Ο «ΤΥΠΟΣ» ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ!
1η επιστολή προς Τιμόθεο 4: 12 Κανένας
ας μη καταφρονεί τη νεότητά σου, αλλά γίνε τύπος των πιστών σε λόγο, σε
συναναστροφή, σε αγάπη, σε πνεύμα, σε πίστη, σε αγνότητα.
Υπάρχουν «τύποι» στην Εκκλησία;
Υπάρχει τέλειος και ολόκληρος
πιστός;
Υπάρχει φρόνιμος πιστός;
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ήρθε να ζητήσει (!) με επιμέλεια και
να σώσει το χαμένο πρόβατο, τον αμαρτωλό άνθρωπο.
Η απάντηση του Κυρίου προς τους Φαρισαίους, ήταν:
«Δεν έχουν ανάγκη από γιατρό αυτοί που υγιαίνουν, αλλά αυτοί που
πάσχουν· δεν ήρθα να καλέσω σε μετάνοια δικαίους, αλλά αμαρτωλούς».
Αυτό που μας κάνει εντύπωση από την διακονία του Κυρίου,
είναι η υπομονή του απέναντι στους δώδεκα μαθητές και ακόμη, σε κάθε έναν που
άκουγε τους λόγους Του.
Ο Κύριος θεωρούσε ότι ο άνθρωπος που θα φυλάξει τον λόγο της
αληθείας μέσα του και θα τον εφαρμόσει, θα ήταν ένας φρόνιμος, ένας συνετός
άνθρωπος.
Ο Κύριος έκλεισε την επί του όρους ομιλία Του, λέγοντας:
«Καθένας, λοιπόν, που ακούει τα λόγια μου αυτά, και τα πράττει, θα τον
εξομοιώσω με έναν φρόνιμο άνθρωπο, που οικοδόμησε το σπίτι του επάνω στην
πέτρα· και κατέβηκε η βροχή, και ήρθαν τα ποτάμια, και φύσηξαν οι άνεμοι, και
χτύπησαν με ορμή επάνω στο σπίτι εκείνο, και δεν έπεσε· επειδή, ήταν
θεμελιωμένο επάνω στην πέτρα».
Αυτό φανερώνει την δύναμη του Ευαγγελίου στην εσωτερική
αλλαγή του ανθρώπου, που ονομάζεται Αναγέννηση και Αγιασμός στον Κύριο
Ιησού!
Η πέτρα, που αναφέρει ο Κύριος, είναι ο Ιησούς.
Η οικοδομή πάνω στην πέτρα, που αναφέρει ο Κύριος, είναι η
συνετή απόφαση (!) ώστε να εκτελέσουμε κατά πάντα την διδαχή του Κυρίου.
Ο ΤΥΠΟΣ (!) ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Ο απόστολος Παύλος χρησιμοποίησε αυτή την έκφραση (!) ώστε
να δώσει ένα κανόνα προς τον νεαρό τότε, ποιμένα της Εκκλησίας της Εφέσου, τον
Τιμόθεο.
Διαβάζουμε:
«Κανένας ας μη καταφρονεί τη νεότητά σου, αλλά γίνε τύπος των πιστών σε
λόγο, σε συναναστροφή, σε αγάπη, σε πνεύμα, σε πίστη, σε αγνότητα».
Ο τύπος είναι το υπόδειγμα,
η αντιγραφή του κανόνα ζωής.
Οι δώδεκα μαθητές πρώτοι (!) αντέγραψαν τον κανόνα της ζωής
του Χριστού.
Ο ποιμένας και οι πρεσβύτεροι είναι ο τύπος των πιστών.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Οι πρεσβύτεροι το υπόδειγμα στον λόγο έκφρασης.
2.
Οι πρεσβύτεροι το υπόδειγμα στην συναναστροφή
μεταξύ των αγίων.
3.
Οι πρεσβύτεροι το υπόδειγμα στην αγάπη στον Θεό
και στον πλησίον.
4.
Οι πρεσβύτεροι το υπόδειγμα στο καθαρό πνεύμα.
5.
Οι πρεσβύτεροι το υπόδειγμα στην ειλικρινή
πίστη.
6.
Οι πρεσβύτεροι το υπόδειγμα στην αγνότητα της
ψυχής
Επί πλέον, ο απόστολος Παύλος θυμίζει προς τον Τιμόθεο:
«Μέχρις ότου έρθω, να καταγίνεσαι στην ανάγνωση, στην προτροπή, στη
διδασκαλία. Μη παραμελείς το χάρισμα που υπάρχει μέσα σου, το οποίο δόθηκε σε
σένα διαμέσου προφητείας, με επίθεση των χεριών τού πρεσβυτερίου».
Ένας κανόνας καλής πρακτικής ζωής (!) παραδίδεται εδώ από
τον απόστολο Παύλο.
Ας το δούμε, μαζί:
1.
Σαν υπεύθυνος εργάτης, να διαβάζεις τον Λόγο!
2.
Σαν υπεύθυνος εργάτης, να προτρέπεις τον λαό!
3.
Σαν υπεύθυνος εργάτης, να διδάσκεις με πραότητα!
4.
Σαν υπεύθυνος εργάτης, να αναζωπυρώνεις το
χάρισμα του λόγου!
Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο λαός του Θεού, καθώς και οι νέοι στην πίστη και στο
Ευαγγέλιο, παρατηρούν τους εργάτες του Θεού και παίρνουν, ή καλύτερα
αντιγράφουν κάθε συμπεριφορά και κάθε κίνηση του εργάτη, εφόσον αναπαύονται και
τρέφονται πνευματικά μέσα στην Εκκλησία.
Σχετικά με την τροφή, που δίνει ο εργάτης του λόγου του
Θεού, αυτή διακρίνεται:
1.
Στα αρχικά στοιχεία του Ευαγγελίου, δηλαδή η κατά
χάριν Σωτηρία, το βάπτισμα στο νερό, το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα.
2.
Η στερεά τροφή από τις Γραφές, τις επιστολές,
τον νόμο του Μωυσή και τους προφήτες της παλαιάς Διαθήκης.
Γράφει ο Παύλος προς τους Εβραίους:
«Καθένας που τρέφεται με γάλα, είναι άπειρος του λόγου τής δικαιοσύνης·
αφού είναι νήπιος. Η στερεή τροφή, όμως, είναι για τους τελείους, οι οποίοι,
χάρη στη συνεχή χρήση, έχουν τα αισθητήρια γυμνασμένα, στο να διακρίνουν το
καλό και το κακό».
ΕΝΑΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ, ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου, προς τους Φιλιππησίους:
«Η επιείκειά σας ας γίνει γνωστή σε όλους τούς ανθρώπους· ο Κύριος
είναι κοντά».
«Αδελφοί μου, όσα είναι αληθινά, όσα είναι σεμνά, όσα είναι δίκαια, όσα
είναι καθαρά, όσα είναι προσφιλή, όσα έχουν καλή φήμη, αν υπάρχει κάποια αρετή,
και αν υπάρχει κάποιος έπαινος, αυτά να συλλογίζεστε».
Αμήν.
Ιάκωβος 1: 3 γνωρίζοντας
ότι η δοκιμασία τής πίστης σας εργάζεται υπομονή· η
δε υπομονή ας έχει τέλειο έργο, για να είστε τέλειοι και ολόκληροι, χωρίς να
είστε σε τίποτε ελλειπείς.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου