Ο ΕΦΗΒΟΣ, Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 


Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!

ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.

 

 

Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.

 

 



Μαζί, θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια «ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .

 

 

ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ, Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

 

Το θέμα μας, σήμερα, έχει να κάνει με την επίδραση των καθηγητών του Γυμνασίου επάνω στους μαθητές τους, κατά την 3ετή τους μάθηση.

 

Αντιγράφω από το EDU_JOB_eMentoring:

Γενική Περιγραφή: Ο Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διδάσκει τα μαθήματα της ειδικότητάς του και υλοποιεί τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων των συγκεκριμένων μαθημάτων, αλλά και τους στόχους της εκπαίδευσης, όπως τους θέτει το Υπουργείο Παιδείας.

Διδάσκει το μάθημα του γνωστικού αντικειμένου που είναι ταυτόσημο ή συναφές με την ειδικότητά του. Συγκεκριμένα, κατανέμει την ύλη που οφείλει να διδάξει στο σχολικό έτος ή στο τρίμηνο σε διδακτικές ενότητες, σύμφωνα με το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

Προετοιμάζει την καθημερινή του διδασκαλία λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών του τμήματός του.

Φροντίζει για την προετοιμασία των εποπτικών μέσων (χάρτες, φωτοτυπημένα κείμενα, σχεδιαγράμματα, διαφάνειες, cd-roms) που θα χρειαστούν στη διδασκαλία του, ή προετοιμάζει την επίδειξη μηχανών και συσκευών, καθώς και τα πειράματα στο εργαστήριο. Καταγράφει την ενότητα που δίδαξε στο αντίστοιχο βιβλίο ύλης.

Ελέγχει την παρουσία των μαθητών στο μάθημά του. Είναι υπεύθυνος για την τακτική φοίτηση, την πειθαρχία και την πρόοδο των μαθητών ενός τμήματος. Επίσης, είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών του.

Πολλές φορές εργάζεται στο σπίτι του για τον προγραμματισμό και την προετοιμασία των διδασκαλιών του, καθώς και για τη διόρθωση των γραπτών δοκιμίων και άλλων εργασιών των μαθητών.

Ακόμη, οφείλει να συμμετέχει στη διοργάνωση σχολικών εορτών και άλλων εκδηλώσεων και να συνοδεύει τους μαθητές σε επισκέψεις και ημερήσιες εκδρομές.

Συμμετέχει, επίσης, στις τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις του συλλόγου των καθηγητών, όπου συζητούνται η πρόοδος και η συμπεριφορά των μαθητών, παιδαγωγικά/εκπαιδευτικά θέματα, καθώς και θέματα που αφορούν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Εκτός από τη διδασκαλία και τις άλλες υποχρεώσεις, βασική φροντίδα του Καθηγητή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι να αναπτύξει την πρωτοβουλία, την αυτενέργεια και την κρίση των μαθητών του, να τους βοηθήσει να αποκτήσουν αυτογνωσία και αίσθημα ευθύνης και να δημιουργήσει κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας μαζί τους.

Προσπαθεί, ακόμη, να επιλύει προβλήματα που δημιουργούνται στους μαθητές του μέσα και έξω από την τάξη, σύμφωνα με τις αρχές της σύγχρονης Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.

 



Απαιτούμενες Δεξιότητες:

·        Αγάπη για τους νέους και το εκπαιδευτικό έργο

·        Ευχάριστη προσωπικότητα

·        Υπομονή, σταθερότητα, επιμονή

·        Διαπροσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες

·        Διδακτικές, ηγετικές και οργανωτικές ικανότητες

·        Ευγένεια, ικανότητα επικοινωνίας

·        Αποτελεσματική επικοινωνία

·        Πρωτοβουλία, πνεύμα συνεργασίας

·        Επικοινωνιακή ικανότητα

·        Αντικειμενικότητα και αμεροληψία

·        Αίσθημα δικαιοσύνης

·        Γλωσσική ικανότητα.

Τέλος αντιγραφής!

 



Ο ΕΦΗΒΟΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Αλήθεια είναι ότι το παιδί τελειώνοντας το Δημοτικό σχολείο και πηγαίνοντας προς το Γυμνάσιο, βρίσκεται στην αρχή της εφηβείας του.

Αυτό σημαίνει μια τεράστια αλλαγή στα συναισθήματα | στις ελευθερίες | στις ορμές.

Εδώ, θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά ο έφηβος από ποικίλους πειρασμούς (!) ώστε να φανεί καθαρά:

1.     Η αγωγή από το σπίτι-σχολείο, επί 12 χρόνια.

2.     Η αγωγή από το 6/ταξιο δημοτικό-σχολείο της γειτονιάς.

3.     Η επίδραση των δασκάλων του, επί 6 χρόνια.

 

Η ΕΠΑΡΚΕΙΑ

Επάρκεια ονομάζουμε την αναφορά στο αποτέλεσμα της δοκιμής από την περίοδο των «πειρασμών».

Επαρκής ή τέλειος (!) ονομάζεται εκείνος ο έφηβος που θα αποδείξει ότι σε κάθε περίσταση της επόμενης 3/χρονης δοκιμασίας του (στο Γυμνάσιο) θα κριθεί από το περιβάλλον του και από τους καθηγητές του με άριστα, ή τέλεια, ή με επάρκεια.

 

Ο ΜΕΣΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Σαν πατέρας 5 παιδιών, που σήμερα όλα τα τέκνα μου εργάζονται και υπηρετούν με επάρκεια στην ελληνική κοινωνία, θα ήθελα να αναφερθώ στα χαρακτηριστικά του καλού καθηγητή σε ένα ελληνικό Γυμνάσιο:

1.     Συνήθως, είναι ένας άνθρωπος, κατά μέσο όρο, μεγάλης ηλικίας (άνω των 50 ετών).

2.     Συνήθως, δεν πληρώνεται γιαυτό που κάνει (!) ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες της οικογένειας του.

3.     Συνήθως, δεν είναι και τόσο προετοιμασμένος ώστε να διδάξει με επάρκεια

4.     Συνήθως, αποφεύγει την υπηρεσιακή κρίση.

5.     Συνήθως, αποφεύγει την μετεκπαίδευση, ή που τον αφορά.

6.     Συνήθως, είναι απότομος, ή ψυχρός απέναντι στα παιδιά.

7.     Συνήθως, είναι απρόσιτος σε βοήθεια των μαθητών όταν του ζητηθεί.    

 

Σημείωση:

Το συνήθως αναφέρεται στο 66% των περιπτώσεων.


 



Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Ονειρεύομαι τον καλό καθηγητή σε ένα Γυμνάσιο, όπως τον χαρακτηρίζω πιο κάτω:

1.     Αποκτά, συνεχώς, νέες δεξιότητες

2.     Αγαπά, την επαφή με τους αδύνατους μαθητές.

3.     Αγαπά, την ανάθεση εργασιών με βάση τις δυνατότητες των μαθητών

4.     Αγαπά, την ομαδική ενίσχυση (coaching) όλων των μαθητών μιας τάξης

5.     Αγαπά, να προσεύχεται και γνωρίζει την δύναμη της προσευχής σε περιόδους αντιμετώπισης κρίσης (πολλά προβλήματα μαζί). 

 

 



Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

O λόγος του Θεού αναφέρεται στην βασιλική παιδεία, που είναι η διαπαιδαγώγηση της επάρκειας, ώστε ο άνθρωπος να είναι επαρκής στην γνώση του θελήματος του Θεού.

Σας αντιγράφω από το βιβλίο των Παροιμιών του βασιλιά Σολομώντα:

 

Δεν είναι των βασιλιάδων, Λεμουήλ, δεν είναι των βασιλιάδων να πίνουν κρασί ούτε των ηγεμόνων να πίνουν σίκερα (υψηλό αλκοόλ)·

 

μήπως και, όταν πιουν, ξεχάσουν τον νόμο, και διαστρέψουν την κρίση κάποιου θλιμμένου.

 

Να δίνετε σίκερα στους θλιμμένους, και κρασί στους πικραμένους στην ψυχή·

 

για να πιουν και να λησμονήσουν τη φτώχεια τους, και να μη θυμούνται πια τη δυστυχία τους.

 

Άνοιγε το στόμα σου υπέρ τού άφωνου, υπέρ της κρίσης όλων των εγκαταλειμμένων.

 

Άνοιγε το στόμα σου, να κρίνεις δίκαια, και να υπερασπίζεσαι τον φτωχό και τον άπορο.

 

 

 

Με λίγα λόγια:

Ο καλός καθηγητής του Γυμνασίου, φέρει σταδιακά τους μαθητές στην σύνεση και στη φρόνηση με τον τρόπο του και με την οδηγία όχι μόνον (!) της εκπαιδευτικής ύλης του υπουργείου, αλλά και με λίγες «σταγόνες» από την ύλη του λόγου του Θεού.

 

ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ

Εύχομαι οι νέοι μας να έχουν την ευκαιρία ώστε να διδαχτούν από καθηγητές πιστούς όχι μόνο στον όρκο του δημόσιου υπαλλήλου (!) αλλά πιστούς στον Ιησού εκ βαθέων, χωρίς διακρίσεις ανάμεσα σε λαούς και εθνότητες μέσα στην τάξη.

 

 



ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:

v  Το μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».

v  Σε ένα κόσμο, χωρίς προστασία.

v  Τα πάθη, οι αδυναμίες, οι έξεις.

v  Ο καλός καθηγητής του Λυκείου.

 






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις