ΜΕΛΕΤΗ | ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;
Ησαΐας 30: 15 Επειδή, έτσι λέει ο Κύριος ο Θεός, ο
Άγιος του Ισραήλ: Στην επιστροφή και ανάπαυση θα σωθείτε· στην ησυχία και
πεποίθηση θα είναι η δύναμή σας· αλλά, δεν θελήσατε·
Η ανάγνωση του Ευαγγελίου.
Η μελέτη του Ευαγγελίου.
Η διάδοση του Ευαγγελίου.
Το Ευαγγέλιο είναι η ατομική Νέα Διαθήκη του Θεού που διαθέτει
την περιουσία, ή κληρονομιά (!) της βασιλείας των ουρανών, στον πιστεύοντα στον
Ιησού, τον μονογενή γιο του Θεού.
Η ανάγνωση του Ευαγγελίου γίνεται στους ναούς της Ανατολικής
Ορθόδοξης Εκκλησίας, στην κοινή Ελληνιστική γλώσσα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η μελέτη του Ευαγγελίου είναι μια συνειδητή, καλή συνήθεια
των ανθρώπων που γνώρισαν τον Ιησού ως προσωπικό τους Σωτήρα, Κύριο και
διδάσκαλο.
Η διάδοση του Ευαγγελίου είναι η παγκόσμια σταθερά
κυκλοφορίας, αφού κάθε χρόνο τυπώνονται και διανέμονται δωρεάν (!) εκατομμύρια
αντίτυπα.
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
Έχουμε ένα παράξενο περιστατικό στις Πράξεις των Αποστόλων.
Ο Ευαγγελιστής Φίλιππος με οδηγία του Πνεύματος Αγίου και με τον άγγελο του Κυρίου πήρε προσταγή να κατέβει σε ένα ερημικό δρόμο, νότια προς την
Γάζα.
Ο Φίλιππος αμέσως (!) σηκώθηκε και ξεκίνησε.
Την ώρα εκείνη, στον δρόμο βρισκόταν ένας Αιθίοπας ευνούχος
ανώτερος αυλικός αξιωματούχος επί των οικονομικών της Κανδάκης, βασίλισσας των Αιθιόπων, μέσα σε μια άμαξα.
Ο ευνούχος επέστρεφε από την Ιερουσαλήμ καθώς πήγε να
προσκυνήσει στον ναό του Σολομώντα, τον αληθινό Θεό.
Και το Άγιο Πνεύμα (!) μίλησε στον Φίλιππο: «Πλησίασε και ακολούθησε από κοντά την
άμαξα».
Και διαβάζουμε:
«Και ο Φίλιππος έτρεξε κοντά, και τον άκουσε να διαβάζει τον προφήτη
Ησαϊα, και είπε: Άραγε, καταλαβαίνεις αυτά που διαβάζεις;
«Και εκείνος είπε: Και πώς θα μπορούσα, αν κάποιος δεν με οδηγήσει;
«Και παρακάλεσε τον Φίλιππο να ανέβει και να καθήσει μαζί του».
Ας το δούμε μαζί:
1.
Ο ευνούχος επέστρεφε από το προσκύνημα του
ναού.
2.
Ο ευνούχος διάβαζε από τον προφήτη Ησαΐα, με
δίψα.
3.
Ο ευνούχος δεν καταλάβαινε το κεφάλαιο 53,
καθόλου.
4.
Ομολόγησε ότι χρειάζεται βοήθεια
5.
Με ταπεινό τρόπο ζήτησε από τον Φίλιππο ως
Ιουδαίο, την βοήθεια του.
6.
Ο Φίλιππος άρχισε να μιλάει και από το σημείο
αυτό του Ησαΐα, ευαγγελίστηκε σε αυτόν τα καλά νέα, στο πρόσωπο του Ιησού.
Και η συνέχεια ήταν:
«Και καθώς εξακολουθούσαν τον δρόμο, ήρθαν σε κάποιον τόπο με νερό· και
ο ευνούχος λέει: Δες, νερό· τι με εμποδίζει να βαπτιστώ; Και ο Φίλιππος είπε:
Αν πιστεύεις με όλη σου την καρδιά, μπορείς. Και αποκρινόμενος είπε: Πιστεύω
ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός τού Θεού».
«Και πρόσταξε να σταθεί η άμαξα· και κατέβηκαν και οι δύο στο νερό, ο
Φίλιππος και ο ευνούχος· και τον βάπτισε».
«Και όταν ανέβηκαν από το νερό, το Πνεύμα τού Κυρίου άρπαξε τον
Φίλιππο, και ο ευνούχος δεν τον είδε πλέον, αλλά πορευόταν τον δρόμο του
χαίροντας».
Είναι αλήθεια, ότι το Ευαγγέλιο διαδίδεται με ένα παράξενο
τρόπο.
Το Ευαγγέλιο είναι ένα μυστήριο, που αποκαλύπτεται στους
ζηλωτές του Χριστού.
Διαβάζουμε, τι λέγει στην επιστολή Α’ προς τον Τιμόθεο, ο
Παύλος:
«Και αναντίρρητα, το μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο·
«ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα, δικαιώθηκε με Πνεύμα, φάνηκε σε αγγέλους,
κηρύχθηκε στα έθνη, έγινε αποδεκτός με πίστη στον κόσμο, αναλήφθηκε με δόξα».
Αυτός είναι ο Χριστός!
Ο Χριστός για όλα τα έθνη!
Από την επιστολή προς τους Ρωμαίους, διαβάζουμε:
«Επειδή, δεν ντρέπομαι, βέβαια, το ευαγγέλιο του Χριστού· για τον λόγο
ότι, είναι δύναμη Θεού προς σωτηρία σε κάθε έναν που πιστεύει, και στον
Ιουδαίο, πρώτα, και στον Έλληνα·
«επειδή, διαμέσου αυτού η δικαιοσύνη τού Θεού αποκαλύπτεται από πίστη
σε πίστη, καθώς είναι γραμμένο: «Ο δίκαιος, βέβαια, θα ζήσει με πίστη».
Το Ευαγγέλιο είναι η ολοκλήρωση της μαθητείας, γύρω από την
δικαιοσύνη του Θεού από την αρχή έως το τέλος, το Α και το Ω.
Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝ
Σήμερα, ζώντας σε ένα χριστιανικό κράτος, οι περισσότεροι
άνθρωποι νομίζουν ότι γνωρίζουν το Ευαγγέλιο από τις περικοπές, που διδάχτηκαν
στο Δημοτικό ή στο Γυμνάσιο.
Έτσι το Ευαγγέλιο έγινε το υπόβαθρο της χριστιανικής ηθικής.
Μια ηθική (!) που δεν έχει ζωή, αφού είναι νεκρός νόμος
γεμάτος από ήθη και έθιμα κατά περιφέρεια σε όλη την πατρίδα μας.
Και ένας νεκρός νόμος (!) δημιουργεί θάνατο πνευματικό.
Η πατρίδα μας είναι ήδη νεκρή, σε μεγάλο ποσοστό, χωρίς την
ζωή που δίνει το Ευαγγέλιο (ο Ιησούς Χριστός) και την δύναμη που δίνει το Άγιο
Πνεύμα.
Για να ζήσει (!) χρειάζεται επιστροφή με μετάνοια προς τον
ουράνιο Πατέρα, τον Θεό.
Ο προφήτης Ησαΐας
έλεγε, δια Πνεύματος Αγίου, προς τον λαό Ισραήλ:
«Επειδή, έτσι λέει ο Κύριος ο Θεός, ο Άγιος του Ισραήλ: Στην επιστροφή
και ανάπαυση θα σωθείτε· στην ησυχία και
πεποίθηση θα είναι η δύναμή σας· αλλά, δεν θελήσατε·»
Η μελέτη των Γραφών είναι το πρώτο βήμα.
Αρχίζει με την δίψα για τον Θεό, με πολλές απορίες, που
λύνουν οι πρεσβύτεροι.
Συνεχίζει από την καλή συνήθεια της έρευνας των Γραφών.
Δείτε αυτό, από την επιστολή προς τους Εβραίους:
«Και αφού έγινε τέλειος, καταστάθηκε αίτιος αιώνιας σωτηρίας σε όλους
αυτούς που τον υπακούν, καθώς ονομάστηκε από τον Θεό αρχιερέας σύμφωνα με την
τάξη Μελχισεδέκ».
«Για τον οποίο έχουμε να πούμε πολλά και δυσερμήνευτα· για τον λόγο
ότι, γίνατε νωθροί στο να ακούτε. Επειδή, ενώ ως προς τον καιρό έπρεπε να είστε
δάσκαλοι, έχετε πάλι ανάγκη στο να σας
διδάσκει κάποιος τα αρχικά στοιχεία των λόγων τού Θεού· και καταντήσατε να
έχετε ανάγκη από γάλα, και όχι από στερεή τροφή.
«Επειδή, καθένας που τρέφεται με γάλα, είναι άπειρος του λόγου τής
δικαιοσύνης· αφού είναι νήπιος. Η στερεή τροφή, όμως, είναι για τους τελείους,
οι οποίοι, χάρη στη συνεχή χρήση,
έχουν τα αισθητήρια γυμνασμένα, στο να διακρίνουν το καλό και το κακό.
Από την νηπιακή στην ώριμη πνευματική ηλικία, βοηθός είναι ο
Παράκλητος, το Άγιο Πνεύμα.
Ο Κύριος Ιησούς, έλεγε στους δώδεκα, λίγο πριν να παραδοθεί:
«Εκείνος που δεν με αγαπάει, δεν φυλάττει τα λόγια μου.
«Και ο λόγος που ακούτε, δεν είναι δικός μου, αλλά του Πατέρα που με
απέστειλε. Αυτά τα μίλησα σε σας, ενώ βρίσκομαι μαζί σας».
«Και ο Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιο, που ο Πατέρας θα στείλει στο
όνομά μου, εκείνος θα σας τα διδάξει όλα,
και θα σας υπενθυμίσει όλα όσα είπα προς εσάς».
Στην Αποκάλυψη του Ιησού Χριστού, προς τον Ιωάννη, διαβάζουμε:
«Μακάριος αυτός που διαβάζει, κι αυτοί που ακούν τα λόγια της
προφητείας, και τηρούν τα γραμμένα μέσα σ' αυτή· επειδή, ο καιρός είναι κοντά».
Ας το δούμε μαζί:
1.
Αυτός που διαβάζει τον λόγο του Θεού.
2.
Αυτός που ερευνά τον λόγο του Θεού.
3.
Αυτός που τηρεί με προσοχή τα γραπτά στον λόγο
του Θεού.
4.
Είναι μακάριος, δηλαδή ευτυχής, χαρούμενος και
δυνατός.
Αμήν.
https://jesusgr2017.blogspot.com/2018/06/blog-post_22.html
2η επιστολή προς Κορίνθιους 1: 13 Επειδή, δεν σας γράφουμε άλλο, παρά
εκείνα που διαβάζετε ή και γνωρίζετε· ελπίζω, μάλιστα, και θα γνωρίσετε μέχρι
τέλους.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου