Ο ΕΦΗΒΟΣ | ΤΕΛΕΙΟΜΑΝΙΑ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ – Η ΤΕΛΕΙΟΜΑΝΙΑ
«Τελειομανία: προτέρημα ή
ελάττωμα;»
Το
θέμα μας σήμερα έρχεται από την δημοσίευση στα ελληνικά ενός βιβλίου ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ
ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ, του αναπληρωτή καθηγητή Ψυχολογίας Thomas Currran και πρόκειται να συζητηθεί αρκετά.
Αντιγράφω
από μια συνέντευξη του Συγγραφέα στο ΒΗΜΑgazino:
«Πρέπει
να είναι πολύ σαφής ο διαχωρισμός μεταξύ της τελειομανίας και των υψηλών
απαιτήσεων που έχουμε για τον εαυτό μας γιατί αλλιώς δεν μπορούμε να
συνειδητοποιήσουμε τις σοβαρές, αρνητικής συνέπειες που μπορεί να έχει η
τελειομανία στη ζωή μας. Η τελειομανία είναι ένα είδος απεγνωσμένης σκέψης,
μιας διαρκούς μεταμφίεσης μέσω της οποίας προσπαθούμε να αποκρύψουμε τις
ατέλειες μας από όλους γύρω μας. Επιφανειακά οι τελειομανείς μοιάζουν με τους
ανθρώπους που έχουν υψηλές απαιτήσεις από τον εαυτό τους, όμως στο βάθος
πρόκειται για άτομα με πολύ εύθραυστη αυτοεκτίμηση, με μια προβληματική σχέση
με τον εαυτό τους, με τον οποίο είναι πολύ επικριτικοί καθώς αποσκοπούν στην
τελειότητα για να απαλλαχτούν από τις τύψεις ότι δεν είναι τέλειοι. Οι
τελειομανείς αυτοϋπονομεύονται γιατί η υπερπροσπάθεια τους δεν κατανέμεται
σωστά, γιατί είναι επιρρεπείς σε αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές όπως η
υπερανάλυση και η αναβλητικότητα. Η αναποτελεσματική υπερπροσπάθεια και η
αποφυγή δημιουργούν το φαινομενικά παράδοξο ότι τελικά δεν είναι πιο
αποτελεσματικοί ή πιο επιτυχημένοι».
«Το
θέμα είναι να απομακρυνθούμε από τον εαυτό μας και να συνειδητοποιήσουμε ότι ο
σκοπός στη ζωή δεν είναι να προβάλλουμε την εικόνα ενός τέλειου ανθρώπου. Να
αναγνωρίσουμε ότι όλοι είμαστε ατελείς, ότι έχουμε κάποιες δεξιότητες, πράγματα
που μας κάνουν να χαιρόμαστε, να παθιαζόμαστε και ότι όλο το παιχνίδι παίζεται
στο να ζούμε βιώνοντας τη χαρά του να μαθαίνεις ή να αποκτούμε την ευχέρεια να
αξιοποιούμε τις κλίσεις μας με τρόπους που συνεισφέρουν στην κοινωνία και
εμπνέουν. Από εκεί έρχεται η χαρά. Το κυνήγι των επιτευγμάτων, μας αποξενώνει
από τον εαυτό μας, μας εμποδίζει ακόμη και να τον βρούμε. Δεν ξέρω αν η
τελειομανία συνδέεται μόνο με τη χαμηλή αυτοεκτίμηση όσο και με την αποσύνδεση
μας από τα στοιχεία εκείνα που μας κάνουν ανθρώπους, από τους κοινούς στόχους
που μοιραζόμαστε».
ΤΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΜΑΣ
Πράγματι
όσα αναφέρει ο Συγγραφέας, στη συνέντευξη του,
είναι απόλυτα κατανοητά και καλά τοποθετημένα.
Εδώ
φαίνεται και η αδυναμία του ανθρώπου | του σκεπτόμενου ”Homo Sapiens” ώστε να κατανοήσει τα όρια του και να
στραφεί για βοήθεια (!) αφού πρώτα ομολογήσει ότι είναι μικρός και αδύνατος να
επιτύχει του σκοπού ή των στόχων του.
Ειλικρινά
το περιβάλλον, η οικογένεια, η ανατροφή παίζουν σπουδαίο ρόλο, όμως ο άνθρωπος
έχει μέσα του μια αμαρτωλή φύση που σκέπτεται πάντα το κακό αν και ξέρει, έχει
διδαχτεί το καλό.
Η
αμαρτωλή φύση μας:
1.
Σκέπτεται
αντιδραστικά από το δίκαιον.
2.
Σκέπτεται
πονηρά.
3.
Σκέπτεται
αντάρτικα.
4.
Σκέπτεται
και σκάβει τον τάφο του διπλανού.
Ο
ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο
λόγος του Θεού, η Αλήθεια του Ευαγγελίου, εργάζεται την Σωτηρία μας από την
αμαρτωλή μας φύση και μας διδάσκει τα αναγκαία για την Αιώνια ζωή.
Δείτε
από τον Απόστολο Παύλο, τι γράφει προς τον Τίτο:
Επειδή, φανερώθηκε η
σωτήρια χάρη τού Θεού προς όλους τούς ανθρώπους,
η οποία μάς διδάσκει να
αρνηθούμε την ασέβεια και τις κοσμικές επιθυμίες, και να ζήσουμε με σωφροσύνη
και με δικαιοσύνη και με ευσέβεια στον παρόντα αιώνα,
προσμένοντας τη μακάρια
ελπίδα, και την επιφάνεια της δόξας τού μεγάλου Θεού και Σωτήρα μας Ιησού
Χριστού·
ο οποίος έδωσε τον εαυτό
του για χάρη μας, για να μας λυτρώσει από κάθε ανομία, και να μας καθαρίσει για
τον εαυτό του λαόν εκλεκτό, ζηλωτήν καλών έργων.
Με
λίγα λόγια:
Η
χάρη και το έλεος του Θεού είναι μια διδασκαλία ζωής με ευσέβεια και προσδοκίας
του ερχομού του Κυρίου Ιησού Χριστού.
Η
ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Ο
άνθρωπος οφείλει να διδαχτεί από όσο ενωρίς, γίνεται (από το σπίτι-σχολείο),
ότι είναι αδύνατος όσο τον κυριαρχούν οι φόβοι του θανάτου που είναι εντελώς
ανθρώπινο και αφορά όλους.
Αυτός
είναι ο λόγος που ο Κύριος Ιησούς είπε (Ευαγγέλιο του Ιωάννη):
Εγώ είμαι η άμπελος, εσείς
τα κλήματα· εκείνος που μένει ενωμένος μαζί μου, και εγώ μαζί του, αυτός φέρνει
πολύ καρπό· επειδή, χωρίς εμένα δεν μπορείτε να κάνετε τίποτε.
Με
λίγα λόγια:
Αυτός
και μόνο (!) που ενώνεται με τον Χριστό δια της πίστεως και αγάπης, φέρνει
καρπό πνευματικό, διαφορετικά δεν μπορεί να επιτύχει τίποτα, μα τίποτα αξιόλογο
που να αφορά τον χαρακτήρα του.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Το
άρθρο μας, «Η τελειομανία» εύχομαι κάθε έφηβος να γνωρίσει τον ζωντανό Θεό μέσα
από την Αλήθεια, καθώς και την δύναμη Αυτού, ώστε να μην υπερβάλλει εαυτόν στην
προσπάθεια (!) και του στοιχίσει σε ύστερη απογοήτευση. Απλά βαδίζοντας δια της
πίστεως των εκλεκτών του Θεού θα δει τα μεγαλεία Του στην ζωή του, όσο ζήσει
και ευημερήσει.
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
θέμα, που θα μας δώσετε.
v
Το
θέμα, που θα συζητηθεί ευρέως.
v
Το
ξαφνικό θέμα, που θα προκύψει στην επικαιρότητα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου