ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ;


Μαλαχίας 2: 7
Επειδή, τα χείλη τού ιερέα θα φυλάττουν γνώση, και από το στόμα του θα ζητήσουν νόμο· για τον λόγο ότι, αυτός είναι άγγελος του Κυρίου των δυνάμεων.

Η πρώτη αγάπη

Η πρώτη πίστη

Η πρώτη ελπίδα

Ζούμε στην οικονομία της Καινής Διαθήκης, όπου ο Θεός κρατώντας τον νόμο του Μωυσή ξεπλήρωσε τα πάντα στο πρόσωπο του μονογενούς Υιού Του, Ιησού, σαν χρισμένος βασιλιάς και Χριστός | Κύριος της Εκκλησίας | Αρχιερέας εις τον Θεόν | πάλιν ερχόμενος μετά δόξης (!) ώστε να κρίνει ζώντες και νεκρούς.




Δια αποκαλύψεως ο απόστολος Παύλος, γράφει προς τους Εφέσιους αδελφούς και διευκρινίζει την ανάθεση των καθηκόντων στους δούλους Του, μέσα από τις πέντε διακονίες.


Διαβάζουμε:

Κι αυτός (ο Κύριος Ιησούς) έδωσε άλλους μεν αποστόλους,

άλλους δε προφήτες,

άλλους δε ευαγγελιστές,

άλλους δε ποιμένες και

δασκάλους,

για την τελειοποίηση των αγίων, για το έργο της διακονίας, για την οικοδομή τού σώματος του Χριστού·

μέχρις ότου όλοι ανεξαίρετα να φτάσουμε στην ενότητα της πίστης, και της επίγνωσης του Υιού τού Θεού, σε τέλειον άνδρα, σε μέτρο ηλικίας τού πληρώματος του Χριστού·

για να μη είμαστε πλέον νήπιοι, με το να κυματιζόμαστε και να περιφερόμαστε με κάθε άνεμο της διδασκαλίας, μέσα στη δολιότητα των ανθρώπων, μέσα στην πανουργία προς μεθόδευση της πλάνης·

αλλά, ζώντας την αλήθεια με αγάπη, να αυξηθούμε σ' αυτόν σε όλα, αυτός που είναι η κεφαλή, ο Χριστός·



Στο σημερινό άρθρο, θα μιλήσουμε για τον έλεγχο της απόδοσης  των ποιμένων, από τον ίδιο τον Κύριο Ιησού.



Ο ΠΟΙΜΕΝΑΣ

Στην Παλιά Διαθήκη, ο Θεός είχε ορίσει τους ιερείς, από την οικογένεια του Ααρών, καθώς και βοηθούς των, από την φυλή του Λευί.

Ο λόγος, που ο Θεός ανέθεσε στην φυλή του Λευί την ιεροσύνη (!) μας τον αποκαλύπτει ο Θεός, δια του προφήτου Μαλαχία.


Διαβάζουμε:
Και θα γνωρίσετε ότι εγώ σας έστειλα αυτή την εντολή, για να είναι η διαθήκη μου μαζί με τον Λευί, λέει ο Κύριος των δυνάμεων.

Η διαθήκη μου, της ζωής και της ειρήνης, ήταν μαζί του·

και τις έδωσα σ' αυτόν λόγω τού φόβου με τον οποίο με φοβόταν, και σεβόταν το όνομά μου.

Ο νόμος της αλήθειας ήταν στο στόμα του, και ανομία δεν βρέθηκε στα χείλη του·

περπάτησε μαζί μου με ειρήνη και ευθύτητα, και πολλούς επέστρεψε από ανομία.

Επειδή, τα χείλη τού ιερέα θα φυλάττουν γνώση, και από το στόμα του θα ζητήσουν νόμο·

για τον λόγο ότι, αυτός είναι άγγελος του Κυρίου των δυνάμεων.



Στην Καινή Διαθήκη (!) η ιεροσύνη πέρασε δια του Κυρίου Ιησού σε όλους τους αγίους, με επαγγελία κατά τις Γραφές.

Διαβάζουμε από την 1η καθολική επιστολή του Πέτρου:

Γι' αυτό και περιέχεται μέσα στη γραφή:

«Δέστε, βάζω στη Σιών μια ακρογωνιαία πέτρα, εκλεκτή, πολύτιμη·

και εκείνος που πιστεύει σ' αυτή δεν θα ντροπιαστεί».

Η τιμή, λοιπόν, είναι σε σας που πιστεύετε (στον Ιησού)·


Εσείς, όμως, είστε «γένος εκλεκτό, βασίλειο ιεράτευμα, έθνος άγιο», λαός τον οποίο ο Θεός απέκτησε, για να εξαγγείλετε τις αρετές εκείνου, ο οποίος σας κάλεσε από το σκοτάδι στο θαυμαστό του φως·

οι οποίοι άλλοτε δεν ήσασταν λαός, τώρα όμως είστε λαός τού Θεού·

οι οποίοι άλλοτε δεν είχατε ελεηθεί, τώρα όμως ελεηθήκατε.




Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΜΕΝΑ

Ο ποιμένας δεν είναι ιερέας, δεν είναι μεσίτης, δεν είναι καθηγητής.
Είναι αδελφός, με διατεταγμένη υπηρεσία να επισκοπεί | να προσεύχεται και να δίνει την κατάλληλη πνευματική τροφή στον καιρό της.
Ακόμη, είναι ο άγγελος της Εκκλησίας | της Νύμφης.
Δηλαδή, ο αγγελιοφόρος των μηνυμάτων που ο Θεός θέλει να δώσει κατεπειγόντως στον λαό Του.



ΠΩΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΟΙΜΕΝΩΝ

Η πρώτη εικόνα, μας δίδεται από την αναφορά του Κυρίου Ιησού, που κατέγραψε ο Ευαγγελιστής Ματθαίος.


Διαβάζουμε:
Ποιος είναι, λοιπόν, ο πιστός και φρόνιμος δούλος, που ο κύριός του τον κατέστησε επιστάτη στους υπηρέτες του, για να δίνει σ αυτούς την τροφή στον καιρό της;

Μακάριος εκείνος ο δούλος, που, όταν έρθει ο κύριός του, θα τον βρει να κάνει έτσι.

Σας διαβεβαιώνω ότι, θα τον κάνει επιστάτη σε όλα τα υπάρχοντά του.

Αν, όμως, ο κακός εκείνος δούλος πει στην καρδιά του: Ο κύριός μου καθυστερεί νάρθει·

και αρχίσει να δέρνει τούς συνδούλους του, μάλιστα να τρώει και να πίνει μ' αυτούς που μεθούν,

θάρθει ο κύριος εκείνου τού δούλου σε ημέρα που δεν προσμένει, και σε ώρα που δεν ξέρει·

και θα τον αποχωρίσει, και θα βάλει το μέρος του μαζί με τους υποκριτές· εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών.


 Ας το δούμε μαζί:

1.      Προφανώς, η εικόνα αυτή αφορά τους ποιμένες των εκκλησιών.

2.      Ο φρόνιμος δούλος | ποιμένας, δίνει την πνευματική τροφή στον καιρό της.

3.      Ο κακός δούλος | κακός ποιμένας, δέρνει τους συνδούλους του (τους αδελφούς του) τρώει και πίνει και μεθάει, ζώντας τρυφηλά τον καλό μισθό του.  



ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΣΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ

Στην νήσο Πάτμο, κατά την ημέρα της Κυριακής, ο Ιωάννης έρχεται σε έκσταση, δια Πνεύματος Αγίου (!) και ακούει πίσω του, μια δυνατή φωνή σαν σάλπιγγα, να του λέει:

Εγώ είμαι το Α και το Ω, ο πρώτος και ο τελευταίος·

και:

Ό,τι βλέπεις, γράψ' το σε βιβλίο, και στείλ' το στις επτά εκκλησίες που είναι στην Ασία:

Στην Έφεσο, και στη Σμύρνη, και στην Πέργαμο, και στα Θυάτειρα, και στις Σάρδεις, και στη Φιλαδέλφεια, και στη Λαοδίκεια.



Στην συνέχεια έντρομος ο Ιωάννης (!) βλέπει τον Κύριο Ιησού, με υπέρλαμπρη δόξα, ανάμεσα σε 7 λυχνίες και να κρατάει στο δεξί του χέρι 7 αστέρια και μετά (!) έπεσε στα πόδια του Κυρίου σαν νεκρός.



Διαβάζουμε την συνέχεια:

και έβαλε επάνω μου το δεξί του χέρι, λέγοντας:

Μη φοβάσαι· εγώ είμαι ο πρώτος και ο τελευταίος,

κι αυτός που ζει, και έγινα νεκρός·

και δες, είμαι ζωντανός στους αιώνες των αιώνων·

αμήν·

και έχω τα κλειδιά τού άδη και του θανάτου.

Γράψε όσα είδες, και όσα είναι, και όσα πρόκειται να γίνουν ύστερα απ' αυτά·

το μυστήριο των επτά αστεριών, που είδες στο δεξί μου χέρι,

και τις επτά χρυσές λυχνίες.

Τα επτά αστέρια είναι οι άγγελοι των επτά εκκλησιών·

και οι επτά λυχνίες, που είδες, είναι οι επτά εκκλησίες.


Ας το δούμε μαζί:

1.      Το επτά φανερώνει τον τέλειο | ολόκληρο | επαρκή τον έλεγχο του Κυρίου.

2.      Τα επτά αστέρια | οι άγγελοι, είναι οι επτά ποιμένες των εκκλησιών.

3.      Οι επτά λυχνίες | οι επτά εκκλησίες, είναι το σώμα του Κυρίου που λάμπει το φως του Χριστού.



ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ | Ο ΕΛΕΓΧΟΣ | Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Ας δούμε ένα - ένα τα παράπονα του Κυρίου Ιησού, απέναντι στους ποιμένες των εκκλησιών:

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΟΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΦΕΣΟΥ:  
Όμως, έχω κάτι εναντίον σου, επειδή άφησες την πρώτη σου αγάπη.

Θυμήσου, λοιπόν, από πού ξέπεσες, και μετανόησε, και κάνε τα πρώτα έργα·

ειδάλλως, έρχομαι σε σένα γρήγορα, και θα κινήσω τη λυχνία σου από τον τόπο της, αν δεν μετανοήσεις.


ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΟΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΕΡΓΑΜΟΥ:
Έχω, όμως, λίγα εναντίον σου,

επειδή έχεις εκεί κάποιους που κρατούν τη διδασκαλία τού Βαλαάμ, ο οποίος δίδασκε τον Βαλάκ να βάλει σκάνδαλο μπροστά στους γιους Ισραήλ, ώστε να φάνε ειδωλόθυτα και να πορνεύσουν.

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΟΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΘΥΑΤΕΙΡΩΝ:
Έχω, όμως, λίγα εναντίον σου,

επειδή αφήνεις τη γυναίκα, την Ιεζάβελ, που λέει τον εαυτό της προφήτισσα, να διδάσκει και να πλανάει τούς δούλους μου στο να πορνεύουν και να τρώνε ειδωλόθυτα.


ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΟΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΣΑΡΔΕΩΝ:
Θυμήσου, λοιπόν, πώς παρέλαβες και άκουσες,

και φύλαγέ τα, και μετανόησε·

αν, λοιπόν, δεν αγρυπνήσεις, θάρθω εναντίον σου σαν κλέφτης, και δεν θα γνωρίσεις ποια ώρα θάρθω εναντίον σου.



ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΟΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΛΑΟΔΙΚΕΩΝ:
Ξέρω τα έργα σου, ότι ούτε ψυχρός είσαι ούτε ζεστός·

είθε να ήσουν ψυχρός ή ζεστός·

έτσι, επειδή είσαι χλιαρός, και ούτε ψυχρός ούτε ζεστός, πρόκειται να σε ξεράσω από το στόμα μου.


Ας το δούμε μαζί:

1.      Η βαθμολογία γίνεται με βάση, τον έλεγχο της εκτέλεσης των έργων Του, με πίστη.

2.      Η βαθμολογία γίνεται με βάση, τον έλεγχο του κόπου | του πόνου της αγάπης.

3.      Η βαθμολογία γίνεται με βάση, τον έλεγχο της υπομονής | μακροθυμίας, με ελπίδα στον Θεόν.

4.      Η βαθμολογία γίνεται με βάση, τον έλεγχο της διαμαρτυρίας με παρρησία.

5.      Η βαθμολογία γίνεται με βάση, τον έλεγχο της γνώσης και της σύνεσης.

6.      Η βαθμολογία γίνεται με βάση, τον έλεγχο του πνεύματος του Χριστού.



ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Ο φρόνιμος δούλος, ο ποιμένας μιας εκκλησίας, οφείλει να αποκτήσει το Πνεύμα του Χριστού.

Το Πνεύμα του Χριστού, το περιγράφει ο απόστολος Πέτρος στην επιστολή του:

Δεδομένου ότι, σε τούτο προσκληθήκατε,

επειδή και ο Χριστός έπαθε για χάρη σας, αφήνοντας παράδειγμα σε σας, για να ακολουθήσετε τα ίχνη του·

ο οποίος «δεν έκανε αμαρτία ούτε βρέθηκε δόλος στο στόμα του».

Ο οποίος, καθώς τον λοιδορούσαν, δεν ανταπέδιδε λοιδορίες,

πάσχοντας δεν απειλούσε, αλλά παρέδινε τον εαυτό του σ' αυτόν που κρίνει δίκαια·



Αμήν.  






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις