ΗΘΙΚΗ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ !!

 1η επιστολή Ιωάννη 2: 7

αδελφοί ουκ εντολήν καινήν γράφω υμίν αλλ΄ εντολήν παλαιάν ην είχετε απ΄ αρχής η εντολή η παλαιά εστιν ο λόγος ον ηκούσατε απ΄ αρχής



Ο Σωκράτης

Πλάτωνας | έργο «Πρωταγόρας»

Αριστοτέλης | έργο «Ηθικά Νικομάχεια»

 

Ο Σωκράτης (469 π. Χ – 399 π. Χ) δίδασκε «ουδείς εκών κακός» και αλλού: «ουδείς εκών αμαρτάνει» όπως έγραψε ο Πλάτων (427 π. Χ – 347 π. Χ) στα έργα του.

Αυτό που απασχολούσε τον Σωκράτη, ήταν:

·        Πώς λοιπόν κάποιος μπορεί να σταματήσει να πράττει το κακό;

·        Τι είναι αυτό που θα τον οδηγήσει στην επιλογή του καλού; 


Ο Αριστοτέλης (384 π.Χ – 322 π.Χ) είχε παρακολουθήσει μαθήματα επί μια 20ετια κοντά στον Πλάτωνα.

Γράφοντας το έργο Ηθικά αναζητά την αιώνια αλήθεια στο μέτρο που αυτή είναι αποτέλεσμα ελεύθερης επιλογής (προαίρεση) στα πλαίσια των ανθρώπινων πράξεων και είναι πιθανόν να εκτελεστούν  ή να μην εκτελεστούν συγκαταλέγονται η ηθική | η αρετή | η δικαιοσύνη και το ύψιστο ιδεώδες.

Η αρχή της μεσότητας βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ακρότητες από τις οποίες η μια είναι η έλλειψις και ή άλλη η υπερβολή.

Η ανδρεία, για παράδειγμα, είναι το σωστό μέτρο ανάμεσα στη δειλία και στο θράσος, η δε γενναιοδωρία ανάμεσε στην τσιγκουνιά και τη σπατάλη.

Η αρετή ως προς την ουσία και τον ορισμό είναι μεσότητα, αλλά ως προς το άριστο και την τελειότητα είναι ακρότητα και η ηδονή είναι επακόλουθο της ευδαιμονίας και όχι το αντίστροφο.

Η ταύτιση της ευδαιμονίας με το ύψιστο αγαθό είναι αναγκαία και από λογική άποψη, γιατί χωρίς την ευδαιμονία η ανθρώπινη δραστηριότητα θα ήταν μάταιη.

 

Πώς τα βλέπετε εσείς, σήμερα;

 

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ

Είναι μια μεγάλη αλήθεια (!) ότι όταν έφτασε το Ευαγγέλιο στην Αθήνα αν και είχε μια μικρή απήχηση ανάμεσα στους Αθηναίους, τελικά το φως | η γνώση της αλήθειας σκέπασε όλες τις φιλοσοφίες και παρά τους 10 μεγάλους διωγμούς από Ρωμαίους αυτοκράτορες (!) ο χριστιανισμός έγινε η επικρατούσα θρησκεία του δυτικού πολιτισμού, όταν το 311 μ. Χ. ο αυτοκράτορας Αύγουστος Γαλέριος εξέδωσε το πρώτο διάταγμα υπέρ του Χριστιανισμού.

Με το διάταγμα των Μεδιολάνων το 323 μ. Χ (!) ο Κωνσταντίνος Α’ | ο Μέγας επισημοποιεί και θεσπίζει την ανεξιθρησκία και η χριστιανική θρησκεία καταχωρείται ως επιτρεπόμενη.

Ακόμη ο Μ. Κωνσταντίνος απαγορεύει την λατρεία ορισμένων θεοτήτων των εθνικών θρησκειών όπως π.χ την Αστάρτη, θεά των Φοινίκων.

Ο Μ. Θεοδόσιος άρχισε τις διώξεις κατά των ειδωλολατρών και το 380 μ. Χ αναγνώρισε τον Χριστιανισμό ως την επίσημη θρησκεία της αυτοκρατορίας, ενώ το 392 μ.Χ έθεσε εκτός νόμου τις αρχαίες θρησκείες.

 

ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Ο Κύριος Ιησούς ερχόμενος στον κόσμο της σύγχρονης εποχής της Ελληνιστικής περιόδου, όπου η ελληνική γλώσσα ήταν η καθιερωμένη ξεκίνησε με την διατύπωση τι δεν είναι θρησκεία δεκτή στον Θεόν.

Διαβάζουμε από την «επί του όρους» ομιλία του Κυρίου:

ηκούσατε ότι ερρέθη τοις αρχαίοις

 

ου μοιχεύσεις

 

εγώ δε λέγω υμίν

 

ότι πας ο βλέπων γυναίκα προς το επιθυμήσαι αυτήν ήδη εμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αυτού

 

ει δε ο οφθαλμός σου ο δεξιός σκανδαλίζει σε έξελε αυτόν και βάλε από σου συμφέρει γαρ σοι ίνα απόληται εν των μελών σου και μη όλον το σώμά σου βληθή εις γέενναν

 

και ει η δεξιά σου χείρ σκανδαλίζει σε έκκοψον αυτήν και βάλε από σου συμφέρει γαρ σοι ίνα απόληται εν των μελών σου και μη όλον το σώμά σου βληθή εις γέενναν

 

 

Ας το δούμε μαζί:

1.      «Μην μοιχεύσεις» είναι ηθικός νόμος

2.      Δεν σώζει τον άνθρωπο!

3.      Αντίθετα τον εκθέτει!

4.      Φανερώνει την αμαρτία του | την αδυναμία του!

5.      Αυτός ο νόμος της ηθικής αναιρείται δια του Ευαγγελίου.

1.    

 Και επίσης, όλες οι αναφορές του Κυρίου στο: «ηκούσατε ότι ερρέθη τοις αρχαίοις» πέντε φορές συνολικά.  

 

ΗΘΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ

Η ηθική σαν διδασκαλία, αποτέλεσε για πρώτη φορά μια προετοιμασία κατά τον 5ο π.Χ αιώνα, για το Ευαγγέλιο του Χριστού, ανάμεσα στον Ελληνισμό που μόλις είχε συσταθεί από τα ελληνικά φύλα, όπως:

1.      Δωριείς

2.      Κεφαλλήνες

3.      Αιτωλοί

4.      Φωκείς

5.      Λοκροί

6.      Ηπειρώτες

7.      Μακεδνοί

8.      Αιολείς

9.      Αρκάδες

10.   Ίωνες

 

 Έτσι οι Έλληνες έχοντας αποκτήσει κοινή συνείδηση έθνους | γλώσσας | πατρίδας (!) ήσαν έτοιμοι να δεχτούν την επίσκεψη του Παύλου, εις

1.      Φιλίππους

2.      Θεσσαλονίκη

3.      Βέροια

4.      Αθήνα

5.      Κόρινθο.

 

Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

Ας δούμε πώς ο Κύριος Ιησούς, διατύπωσε την αναγέννηση:

απεκρίθη ο Ιησούς και είπεν αυτώ

 

αμήν αμήν λέγω σοι

 

εάν μη τις γεννηθή άνωθεν

 

ου δύναται ιδείν την βασιλείαν του θεού

 

 

Και πάλι:

 

απεκρίθη ο Ιησούς

 

αμήν αμήν λέγω σοι

 

εάν μη τις γεννηθή εξ ύδατος και πνεύματος

 

ου δύναται εισελθείν εις την βασιλείαν του θεού

 

το γεγεννημένον εκ της σαρκός σαρξ εστι και το γεγεννημένον εκ του πνεύματος πνεύμά εστι

 

μη θαυμάσης ότι είπόν σοι δει υμάς γεννηθήναι άνωθεν

 

το πνεύμα όπου θέλει πνεί και την φωνήν αυτού ακούεις αλλ΄ ουκ οίδας πόθεν έρχεται και που υπάγει ούτως εστί πας ο γεγεννημένος εκ του πνεύματος


Και πάλι:

 

ούτω γαρ ηγάπησεν ο θεός τον κόσμον

 

ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν

 

ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν

 

μη απόληται

 

αλλ΄ έχη ζωήν αιώνιον

 

ου γαρ απέστειλεν ο θεός τον υιόν αυτού εις τον κόσμον ίνα κρίνη τον κόσμον αλλ΄ ίνα σωθή ο κόσμος δι΄ αυτού

 

 

Πιο κάτω, στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη:

 

εγώ ειμι η άμπελος

 

υμείς τα κλήματα

 

ο μένων εν εμοί καγώ εν αυτώ

 

ούτος φέρει καρπόν πολύν

 

ότι χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν

 

Και πάλι:

εάν μείνητε εν εμοί

 

και τα ρήματά μου εν υμίν μείνη

 

ο εάν θέλητε αιτήσεσθε και γενήσεται υμίν

 

 

Ας το δούμε μαζί:

1.      Η Ηθική διδάσκεται στα σχολεία προς σωφρονισμό, σαν αρετή.

2.      Η αναγέννηση είναι το τέλειο έργο του Θεού στον άνθρωπο που έρχεται στον εαυτό του και πιαστεί από την διδαχή του Ευαγγελίου

3.      Η ηθική συγκρατεί τον άνθρωπο μέχρι την εφηβεία.

4.      Η αναγέννηση κάνει τον άνθρωπο νέο | καθαρό | άγιο

5.      Νέο στην καρδιά

6.      Νέο στο πνεύμα

 

ΑΛΗΘΙΝΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Θρησκεία (!) δεν είναι η διδαχή της ηθικής, αλλά η διδαχή του Ευαγγελίου ανάμεσα στους ανθρώπους και τις γενιές | τα παιδιά | τους νέους.

Ο Επίσκοπος των Ιεροσολύμων, ο Ιάκωβος, περί το 60 μ. Χ. γράφει και διατυπώνει με διαμαρτυρία την αληθινή θρησκεία:

 

ει τις δοκεί θρήσκος είναι εν υμίν

 

μη χαλιναγωγών γλώσσαν αυτού

 

αλλά απατών καρδίαν αυτού

 

τούτου μάταιος η θρησκεία

 

θρησκεία καθαρά και αμίαντος παρά τω θεώ και πατρί

 

αύτη εστίν

 

επισκέπτεσθαι ορφανούς και χήρας εν τη θλίψει αυτών

 

άσπιλον εαυτόν τηρείν από του κόσμου

 

 

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Εσείς που στέκεστε;

Στην ηθική;

Στην αναγέννηση του Θεού δια του Κυρίου Ιησού Χριστού;

 Στην αληθινή | καθαρή θρησκεία;

 


  ΑΚΟΥΣΤΕ | ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΥΜΝΟ:  


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις