ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΛΥΣΕΩΝ!

 




ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΛΥΣΕΩΝ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΑΣ.
 

Έρχεται η στιγμή να εξετάσετε κάθε ιδέα που σκεφτήκατε μαζί με το παιδί σας και να αποφασίσετε ποια θα δοκιμάσετε και ποια θα απορρίψετε.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να σκεφτεί την κάθε λύση, χωριστά, θέτοντας τις ακόλουθες ερωτήσεις:

«Είναι δίκαια αυτή η λύση;»

«Θα έχει αποτέλεσμα;»

«Είναι ασφαλής;»

«Πώς μπορεί να νιώσεις; Πώς θα νιώσουν οι άλλοι;»

Η άσκηση αυτή προσφέρει μια ακόμη ευκαιρία να εξερευνήσετε από κοινού, με το παιδί σας, τα όρια κάποιων συμπεριφορών.

 



ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΜΙΑ ΛΥΣΗ

Όταν εσείς και το παιδί σας έχετε πια διερευνήσει τις επιπτώσεις των διαφόρων επιλογών, ενθαρρύνετε το να διαλέξει μια ή περισσότερες και να τις δοκιμάσει.

Τη στιγμή που ενθαρρύνετε τα παιδιά να σκεφτούν τα ίδια, έχετε μια καλή ευκαιρία να τους προσφέρετε τις απόψεις και την καθοδήγηση σας.

Μη φοβηθείτε να πείτε στο παιδί σας πώς χειριστήκατε εσείς παρόμοια προβλήματα όταν ήσασταν νέοι.

Τι μάθατε από τις εμπειρίες σας;

Ποια λάθη κάνατε;

Για ποιες αποφάσεις αισθάνεστε υπερήφανοι;


Είναι πολύ πιο εύκολο να διδάξετε το παιδί σας τις αξίες σας στο πλαίσιο της επίλυσης ενός δύσκολου προβλήματος, παρά να εκθέτετε αφηρημένες έννοιες  άσχετες με την καθημερινή ζωή του.

Όταν προσπαθείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να πάρουν σωστές αποφάσεις, να έχετε πάντα κατά νου ότι και εκείνα μαθαίνουν από τα λάθη τους.

Αν το παιδί σας δείχνει να κλίνει προς μια ιδέα που ξέρετε ότι δεν θα φέρει αποτέλεσμα, αλλά είναι ακίνδυνη, αφήστε το να τη δοκιμάσει.

Αν αποτύχει ενθαρρύνετε το να προχωρήσει στην επόμενη επιλογή.

Από τη στιγμή που το παιδί σας καταλήξει σε μια λύση, βοηθήστε το να σκεφτεί ένα σαφές σχέδιο για να την εφαρμόσει σωστά.


Ας υποθέσουμε ότι δύο αδέλφια που τσακώνονται για τις μικροδουλειές της κουζίνας καταστρώνουν ένα σχέδιο για να τις μοιραστούν.

Προτείνετε τους να σκεφτούν ειδικούς κανόνες να καθορίσουν τις αρμοδιότητες του κάθε ενός και να συμφωνήσουν στα χρονικά όρια, π.χ

Ο Αριστείδης θα πλένει τα πιάτα του βραδινού, ο Βαγγέλης του μεσημεριανού.

Καλά είναι επίσης να υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα για την αποτίμηση του σχεδίου.

Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά κατανοούν ότι οι λύσεις είναι ανοιχτές σε εξέλιξη και επιδέχονται βελτίωση.

Όταν τα παιδιά επιλέξουν μια λύση που δεν αποδίδει (!) βοηθήστε τα να βρουν σε τι απέτυχαν.

 Μετά μπορείτε να ξαναρχίσετε τις προσπάθειες για επίλυση του προβλήματος. 

Κατ’ αυτό τον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν ότι η απόρριψη μιας ιδέας δεν σημαίνει ότι και όλη τους η προσπάθεια απέτυχε.


Είναι κάτι φυσιολογικό στη διαδικασία της μάθησης και ότι κάθε προσαρμογή τους φέρνει πιο κοντά σε ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα.


 

Για την υπογραφή …



 

    


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις