Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Το
θέμα μας, σήμερα, έχει νόημα αν (!) το διαβάσουν οι γονείς μαζί με τους εφήβους
των ώστε να καταλάβουν τα βαθύτερα εσώψυχα των παιδιών τους, καθώς περνούν από
την παιδική προς την εφηβική ηλικία.
Τα
συναισθήματα των νέων | εφήβων είναι σαν τα κύματα της θαλάσσης – άγρια και
παροδικά, όμως γνωρίζεις πώς να τα αντιμετωπίσεις είτε σαν καλός καπετάνιος,
είτε σαν δεινός κολυμβητής θα τα καταφέρεις.
Πιο
κάτω, θα εξετάσουμε μερικά από τα φορτισμένα κύματα συναισθημάτων (!) των
εφήβων τα οποία δέχονται οι γονείς και αντιδρούν χωρίς γνώση και σύνεση.
Ναι,
θα μιλήσουμε για την σύνεση των γονέων (πίστη+πραότητα+εγκράτεια) ώστε την
επόμενη φορά, να μην χαλάσουν την σχέση τους με τους εφήβους των.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
#1
Λέγει
αίφνης, ο έφηβος | η έφηβη:
«ΔΕΝ
ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ»
Και
τότε εσείς, μένετε άφωνοι, ή βάζετε τις φωνές …
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
#2
Λέγει
αίφνης, ο έφηβος | η έφηβη:
ΓΙΑΤΙ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΓΩ ΑΥΤΗ | ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΕΞΩ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ;»
Και
τότε εσείς, μένετε άφωνοι, ή βάζετε τις φωνές …
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
#3
Λέγει
αίφνης, ο έφηβος | η έφηβη:
«ΕΝΑΣ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΣΗΜΕΡΑ ΜΙΑ ΜΑΚΡΑ ΔΙΑΛΕΞΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ. ΤΙ
ΒΛΑΚΕΙΕΣ! ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΕΙ».
Και
τότε εσείς, μένετε άφωνοι, ή βάζετε τις φωνές …
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
#4
Λέγει
αίφνης, ο έφηβος | η έφηβη:
ΔΕΝ
ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΝ ΕΧΩ ΠΥΡΕΤΟ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΧΑΣΩ ΑΥΤΗ ΤΗ
ΣΥΝΑΥΛΙΑ:».
Και
τότε εσείς, μένετε άφωνοι, ή βάζετε τις φωνές …
Η
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΜΕ ΓΝΩΣΗ
Ας
δούμε, εδώ, πώς αντιμετωπίζονται τέτοιες ξαφνικές | παράλογες συμπεριφορές και
εξάρσεις συναισθημάτων από τους εφήβους μας.
ΒΗΜΑ
1ο
Αναγνωρίστε
σκέψεις και συναισθήματα και μην τα υποτιμήσετε ως ανόητα. Δείξτε σεβασμό.
ΒΗΜΑ
2ο
Αναγνωρίστε
με μία λέξη ή ένα επιφώνημα τα συναισθήματα και δείξτε ότι προσπαθείτε να
συμμεριστείτε την άποψη.
ΒΗΜΑ
3ο
Πραγματοποιήστε
στην σφαίρα της φαντασίας αυτό που δεν μπορείτε να κάνετε στην πραγματικότητα
και δώστε τόπο και έκταση πνεύματος.
ΒΗΜΑ
4ο
Αποδεχτείτε
τα συναισθήματα κατευθύνοντας αλλού τη μη αποδεκτή συμπεριφορά. Φερθείτε με
ζεστασιά.
Ο
ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο
λόγος του Θεού, δια του Ευαγγελίου, μας διδάσκει την φρόνηση σε θέματα
επικοινωνίας με τους πλησίον μας, είτε είναι ξένοι, ή τα παιδιά μας.
Δείτε
τι Γραφεί ο απόστολος Παύλος προς τους Γαλάτες
Αδελφοί, και αν ένας
άνθρωπος, απερίσκεπτα, πέσει σε κάποιο παράπτωμα, εσείς οι πνευματικοί
διορθώνετε αυτού τού είδους τον άνθρωπο, με πνεύμα πραότητας· προσέχοντας στον εαυτό σου, μήπως κι εσύ
πειραστείς.
Και
πάλι, γράφει ο απόστολος Παύλος προς τον Τιμόθεο, εργάτη του Ευαγγελίου:
Ολόκληρη η γραφή είναι
θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για
διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη·
για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε
έργο αγαθό.
Με
λίγα λόγια:
Μόνο
το Ευαγγέλιο δίνει τις σωστές κατευθύνσεις καλής πρακτικής προς του γονείς και
κηδεμόνες των εφήβων.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Το
άρθρο, σήμερα, νομίζω ότι βρήκαμε και δώσαμε κάποια βήματα | κλειδιά προς τους
γονείς ώστε να αντιμετωπίζουν τους εφήβους με γνώση και σύνεση και να μην τα
χάνουν (!) σαν τους κακούς καπετάνιους σε τρικυμίες και κυκλώνες.
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».
v
Ο
καλός καθηγητής του Λυκείου.
v
Αθλητισμός,
ή Επιστήμη.
v
Να
τιμωρείς, ή να μην τιμωρείς (γονείς).
v
Επιλύοντας
μαζί το πρόβλημα (γονείς).
v
Συζητώντας
για τους φίλους (γονείς).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου