Ο ΠΙΣΤΕΥΣΑΣ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΘΕΙΣ ΘΑ ΣΩΘΕΙ!


Πράξεις 10: 47 Μήπως δύναταί τις να εμποδίση το ύδωρ, ώστε να μη βαπτισθώσιν ούτοι, οίτινες έλαβον το Πνεύμα το Άγιον καθώς και ημείς; Και προσέταξεν αυτούς να βαπτισθώσιν εις το όνομα του Κυρίου.


Το βάπτισμα εις το νερό και μάλιστα στο όνομα του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος είναι ένας σταθμός στην πνευματική ζωή του πιστού ανθρώπου.

 Ο Ιωάννης πρώτος, κήρυττε και βάπτιζε τους Ιουδαίους στον Ιορδάνη το βάπτισμα της μετανοίας λέγων: «Έρχεται ο ισχυρότερος μου πίσω μου. Αυτός θα σας βαπτίσει με το Πνεύμα το Άγιο».
Λίγο πριν συλληφθεί ο Ιωάννης, έρχεται ο Ιησούς Χριστός και οι δώδεκα μαθητές και βάπτιζαν στην Ιουδαία.

Όταν ήρθε η πληροφορία στον Ιωάννη, είπε: «Απεκρίθη ο Ιωάννης και είπε· Δεν δύναται ο άνθρωπος να λαμβάνη ουδέν, εάν δεν ήναι δεδομένον εις αυτόν εκ του ουρανού. Σεις αυτοί είσθε μάρτυρές μου ότι είπον· Δεν είμαι εγώ ο Χριστός, αλλ' ότι είμαι απεσταλμένος έμπροσθεν εκείνου».

Και ο Ιησούς Χριστός λίγο πριν αναληφθεί έδωκε την εντολή στους δώδεκα: «Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς να φυλάττωσι πάντα όσα παρήγγειλα εις εσάς· και ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος».

Ο δε Μάρκος, στο ευαγγέλιο γράφει: «Υπάγετε εις όλον τον κόσμον και κηρύξατε το ευαγγέλιον εις όλην την κτίσιν. Όστις πιστεύση και βαπτισθή θέλει σωθή, όστις όμως απιστήση θέλει κατακριθή».

«Όστις πιστεύση και βαπτισθή θέλει σωθή». Τι σημαίνει ακριβώς;

Ας το δούμε:
# Όστις πιστεύσει: 
Η πίστη έχει να κάνει με ένα όνομα, ένα πρόσωπο. Αυτό του Ιησού Χριστού. Αυτή η πίστη δημιουργείται από τον λόγο της πίστεως, που κηρύττουν οι εργάτες του Χριστού. Ακόμη δημιουργείται εξ ακοής των λόγων του Θεού, που ακούμε από τους εργάτες του Θεού. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για την σωτηρία μας.

# και βαπτισθεί:
Το δεύτερο στοιχείο είναι το βάπτισμα στο νερό, στο όνομα του Χριστού. Διαβάζουμε από την επιστολή προς Ρωμαίους: «Η αγνοείτε ότι όσοι εβαπτίσθημεν εις Χριστόν Ιησούν, εις τον θάνατον αυτού εβαπτίσθημεν; Συνετάφημεν λοιπόν μετ' αυτού διά του βαπτίσματος εις τον θάνατον, ίνα καθώς ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών διά της δόξης του Πατρός, ούτω και ημείς περιπατήσωμεν εις νέαν ζωήν».

Στην διδασκαλία του Χριστού το βάπτισμα στο νερό συμβολίζει την υπακοή προς τον Θεό σαν νέα κτίσματα, τέκνα αναγεννημένα, έτοιμα να κάμουν την εντολή της πνευματικής περιτομής. Ο απόστολος Παύλος γράφει: «εις τον οποίον και περιετμήθητε με περιτομήν αχειροποίητον, απεκδυθέντες το σώμα των αμαρτιών της σαρκός διά της περιτομής του Χριστού, συνταφέντες μετ' αυτού εν τω βαπτίσματι, διά του οποίου και συνανέστητε διά της πίστεως της ενεργείας του Θεού, όστις ανέστησεν αυτόν εκ των νεκρών.

Την ημέρα της Πεντηκοστής όταν ο Πέτρος κήρυξε τον λόγο του Θεού, ήρθε σε κατάνυξη η καρδιά των Ιουδαίων και είπαν προς τους αποστόλους: «Τι πρέπει να κάνουμε άνδρες αδελφοί;»  Η απάντηση ήλθε από τον Πέτρο: «Και ο Πέτρος είπε προς αυτούς· Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος».

Και τότε συνέβη κάτι θαυμαστό: «Εκείνοι λοιπόν μετά χαράς δεχθέντες τον λόγον αυτού εβαπτίσθησαν, και προσετέθησαν εν εκείνη τη ημέρα έως τρεις χιλιάδες ψυχαί. Και ενέμενον εν τη διδαχή των αποστόλων και εν τη κοινωνία και εν τη κλάσει του άρτου και εν ταις προσευχαίς».


# θα σωθεί:
Η σωτηρία του ανθρώπου δεν είναι προκαθορισμένη, με βάση το βιβλίο της ζωής, αλλά με βάση την πορεία με πίστη στον Χριστό, με αγάπη προς τον Θεό και σωφροσύνη από την σπουδή των Γραφών.

Διαβάζουμε: «Ο δε Κύριος προσέθετε καθ' ημέραν εις την εκκλησίαν τους σωζομένους».

Οι σωζόμενοι ήσαν και είναι οι υποψήφιοι για την βασιλεία των ουρανών. Όμως, τι λέγει η Γραφή στον Ματθαίο; «Ο δε υπομείνας έως τέλους, ούτος θέλει σωθή». Αμήν. 


1η επιστολή προς Κορινθίους 1: 18 Διότι ο λόγος του σταυρού εις μεν τους απολλυμένους είναι μωρία, εις ημάς δε τους σωζομένους είναι δύναμις Θεού.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις