ΕΦΗΒΟΣ | ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ, ΑΛΛΑ – ΜΕΡΟΣ 2
1η επιστολή Ιωάννου 5: 16
Αν κάποιος δει τον αδελφό του να αμαρτάνει
με αμαρτία όχι θανάσιμη, θα ζητήσει· και ο Θεός θα του δώσει
ζωή, σ' εκείνους που αμαρτάνουν όχι θανάσιμα. Υπάρχει μία θανάσιμη αμαρτία· δεν
λέω να παρακαλέσει για εκείνη. Κάθε αδικία είναι αμαρτία· και είναι αμαρτία
όχι θανάσιμη.
Οκνηρός.
Τεμπέλης.
Άνδρας, η γυναίκα.
Στο περασμένο άρθρο, είδαμε το 1ο μέρος, που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Σήμερα θα συνεχίσουμε, ώστε να δούμε ένα ακόμη δράμα (!) ανάμεσα στα ζευγάρια των ημερών μας.
Το δράμα αυτό λέγεται οκνηρία
Οκνηρός από το αρχαίο «όκνος» ή φόβος, δειλία, απροθυμία, τεμπελιά, ο δειλός, ο άτολμος.
Ο λόγος του Θεού καταδικάζει την οκνηρία και μάλιστα στην Αποκάλυψη αναφέρει:
Αυτός που νικάει θα κληρονομήσει τα πάντα, και θα είμαι σ' αυτόν Θεός,
κι αυτός θα είναι σε μένα γιος.
Ενώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με
βδελύγματα
και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και
ειδωλολάτρες,
και όλοι οι ψεύτες,
θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι·
αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Οκνηρός ή δειλός είναι το ίδιο;
Σε ένα γάμο δύο νέων αρχίζει μια περιπέτεια (!) όπου καλούνται οι δύο να πλεύσουν μαζί είτε στα ήσυχα νερά χωρίς κύματα, είτε στα άγρια κύματα που θα έλθουν.
Το ζευγάρι με απόλυτη ενότητα αλλά και ενσυναίσθηση ζουν μαζί για πάντα (!) μέχρι τον θάνατο, που τους χωρίζει.
Η ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΖΕΥΓΑΡΙΟΥ
Ενσυναίσθηση από τα συστατικά της λέξης «εν» + «συν» + «αίσθηση» υποδηλώνει την επέκταση της αίσθησης του ατόμου προς τον πλησίον | πέρα από τον εαυτό του.
Άλλο, η συμπάθεια.
Άλλο, η συμπόνια.
Άλλο, η διαίσθηση.
Άλλο, η εμπάθεια.
ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
Η απόλυτη συναίσθηση της ευθύνης σαν γυναίκα, δηλαδή να τεκνοποιεί | να εργάζεται τον οίκο της | να είναι σύζυγος.
ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ
Η απόλυτη συναίσθηση της ευθύνης σαν άνδρας, δηλαδή το θάρρος για εργασία | το κουράγιο σε δύσκολα ζητήματα | η κάλυψη των αδυναμιών της γυναίκας | ο σύζυγος κατά πάντα.
ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΚΝΗΡΟ
Ας δούμε από το βιβλίο των Παροιμιών, τι λέγει ο σοφός βασιλιάς Σολομών δια Πνεύματος Αγίου.
Η ψυχή τού οκνηρού επιθυμεί, και δεν έχει·
ενώ η ψυχή των επιμελών θα χορτάσει.
Οι σοφές γυναίκες οικοδομούν το σπίτι τους·
ενώ η άφρονη το κατασκάβει με τα χέρια της.
Ο δρόμος τού οκνηρού είναι σαν φραγμένος από αγκάθια·
ο δρόμος, όμως, των ευθέων είναι εξομαλισμένος.
Ο οκνηρός στο έργο του είναι σίγουρα αδελφός τού ασώτου.
Η οκνηρία ρίχνει σε βαθύ ύπνο·
και η άεργη ψυχή θα πεινάει.
Ο οκνηρός δεν θέλει να αροτριάζει εξαιτίας τού χειμώνα·
γι' αυτό, θα ζητάει μέσα στο καλοκαίρι και δεν θα παίρνει.
Οι επιθυμίες τού οκνηρού τον θανατώνουν·
επειδή, τα χέρια του δεν θέλουν να εργάζονται·
όλη την ημέρα επιθυμεί·
ενώ ο δίκαιος δίνει και δεν λυπάται.
Ο οκνηρός λέει: Λιοντάρι είναι έξω· στο μέσον των πλατειών θα φονευθώ.
Ο οκνηρός βουτάει το χέρι του στην πιατέλα, βαριέται όμως να το γυρίσει
στο στόμα του.
Ο οκνηρός νομίζει τον εαυτό του σοφότερο από επτά σοφούς γνωμοδότες.
Ας το δούμε μαζί:
1. Ο οκνηρός είναι ο δειλός άνθρωπος (!) που δεν αποφασίζει να κάμει το ορθό.
2. Με τον τρόπο του (!) καταστρέφει τον οίκο του.
3. Ο άνδρας υποφέρει.
4. Η γυναίκα βασανίζεται.
5. Το ανδρόγυνο είναι πλησίον χωρισμού.
ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΑΝΔΡΟΓΥΝΟ ΝΑ ΧΩΡΙΣΕΙ;
Όταν ερωτήθηκε ο Κύριος Ιησούς από τους φαρισαίους, δείτε τι απάντησε και το κατέγραψαν οι Ευαγγελιστές Μάρκος | Ματθαίος | Λουκάς.
Διαβάζουμε:
Του λένε: Γιατί, λοιπόν, ο Μωυσής πρόσταξε να δώσει έγγραφο διαζυγίου,
και να τη χωρίσει;
Τους λέει: Επειδή, ο Μωυσής εξαιτίας της σκληροκαρδίας σας επέτρεψε να
χωρίζεστε τις γυναίκες σας·
απαρχής, όμως, δεν είχε γίνει έτσι.
Σας λέω δε ότι, όποιος χωρίσει τη γυναίκα του,
εκτός για
λόγον πορνείας,
και νυμφευθεί άλλη, γίνεται μοιχός·
και όποιος νυμφευθεί χωρισμένη γυναίκα, γίνεται
μοιχός.
Ας το δούμε μαζί:
1. Η περίπτωση οκνηρίας (!) δεν είναι αιτία διαζυγίου.
2. Αντίθετα, είναι δοκιμασία πίστεως
3. Ο άνδρας, ή γυναίκα οφείλει να αντιμετωπίσει την αδυναμία του συζύγου.
4. Με παράδειγμα εργατικότητας και καλών έργων.
5. Με προσευχή.
6. Με υπομονή.
7. Με μακροθυμία.
8. Με σύνεση.
9. Με σοφία.
ΑΜΑΡΤΙΑ ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΗ
Δυστυχώς (!) ο Κύριος Ιησούς έδωσε το μέτρο της ασυγχώρητης αμαρτίας (!) και στον γάμο, στην περίπτωση που κάποιος διώξει τον | την σύζυγο εκτός λόγου πορνείας.
Αν, δηλαδή, κάποιος που είναι γνώστης της αλήθειας και ακόλουθος του Ιησού Χριστού βαρεθεί τον | την σύζυγο και τον χωρίσει με διαζύγιο και παντρευτεί άλλον | άλλην, τότε γίνεται ένας μοιχός ή ασυγχώρητος αμαρτωλός | ασεβής για τον Θεόν.
ΠΡΟΣΟΧΗ
Ο γάμος δεν είναι παιγνίδι (!) που παίζουν τα παιδιά | χάνουν | μαλώνουν | φωνάζουν | χωρίζουν | και όλα μια χαρά.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Είσαι σίγουρος | σίγουρη ότι μπορείς να παντρευτείς (!) με όλες τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνεις;
Αν είσαι ελεύθερος | ελεύθερη, δεν μπορείς να παντρευτείς χωρισμένο, το γνωρίζεις;
Η μοιχεία είναι ασυγχώρητη αμαρτία (!) το γνωρίζεις;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου