ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΑΣ!




Παροιμίες 6: 1 Γιέ μου, αν έγινες εγγυητής για τον φίλο σου, αν έδωσες το χέρι σου σε ξένον, παγιδεύτηκες με τα λόγια τού στόματός σου, πιάστηκες με τα λόγια τού στόματός σου·


Ο καθαρός λόγος.

Ο υγιής λόγος.

Ο ακατάκριτος λόγος.

Ο αργός λόγος.



Ο άνθρωπος οικοδομεί την ζωή του, ή καλύτερα κάμει θησαυρό (!) από τα λόγια του.

Στην συνέχεια, βγάζει από τον θησαυρό του λόγους και δίδει, δηλαδή εμπορεύεται.



Ας δούμε τι λέγει ο σοφός Σολομών, στις Παροιμίες, δια Πνεύματος Αγίου:


«Μακάριος ο άνθρωπος που βρήκε σοφία, και ο άνθρωπος που απέκτησε σύνεση· 


«επειδή, το εμπόριό της είναι καλύτερο παρά το εμπόριο με το ασήμι, και το κέρδος της περισσότερο από καθαρό χρυσάφι».


«Είναι πολυτιμότερη από πολύτιμες πέτρες·


«και όλα όσα επιθυμήσεις δεν είναι αντάξιά της».


«Μακρότητα ημερών βρίσκεται στο δεξί της χέρι, και στο αριστερό της, πλούτος και δόξα».


«Οι δρόμοι της είναι τερπνοί, και όλα τα μονοπάτια της ειρήνη».


«Είναι δέντρο ζωής σ' αυτούς που την αγκαλιάζουν·


«και μακάριοι όσοι την κρατούν».



Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ

Ο Κύριος Ιησούς, όταν κατηγορήθηκε από τους Φαρισαίους, ότι εκβάλει τα δαιμόνια δια του σατανά, είπε:

«Ο καλός άνθρωπος βγάζει τα καλά από τον καλό θησαυρό της καρδιάς·


«και ο πονηρός άνθρωπος βγάζει τα πονηρά από τον πονηρό θησαυρό».


«Σας λέω δε ότι, για κάθε αργό λόγο, που θα μιλούσαν οι άνθρωποι, θα λογοδοτήσουν γι' αυτόν κατά την ημέρα της κρίσης».


«Επειδή, από τα λόγια σου θα δικαιωθείς, και από τα λόγια σου θα κατακριθείς».



Τα λόγια του ανθρώπου καθορίζουν την σωφροσύνη του, ή την ανοησία του.

Όταν έρθει η ώρα, ο άνθρωπος να γνωρίσει τον Θεόν (!) τότε αρχίζει ο άνθρωπος να κτίζει επάνω σε νέο θεμέλιο.

Αυτό το νέο θεμέλιο, είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός και το Ευαγγέλιο, η Νέα Διαθήκη.

Επάνω σε αυτό το θεμέλιο εργαζόμαστε την σωτηρία μας, με πίστη στον Χριστό, αγάπη και αλήθεια, αλλά και με φόβο και τρόμο.



Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ

Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου, προς τους Κορινθίους:  

«Εγώ, σύμφωνα με τη χάρη τού Θεού, που μου δόθηκε, σαν σοφός αρχιτέκτονας, έβαλα το θεμέλιο· άλλος, όμως, οικοδομεί επάνω σ' αυτό· κάθε ένας, πάντως, ας βλέπει πώς οικοδομεί επάνω σ' αυτό».


«Επειδή, άλλο θεμέλιο δεν μπορεί να βάλει κανένας, παρά εκείνο που έχει τεθεί, το οποίο είναι ο Ιησούς Χριστός».


«Και αν κάποιος οικοδομεί επάνω σε τούτο το θεμέλιο, χρυσάφι, ασήμι, πολύτιμες πέτρες, ξύλα, χορτάρι, καλαμιά·


«καθενός το έργο θα φανερωθεί·


«επειδή, η ημέρα θα το φανερώσει·


«δεδομένου ότι, αποκαλύπτεται με φωτιά·


«και η φωτιά θα δοκιμάσει ποιο είναι το έργο τού καθενός».


«Αν το έργο κάποιου που οικοδόμησε μένει, θα πάρει μισθό·


«αν το έργο κάποιου κατακαεί, θα ζημιωθεί·


«αυτός, όμως, θα σωθεί, αλλά με τέτοιον τρόπο, σαν μέσα από φωτιά».




Ας το δούμε μαζί:

1.       Το έργο μας είναι η ακεραιότητα των λόγων μας.

2.       Το έργο μας κρίνεται από την πιστότητα των λόγων μας.

3.       Το έργο μας κρίνεται για κάθε αργό, ανώφελο λόγο μας.

4.       Το έργο μας έχει αποτελέσματα από την σύνεση των λόγων μας.

5.       Το έργο μας είναι να χαλιναγωγούμε και να δαμάζουμε το σώμα μας.  

6.       Το έργο μας είναι να κτίζουμε την πίστη των ανθρώπων στον Χριστό, μόνον.




Ο ΛΟΓΟΣ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ


Ο αδελφόθεος Ιάκωβος, γράφει:

«Αν κάποιος δεν φταίει σε λόγο, αυτός είναι τέλειος άνδρας, είναι δυνατός να χαλιναγωγήσει και ολόκληρο το σώμα».



Προς τον Τιμόθεο, ο Παύλος γράφει:

«Κανένας ας μη καταφρονεί τη νεότητά σου, αλλά γίνε τύπος των πιστών σε λόγο, σε συναναστροφή, σε αγάπη, σε πνεύμα, σε πίστη, σε αγνότητα.


«Μέχρις ότου έρθω, να καταγίνεσαι στην ανάγνωση, στην προτροπή, στη διδασκαλία».



Και προς τον Τίτο, ο Παύλος γράφει:

«παρέχοντας τον εαυτό σου τύπο των καλών έργων σε όλα, φυλάττοντας στη διδασκαλία αδιαφθορία, σεμνότητα, λόγον υγιή και ακατάκριτο·


«για να ντραπεί ο ενάντιος, μη έχοντας να λέει για σας τίποτε το κακό·»



Ας το δούμε μαζί:

1.       Ο λόγος μας ελέγχεται στις συναναστροφές.

2.       Ο λόγος μας ελέγχεται για καταλαλιές.

3.       Ο λόγος μας ελέγχεται στο πνεύμα με το οποίο μιλάμε.

4.       Ο λόγος μας ελέγχεται στην αγνότητα.

5.       Ο λόγος μας ελέγχεται στην σεμνότητα.

6.       Ο λόγος μας ελέγχεται σε υγιή λόγο κατά πάντα και παντού.


Αμήν.


Παροιμίες 17: 27 Εκείνος που κρατάει τα λόγια του είναι γνωστικός· ο μακρόθυμος άνθρωπος είναι φρόνιμος.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις