Ο ΕΦΗΒΟΣ – Τ.Ν ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

 



ΕΚΠΑ



Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!

ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.

 

Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:

 


Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.

Μαζί, θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια «ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .

 

 



ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ – Τ.Ν ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

 

«Δεν μου αρέσει η τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης!»

 

Το θέμα μας, σήμερα, είναι απόλυτα επίκαιρο και ήδη πολλά άρθρα σε περιοδικά και εφημερίδες αναλύουν τα χαρακτηριστικά της Τ.Ν, καθώς και τα πλεονεκτήματα για τους καταναλωτές και τους χρήστες προσωπικών εργαλείων και δεξιοτήτων.

 

Αντιγράφω από ΤΟ ΒΗΜΑ, την ανάλυση του Μπιλ Γκέιτς, στο gatesnotes.com:

«Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούμε την τεχνολογία σήμερα θα αλλάξει εντελώς. Δεν θα χρειάζεται να έχετε διαφορετικές εφαρμογές για διαφορετικές εργασίες. Απλώς θα λέτε στη συσκευή σας, σε απλή και καθημερινή γλώσσα, τι θέλετε να κάνετε. Και ανάλογα με το πόσες πληροφορίες θα έχετε επιλέξει να μοιραστείτε μαζί της, το λογισμικό της θα μπορεί να ανταποκριθεί με έναν εντελώς προσωποποιημένο τρόπο, επειδή θα έχει βαθιά κατανόηση της ζωής σας.

Στο εγγύς μέλλον, οποιοσδήποτε είναι συνδεδεμένος στο Διαδίκτυο θα μπορεί να έχει έναν προσωπικό βοηθό χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, η οποία θα έχει εξελιχθεί πολύ σε σχέση με τη σημερινή τεχνολογία. Αυτός ο τύπος λογισμικού – κάτι που ανταποκρίνεται στη φυσική γλώσσα και μπορεί να ολοκληρώσει πολλές διαφορετικές εργασίες με βάση τις γνώσεις του για τον χρήστη – ονομάζεται agent. Σκέπτομαι τους agents εδώ και σχεδόν 30 χρόνια και έγραψα για αυτούς στο βιβλίο μου «The Road Ahead» το 1995, αλλά μόλις πρόσφατα έγιναν εφικτοί λόγω της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη.

Οι agents δεν πρόκειται μόνο να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο όλοι αλληλεπιδρούν με τους υπολογιστές. Θα ανατρέψουν επίσης τη βιομηχανία λογισμικού, φέρνοντας τη μεγαλύτερη επανάσταση στους υπολογιστές από τότε που περάσαμε από την πληκτρολόγηση εντολών στο πάτημα εικονιδίων».

 


Και η εφημερίδα, συνεχίζει:

Ο Μπιλ Γκέιτς πιστεύει ότι οι agents δεν θα αντικαταστήσουν τους δασκάλους, αλλά θα τους απελευθερώσουν από τις γραφειοκρατικές πτυχές της δουλειάς τους, ώστε να μπορούν να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στα σημαντικά tasks. Θα τους βοηθήσουν επίσης να κάνουν πιο εξατομικευμένη διδασκαλία. Εάν ένας εκπαιδευτικός γνωρίζει ότι σε ένα παιδί αρέσει το Minecraft και η Τέιλορ Σουίφτ, θα χρησιμοποιήσει το Minecraft για να του διδάξει τον υπολογισμό του όγκου και του εμβαδού των σχημάτων και τους στίχους της σουπερστάρ της ποπ για να του διδάξει τι σημαίνει αφήγηση και τα σχήματα ομοιοκαταληξίας. Η εμπειρία θα είναι πολύ πιο πλούσια – με γραφικά και ήχο, για παράδειγμα.

Καθώς οδεύουμε προς αυτή τη νέα πραγματικότητα, τα ζητήματα του απορρήτου και της ασφάλειας στο Διαδίκτυο θα γίνουν ακόμη πιο επείγοντα από ό,τι είναι ήδη. Θα θέλετε να μπορείτε να αποφασίσετε σε ποιες πληροφορίες έχει πρόσβαση ο agent, ώστε να είστε βέβαιοι ότι τα δεδομένα σας κοινοποιούνται μόνο σε άτομα και εταιρείες που επιλέγετε.

Προφανώς και χρειάζεται ένα ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο από το κράτος.

 

Το άρθρο της εφημερίδας, εδώ:

https://www.tovima.gr/print/vimagazino/oi-agents-lftou-mellontos/





Η ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΡΟΜΠΟΠΙΘΗΚΩΝ ΤΗΣ Τ.Ν

Αντιγράφω από άρθρο στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ (18-11-2023)

Σύμφωνα με τον ιστότοπο «WHAT UNI?» 96 Πανεπιστήμια προσφέρουν 404 κύκλους σπουδών και παρέχουν πτυχία σε αυτόν τον τομέα. Οι σχολές αυτές δεν διατείνονται ότι καλλιεργούν ήδη υπάρχουσα, αλλά ότι διδάσκουν δημιουργικότητα. Αλλωστε εδώ και δεκαετίες κυκλοφορούν προγράμματα όπως το «Ideafisher», τα οποία προσφέρουν στους χρήστες ποικίλες μεθόδους για να «κατεβάζουν» πρωτότυπες ιδέες. Υποθέτω ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει αποστηθίσει τα curricula  όλων των ανωτέρω. Στη δε συχνά απευθυνόμενη προς επίδοξους συγγραφείς συμβουλή: «Γράφε για όσα ξέρεις!» η τεχνητή νοημοσύνη θα απαντούσε ευθαρσώς: «Τα ξέρω όλα, συνεπώς γράφω για όλα!»

Ή, αγνοώντας την προτροπή του Αϊνστάιν «Never memorize something that you can look up», δυσανάλογη έμφαση των εκπαιδευτικών μας συστημάτων στην απομνημόνευση και συσσώρευση γνώσεων, η οποία έχει απολέσει τη χρησιμότητά της λόγω του ότι η πάσης φύσεως γνώση είναι πλέον ευκολότατα προσβάσιμη, σε αντίθεση με την καλλιέργεια της φαντασίας των μαθητών, που εισέρχονται στα σχολεία με πλούσια φαντασία και εξέρχονται με φαντασίες στραγγαλισμένες, ενδέχεται να οδηγήσει στο δυστοπικό αποτέλεσμα ευφυείς μηχανές να είναι επινοητικότερες και εφευρετικότερες από τα παιδιά μας.

Όπως παλαιότερα εργάτες γης αιφνιδιάστηκαν από την επέλαση των τρακτέρ και αντικατασταθήκαν τελικά από αυτά, έτσι τώρα φυσικά πρόσωπα τα οποία ασχολούνται με την καλλιτεχνική και λογοτεχνική δημιουργία, φοβούμενα ότι τα περιμένει η ίδια μοίρα, επιζητούν προστασία ώστε να μην οδηγηθούν μαζικά στην ανεργία.

https://www.in.gr/2023/11/19/in-science/episthmes/epelasi-ton-rompopithikon-tis-texnitis-noimosynis/

 


Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ

Αγαπητέ μου νέε | Αγαπητή μου νέα, η θέση μου είναι ότι μπορείς και συ να μπεις στην περιπέτεια του προγραμματισμού με κανόνες και ρουτίνες | αλγορίθμους, νέας γενιάς (τους λέμε ΤΝ).

Σαν μεταπτυχιακός φοιτητής στο Λονδίνο το 1976 (!) απέφυγα να εντρυφήσω στην γλώσσα προγραμματισμού | μάθημα επιλογής, αφού είχα πάει για “DIPLOMA IN REFRIGERATION THEORY” - one year course. Και όμως (!) ήταν λάθος μου.

Μην αποκλείσεις να πάρεις το μάθημα της ΤΝ, αφού θα σου χρειαστεί σε οποιαδήποτε κατεύθυνση και αν επιλέξεις, είτε ιατρικής, είτε φιλοσοφική, είτε γεωπονία, κλπ.

 



Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πράγματι, άσχετα με το επάγγελμα που ονειρεύεσαι, ή την σχολή που επιδιώκεις να εισέλθεις,  η γνώση των εργαλείων ΤΝ και οι δεξιότητες αυτής είναι κάτι σαν μια ή δύο ξένες γλώσσες που εννοείται ότι θα έχεις διδαχτεί με επάρκεια (δηλαδή πτυχία) πριν από την είσοδο σου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η προσωπική σου εξέλιξη | ανάπτυξη, εξαρτάται από:

1.     Την επιμέλεια στους στόχους σου.

2.     Την υπομονή σου, στις εξεταστικές.

3.     Την υιοθέτηση νέων δεξιοτήτων.

4.     Την αγαθή συνεργασία σου με τους καθηγητές.

 

 




ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ

Ένας κίνδυνος υπάρχει για σένα: να δοκιμάσεις το άγνωστο, χωρίς δάσκαλο, από περιέργεια.

Ακόμη, υπάρχει ο κίνδυνος (!) ώστε κάποιος να σε εκμεταλλευτεί κάνοντας σε δούλο | υπηρέτη της ΤΝ με στόχους που είναι εναντίον σε θέματα ηθικής, ή απώλειας της ανθρώπινης ζωής.

Βλέπε: Στρατιωτικός σκοπός εφαρμογής της ΤΝ και ανάπτυξη όπλων νέας γενιάς.

Εκεί, ναι, κινδυνεύεις να γίνεις ένας προδότης των ηθικών αρχών σου, από παιδί.

 

ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ

Αγαπητέ μου νέε | νέα το άρθρο με θέμα την Τεχνητή Νοημοσύνη, θα σου έλεγα να μην φοβηθείς από ενωρίς να πάρεις μαθήματα εισαγωγής και εξοικείωσης με την ΤΝ, έτσι ώστε να σου φανούν χρήσιμα στην απόδοση σου και παραγωγικότητα κατά την διάρκεια των σπουδών του πτυχίου, ή των μεταπτυχιακών, ή των διδακτορικών.

Να ξέρεις ότι είναι θέλημα Θεού να γίνεις ένας ερευνητής σε ότι κάνεις, μέχρι να αναδειχτείς αληθινός επαγγλεματίας Σύμβουλος και καθαρός στα χέρια και την καρδιά (!) ενώπιον των ανθρώπων της μικρής ή μεγάλης κοινωνίας που θα ζήσεις.

Θα επανέλθουμε σύντομα ... 

 

 


 

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:

v  Το θέμα, που θα μας δώσετε.

v  Το θέμα, που θα συζητηθεί ευρέως.

v  Η Τεχνητή Νοημοσύνη με νέα στοιχεία.

v  Το ξαφνικό θέμα, που θα προκύψει στην επικαιρότητα.

 












Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις