Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΤΑ ΠΑΘΗ | ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ | ΟΙ ΕΞΕΙΣ

 


Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!

ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.

 

 

Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.

 

 


Μαζί, θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια «ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .

 

 

ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΤΑ ΠΑΘΗ | ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ | ΟΙ ΕΞΕΙΣ

 

 

Το θέμα μας, σήμερα, έχει να κάνει με την αναφορά και περιγραφή των αρνητικών ζητημάτων του χαρακτήρα και ίσως απασχολούν ένα νέο | έφηβο.

 

Ας αρχίσουμε με το ερώτημα:

Τι είναι χαρακτήρας και πώς διαμορφώνεται;

 

Η απάντηση είναι μεγάλη και αφορά όλη την χρονική περίοδο της ανάπτυξης του νέου ανθρώπου, που έρχεται στην ζωή.

 

Από βρέφος, μέχρι 1 έτους:

Είναι η τρυφερή ηλικία γεμάτη από πόνους στο σώμα και μεταλλάξεις.

Χρειάζεται στοργή και αγκαλιές.

 

Από 1 έτους, μέχρι 3 ετών:

Είναι η ηλικία που θα μάθει να μιλάει.

Χρειάζεται συνεχώς κάποιον που με αγάπη θα το μάθει να μιλά και να εκφράζεται.

 

Από 4 ετών, μέχρι 5 ετών:

Είναι η ηλικία που αποκτά την εμπιστοσύνη μας.

Χρειάζεται πνευματική τροφή εκτός από την υλική.

 

Από 6 ετών, μέχρι 8 ετών:

Είναι η ηλικία που αρχίζει να συμπεριφέρεται κοινωνικά στο σχολείο με άλλα παιδιά.

Χρειάζεται συνεχώς τις συμβουλές των γονέων.

 

Από 9 ετών μέχρι 11 ετών:

Είναι η ηλικία που θα αναπτυχθεί το εγώ και ο χαρακτήρας για τα καλά.

Χρειάζεται συμπαράσταση και κατάλληλα αναγνώσματα (βιβλία διάφορα)

 


 

 

ΤΑ ΠΑΘΗ

Ξαφνικά το παιδί από την ηλικία της προ-εφηβείας (!) εμφανίζει πάθη, όπως:

1.     Τσιγάρο

2.     Πιοτό

3.     Μανία με τα κινητά και τις εφαρμογές

4.     Απουσίες από το σχολείο

5.     Νευρική ανορεξία

 


ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ

Οι αδυναμίες του έφηβου, είναι:

1.     Βουλιμία

2.     Νωθρότητα

3.     Αταξία

4.     Βρωμιά

5.     Εγωκεντρική περίοδος

 



ΟΙ ΕΞΕΙΣ

Και οι έξεις, «τα καλά εργαλεία» που μπορεί να εμφανίσει ο έφηβος, είναι:

1.     Μάθηση και απόδοση στα μαθήματα

2.     Αντίληψη στη μουσική

3.     Καλλιτεχνία

4.     Ατομική καθαριότητα

5.     Αυτοσεβασμός

6.     Εκτίμηση στον γεροντότερο

 


 

 

O ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Και τώρα ας μιλήσουμε για τους γονείς και τον ρόλο τους στην πιο πάνω εικόνα των εφήβων μας.

 

ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

Οι πατέρες σχετίζονται, κυρίως, με τα κορίτσια.

Είναι εκείνοι, όπου με το ενδιαφέρον και την πνευματική των σταθερότητα οδηγούν την οικογένεια και τα κορίτσια αισθάνονται την γαλήνη και την ειρήνη στο σπίτι τους. Αυτή η γαλήνη επιτρέπει στα κορίτσια να αποκτούν, μεγαλώνοντας, την παιδεία κυρίως από την μητέρα για ότι αφορά το σπίτι και την οικιακή οικονομία. Ακόμη, την τέχνη της μαγειρικής και της αγάπης προς τα μικρά αδέλφια και στο μέλλον προς τα δικά τους παιδιά.  

 

ΟΙ ΜΗΤΕΡΕΣ

Οι μητέρες σχετίζονται, κυρίως, με τα αγόρια.

Μέσα από αυτή τη σχέση τα αγόρια λαμβάνουν την ηρεμία που έχουν ανάγκη ώστε να γίνουν κοινωνικά και όχι επιθετικά προς τους συνομήλικους. Αγόρια που είναι επιθετικά φανερώνει μια μητέρα που λείπει από το σπίτι είτε επαγγελματικά ή με παρέες και φίλες.

 



 

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ας διαβάσουμε μερικά χωρία από τον λόγο του Θεού σχετικά με την παιδεία, ή το «σπίτι-σχολείο» των τέκνων από ένα ζευγάρι άντρα | γυναίκας που τρέφουν εκτίμηση στην σοφία του Θεού από την σχέση τους με τον Χριστό, δια της πίστεως.

 

Από το βιβλίο των Παροιμιών του Σολομώντα:

Αυτός που λυπάται τη ράβδο του, μισεί τον γιο του· αλλ' αυτός που τον αγαπάει, τον διαπαιδαγωγεί στην [κατάλληλη] ώρα.

 

 

Να διαπαιδαγωγείς τον γιο σου όσο υπάρχει ελπίδα· αλλά, μη διεγείρεις δια την ψυχή σου, ώστε να τον θανατώσεις.

 

 

Η ανοησία είναι συνδεδεμένη με την καρδιά τού παιδιού· η ράβδος της παιδείας θα την αποχωρίσει απ' αυτό.

 

 

Μη λυπάσαι να διαπαιδαγωγείς το παιδί· επειδή, αν το χτυπήσεις με τη ράβδο, δεν θα πεθάνει·

 

εσύ, χτυπώντας το με τη ράβδο, θα ελευθερώσεις την ψυχή του από τον άδη.

 

 

Η ράβδος και ο έλεγχος δίνουν σοφία· αλλ' ένα εγκαταλειμμένο παιδί ντροπιάζει τη μητέρα του.

 

 

Να διαπαιδαγωγείς τον γιο σου, και θα σου φέρει ανάπαυση· και θα φέρει ηδονή στην ψυχή σου.

 

 

 

Με λίγα λόγια:

Η ράβδος και ο έλεγχος (!) είναι η εξουσία και η αυστηρότητα των γονέων από το «σπίτι-σχολείο» τα οποία θα ωφελήσουν τα παιδιά όσο είναι μικρά, αρκεί οι γονείς να έχουν μεταξύ των καλή | ομαλή σχέση και σαφή τακτική απέναντι στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών τους.  

 

ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ

Το θέμα μας: ΤΑ ΠΑΘΗ | ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ | ΟΙ ΕΞΕΙΣ, εύχομαι να έγινε κατανοητό (!)  ότι οι έφηβοι και οι νέοι μας θα φανερώσουν αργά ή γρήγορα όλα τα «εξογκώματα» ή τα «καλά εργαλεία» των χαρακτήρων τους και πλέον, ο μόνος τρόπος αλλαγών | βελτιώσεων είναι ο Χριστός και το Ευαγγέλιο που άλλαξε και τον ένα ληστή από τους δύο, επάνω στον σταυρό του Γολγοθά.

 

 


 

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:

v  Το μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».

v  Ο καλός καθηγητής του Λυκείου.

v  Σεξουαλική παρενόχληση. 

 
















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις