ΕΦΗΒΟΣ | ΟΙ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΕ ΕΚΘΕΤΟΥΝ.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: ΕΦΗΒΟΣ | ΟΙ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΕ ΕΚΘΕΤΟΥΝ.
«Τι θέλετε να πείτε;».
Το
θέμα μας, σήμερα, έχει να κάνει με το επιχείρημα τινών, επικαλούμενοι τις 10
εντολές του νόμου του Μωυσή (!) ότι δηλαδή, είναι καλοί άνθρωποι.
Μάλιστα
δε, νομίζουν ότι είναι και καλοί χριστιανοί, έχοντας ήσυχη την συνείδηση των.
Με
το παρόν άρθρο, θέλουμε να αποδείξουμε την αστοχία αυτής της πεποίθησης.
Αντιγράφω
τις 10 εντολές του νόμου του Μωυσή σε νεοελληνική απόδοση:
- Εγώ
είμαι ο Κύριος ο θεός σου. Δεν θα υπάρχουν για σένα άλλοι θεοί εκτός από
μένα.
- Δεν θα
κατασκευάσεις για σένα είδωλα και κανενός είδους ομοίωμα. Δεν θα τα
προσκυνάς ούτε θα τα λατρεύεις.
- Δεν θα
προφέρεις καταχρηστικά το όνομα του Κυρίου, του θεού σου. Εγώ ο Κύριος δεν
θ’ αθωώσω κανέναν που προφέρει το όνομα μου καταχρηστικά.
- Να
θυμάσαι την ημέρα του Σαββάτου, για να την ξεχωρίζεις και να την
αφιερώνεις στον Κύριο. Έξι μέρες θα εργάζεσαι και θα κάνεις όλες τις
εργασίες σου. Αλλά η έβδομη μέρα είναι μέρα ανάπαυσης, αφιερωμένη σ’
εμένα, τον Κύριο το θεό σου.
- Να
τιμάς τον πατέρα σου και τη μητέρα σου για να ζήσεις πολλά χρόνια στη χώρα
που εγώ ο Κύριος, ο θεός σου, θα σου δώσω.
- Δεν θα
φονεύσεις.
- Δεν θα
μοιχεύσεις.
- Δεν θα
κλέψεις.
- Δεν θα
καταθέσεις ψεύτικη μαρτυρία ενάντια στο συνάνθρωπο σου.
- Δεν θα
επιθυμήσεις τίποτε απ’ ό,τι ανήκει στο συνάνθρωπο σου.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
1
Η
πρώτη εντολή σε εκθέτει κάθε φορά, που αμελείς να λατρεύεις τον Θεόν στο όνομα
του Κυρίου Ιησού Χριστό, δια Πνεύματος Αγίου.
2
Η
δεύτερη εντολή σε εκθέτει όταν κατασκευάζεις είδωλα, δηλαδή, εικόνες χρυσές,
αργυρές, κλπ και κατόπιν τις προσκυνάς και τις σέβεσαι | φοβάσαι.
3
Η
τρίτη εντολή σε εκθέτει όταν χωρίς να σκεφτείς βρίζεις, ή όταν ορκίζεσαι, ή
όταν επικαλείσαι μάρτυρα τον Θεό χωρίς λόγο, ή αιτία.
4
Η
τέταρτη εντολή σε εκθέτει όταν δεν ξεχωρίζεις την ημέρα της Κυριακής σαν ημέρα
ανάπαυσης και λατρείας | προσκύνησης στο πρόσωπο του τριαδικού Θεού: Πατέρα |
Υιόν και Πνεύμα Άγιο.
5
Η
πέμπτη εντολή σε εκθέτει όταν δεν τιμάς, ή δεν σέβεσαι τον πατέρα σου ή την
μητέρα σου, αλλά τους θεωρείς ότι είναι ακατάλληλοι για να σου δώσουν μια καλή
συμβουλή.
6
Η
έκτη εντολή σε εκθέτει όταν φονεύεις τον διπλανό σου με λόγους που ταπεινώνουν
την ψυχή του και τον φέρουν σε αδημονία.
7
Η
έβδομη εντολή σε εκθέτει όταν σκέπτεσαι | επιθυμείς την γυναίκα του διπλανού
σου, πονηρά και τελικά το κατορθώνεις.
8
Η
όγδοη εντολή σε εκθέτει όταν κλέψεις, ή κλέβεις κάτι από τον διπλανό σου, που
δεν σου ανήκει, αλλά εσύ το κατέχεις παράνομα.
9
Η
ένατη εντολή σε εκθέτει όταν δίνεις ψεύτικη μαρτυρία για κάποιον αθώο άνθρωπο,
επειδή από κάπου θα εισπράξεις χρήματα, ή οφέλη.
10
Η
δέκατη εντολή σε εκθέτει όταν επιθυμείς κάτι από τον πλησίον σου και δεν το
βγάζεις από την σκέψη σου, αλλά σχεδιάζεις πώς θα το αρπάξεις.
Ο
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ ΣΕ ΕΚΘΕΤΕΙ
Το
συμπέρασμα είναι ότι είσαι αμαρτωλός από την φύση σου και δεν μπορείς να
ξεφύγεις επικαλούμενος τον εβραϊκό νόμο, τις δέκα εντολές.
Και
εδώ, λοιπόν, είναι καλό να δούμε τι λέγει ο απόστολος Παύλος στην επιστολή προς
τους Ρωμαίους:
Επομένως
αδελφοί μου, χάρη στο σωματικό θάνατο του Χριστού έχετε κι εσείς υποστεί το
θάνατο που απαιτούσε ο νόμος, για να ανήκετε πια σε άλλον, σ' αυτόν δηλαδή που
αναστήθηκε από τους νεκρούς, έτσι που να καρποφορήσουμε για το Θεό.
Γιατί
όταν ζούσαμε τη σαρκική ζωή, τα βλαβερά αποτελέσματα των αμαρτιών, που
αποκαλύπτονταν χάρη στο νόμο, δρούσαν μέσα στα μέλη μας με αποτέλεσμα να
παράγουν καρπούς θανατηφόρους.
Τώρα
όμως απαλλαχτήκαμε από την τιμωρία που απαιτούσε ο νόμος, στην κυριαρχία του
οποίου είμασταν, αφού έχουμε κιόλας πεθάνει, ώστε να δουλεύουμε πια σύμφωνα με
τη νέα ζωή του Πνεύματος, και όχι σύμφωνα με τον παλιό τύπο του γράμματος του
νόμου.
Με
λίγα λόγια:
Προσοχή:
απαλλαχτήκαμε από τις ποινές και την τιμωρία του νόμου του Μωυσή, δια της
θυσίας του Ιησού Χριστού κατά το Ευαγγέλιο της νέας Διαθήκης.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ:
Τι
θα συμπεράνουμε λοιπόν; Ότι ο νόμος είναι αμαρτία; Όχι βέβαια! Την αμαρτία επίσης
δεν την διέκρινα παρά μονάχα χάρη στο νόμο. Για παράδειγμα, δε θα ήξερα ότι η
επιθυμία είναι αμαρτία, αν ο νόμος δεν έλεγε: «Μην επιθυμήσεις».
Αφορμή,
λοιπόν, πήρε η αμαρτία από την εντολή αυτή κι έκανε να αναφανεί μέσα μου κάθε
είδους επιθυμία, γιατί χωρίς το νόμο η αμαρτία δε εκδηλώνει την ύπαρξή επίσης.
Κι
εγώ ζούσα κάποτε χωρίς νόμο. Όταν επίσης ήρθε η εντολή, η αμαρτία έκανε την
εμφάνισή επίσης ζωντανή
κι
εγώ διαπίστωσα πως ήμουν κιόλας πεθαμένος! Κι έτσι,
συνέβη η εντολή που δόθηκε για ζωή, αυτή η ίδια να μου αποκαλύψει πως ήμουν
πεθαμένος!
Καθότι
η αμαρτία παίρνοντας αφορμή από την εντολή, μου έδειξε μέσω επίσης ότι με
εξαπάτησε και μέσω επίσης, επίσης, μου έδειξε ότι με θανάτωσε!
Επομένως,
ο νόμος είναι πράγματι άγιος, και η εντολή άγια και δίκαιη και καλή.
Με
λίγα λόγια:
Ο
νόμος του Μωυσή, δια των εντολών, αναδεικνύει τον πνευματικό άνθρωπο του
ανθρώπου.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ:
Μα
τότε; Το καλό μεταβλήθηκε σε μέσο θανάτωσής μου; Όχι βέβαια! Αλλά δόθηκε, ώστε
μέσω του καλού η αμαρτία να αποκαλυφτεί πως είναι αμαρτία που προκαλεί το
θάνατο, έτσι ώστε μέσω της εντολής να γίνει φανερή η υπερβολική απατηλότητα της
αμαρτίας.
Γιατί
ξέρουμε, βέβαια, πως ο νόμος είναι πνευματικός, ενώ εγώ είμαι σαρκικός,
πουλημένος σκλάβος στην κυριότητα της αμαρτίας.
Έτσι,
λοιπόν, δε συνειδητοποιώ το αποτέλεσμα που πετυχαίνω, γιατί δεν κάνω εκείνο που
θέλω, αλλά κάνω εκείνο το οποίο απεχθάνομαι.
Αν
λοιπόν κάνω εκείνο που απεχθάνομαι, σημαίνει πως παραδέχομαι ότι ο νόμος είναι
καλός.
Έτσι,
ανακαλύπτω τώρα πως το κακό αυτό αποτέλεσμα δεν το πραγματοποιώ εγώ, αλλά η
αμαρτία που φωλιάζει μέσα μου.
Διότι
ξέρω πια ότι δεν κατοικεί μέσα μου, δηλαδή στη φύση μου κάτι καλό, γιατί, ενώ
υπάρχει πάντα η θέληση, όμως τη δύναμη να πραγματοποιήσω το καλό δεν τη βρίσκω,
δεδομένου ότι δεν κάνω το καλό που θέλω, αλλά το κακό που δε θέλω, αυτό πράττω.
Αφού,
όμως, κάνω κάτι το οποίο εγώ δεν το θέλω, σημαίνει πως το πραγματοποιώ όχι με
δική μου πρωτοβουλία, αλλά εξαιτίας της αμαρτίας που φωλιάζει μέσα μου.
Άρα
λοιπόν βρίσκω το νόμο τούτο: Ότι ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό, μέσα μου
υπάρχει το κακό.
Κι
έτσι, ενώ εσωτερικά ευχαριστιέμαι με το νόμο του Θεού, όμως βλέπω ένα νόμο
διαφορετικό μέσα στα μέλη μου, που αντιστρατεύεται στο νόμο της διάνοιάς μου
και με κάνει αιχμάλωτο στο νόμο της αμαρτίας, που βρίσκεται μέσα στα μέλη μου!
Πόσο
ταλαίπωρος άνθρωπος είμαι εγώ! Ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτό, που το
έχει κυριεύσει ο θάνατος; -
Ευχαριστώ
το Θεό που δίνει τούτη την απελευθέρωση μέσω του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας!
Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι εγώ ο ίδιος με τη διάνοιά μου υπακούω στο νόμο
του Θεού, αλλά με τη σάρκα μου στο νόμο της αμαρτίας.
Με
λίγα λόγια:
Η
μεγαλύτερη εξομολόγηση του Αποστόλου Παύλου, περιέχεται εδώ, καθώς και η
μεγαλύτερη (!) ψυχανάλυση που έγινε ποτέ.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Το
άρθρο της Παρασκευής με στόχο την καλλιέργεια της πίστης των Εφήβων μας, θα
ήθελα μέσα από το μακροσκελές αυτό άρθρο να το ξαναδιαβάσετε μέσα στο
Σαββατοκύριακο που είναι μπροστά σας.
Να
θυμάστε ότι δεν επικαλούμαστε τις 10 εντολές του νόμου του Μωυσή αλλά την θυσία
του Ιησού Χριστού και το αίμα Του που σφράγισαν το Ευαγγέλιο της νέας Διαθήκης
του Θεού. Αλήθεια σας λέγω.
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
θέμα, που θα μας δώσετε εσείς.
v
ΝΕΟΣ
– ΓΕΡΟΣ: 0 – 1.
v
ΚΑΛΗΤΕΡΟΝ.
v
Το
θέμα, που θα συζητηθεί ευρέως.
v
Το
ξαφνικό θέμα, που θα προκύψει από την επικαιρότητα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου