ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ!
Ησαΐας 1: 23 Οι
άρχοντές σου είναι απειθείς, και σύντροφοι με τους κλέφτες· όλοι αγαπούν δώρα,
και κυνηγούν αντιπληρωμές· δεν κρίνουν τον ορφανό ούτε έρχεται σ' αυτούς η δίκη
τής χήρας.
Τι βαρύτητα έχει το καλό, αξίζει;
Ποιο είναι ποιο βαρύ στη ζυγαριά
το καλό ή το κακό;
Πόσο εύκολο είναι το κακό;
Πόσο άδικο είναι το κακό;
Η πρώτη κακία διαφαίνεται στην ψυχή του ανθρώπου πριν από
τον κατακλυσμό των υδάτων.
Διαβάζουμε στις Γραφές: «Και ο Κύριος είδε ότι η κακία τού
ανθρώπου πληθυνόταν επάνω στη γη, και όλοι οι σκοποί των διαλογισμών της
καρδιάς του ήσαν μόνον κακία όλες τις ημέρες. Και ο Κύριος μεταμελήθηκε ότι
δημιούργησε τον άνθρωπο επάνω στη γη· και λυπήθηκε στην καρδιά του».
Τι είναι κακό;
Οι πράξεις και οι σκοποί του ανθρώπου, εναντίον στην διδασκαλία της ευσέβειας.
Πώς δημιουργείται το κακό;
Το απαντάει ο Σολομώντας στον Εκκλησιαστή: «Τούτο βρήκα
μονάχα· ότι ο Θεός έκανε τον άνθρωπο ευθύ, αλλ' αυτοί επιζήτησαν πολλούς
λογισμούς».
Πώς απομακρύνεται το κακό από την ζωή μας;
Μέσα από την διδασκαλία του λόγου του Θεού και την ευσέβεια.
Διαβάζουμε στους Ψαλμούς του Δαβίδ: «Ελάτε, παιδιά, ακούστε
με· θα σας διδάξω τον φόβο τού Κυρίου. Ποιος είναι ο άνθρωπος, που θέλει ζωή,
αγαπάει ημέρες, για να δει καλό; Φύλαγε τη γλώσσα σου από κακό, και τα χείλη
σου από το να μιλούν δόλο· ξέκλινε από το κακό, και πράττε το αγαθό· ζήτα
ειρήνη, και κυνήγα την».
Πόσο κρίσιμο είναι για τον άνθρωπο, η οδός της κακίας και
του μίσους;
Διαβάζουμε: «Εκζητήστε το καλό, και όχι το κακό, για να
ζήσετε· και έτσι ο Κύριος των δυνάμεων θα είναι μαζί σας, όπως είπατε. Μισείτε
το κακό, και αγαπάτε το καλό, και αποκαταστήστε την κρίση στην πύλη· ίσως ο
Κύριος ο Θεός των δυνάμεων να ελεήσει το υπόλοιπο του Ιωσήφ».
Τι είναι μίσος;
Η αγάπη του κακού!
Μπορεί ο άνθρωπος να αποβάλλει το κακό;
Διαβάζουμε από τον προφήτη Ησαΐα: «Λουστείτε, καθαριστείτε·
αποβάλετε την κακία των πράξεών σας μπροστά από τα μάτια μου· σταματήστε
πράττοντας το κακό, μάθετε να πράττετε το καλό· εκζητήστε κρίση, κάντε ευθύτητα
στον καταδυναστευμένο, να κρίνετε τον ορφανό, προστατεύστε τη δίκη τής χήρας».
Πόσο δύσκολο είναι για τον άνθρωπο, να αποβάλλει το κακό;
Διαβάζουμε τα λόγια του αποστόλου Παύλου: «Επειδή, ξέρω
ότι μέσα μου (δηλαδή, μέσα στη σάρκα μου) δεν κατοικεί αγαθό· επειδή, το να
θέλω, βρίσκεται κοντά μου, το να κάνω, όμως, το καλό, δεν το βρίσκω· επειδή,
δεν κάνω το αγαθό, που θέλω· αλλά, το κακό, που δεν θέλω, αυτό κάνω. Και αν εγώ
κάνω εκείνο που δεν θέλω, δεν το εργάζομαι πλέον εγώ, αλλά η αμαρτία που
κατοικεί μέσα μου».
Και ακόμη ο Παύλος συμπληρώνει: «Βρίσκω, λοιπόν, τούτον
τον νόμο, ότι, ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό, κοντά μου βρίσκεται το κακό.
Επειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό άνθρωπο·
όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλο νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου
μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου. Άρα,
λοιπόν, εγώ ο ίδιος με τον νου μεν δουλεύω στον νόμο τού Θεού· με τη σάρκα,
όμως, στον νόμο τής αμαρτίας».
Και ο Παύλος αναφωνεί: «Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος
θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου;».
Ξαφνικά, ήρθε η σωτηρία του Παύλου!
Δείτε πώς την διατυπώνει;
Διαβάζουμε: «Ευχαριστώ τον Θεό διαμέσου τού Ιησού Χριστού
τού Κυρίου μας. Επειδή, ο νόμος τού Πνεύματος της ζωής, η οποία υπάρχει στον
Ιησού Χριστό, με ελευθέρωσε από τον νόμο τής αμαρτίας και του θανάτου».
Και ο Παύλος, εξηγεί για όλους εμάς: «Επειδή, το αδύνατο στον
νόμο, καθότι ήταν ανίσχυρος εξαιτίας τής σάρκας (του Εγώ), ο Θεός, στέλνοντας τον
δικό του Υιό με ομοίωμα σάρκας αμαρτίας, και σε σχέση με την αμαρτία, κατέκρινε
την αμαρτία στη σάρκα· για να εκπληρωθεί η δικαιοσύνη τού νόμου, σε μας, που δεν
περπατάμε σύμφωνα με τη σάρκα (το Εγώ), αλλά
σύμφωνα με το Πνεύμα».
Και ο Παύλος, καταλήγει: «Επειδή, εκείνοι που ζουν σύμφωνα
με τη σάρκα (το Εγώ), φρονούν αυτά που ζητάει η σάρκα (το Εγώ)· ενώ, εκείνοι που
ζουν σύμφωνα με το Πνεύμα, αυτά που ζητάει το Πνεύμα».
Το καλό είναι μαθητεία, εξάσκηση, έξις!
Διαβάζουμε στην επιστολή του Παύλου, προς τους Ρωμαίους: «Η
αγάπη ας είναι ανυπόκριτη· αποστρέφεστε το πονηρό, προσκολλάστε στο αγαθό».
Και στην επιστολή, προς Εβραίους: «Η στερεή τροφή, όμως, είναι
για τους τελείους, οι οποίοι, χάρη στη συνεχή χρήση, έχουν τα αισθητήρια γυμνασμένα,
στο να διακρίνουν το καλό και το κακό».
Ας δούμε και πάλι τα
θέματα:
Τι βαρύτητα έχει το καλό, αξίζει;
Ποιο είναι ποιο βαρύ στη ζυγαριά
το καλό ή το κακό;
Πόσο εύκολο είναι το κακό;
Πόσο άδικο είναι το κακό;
Το καλό έχει βαρύτητα, δηλαδή μετράει ενώπιον του Θεού και
αξίζει ακόμη και αν πάθουμε, ή ζημιωθούμε, ή στερηθούμε κάτι. Στην ζυγαριά του
Θεού, η κρίση είναι δίκαια.
Διαβάζουμε στον προφήτη Ησαΐα: «Ο Κύριος σηκώνεται για να δικάσει,
και στέκεται για να κρίνει τούς λαούς. Ο Κύριος θα μπει σε κρίση με τους πρεσβύτερους
του λαού του, και με τους άρχοντές του· επειδή, εσείς έχετε καταφάει τον αμπελώνα·
οι αρπαγές από τον φτωχό είναι μέσα στα σπίτια σας. Γιατί καταδυναστεύετε τον λαό
μου, και καταθλίβετε τα πρόσωπα των φτωχών; λέει ο Κύριος ο Θεός των δυνάμεων».
Το κακό προέρχεται από τον διάβολο τον πατέρα του μίσους
και της αδικίας.
Διαβάζουμε στον προφήτη Ιεζεκιήλ, σχετικά με την προέλευση
του σατανά: «Ήσουν χρισμένο χερούβ, για να επισκιάζεις· και εγώ σε έστησα· Ήσουν
στο άγιο βουνό τού Θεού· περπατούσες ανάμεσα σε πύρινες πέτρες. Ήσουν τέλειος στους
δρόμους σου, από την ημέρα που κτίστηκες, μέχρις ότου βρέθηκε μέσα σε σένα αδικία».
Ψαλμός 97: 10 Εκείνοι
από σας που αγαπάτε τον Κύριο, μισείτε το κακό· αυτός φυλάττει τις ψυχές των
οσίων του· τους ελευθερώνει από το χέρι των ασεβών.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου