Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝ - ΠΩΣ;
Ευαγγέλιο Ματθαίου 22: 29 Αποκριθείς δε ο Ιησούς, είπε προς
αυτούς· Πλανάσθε μη γνωρίζοντες τας γραφάς μηδέ την δύναμιν του Θεού.
Η μελέτη των Γραφών είναι μια επιστήμη που δεν διδάσκεται σε
σχολεία ή ιδρύματα, ή κολέγια αλλά από την προσωπική σπουδή.
Ξεκινά από τον ζήλο
και την πρώτη αγάπη μετά την αναγέννηση, ώστε ο πιστός να γνωρίσει τις αλήθειες
του Ευαγγελίου όπως αποκαλύπτονται από την διδαχή των αποστόλων. Αυτή η δίψα
μεταφράζεται σε ώρες μελέτης των Γραφών νύκτα και ημέρα.
Το πρώτο αποτέλεσμα
είναι η χαρά της φανέρωσης του λόγου του Θεού και η συγκέντρωση πολλών αποριών. Αυτό ίσως να συνεχιστεί
για μεγάλο διάστημα, που ανάλογα με την χάρη που έκανε ο Θεός μπορεί να
κρατήσει αρκετά. Όμως κάποια στιγμή έρχεται μια κάμψη!
Που οφείλεται;
Έλλειψη βοήθειας στην επίλυση των
αποριών.
Αυτό έχει να κάνει με την ιδιαίτερη προσευχή πριν από την
έναρξη της μελέτης. Η προσευχή στο ταμείο μας έχει στόχο τον καθαρισμό μας με
το αίμα του Χριστού, την εξομολόγηση μας και την εμφάνιση μας στον θρόνο του
Θεού και πατέρα με απορίες. Αυτός που επιλύει τις απορίες μας είναι ο Κύριος
Ιησούς, όταν υποβάλλουμε την άγνοια μας και τις συγκεκριμένες απορίες. Εκείνος
θα φροντίσει ώστε πολύ σύντομα είτε από τον άμβωνα ή από την μελέτη μας να
απαντηθούν. Ακόμη θα μας φανερώσει κατάλληλα βοηθήματα της Γραφής, από δούλους
του Θεού, ώστε να αποκτήσουμε μια καλύτερη σύνδεση με το περιβάλλον των χρόνων,
την ιστορία και την γεωγραφία της Βίβλου.
Έλλειψη συστήματος κατά την
μελέτη και σπουδή.
Το σύστημα της μελέτης, μας βοηθά ώστε να έχουμε μια συνέχεια
καρποφόρα και χωρίς τέλος. Αυτό το σύστημα με προσωπική επιλογή και απόφαση
χωρίς καθοδήγηση από «βιβλιαράκια» βοηθά ώστε να κτιστεί το οικοδόμημα της γνώσης
του λόγου του Θεού μετά συνέσεως. Αυτό έχει να κάνει με το χάρισμα του Αγίου
Πνεύματος, που ονομάζεται λόγος γνώσεως το οποίο ζητάμε από τον Θεό ένθερμα. Το
σύστημα που ακολουθούμε έχει αρχή στον λόγο του Κυρίου μας που έλεγε τακτικά: «Ο
νόμος και οι προφήτες …». Άρα οφείλουμε να δώσουμε προσοχή και σπουδή, στην
μελέτης της παλαιάς όσο και της καινής Διαθήκης. Αρχίζουμε λοιπόν την μελέτη μας
έχοντας εξασφαλίσει αρκετό χρόνο ώστε να απλώσουμε την σπουδή μας σε τέσσερα
διαδοχικά σημεία μελέτης: (α) από τον νόμο του Μωυσή, (β) από τους Προφήτες τους
μικρούς (δώδεκα) και τους μεγάλους και τους Ψαλμούς, (γ) τα ευαγγέλια και (δ) τις επιστολές.
Διαβάζοντας κάθε φορά, διαδοχικά και από τα 4 σημεία που έχουμε επιλέξει προσωπικά, δημιουργείται μέσα μας το στέρεο οικοδόμημα της σπουδής των Γραφών.
Έλλειψη συγκέντρωσης στον χρόνο
και τον τόπο της μελέτης.
Ο χρόνος της σπουδής είναι ένα πρόβλημα. Ιδιαίτερα αν ο πιστός
έχει πολλά παιδιά, πολλές υποχρεώσεις, σαν επαγγελματίας εργαζόμενος και σαν λειτουργός της
εκκλησίας. Θα πρέπει να γνωρίζει ένα πράγμα: Αν δεν αποφασίσει τι είναι πρώτο
σημαντικό, τι είναι δεύτερο σημαντικό, κλπ δεν θα μπορέσει για πολύ να
προχωρήσει πνευματικά αλλά θα αποκάμει! Το πρώτο σημαντικό λοιπόν είναι η
βασιλεία των ουρανών, το δεύτερο σημαντικό είναι η αγάπη του Χριστού, το τρίτο
σημαντικό είναι ο σύζυγος, ή η σύζυγος. Με βάση λοιπόν τις προτεραιότητες
βρίσκουμε τον χρόνο και τον τόπο ώστε να είμαστε μόνοι με τον Χριστό και
απόλυτα συγκεντρωμένοι. Αμήν.
2η επιστολή προς Τιμόθεο 3: 16 Όλη
η γραφή είναι θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς
επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της δικαιοσύνης,
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου