Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ή ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ή ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Το
θέμα μας, σήμερα, απασχολεί χιλιάδες νέους στην εφηβική ηλικία περίπου 15 ετών
όταν ξαφνικά καταλαβαίνουν ότι μπορούν να έχουν την ευκαιρία να λάβουν εκείνοι
τις αποφάσεις για την ζωή των.
Αιφνίδια,
ο αθλητισμός έρχεται στην ζωή των και μάλιστα συνδυάζοντας την ρώμη των με την
σωματική των διάπλαση.
Μάλιστα
σκέπτονται να σπουδάσουν τον αθλητισμό σαν επιστήμη (!) μέσω ενός αθλήματος
ώστε να έχουν μια επαγγελματική ανέλιξη.
ΑΝΑΛΥΣΗ
Ας
κάνουμε ένα διαχωρισμό ανάμεσα στα ατομικά και στα ομαδικά αθλήματα.
Έχουμε:
1.
Τα
ομαδικά αθλήματα, όπου ο νέος εισέρχεται σε μια ομάδα (π.χ. το Μπάσκετ) και
ανακαλύπτει εκεί την θέση του και το ταλέντο του σε συνεργασία με τους
συμπαίκτες του.
a.
Η
θέση σε μια ομάδα απαιτεί γυμναστική έντονη διότι χαλάει την απόδοση ολόκληρης
της ομάδας. Το δύσκολο κομμάτι στα ομαδικά αθλήματα είναι ότι η ομάδα πρέπει να
λειτουργεί σαν ένας εγκέφαλος. Ο «εγκέφαλος» της ομάδας είναι ο προπονητής και
ο κάθε παίχτης πρέπει να έχει τον ρόλο του μέσα στην ομάδα ώστε να μπορέσει να
επιτευχθεί η νίκη. Επίσης το ότι οι οδηγίες του προπονητή εκτελούνται δεν
σημαίνει ότι η νίκη είναι εξασφαλισμένη ακόμα και αν είναι επιτυχημένος ο
τρόπος.
b.
Επιπλέον,
το επίπεδο της ομάδας και η δυνατότητά της να κερδίζει αγώνες εξαρτάται από
ολόκληρη την ομάδα. Ακόμα λοιπόν και αν είμαστε οι πιο καλογυμνασμένοι και
προπονημένοι αθλητές της ομάδας, αν δεν ακολουθούν και όλοι οι υπόλοιποι, η
ομάδα θα χάνει.
c.
Δεν
είναι λίγες οι φορές που ακόμα και ένας αδύνατος κρίκος είναι αρκετός για να
στοιχήσει στην ομάδα.
2.
Τα
ατομικά αθλήματα, (π.χ. ακόντιο | πάλη | σφαίρα) όπου ο έφηβος καταβάλει κάθε
προσπάθεια να ξεπεράσει τους αριθμητικούς στόχους του.
a.
Και
στον ατομικό αθλητισμό υπάρχει ομάδα η οποία βοηθάει τον αθλητή να πετύχει τους
στόχους του. Εντούτοις η τελική απόφαση και το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται από
τον αθλητή.
b.
Η
προετοιμασία για τον αγώνα, η εκγύμναση και η ενδυνάμωση εναπόκειται στον
εκάστοτε προπονητή μας, αλλά η τελική ευθύνη για το αν θα κερδίσουμε τον αγώνα
ή όχι (!) είναι δική μας.
c.
Συμπληρωματικά,
στα περισσότερα ομαδικά αθλήματα ειδικά σε εκείνα του κλασσικού αθλητισμού όπως
είναι το ακόντιο ή η σφαιροβολία για παράδειγμα το τελικό αποτέλεσμα
εξαρτάται από μια στιγμή. Άρα μπορεί να κάνουμε πολλούς μήνες ή και χρόνια
προπόνηση για έναν αγώνα ελάχιστων λεπτών.
Επιλέγοντας
το επάγγελμα της Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) απαιτείται
υγειονομική εξέταση καθώς και πρακτική δοκιμασία σε τρία από τα τέσσερα, πιο
κάτω αγωνίσματα:
1.
Δρόμος
(400μ. ή 200μ.)
2.
Άλμα
εις μήκος
3.
Σφαιροβολία
6 kg
4.
Κολύμβηση
50μ. ελεύθερο
Ο
μέσος όρος των επιδόσεων αποτελεί και το βαθμό των πρακτικών δοκιμασιών, χωρίς
να υπάρχει βαθμολογική βάση.
Η
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Από
την άλλη πλευρά των πραγμάτων, ο έφηβος έχει να διαλέξει την οδό της γνώσης και
της επιστήμης.
Η
επιστήμη προσφέρει την ικανοποίηση της κοινωνικής προσφοράς και ακόμη πάντα (!)
την ομαδική εργασία για να έρθουν αποτελέσματα μακροπρόθεσμα.
Είτε
ανήκει στο πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών σπουδών, ή στο πεδίο των
Τεχνολογικών και Θετικών Σπουδών, ή στο πεδίο των Σπουδών Υγείας και Ζωής, ή τέλος
στο πεδίο των σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής η επιλογή της Πανεπιστημιακής
Παιδείας έχει πολλά οφέλη τα οποία δεν είναι ορατά εκ των προτέρων.
Δηλαδή:
1.
Η
ειδική γνώση στο Πανεπιστήμιο αφήνει ένα αποτύπωμα ανθρωπισμού ότι όλα
υπηρετούν τον άνθρωπο και της ανάγκες του σαν κοινωνία.
2.
Ο
φοιτητής επί 4 έως 6 χρόνια προσπαθεί να αντεπεξέλθει με μικρές δυνάμεις σε
αυτό που φαντάζει μεγάλο | τεράστιο ώστε να το επιτύχει και να μένει ταπεινός.
3.
Ο
απόφοιτος έφηβος, μόλις ανακαλύπτει (!) ότι το δυσκολότερο μέρος είναι να βρει την
πρώτη του εργασία άσχετα αν έκανε και ένα ή δύο μεταπτυχιακά.
4.
Στην
πρώτη εργασία το πιο πιθανό (!) είναι ότι θα ανακαλύψει την πλεονεξία των αφεντικών
και την αδιαφορία των συνάδελφων του.
5.
Επίσης,
το πιο πιθανό είναι ότι θα βρει μια εργασία που δεν θα έχει σχέση με το
γνωστικό του αντικείμενο.
6.
Τέλος,
υπάρχει και το "θαύμα" να πέσεις σε μια εργασία που όλα τα κυλούν στην εντέλεια
και το αφεντικό σου να έχει όλη την καλή διάθεση να σε στηρίξει και να σε βοηθήσει
να ξεπεράσεις τα εργασιακά σου εμπόδια (από απειρία).
ΤΙ
ΚΑΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ
Ο
Θεός κάνει τα σημεία της αγάπης του και του ελέους του (!) για όλους εκείνους τους
νέους που τον αγαπούν και θέλουν κα κάμουν το θέλημα του Θεού στην ζωή τους.
Αυτό
που πολλοί το ονομάζουν «τύχη» ή «τυχερός» για έναν νέο | έφηβο πιστό στον
Ιησού Χριστό, είναι μια αρμονία σχέσεων πίστης | αγάπης | ελπίδας.
Δείτε
πως λειτουργεί:
1.
Η
πίστη, είναι σαν το φυτό (!) που καλλιεργείς εσύ με αγάπη και υπομονή.
2.
Η
ελπίδα, είναι σαν μια άγκυρα (!) που σε κρατά σε όλες τις τρομακτικές στιγμές σου.
3.
Η
αγάπη, είναι το απόλυτο συναίσθημα της ευσπλαχνίας σου (!) απέναντι στην θυσία
του Ιησού επάνω στον σταυρό, για Σένα.
Ο
Θεός λοιπόν σαν ουράνιος Πατέρας έχοντας όλη την φροντίδα σου (!) χωρίς εσύ να
το γνωρίζεις, κάνει τα θαυμάσια πράγματα στο βίο σου που κατόπιν εσύ θαυμάζεις
και απορείς και λέγεις: «Μας πώς έγινε;».
Δείτε
τι λέγει ο απόστολος Πέτρος στην 1η επιστολή του:
Ταπεινωθείτε, λοιπόν, κάτω
από το κραταιό χέρι του Θεού, για να σας υψώσει στον κατάλληλο καιρό.
Όλη τη μέριμνά (στενοχώρια)
σας να τη ρίξετε πάνω του, γιατί αυτός ενδιαφέρεται για σας.
Με
λίγα λόγια:
Ο
Θεός υψώνει τον άνθρωπο από την ταπείνωση του (!) όταν η ταπείνωση έχει μέσα
της: σπλάχνα αγάπης για τον Ιησού Χριστό τον Αρχηγό και Σωτήρα και Λυτρωτή και
αιώνιο Βασιλέα.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Αυτό
το άρθρο, σκέπτομαι ότι κάθε νέος | έφηβος έχει μπροστά του να διαλέξει, από
νέος, μια ζωή είτε με πολύ ατομική προσπάθεια και θέληση όπου θα τα κάνει όλα
μόνος του (!) ή θα διαλέξει τον δρόμο της καλλιέργειας της πίστεως, ρωτώντας
κάθε φορά: «Κύριε τι θέλεις από μένα;».
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».
v
Ο
καλός καθηγητής του Λυκείου.
v
Να
τιμωρείς, ή να μην τιμωρείς (γονείς).
v
Επιλύοντας
μαζί το πρόβλημα (γονείς).
v
Συζητώντας
για τους φίλους (γονείς).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου