ΜΕΛΕΤΗ | ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ!
2η επιστολή προς Τιμόθεο 3: 16
Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για
διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με
δικαιοσύνη·
Η μελέτη της Καινής Διαθήκης
Η μελέτη του νόμου του Χριστού
Η μελέτη των Γραφών.
Ο λόγος του Θεού, μας εδόθη προφορικά, δηλαδή ρητά.
Και επίσης γραπτά (!) αφού έγραψαν οι δούλοι του Θεού δια οδηγίας και δυνάμεως Πνεύματος Αγίου.
Η Παλαιά Διαθήκη εγράφη και ολοκληρώθηκε 400 χρόνια προ Χριστού, στην εβραϊκή γλώσσα.
Ο κανόνας των βιβλίων της Παλαιάς Διαθήκης εξεδόθη περίπου
το 90 μ.Χ από την ραβινική σύνοδο της Ιάμνειας της Παλαιστίνης.
Αργότερα ο κανόνας αυτός που αποτελείται από 39 βιβλία,
χωρίστηκε σε 3 μέρη:
Μέρος 1ο
Ο νόμος (5 βιβλία).
Μέρος 2ο
Οι προφήτες, οι προγενέστεροι (6 βιβλία) και οι
μεταγενέστεροι (15 βιβλία).
Μέρος 3ο
Τα Αγιόγραφα (13 βιβλία).
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
Η Καινή διαθήκη γράφηκε από τους αποστόλους δια Πνεύματος
Άγιου και ολοκληρώθηκε με το τελευταίο βιβλίο: την Αποκάλυψη του Ιησού Χριστού
στον Ιωάννη, το 96 μ.Χ
Ο κανόνας της Καινής Διαθήκης με τα 27 βιβλία, ολοκληρώθηκε
το 367 μ.Χ και έκτοτε όλοι οι εκκλησιαστικοί προϊστάμενοι, θεωρούν την
κανονικότητα της Καινής Διαθήκης και των βιβλίων που κρατάμε στα χέρια μας.
ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΙΣ ΓΡΑΦΕΣ
Ο πρώτος λόγος είναι ότι αυτό είναι εντολή από τον Θεόν.
Διαβάζουμε:
Αυτό το βιβλίο τού νόμου δεν θα απομακρυνθεί από το στόμα σου, αλλά σ'
αυτό θα μελετάς ημέρα και νύχτα, για να προσέχεις να κάνεις σύμφωνα με όλα όσα
είναι γραμμένα μέσα σ' αυτό·
επειδή, τότε θα ευοδώνεσαι στον δρόμο σου, και τότε θα φέρεσαι με
σύνεση.
Ο δεύτερος λόγος, είναι ότι αφορά την απόλυτη διαπαιδαγώγηση
και ευτυχία μας
Διαβάζουμε από τους
Ψαλμούς:
Μακάριος ο άνθρωπος, που δεν περπάτησε σε θέλημα ασεβών, και σε δρόμο
αμαρτωλών δεν στάθηκε, και σε καθέδρα χλευαστών δεν κάθησε·
αλλά, στον νόμο τού
Κυρίου είναι το θέλημά του, και στον νόμο του μελετάει ημέρα και νύχτα.
Μακάριοι οι άμωμοι στον δρόμο τους·
αυτοί που περπατούν στον νόμο τού Κυρίου.
Μακάριοι όσοι φυλάττουν τα μαρτύριά του, αυτοί που τον εκζητούν με όλη
την καρδιά·
αυτοί σίγουρα δεν πράττουν ανομία·
περπατούν στους δρόμους του.
Ο τρίτος λόγος είναι η ατομική έρευνα των Γραφών.
Διαβάζουμε από την επιστολή του αποστόλου Παύλου:
Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για
έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη·
για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε έργο
αγαθό.
Διαβάζουμε από την επιστολή του αποστόλου Πέτρου:
Και έχουμε βεβαιότερο τον προφητικό λόγο, στον οποίο κάνετε καλά να προσέχετε,
σαν σε λυχνάρι που φέγγει μέσα σε σκοτεινόν τόπο, μέχρις ότου έρθει η αυγή τής
ημέρας, και ο φωσφόρος ανατείλει μέσα στις καρδιές σας,
ξέροντας πρώτα τούτο, ότι καμιά προφητεία τής γραφής δεν γίνεται από
την προσωπική εξήγηση εκείνου που προφητεύει.
Επειδή, δεν ήρθε ποτέ προφητεία από θέλημα ανθρώπου, αλλά, οδηγούμενοι
από το Άγιο Πνεύμα, μίλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού.
ΑΡΧΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΜΑΣ
Πιο κάτω, θα δείτε μια καταχώριση των 27 βιβλίων της Καινής
Διαθήκης με χρονική σειρά συγγραφής:
45
|
Α
|
Κατά Μάρκον Ευαγγέλιον
|
49
|
Π
|
Προς Γαλάτας επιστολή
|
50
|
Α
|
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον
|
50
|
Π
|
Προς Κορινθίους Α' επιστολή
|
51
|
Π
|
Προς Κορινθίους Β' επιστολή
|
51
|
Π
|
Προς Θεσσαλονικείς Α' επιστολή
|
52
|
Π
|
Προς Θεσσαλονικείς Β' επιστολή
|
58
|
Π
|
Προς Ρωμαιους επιστολή
|
60
|
Π
|
Προς Φιλήμονα επιστολή
|
62
|
Α
|
Πράξεις των Αποστόλων
|
62
|
Π
|
Προς Εφεσίους Επιστολή
|
62
|
Π
|
Προς Φιληππησίους επιστολή
|
62
|
Π
|
Προς Κολοσσαείς επιστολή
|
63
|
Α
|
Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον
|
63
|
Π
|
Προς Εβραίους επιστολή
|
63
|
Α
|
Ιακώβου επιστολή καθολική
|
64
|
Α
|
Πέτρου Α΄επιστολή
|
67
|
Π
|
Προς Τιμόθεον Α' επιστολή
|
67
|
Π
|
Προς Τίτον επιστολή
|
67
|
Α
|
Πέτρου Β΄επιστολή
|
67
|
Α
|
Ιούδα επιστολή καθολική
|
68
|
Π
|
Προς Τιμόθεον Β' επιστολή
|
90
|
Α
|
Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον
|
96
|
Α
|
Ιωάννου Α' επιστολή
|
96
|
Α
|
Ιωάννου Β' επιστολή
|
96
|
Α
|
Ιωάννου Γ' επιστολή
|
96
|
Α
|
Αποκάλυψη Ιησού Χριστού προς τον Ιωάννη
|
Και πιο κάτω, θα δείτε τις 14 επιστολές του αποστόλου Παύλου,
με χρονολογική σειρά:
49
|
Π
|
Προς Γαλάτας επιστολή
|
50
|
Π
|
Προς Κορινθίους Α' επιστολή
|
51
|
Π
|
Προς Κορινθίους Β' επιστολή
|
51
|
Π
|
Προς Θεσσαλονικείς Α' επιστολή
|
52
|
Π
|
Προς Θεσσαλονικείς Β' επιστολή
|
58
|
Π
|
Προς Ρωμαιους επιστολή
|
60
|
Π
|
Προς Φιλήμονα επιστολή
|
62
|
Π
|
Προς Εφεσίους Επιστολή
|
62
|
Π
|
Προς Φιληππησίους επιστολή
|
62
|
Π
|
Προς Κολοσσαείς επιστολή
|
63
|
Π
|
Προς Εβραίους επιστολή
|
67
|
Π
|
Προς Τιμόθεον Α' επιστολή
|
67
|
Π
|
Προς Τίτον επιστολή
|
68
|
Π
|
Προς Τιμόθεον Β' επιστολή
|
Το καλύτερο δώρο του εαυτού μας και των φίλων μας (!) είναι
μια Καινή Διαθήκη με μια καλή διάθεση για μελέτη, ώστε μέσα από τις Γραφές να
γνωρίσουμε την απόλυτη αλήθεια.
Για αυτή την αλήθεια, που είναι ο Κύριος Ιησούς, ο Χριστός πάλεψε
ο απόστολος Παύλος με θηρία.
Διαβάζουμε από την επιστολή προς Γαλάτες:
Ούτε, μάλιστα, ο Τίτος, που ήταν μαζί μου, καίτοι ήταν Έλληνας, αναγκάστηκε
να περιτμηθεί·
αλλά, για τους παρείσακτους ψευδάδελφους, που μπήκαν κρυφά, για να κατασκοπεύσουν
την ελευθερία μας, που έχουμε εν Χριστώ Ιησού,
για να μας υποδουλώσουν·
στους οποίους ούτε προς στιγμήν δεν υποχωρήσαμε στο να υποταχθούμε, για
να διαμείνει σε σας η αλήθεια τού ευαγγελίου.
Αμήν.
Ψαλμός 119: 1
Μακάριοι οι άμωμοι στον δρόμο τους· αυτοί που
περπατούν στον νόμο τού Κυρίου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου