ΧΡΗΣΤΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΚΗΔΙΑ !!
Προς Εβραίους 6: 12
διά να μη γείνητε νωθροί, αλλά μιμηταί
των διά πίστεως και μακροθυμίας κληρονομούντων τας επαγγελίας.
Νωθρός.
Άχρηστος.
Οκνηρός.
Όλα γίνονται με την Αναγέννηση του ανθρώπου δια του λόγου του Θεού, με πίστη στον Ιησού, δια Πνεύματος Αγίου.
Σήμερα, θα δούμε την χρηστότητα, ή χρηστοήθεια, ή χρησιμότητα του ανθρώπου, από πού πηγάζει στην καρδιά του ανθρώπου.
Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Ο άνθρωπος ο φυσικός | ο χωμάτινος, χωρίς να έχει ακόμη την παιδεία του Θεού, είναι ένας άνθρωπος κυνηγός της τροφής, ή του πλούτου (!) όλη την ημέρα.
Είναι ο αδιάφορος για ότι συμβαίνει γύρω του, ή στον πλησίον του.
Συνήθως είναι χρήσιμος μόνον για την οικογένεια του, με τον τρόπο που αυτός νομίζει και μόνον.
Όσο έχει δυνάμεις, ή νιάτα (!) τρέχει όλη ημέρα να κάνει αυτό που του αρέσει, αδιαφορώντας για τις ανάγκες των συνανθρώπων, των συγγενών ή των πλησίον συνεργατών.
Αν πάρουμε και τους πλουσίους, θα δούμε τι συμβουλεύει ο λόγος του Θεού από την 1η επιστολή του Παύλου προς τον Τιμόθεο:
Εις τους πλουσίους του κόσμου τούτου
παράγγελλε να μη υψηλοφρονώσι,
μηδέ να ελπίζωσιν επί την αδηλότητα του πλούτου,
αλλ' επί τον Θεόν τον ζώντα, όστις δίδει εις ημάς πλουσίως πάντα εις
απόλαυσιν,
να αγαθοεργώσι,
να πλουτώσιν εις έργα καλά,
να ήναι ευμετάδοτοι, κοινωνικοί,
θησαυρίζοντες εις εαυτούς θεμέλιον καλόν εις το μέλλον,
διά να απολαύσωσι την αιώνιον ζωήν.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ
Από τα πρώτα λόγια του Κυρίου Ιησού στην «επί του όρους ομιλία», όπως την κατέγραψε ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, διαβάζουμε:
Εγώ όμως σας λέγω
να μη αντισταθήτε προς τον πονηρόν (άνθρωπο)·
αλλ' όστις σε ραπίση εις την δεξιάν σου σιαγόνα, στρέψον εις αυτόν και
την άλλην·
και εις τον θέλοντα να κριθή μετά σου και να λάβη τον χιτώνα σου, άφες
εις αυτόν και το ιμάτιον·
και αν σε αγγαρεύση τις μίλιον εν,
ύπαγε μετ' αυτού δύο.
Εις τον ζητούντα παρά σου δίδε
και τον θέλοντα να δανεισθή από σου μη αποστραφής.
Ο δε Ιωάννης ο Βαπτιστής, κατά την εξάμηνο διακονία του, ρωτήθηκε από τους όχλους, όπως το κατέγραψε ο Ευαγγελιστής Λουκάς:
Και ηρώτων αυτόν οι όχλοι, λέγοντες·
Τι λοιπόν θέλομεν κάμει;
Αποκριθείς δε λέγει προς αυτούς.
Ο έχων δύο χιτώνας ας μεταδώση εις τον μη
έχοντα,
και ο έχων τροφάς ας κάμη ομοίως.
Ας το δούμε μαζί:
1. Χρηστότητα είναι η χρησιμότητα στον πλησίον.
2. Από τα λίγα, ή τα πολλά (!) που διαθέτει ο καθένας.
3. Είναι το πρακτικό μέρος της αληθινής αγάπης.
Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Ας δούμε τον καρπό του Αγίου Πνεύματος, από την επιστολή του Παύλου, προς τους Γαλάτες:
ο δε καρπός του πνεύματός εστιν
αγάπη
χαρά
ειρήνη
μακροθυμία
χρηστότης
αγαθωσύνη
πίστις
πραότης
εγκράτεια
κατά των
τοιούτων ουκ έστι νόμος
Ας το δούμε μαζί:
1. Η χρηστότητα δίδεται αφθόνως από τον Θεόν, με την Αναγέννηση.
2. Είναι ένα απόθεμα του πνευματικού χαρακτήρα, που μόλις ο Χριστός έφτιαξε με την θυσία Του, επί του σταυρού.
3. Είναι ένα σημείο της αλλαγής του άνθρωπου (!) που συνάντησε | γνώρισε τον Θεόν.
4. Ένα σημείο της νέας αρχής | νέας ζωής με τον Ιησού.
5. Το απόθεμα αυτό (!) εξαντλείται.
6. Εξαντλείται από την καθημερινή επαφή με τους ανθρώπους και την αδικία.
7. Ξαφνικά (!) έχει αδειάσει τόσο πολύ.
8. Εκτός εάν | έως ότου πληρωθεί με το Άγιο Πνεύμα.
9. Και έρθει και πάλι επάνω του, η δύναμις του Αγίου Πνεύματος με άλλη διάσταση.
10. Αυτήν την διάσταση που ονομάζεται βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα.
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΑΝ ΠΡΟΣΩΠΟ
Ο Κύριος Ιησούς υποσχέθηκε προς τους απαρηγόρητους αποστόλους, το βράδυ εκείνο της Πέμπτης, εβδομάδας των Αζύμων, κάτι νέο:
Διαβάζουμε:
Τώρα δε υπάγω
προς τον πέμψαντά με,
και ουδείς εξ υμών με ερωτά·
Που υπάγεις;
Αλλ' επειδή
ελάλησα προς εσάς ταύτα,
η λύπη εγέμισε
την καρδίαν σας.
Εγώ όμως την αλήθειαν σας λέγω·
συμφέρει εις εσάς να απέλθω εγώ.
Διότι εάν δεν απέλθω, ο Παράκλητος δεν θέλει ελθεί προς εσάς·
αλλ' αφού απέλθω, θέλω πέμψει αυτόν προς εσάς·
Ο δε απόστολος Παύλος (!) φτάνοντας για πρώτη φορά στην Έφεσο της Ασίας, είχε μια μοναδική εμπειρία.
Διαβάζουμε:
Ενώ δε ο
Απολλώς ήτο εν Κορίνθω, ο Παύλος αφού επέρασε τα ανωτερικά μέρη ήλθεν εις
Εφεσον·
και ευρών τινάς
μαθητάς,
είπε προς
αυτούς·
Ελάβετε Πνεύμα Άγιον αφού επιστεύσατε;
οι δε είπον προς αυτόν·
Αλλ' ουδέ αν υπάρχη Πνεύμα Άγιον ηκούσαμεν.
Και είπε προς
αυτούς·
Εις τι λοιπόν εβαπτίσθητε;
Οι δε είπον· Εις το βάπτισμα του Ιωάννου.
Και είπεν ο
Παύλος· Ο Ιωάννης μεν εβάπτισε βάπτισμα μετανοίας, λέγων προς τον λαόν να
πιστεύσωσιν εις τον ερχόμενον μετ' αυτόν, τουτέστιν εις τον Χριστόν Ιησούν.
Ακούσαντες δε
εβαπτίσθησαν εις το όνομα του Κυρίου Ιησού.
Και αφού ο
Παύλος επέθηκεν επ' αυτών τας χείρας, ήλθε το Πνεύμα το Άγιον επ' αυτούς, και
ελάλουν γλώσσας και προεφήτευον.
Ήσαν δε πάντες
ούτοι άνδρες έως δώδεκα.
Και εισελθών
εις την συναγωγήν ελάλει μετά παρρησίας, διαλεγόμενος τρεις μήνας και πείθων
εις τα περί της βασιλείας του Θεού.
Ας το δούμε μαζί:
1. Η διακονία του Ιωάννη του Βαπτιστή, ήταν συγκεκριμένη να μιλήσει για την μετάνοια προς τον Θεόν και την πίστη προς τον ερχόμενον Ιησού Χριστόν.
2. Πράγματι, η ειλικρινής μετάνοια δηλαδή η επιστροφή από την ανομία | την παράβαση και η ομολογία ότι ο αμαρτωλός βαπτίζεται σε άφεση των αμαρτιών ήταν καθοριστική για τον άνθρωπο.
3. Ήταν το πρώτο βήμα πίστεως (!) προς τον απεσταλμένο του Θεού, τον Μεσσία του κόσμου, τον Χριστόν.
4. Όμως δεν αρκούσε ώστε ο άνθρωπος να λάβει την Αναγέννηση.
5. Η Αναγέννηση ήλθε δια της ακροάσεως του Ευαγγελίου | των λόγων του Κυρίου Ιησού δια Πνεύματος Αγίου.
6. Και κατόπιν, το βάπτισμα στο όνομα του Κυρίου Ιησού.
7. Και κατόπιν ή λίγο πριν (!) η επίσκεψη του Αγίου Πνεύματος με δύναμη φωτιάς.
8. Όπως το έλαβαν οι 120 μαθητές που περίμεναν αυτή την επαγγελία του Πατέρα Θεού.
Διαβάζουμε από το 2ο κεφάλαιο των Πράξεων:
Και εξαίφνης έγεινεν
ήχος εκ του ουρανού ως ανέμου βιαίως φερομένου,
και εγέμισεν όλον
τον οίκον όπου ήσαν καθήμενοι·
και εφάνησαν εις αυτούς διαμεριζόμεναι γλώσσαι ως πυρός,
και εκάθησεν επί ένα έκαστον αυτών,
και επλήσθησαν άπαντες
Πνεύματος Αγίου,
και ήρχισαν να λαλώσι
ξένας γλώσσας,
καθώς το Πνεύμα
έδιδεν εις αυτούς να λαλώσιν.
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ
Η χρηστότητα, είναι κάτι που το έχεις γευτεί;
Αισθάνθηκες ότι τώρα, σου λείπει;
Όταν έλαβες το Άγιο Πνεύμα, την φωτιά και την δύναμη (!) ανανεώθηκε η χρηστότητα μέσα σου;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου