ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (!) OTAN ...

 



Διαβάστε το προηγούμενοάρθρο, εδώ:

 

 

Διαβάζουμε αργά και με προσοχή, τα πιο κάτω χωρία της Αγίας Γραφής | το λόγο του Θεού:

           

(Παρ. 27:11)

Υιέ μου, γίνου σοφός και εύφραινε την καρδίαν μου, διά να έχω τι να αποκρίνωμαι προς τον ονειδίζοντά με.

 

 

 


(Εφεσ. 6:4)

Και οι πατέρες, μη παροργίζετε τα τέκνα σας, αλλ' εκτρέφετε αυτά εν παιδεία Κυρίου.

 

 


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΜΑΖΙ

Η ανατροφή των παιδιών είναι τέχνη και χάρισμα, χαρισματικών γονέων.

Μέσα από την ανατροφή (!) φαίνεται και ο χαρακτήρας των γονέων.


Δηλαδή:

1.     Ισορροπία μεταξύ σεβασμού των παιδιών και αυτοσεβασμού των γονέων.

2.     Καλλιέργεια της σκέψης και των παραστάσεων των παιδιών.

3.     Εκπαίδευση στην ορθή κρίση | πειθαρχία και υπακοή.

4.     Καθοδήγηση των παιδιών με επαρκή χρόνο, υπομονή και αφοσίωση στη συναισθηματική τους υγεία.

5.     Αγάπη και κατανόηση των παιδιών στα λάθη των.


ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ Tips!

1.     Μάλλον επιβραβεύουμε, παρά τιμωρούμε συμπεριφορές.

2.     Αντί να προστάζουμε, συμμεριζόμαστε το βάρος μας με τα παιδιά μας.

3.     Αγαπάμε πάντα και συγχωρούμε όταν δούμε μεταμέλεια.

4.     Είμαστε συνεπείς στην τιμωρία για έλλειψη πειθαρχίας και δεν είμαστε αυθαίρετοι, ούτε υπερβολικοί.

 

 


ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (!) OTAN ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ.

Μερικές φορές είναι ανάγκη να επιβάλλετε καποια μορφή πειθαρχίας η οποία ξεπερνά την απλή θέσπιση ορίων.

Αν το παιδί σας συμπεριφέρεται με τρόπο που σας εκνευρίζει και αντιστρατεύεται τον ηθικό σας κώδικα (!) χρειάζεται να εκφράσετε την αποδοκιμασία σας.

Μπορεί βέβαια να καταλαβαίνετε τα συναισθήματα που κρύβονται πίσω από την κακή του συμπεριφορά, δεν είναι όμως ση στιγμή (!) να δείξετε ενσυναίσθηση.

Η αγωγή που θα απευθύνεται στα συναισθήματα του παιδιού τα οποία οδήγησαν στην κακή συμπεριφορά μπορεί να αναβληθεί.

Εκείνη την στιγμή πρέπει να εκφράσετε, χωρίς περιστροφές, αυτό που σκέφτεστε για τις ενέργειες του παιδιού σας, γιατί τις θεωρείτε λανθασμένες και γιατί αισθάνεστε άσχημα.

Και είναι σωστό (!) να εκφράσετε τα αισθήματα θυμού και απογοήτευσης (χωρίς ο τρόπος σας να είναι ταπεινωτικός) όπως είναι σωστό να μιλήσετε για τις αξίες σας.

 


Μια παρόμοια ενέργεια ίσως και αποδειχτεί δύσκολη για τους γονείς που είναι ευαίσθητοι και αισθάνονται υπεύθυνοι για τους λόγους που τα παιδιά τους συμπεριφέρονται με αυτόν τον τρόπο.

Αν για παράδειγμα βρίσκονται στα πρόθυρα διαζυγίου και ανακαλύψουν ότι η 13χρονη κόρη τους απουσιάζει αδικαιολόγητα από το σχολείο μπορεί να αισθανθούν αμηχανία και να μην ξέρουν πώς να αντιδράσουν.

Κατανοώντας την σύγχυση και τη λύπη της ίσως προτιμήσουν να μην την επιπλήξουν και επιλέξουν να ασχοληθούν με τα συναισθήματα που προκαλεί στην κόρη τους το διαζύγιο.

Συγχωρώντας όμως την κακή συμπεριφορά της το μόνο που καταφέρνουν είναι να την βλάψουν μακροπρόθεσμα.



Η καλύτερη προσέγγιση είναι να αντιμετωπίσουν χωριστά το θέμα των απουσιών και χωριστά τα συναισθήματα που προκαλεί στην κόρη τους το διαζύγιο.

Όταν το παιδί έχει τόσο ισχυρούς δεσμούς με τους γονείς του η απογοήτευση ο θυμός και η στενοχώρια τους, του προκαλούν αρκετό πόνο ώστε να επιβάλει από μόνο του την πειθαρχία.

Στόχος του παιδιού σας γίνεται τότε η αποκατάσταση της σχέσης του μαζί σας και η επιστροφή σε μια κατάσταση όπου αισθάνεται συναισθηματικά κοντά σας.

Έτσι μαθαίνει ότι πρέπει να ακολουθήσει έναν συγκεκριμένο κώδικα προκειμένου να βιώσει αυτό το επίπεδο συναισθηματικής ανακούφισης.

 

Πηγή: Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ – JOHN GOTTMAN

Συνεχίζεται …

 







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις