ΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ;
Μάρκος 9:43 Και αν το χέρι σου σε σκανδαλίζει, κόψ'
το· είναι καλύτερο σε σένα να μπεις μέσα στη ζωή κουλός, παρά έχοντας τα δύο
χέρια να πας στη γέεννα, στην ακατάσβεστη φωτιά· όπου
«το σκουλήκι τους δεν πεθαίνει, και η φωτιά δεν σβήνει».
Αλίμονο στον κόσμο, για τα σκάνδαλα!
Όταν εσύ, σκανδαλίζεις!
Όταν σκανδαλίζεσαι!
Σκάνδαλο στον λόγο του Θεού, είναι το εμπόδιο.
Εμπόδιο (!) ώστε ο άνθρωπος να γνωρίσει τον Πατέρα Θεό, να
προχωρήσει στον δρόμο της ζωής, να ακολουθήσει τον Χριστό και να εισέλθει στην
αιώνια ζωή, την βασιλεία των ουρανών.
Και αυτά τα εμπόδια είναι οι άνθρωποι.
Κατά βάθος (!) είναι η έλλειψη πίστης στο πρόσωπο του Κυρίου
Ιησού Χριστού, που αποκάλυψε τον εαυτό του στην Καινή Διαθήκη, σαν ο Σωτήρας
και ο Λυτρωτής.
Ο Κύριος Ιησούς, είπε διδάσκοντας την μετάνοια και την
ταπείνωση:
«Σας διαβεβαιώνω, αν δεν επιστρέψετε, και γίνετε σαν τα παιδάκια, δεν
θα μπείτε μέσα στη βασιλεία των ουρανών».
Και στην συνέχεια, ο Κύριος είπε κάτι μοναδικό και φοβερό:
«Όποιος, λοιπόν, ταπεινώσει τον εαυτό του σαν αυτό το παιδάκι, αυτός
είναι ο μεγαλύτερος στη βασιλεία των ουρανών· και όποιος δεχθεί ένα τέτοιο
παιδάκι στο όνομά μου, δέχεται εμένα. Όποιος, όμως, σκανδαλίσει ένα απ' αυτά τα
μικρά, που πιστεύουν σε μένα, τον συμφέρει να κρεμάσει στο λαιμό του μια
μυλόπετρα, και να καταποντιστεί στο πέλαγος της θάλασσας».
Μας καθιστά προσεκτικούς, στην συμπεριφορά μας ο Κύριος
Ιησούς.
Εδώ φαίνεται:
1.
Η ευθύνη για τον σκανδαλισμό του άλλου, που
είναι ίσως μικρός.
2.
Ακόμη και ένα μικρό παιδί, ο Θεός προστατεύει
ώστε να μην σκανδαλιστεί.
3.
Αν τυχόν σκανδαλίσει ο άνθρωπος με την
συμπεριφορά του, τότε πρέπει ολοταχώς (!) να μετανοήσει.
ΟΤΑΝ ΕΣΥ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΣΑΙ
Στην περίπτωση που ο ίδιος ο άνθρωπος σκανδαλίζεται από τον εαυτό
του, ή καλύτερα από τις αδυναμίες του, ο Κύριος Ιησούς είπε:
«Και αν το χέρι σου σε σκανδαλίζει, κόψ' το· είναι καλύτερο σε σένα να μπεις μέσα στη ζωή κουλός, παρά
έχοντας τα δύο χέρια να πας στη γέεννα, στην ακατάσβεστη φωτιά· όπου «το
σκουλήκι τους δεν πεθαίνει, και η φωτιά δεν σβήνει».
Το χέρι σου, σε εμποδίζει, να κάνεις το θέλημα του Θεού;
Σε πολλά σημεία ο λόγος του Θεού μιλά για την καθαρότητα των
χεριών, που συμβολίζει τα αγαθά έργα δικαιοσύνης.
Η ευθύνη για τον αγιασμό και την καθαρότητα της ψυχής
ενώπιον του Θεού, βαρύνει εμάς.
Τα μέλη του σώματος μας, πολλές φορές γίνονται η λατρεία και
το είδωλό μας.
Και όμως, κατά τον λόγο του Κυρίου, μπορεί να μας στοιχίσουν
την βασιλεία των ουρανών.
Και ο Κύριος συνέχισε:
«Και αν το πόδι σου σε σκανδαλίζει, κόψ' το· είναι καλύτερο σε σένα να μπεις μέσα στη ζωή κουτσός, παρά
έχοντας τα δύο πόδια να ριχτείς στη γέεννα, στην ακατάσβεστη φωτιά· όπου «το
σκουλήκι τους δεν πεθαίνει, και η φωτιά δεν σβήνει».
Το πόδι σου (!) σε εμποδίζει να μπεις στον ουρανό;
Έχει συμβεί, μάλιστα, για την ομορφιά του σώματος κάποιας γυναίκας,
η ίδια να αρνηθεί την αλήθεια του Ευαγγελίου χάριν του σώματος που θαύμαζε
εκείνη και οι άλλοι, όταν φόραγε το παντελόνι!
Και ο Κύριος συνέχισε,
την διδαχή:
«Και αν το μάτι σου σε σκανδαλίζει, βγάλ' το· είναι καλύτερο σε σένα να μπεις μέσα στη βασιλεία τού
Θεού μονόφθαλμος, παρά έχοντας δύο μάτια να ριχτείς στη γέεννα της φωτιάς· όπου
«το σκουλήκι τους δεν πεθαίνει, και η φωτιά δεν σβήνει».
Το μάτι σου (!) σε εμποδίζει να μπεις στην βασιλεία των
ουρανών;
Ναι, όταν ο οφθαλμός είναι πονηρός και ο άνθρωπος δεν
μετανοεί. Με τον πονηρό τρόπο αυτό, μολύνεται και όλο το σώμα του ανθρώπου.
Ο Κύριος Ιησούς, είπε σχετικά με το πονηρό μάτι, στην «επί
του όρους» ομιλία:
«Το λυχνάρι τού σώματος είναι το μάτι· αν, λοιπόν, το μάτι σου είναι καθαρό,
όλο το σώμα σου θα είναι φωτεινό· αν, όμως, το μάτι σου είναι πονηρό, όλο το σώμα
σου θα είναι σκοτεινό. Αν, λοιπόν, το φως που είναι μέσα σου είναι σκοτάδι, το σκοτάδι
πόσο είναι;»
ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΡΘΟΥΝ ΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ
Ο Κύριος Ιησούς, μας φανέρωσε μια μεγάλη αλήθεια.
Διαβάζουμε:
«Και στους μαθητές του είπε: Είναι αδύνατον να μη έρθουν τα σκάνδαλα·
όμως, αλλοίμονο σ' εκείνον, διαμέσου τού οποίου έρχονται. Τον συμφέρει να κρεμάσει
μια μυλόπετρα γύρω από τον τράχηλό του, και να ριχτεί στη θάλασσα, παρά να
σκανδαλίσει έναν από τούτους τούς μικρούς».
Είναι αδύνατον να μην έλθουν τα σκάνδαλα, τα εμπόδια από
ανθρώπους που θα σταθούν ώστε να εμποδίσουν, να κλονίσουν την πίστη στο πρόσωπο
του Ιησού.
Όμως, αλίμονο για τον άνθρωπο αυτόν, καλύτερα να μην είχε γεννηθεί,
αφού τον περιμένει αιώνια καταδίκη!
ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ
Οι αιρέσεις είναι επίσης, σκάνδαλα (!) από πονηρούς που
ονομάζονται «λύκοι βαρείς».
Διαβάζουμε από τις Πράξεις των αποστόλων, τα λόγια του
Παύλου:
«Επειδή, εγώ ξέρω τούτο ότι, ύστερα
από την αναχώρησή μου, θα μπουν μέσα σε σας λύκοι βαρείς, που δεν θα λυπούνται το
ποίμνιο· και από σας τους ίδιους θα σηκωθούν άνθρωποι, που θα μιλούν διεστραμμένα,
για να αποσπούν τούς μαθητές πίσω από τον εαυτό τους».
Ήταν βέβαιο και αποκαλυμμένο στον Παύλο, η είσοδος τέτοιων ανθρώπων,
ανάμεσα στους αγίους της εκκλησίας.
Γράφοντας δε προς τους Κορίνθιους, ο Παύλος, φανερώνει την
ανάγκη ύπαρξης των αιρέσεων!
«Επειδή, είναι ανάγκη να υπάρχουν και αιρέσεις μεταξύ σας, για να γίνουν
φανεροί ανάμεσά σας οι δόκιμοι».
Οι δόκιμοι χριστιανοί θα περάσουν από μια τέτοια δοκιμασία
και πειρασμό: την αίρεση του λόγου του Θεού, όπως την παρέλαβαν και γνώρισαν
την αλήθεια.
ΠΕΤΡΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ: Ο ΙΗΣΟΥΣ
Ο απόστολος Παύλος, γράφοντας προς τους Ρωμαίους, φανερώνει
τον Ιησού Χριστό σαν την «πέτρα του σκανδάλου» για τους Ισραηλίτες:
«Τι θα πούμε, λοιπόν; Ότι τα έθνη, που δεν ζητούσαν δικαιοσύνη, έφτασαν
σε δικαιοσύνη, δικαιοσύνη όμως που στηρίζεται στην πίστη· ενώ ο Ισραήλ,
ζητώντας νόμο δικαιοσύνης, σε νόμο δικαιοσύνης δεν έφτασε.
«Γιατί;
«Επειδή, δεν τη ζητούσε με βάση την πίστη, αλλά ως αποτέλεσμα των έργων
τού νόμου. Επειδή, πρόσκοψαν στην πέτρα τού προσκόμματος· όπως είναι γραμμένο:
«Δέστε, βάζω στη Σιών λίθον προσκόμματος, και πέτρα σκανδάλου, και κάθε
ένας που πιστεύει σ' αυτόν δεν θα ντροπιαστεί».
Εδώ γίνεται ένας διαχωρισμός, δύο κατηγορίες ανθρώπων:
1.
Οι Ισραηλίτες, άνθρωποι του νόμου του Μωυσή, οι θρησκευόμενοι,
που δεν αγάπησαν ποτέ τον Θεό. Ποτέ (!) δεν τον γνώρισαν σαν τον αληθινό Θεό
και ποτέ (!) δεν τον ευχαρίστησαν. Πάντα ζητούσαν ένα σημείο και ακόμη, πάντα
είχαν αμφιβολία αν ο Θεός είναι μαζί τους. Ποτέ δεν πίστεψαν! Και όταν φανερώθηκε ο Χριστός, έγινε ο λίθος
του προσκόμματος και η πέτρα του σκανδάλου. Και ο λόγος του Θεού, μας εξηγεί το
γιατί αυτό συνέβη: «Επειδή, δεν τη
ζητούσε με βάση την πίστη και την αγάπη στο πρόσωπο του Ιησού, του υιού του
Θεού».
2.
Οι εθνικοί, οι αμαρτωλοί μέσα στην άγνοια, που
πίστεψαν στον λόγο του Ευαγγελίου. Γνώρισαν τον Θεό δια του Ιησού Χριστού και
τον αγάπησαν. Ο Ιησούς Χριστός έγινε γι αυτούς τους αμαρτωλούς, η δικαιοσύνη, ο
αγιασμός και η απολύτρωση. Γι αυτούς ο Ιησούς Χριστός έγινε ο Αρχηγός και ο
Τελειωτής της πίστεως και αγάπης προς τον Θεόν. Αμήν.
Λουκάς 17: 1 Και
στους μαθητές του είπε: Είναι αδύνατον να μη έρθουν τα σκάνδαλα· όμως,
αλλοίμονο σ' εκείνον, διαμέσου τού οποίου έρχονται.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου