ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ! – ΜΕΡΟΣ 2




Πράξεις 9: 31 Οι μεν εκκλησίες, λοιπόν, σε ολόκληρη την Ιουδαία και τη Γαλιλαία και τη Σαμάρεια είχαν ειρήνη, οικοδομούμενες και περπατώντας μέσα στον φόβο τού Κυρίου, και πληθύνονταν με την παρηγορία τού Αγίου Πνεύματος.




H Πρώτη Αποστολική σύνοδος.
Διακυβέρνηση στην σύνοδο των εκκλησιών.
Σύνοδος πρεσβυτέρων και ποιμένων.
Η διεξαγωγή εργασιών της Συνόδου.


Το θέμα μας σήμερα, έχει συνέχεια από το χθεσινό.


Πριν όμως αρχίσουμε ας δούμε το πιο σοβαρό που αφορά τους εργατες, ή τους δούλους του Ιησού Χριστού. 

ΣΟΦΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ

Επιλέγοντας τέσσερα εδάφια από τις Γραφές, θα ήθελα να προτάξω την ανάγκη για σοφία που πρέπει να διακρίνει τους εργάτες του Θεού. Μέσα στην σοφία ενυπάρχουν:

1.       Η ενδελεχής μελέτη των πραγμάτων
2.       Η σχετικότητα της σοφίας
3.       Η γνώση του εαυτού
4.       Η προσευχή για σοφία

ΤΑ ΕΔΑΦΙΑ

Ο σοφός, ακούγοντας, θα γίνει σοφότερος, και ο νοήμονας θα αποκτήσει επιστήμη διακυβέρνησης· ώστε, να εννοεί παροιμία, και σκοτεινόν λόγο, λόγια των σοφών, και τα αινίγματά τους».

Αρχή σοφίας είναι ο φόβος τού Κυρίου· οι άφρονες καταφρονούν τη σοφία και τη διδασκαλία».

Επειδή, σε άλλον μεν δίνεται διαμέσου τού Πνεύματος λόγος σοφίας, σε άλλον δε λόγος γνώσης, σύμφωνα με το ίδιο Πνεύμα».

η υπομονή ας έχει τέλειο έργο, για να είστε τέλειοι και ολόκληροι, χωρίς να είστε σε τίποτε ελλειπείς. Αν, όμως, κάποιος από σας είναι ελλειπής σε σοφία, ας ζητάει από τον Θεό, που δίνει σε όλους πλούσια, και χωρίς να ονειδίζει· και θα του δοθεί».



Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ

Από τις Πράξεις των Αποστόλων διαβάζουμε με προσοχή, το περιστατικό και τα στοιχεία εκείνα που οδήγησαν στην ανάγκη για την σύσταση της πρώτης Αποστολικής Συνόδου το 49 μ.Χ


Διαβάζουμε: «όταν κατέβηκαν μερικοί από την Ιουδαία δίδασκαν τους αδελφούς ότι: Αν δεν κάνετε την περιτομή, σύμφωνα με τη συνήθεια του Μωυσή, δεν μπορείτε να σωθείτε. Αφού, λοιπόν, έγινε αντίσταση και συζήτηση όχι λίγη από τον Παύλο και τον Βαρνάβα προς αυτούς, ενέκριναν να ανέβει ο Παύλος και ο Βαρνάβας και μερικοί άλλοι απ' αυτούς προς τους αποστόλους και πρεσβύτερους στην Ιερουσαλήμ, για το ζήτημα αυτό».

Το ξαναγράφω: «έγινε αντίσταση και συζήτηση όχι λίγη από τον Παύλο και τον Βαρνάβα προς αυτούς»!


Δυστυχώς (!) ο Παύλος και ο Βαρνάβας, δεν κατάφεραν να πείσουν τους αδελφούς μέσα στην Αντιόχεια για την ετεροδιδασκαλία μερικών από την εκκλησία των Ιεροσολύμων,  που επισκέφτηκαν την εκκλησία για να την ταράξουν.

Μάλιστα ο ίδιος ο Ιάκωβος το ομολογεί, γράφοντας στην εισαγωγή της επιστολής της Συνόδου: «Επειδή ακούσαμε ότι μερικοί, που βγήκαν από μας, σας τάραξαν με λόγια, και διαστρέφουν τις ψυχές σας, λέγοντας να κάνετε την περιτομή, και να τηρείτε τον νόμο, στους οποίους εμείς αυτό δεν το παραγγείλαμε».

Μάλιστα (!) η επιστολή αυτή, είχε καθολικό χαρακτήρα αφού απευθύνθηκε προς όλες τις εκκλησίες των εθνών που ήσαν στην Αντιόχεια, στην Συρία και στην Κιλικία.


Η ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Διαβάζουμε: «Και σηκώθηκαν μερικοί, εκείνοι από την παράταξη των Φαρισαίων, οι οποίοι είχαν πιστέψει, και έλεγαν, ότι: Πρέπει να τους κάνουμε την περιτομή, και να τους παραγγέλλουμε να τηρούν τον νόμο τού Μωυσή. Και συγκεντρώθηκαν οι απόστολοι και οι πρεσβύτεροι για να σκεφθούν για τούτο το πράγμα».

Το ξαναγράφω: «συγκεντρώθηκαν οι απόστολοι και οι πρεσβύτεροι για να σκεφθούν για τούτο το πράγμα»!


Καταπληκτικό!

Η αρχική πρόταση και ετεροδιδασκαλία, δεν απορρίφτηκε δια μιας!

Κατόπιν, διαβάζουμε: «Ύστερα από πολλή συζήτηση, αφού ο Πέτρος σηκώθηκε, τους είπε: Άνδρες αδελφοί, εσείς ξέρετε ότι ο Θεός διάλεξε μεταξύ μας, εξαρχής, διαμέσου τού στόματός μου τα έθνη να ακούσουν τον λόγο τού ευαγγελίου, και να πιστέψουν».

Το ξαναγράφω: «Ύστερα από πολλή συζήτηση»!

Καταπληκτικό!

Η συζήτηση στο νέο και καυτό θέμα της λεγόμενης περιτομής, από την παράταξη των φαρισαίων κράτησε επί ώρες (!) όπως στο κείμενο: «πολλής δε συζητήσεως γενομένης».   


Με την ολοκλήρωση όλων των εισηγήσεων, τότε (!) σηκώθηκε ο Πέτρος.

Και ο Πέτρος άρχισε με τα λόγια: «Άνδρες αδελφοί, εσείς ξέρετε ότι ο Θεός διάλεξε μεταξύ μας, εξαρχής, διαμέσου τού στόματός μου τα έθνη να ακούσουν τον λόγο τού ευαγγελίου, και να πιστέψουν».

Με την ολοκλήρωση της ομιλίας του Πέτρου, συνέβη αυτό: «ολόκληρο το πλήθος σιώπησε, και άκουγαν τον Βαρνάβα και τον Παύλο να εξιστορούν όσα σημεία και τέρατα ο Θεός έκανε διαμέσου αυτών ανάμεσα στα έθνη».

Και κατόπιν;

Διαβάζουμε: «Και αφού ο Παύλος και ο Βαρνάβας σιώπησαν, αποκρίθηκε ο Ιάκωβος, λέγοντας: Άνδρες αδελφοί, ακούστε με».

Αφού δε ο Ιάκωβος ολοκλήρωσε την ομιλία του, κατέληξε: «Γι' αυτό, εγώ κρίνω να μη παρενοχλούμε αυτούς οι οποίοι από τα έθνη επιστρέφουν στον Θεό· αλλά, να τους γράψουμε μία επιστολή να απέχουν από τα μολύσματα των ειδώλων, και από την πορνεία, και το πνικτό, και το αίμα».

Τι έγινε μετά;

Με την εισήγηση του Ιακώβου (!) τελείωσε και όλη η διαδικασία επίλυσης του ζητήματος, ομόφωνα.

Και διαβάζουμε: «Τότε, φάνηκε εύλογο στους αποστόλους και στους πρεσβύτερους, μαζί με ολόκληρη την εκκλησία, να εκλέξουν από ανάμεσά τους κάποιους άνδρες, και να στείλουν στην Αντιόχεια, μαζί με τον Παύλο και τον Βαρνάβα, τον Ιούδα, που αποκαλείται Βαρσαβάς, και τον Σίλα, άνδρες προεστώτες ανάμεσα στους αδελφούς και διαμέσου αυτών έγραψαν τα εξής: Οι απόστολοι, και οι πρεσβύτεροι και οι αδελφοί, προς τους αδελφούς από τα έθνη, που βρίσκονται στην Αντιόχεια και τη Συρία και την Κιλικία, χαίρετε».


ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Ήταν:
1.       Η σοφία και η σύνεση του Ιακώβου.
2.       Η γνώση των Γραφών από τον Ιάκωβο.
3.       Η τήρηση ανοικτού και ισότιμου πνεύματος συνεργασίας.



Στο επόμενο, τρίτο άρθρο, θα συνεχίσουμε για τα υπόλοιπα ζητήματα και ελλείψεις των εκκλησιών του Χριστού.




Φιλιππησίους  1: 1 Ο Παύλος και ο Τιμόθεος, δούλοι τού Ιησού Χριστού, σε όλους τούς αγίους τού Ιησού Χριστού, που είναι στους Φιλίππους, μαζί με τους επισκόπους και τους διακόνους·






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις