λαού προς την γη Χαναάν ζήτησε
την δύναμη της παρουσίας του Θεού, καθώς είχε αποκάμει.
Ο λαός Ισραήλ μόλις πριν, είχε αμαρτήσει και είχε κάνει
είδωλο και προσκυνούσε (!) ένα χρυσό μοσχάρι, όταν ο Μωυσής έλειπε στο Όρος επί
σαράντα ημέρες.
Και ο Θεός ήλθε με οργή και κρίση εναντίον του λαού και θανάτωσε
εκείνη την ημέρα 3,000 άνδρες.
Και ο Θεός στη συνέχεια, είπε στον Μωυσή:
«Πήγαινε, ανέβα από εδώ, εσύ και ο λαός που έβγαλες από τη γη τής Αιγύπτου,
στη γη την οποία ορκίστηκα στον Αβραάμ, στον Ισαάκ, και στον Ιακώβ, λέγοντας: Στο
σπέρμα σου θα τη δώσω·
«Και θα αποστείλω έναν άγγελο μπροστά σου, και θα εκδιώξει τον Χαναναίο,
τον Αμορραίο, και τον Χετταίο, και τον Φερεζαίο, τον Ευαίο, και τον Ιεβουσαίο· σε
μια γη που ρέει γάλα και μέλι·
«επειδή, εγώ δεν θα ανέβω ανάμεσά σου, (δεδομένου ότι, είσαι λαός σκληροτράχηλος),
για να μη σε εξολοθρεύσω στον δρόμο.
«Και όταν ο λαός άκουσε τούτον τον κακό λόγο, καταπένθησαν, και κανένας
δεν έβαλε τον στολισμό του επάνω του».
Και τότε ο Μωυσής, πένθησε (!) δεήθηκε προς τον Θεό και ο
Θεός (!) του μίλησε:
«Δείξε μου, παρακαλώ, τη δόξα σου.
«Κι εκείνος είπε: Εγώ θα κάνω να περάσει μπροστά σου ολόκληρη η
αγαθότητά μου, και θα κηρύξω το όνομα του Κυρίου μπροστά σου, και θα ελεήσω
όποιον ελεώ, και θα δείξω οικτιρμούς σε όποιον δείχνω οικτιρμούς.
«Και είπε: Δεν μπορείς να δεις το πρόσωπό μου· επειδή, άνθρωπος δεν θα
με δει, και θα ζήσει.
«Και ο Κύριος είπε: Να ένας τόπος κοντά μου, και θα σταθείς επάνω στην
πέτρα· και όταν η δόξα μου διαβαίνει, θα σε βάλω στη σχισμή της πέτρας, και θα
σε σκεπάσω με το χέρι μου, μέχρις ότου περάσω· και θα σηκώσω το χέρι μου, και
θα δεις τα νώτα μου· το πρόσωπό μου, όμως, δεν θα το δεις».
Και ο Θεός, μίλησε μέσα από την δόξα Του:
«Και πέρασε ο Κύριος μπροστά του και κήρυξε:
Ο Κύριος, ο Κύριος ο Θεός είναι
οικτίρμονας και ελεήμονας, μακρόθυμος, και πολυέλεος, και αληθινός, ο οποίος
φυλάττω έλεος σε χιλιάδες, συγχωρώ ανομία και παράβαση και αμαρτία, και καθόλου
δεν αθωώνω τον ένοχο· ανταποδίδοντας την ανομία των πατέρων επάνω στα παιδιά,
κι επάνω στα παιδιά των παιδιών, μέχρι τρίτης και τέταρτης γενεάς».
Ας το δούμε, μαζί:
1.
Κύριος ο Θεός είναι οικτίρμονας και ελεήμονας,
μακρόθυμος, και πολυέλεος, και αληθινός,
2.
ο οποίος διαφυλάττω το έλεος σε χιλιάδες,
εκείνων που με αγαπούν,
3.
συγχωρώ ανομία και παράβαση και αμαρτία στον
αμαρτωλό που θα το ζητήσει,
4.
και καθόλου δεν αθωώνω τον ένοχο, τον αμετανόητο,
τον ασεβή,
5.
ανταποδίδοντας την ανομία των πατέρων επάνω στα
παιδιά, κι επάνω στα παιδιά των παιδιών, μέχρι τρίτης και τέταρτης γενεάς.
Η
ΝΕΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΘΕΟΎ
Ο
απόστολος Παύλος δια Πνεύματος Αγίου, στην Νέα Διαθήκη, μας αποκαλύπτει με λεπτομέρεια: (α) την βουλή του Θεού για το τέλειο σχέδιο της Σωτηρίας του κόσμου, δια του
Ιησού Χριστού, καθώς και (β) την αιώνια δόξα, που είναι η αιώνια πρόθεση (η
ευδοκία) του Θεού.
Ο
Θεός προσκαλεί κάθε άνθρωπο, εντός Σχεδίου (!) να του χαρίσει την αιώνια ζωή.
Τι
είναι το Σχέδιο;
Διαβάζουμε
από την επιστολή προς τους Εφέσιους:
«καθώς ο Θεός μάς έκλεξε διαμέσου του Κυρίου Ιησού Χριστού πριν από τη δημιουργία
τού κόσμου, για να είμαστε άγιοι και χωρίς ψεγάδι μπροστά του με αγάπη·
«αφού ο Θεός, πρώτα (!) μας προόρισε σε υιοθεσία διαμέσου τού Ιησού Χριστού
στον εαυτό του, σύμφωνα με την ευδοκία τού
θελήματός του, σε έπαινον της δόξας τής χάρης του, με την οποία μάς χαρίτωσε
με τον αγαπημένο του»·
«καθώς γνωστοποίησε σε μας (!) το μυστήριο του θελήματός του, σύμφωνα με την ευδοκία του, που από πριν
έθεσε μέσα στον εαυτό του, σε οικονομία τού πληρώματος των καιρών, να ανακεφαλαιώσει
τα πάντα στον Χριστό, κι αυτά που είναι μέσα στους ουρανούς κι αυτά που είναι επάνω
στη γη·
«στον Θεόν, στον οποίο και πήραμε κληρονομιά, καθώς προοριστήκαμε (!) σύμφωνα με την πρόθεση εκείνου, που ενεργεί
τα πάντα, σύμφωνα με τη βουλή τού θελήματός
του· για να είμαστε σε έπαινο της δόξας του, εμείς που προελπίσαμε στον Χριστό·
Τα πάντα γίνονται σύμφωνα με την βουλή, την πρόθεση, την
ευδοκία, το θέλημα του Θεού!
Και ο απόστολος Παύλος γράφει και εξηγεί, σε άλλη επιστολή:
«Επειδή, ο Θεός έκλεισε τους πάντες μέσα στην απείθεια, για να ελεήσει τους
πάντες.
Και καταλήγει, με θαυμασμό:
«Ω, βάθος πλούτου και σοφίας και γνώσης Θεού! Πόσο ανεξερεύνητες είναι οι
κρίσεις του, και ανεξιχνίαστοι οι δρόμοι του!
Έξοδος 20: 6 κάνω έλεος σε
χιλιάδες γενεές εκείνων που με αγαπούν, και τηρούν τα προστάγματά μου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου