ΑΙΝΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ!


Ψαλμός 147: 1 Αινείτε τον Κύριο· επειδή, είναι καλό να ψάλλουμε στον Θεό μας· επειδή, είναι τερπνό, η αίνεση πρέπουσα.



Η ψαλμωδία και η δοξολογία από μια ευφραινόμενη καρδιά.


Ποιος είναι αυτός, που ευφραίνει την ψυχή του ανθρώπου, σήμερα;

Μόνον ο Κύριος Ιησούς, ο Χριστός, ο μονογενής Υιός του Θεού.

Μια αληθινή εμπειρία όλων των πιστών ανθρώπων, καθώς και ο Δαβίδ, ένας προφήτης και βασιλιάς της Παλαιάς Διαθήκης.

Ο ίδιος γράφει: «Αγάλλεστε, δίκαιοι, στον Κύριο· στους ευθείς ταιριάζει η αίνεση. Υμνείτε τον Κύριο με κιθάρα· με δεκάχορδο ψαλτήρι ψαλμωδήστε σ' αυτόν. Ψάλλετε σ' αυτόν νέο τραγούδι· παίζετε καλά τα όργανά σας, με αλαλαγμό».

Το ξαναγράφω: «στους ευθείς ταιριάζει η αίνεση»!

Και αλλού, ο Δαβίδ γράφει: «Είναι αγαθό το να δοξολογεί κάποιος τον Κύριο, και να ψαλμωδεί στο όνομά σου, Ύψιστε· να αναγγέλλει το πρωί το έλεός σου, και την αλήθεια σου κάθε νύχτα. με δεκάχορδο όργανο, και με ψαλτήρι, με ωδή και κιθάρα».

Το ξαναγράφω: «Ύψιστε· να αναγγέλλει το πρωί το έλεός σου, και την αλήθεια σου κάθε νύχτα»!

Υπάρχει άραγε αιτιολογία πίσω από την ψαλμωδία;

Ας δούμε τι λέγει ο Δαβίδ: «Αινείτε τον Κύριο. Αινείτε το όνομα του Κυρίου· αινείτε, δούλοι τού Κυρίου, εσείς που στέκεστε στον οίκο τού Κυρίου, στις αυλές τού οίκου του Θεού μας. Αινείτε τον Κύριο, επειδή ο Κύριος είναι αγαθός· ψαλμωδήστε στο όνομά του, επειδή είναι τερπνό».

Ας δούμε τρεις από τις αιτίες της δοξολογίας:

# επειδή ο Κύριος είναι αγαθός!

Η αγαθότητα του Κυρίου είναι μεγάλη. Καθώς μας χάρισε την αιώνια ζωή και μάλιστα με ένα μοναδικό τρόπο: την μετάνοια και την πίστη στον Ιησού Χριστό, για όλα τα έθνη.

Στις Πράξεις των αποστόλων φάνηκε αυτή η αγαθότητα του Θεού, καθώς ο λόγος του Θεού κηρύχθηκε στο σπίτι του Ρωμαίου Κορνηλίου, και όλος ο οίκος του έλαβε το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα και κατόπιν ο απόστολος Πέτρος τους πρόσταξε να βαπτιστούν στο νερό στο όνομα του Ιησού Χριστού.

Αυτό που έκανε σε όλους στα Ιεροσόλυμα, εντύπωση ήταν πώς ο Πέτρος κήρυξε σε ανθρώπους απερίτμητους!

Μετά από τις ακριβείς εξηγήσεις του Πέτρου, διαβάζουμε: «Όταν δε τα άκουσαν αυτά, ησύχασαν και δόξαζαν τον Θεό, λέγοντας: Και στα έθνη, λοιπόν, ο Θεός έδωσε τη μετάνοια για ζωή».

Έχουμε λοιπόν λόγους πολλούς, ώστε να δοξάζουμε τον Θεό και να ψάλλουμε στο όνομα αυτού. 


# επειδή είναι τερπνό!

Τερπνό σημαίνει ευχάριστο στην ψυχή του ανθρώπου και χαροποιό για την καρδιά. Πράγματι καθώς ψάλλουμε στον Κύριο Ιησού Χριστό ανοίγει η καρδιά και η φωνή και μέσα από τους ύμνους διδασκόμαστε τον λόγο του Θεού.

Ο απόστολος Παύλος γράφει, σχετικά: «Ο λόγος τού Χριστού ας κατοικεί μέσα σας πλούσια, με κάθε σοφία· διδάσκοντας και νουθετώντας ο ένας τον άλλον, με ψαλμούς και ύμνους και πνευματικές ωδές, ψάλλοντας με χάρη από την καρδιά σας στον Κύριο».

Και σε άλλη επιστολή ο Παύλος γράφει: «Και μη μεθάτε με κρασί, στο οποίο υπάρχει ασωτία· αλλά, γίνεστε πλήρεις με το Πνεύμα, μιλώντας μεταξύ σας με ψαλμούς και ύμνους και πνευματικές ωδές, τραγουδώντας και ψάλλοντας με την καρδιά σας στον Κύριο· ευχαριστώντας πάντοτε για όλα τον Θεό και Πατέρα στο όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού· καθώς ο ένας θα υποτάσσεται στον άλλον με φόβο Θεού».

Η υμνωδία δεν είναι μόνον μια καλλιφωνία, αλλά μια έκφραση αγάπης και καλής διάθεσης προς τον Θεό και Πατέρα για όλες τις ευεργεσίες αυτού.

Γράφει ο Δαβίδ, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη του: «Ευλόγει, ω ψυχή μου, τον Κύριο· και κάθε τι που είναι μέσα μου, το όνομά του το άγιο. Ευλόγει, ω ψυχή μου, τον Κύριο, και μη ξεχνάς όλες τις ευεργεσίες του· αυτόν που συγχωρεί όλες τις ανομίες σου· αυτόν που γιατρεύει όλες τις αρρώστιες σου· αυτόν που λυτρώνει από τη φθορά τη ζωή σου· αυτόν που σε στεφανώνει με έλεος και οικτιρμούς· αυτόν που χορταίνει τα γηρατειά σου με αγαθά· η νεότητά σου ανανεώνεται σαν του αετού».

Και δείτε εδώ, την προσευχή του Ψαλμωδού: «Σώσε μας, Κύριε ο Θεός μας, και συγκέντρωσέ μας από τα έθνη, για να δοξολογούμε το άγιο όνομά σου, και να καυχώμαστε στην αίνεσή σου».

Και ο Ψαλμωδός, καταλήγει: «Ευλογητός ο Κύριος ο Θεός τού Ισραήλ, από τον αιώνα και μέχρι τον αιώνα· και ολόκληρος ο λαός ας λέει: Αμήν. Αλληλούια».

Τι δεν είναι αίνεση, προς τον Θεό:
ü  Η υμνωδία δεν είναι επίδειξη οργάνων.

ü  Η ψαλμωδία δεν είναι επίδειξη φωνών.

ü  Η δοξολογία δεν είναι επίδειξη σολίστ.

  
# επειδή είναι δίκαιο!

Δείτε τι συνέβη όταν ο Κύριος Ιησούς επισκέφτηκε τελευταία φορά την πόλη Ιερουσαλήμ, το οποίο καταγράφει ο Ιωάννης: «Και την επόμενη ημέρα, ένα μεγάλο πλήθος, εκείνο που είχε έρθει στη γιορτή, όταν άκουσαν ότι ο Ιησούς έρχεται στα Ιεροσόλυμα, πήραν τα κλαδιά από τις φοινικιές, και βγήκαν σε προϋπάντησή του και έκραζαν: Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος στο όνομα του Κυρίου, ο βασιλιάς τού Ισραήλ. Και ο Ιησούς, βρίσκοντας ένα γαϊδουράκι, κάθησε επάνω σ' αυτό, όπως είναι γραμμένο: «Μη φοβάσαι, θυγατέρα Σιών· δες, ο βασιλιάς σου έρχεται καθισμένος επάνω σε ένα πουλάρι γαϊδουριού».

Ήταν δίκαιο ο Κύριος Ιησούς να λάβει την δόξα και τον αίνο, που του ανήκει.

Και σήμερα, ο Κύριος Ιησούς είναι δίκαιο να λαβαίνει την αίνεση και την ψαλμωδία του λαού του. Αμήν.   


Ιακώβου επιστολή 5: 13 Κακοπαθεί κάποιος ανάμεσά σας; Ας προσεύχεται· ευθυμεί κάποιος; Ας ψάλλει.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις