ΙΗΣΟΥΣ: Ο ΕΛΕΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΣ ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ!
Εβραίους 4: 14 Έχοντας,
λοιπόν, έναν μεγάλο αρχιερέα, που έχει περάσει μέσα από τους ουρανούς, τον
Ιησού, τον Υιό τού Θεού, ας κρατάμε την ομολογία. Επειδή,
δεν έχουμε αρχιερέα, που δεν μπορεί να συμπαθήσει στις ασθένειές μας, αλλά ο
οποίος πειράστηκε σε όλα, κατά τη δική μας ομοιότητα, χωρίς αμαρτία.
Πόσοι ευσεβείς χριστιανοί, δεν ψάχνουν για ένα καλό ιερέα,
πνευματικό και εξομολόγο;
Ένα καλό, αληθινό ποιμένα;
Για όλη αυτή την αναζήτηση, συστήνουμε την μελέτη της
επιστολής προς τους Εβραίους. Ο συγγραφέας, δίνει μια εξήγηση στην εισαγωγή,
γράφοντας: «Επειδή, βέβαια, ο Ιησούς δεν πήρε φύση αγγέλων, αλλά πήρε από το
σπέρμα τού Αβραάμ. Γι' αυτό, έπρεπε να ομοιωθεί σε όλα με τους αδελφούς, για να
γίνει ελεήμονας και πιστός αρχιερέας σ' αυτά που αφορούν τον Θεό, για να κάνει
εξιλέωση χάρη των αμαρτιών τού λαού. Επειδή, σε ό,τι αυτός έπαθε, όταν
πειράστηκε, μπορεί να βοηθήσει αυτούς που πειράζονται».
Είναι καταπληκτικό (!) να γνωρίσουμε την δύναμη και την
εξουσία του Ιησού Χριστού. Αυτή την εξουσία την γνώρισαν τα πλήθη στην εποχή
του Χριστού. Διαβάζουμε στο ευαγγέλιο του Ματθαίου: «Και όταν ο Ιησούς τελείωσε
αυτά τα λόγια, τα πλήθη εκπλήττονταν για τη διδασκαλία του. Επειδή, τους
δίδασκε ως κάτοχος εξουσίας, και όχι όπως οι γραμματείς».
Ο Κύριος Ιησούς, ο Χριστός πέρασε από τη γη ως Υιός
ανθρώπου και ως Υιός Θεού. Ως Υιός ανθρώπου ήταν αναμάρτητος κατά τον νόμο του
Μωυσή και υποψήφιος για θυσία επάνω στον σταυρό, σαν αμνός. Οι ημέρες και οι
ώρες του Ιησού ήσαν γεμάτες από την παρουσία του Θεού και την οδηγία του Αγίου
Πνεύματος. Διαβάζουμε: «Ο οποίος κατά τις ημέρες της σάρκας του, αφού με δυνατή
κραυγή και δάκρυα πρόσφερε δεήσεις και ικεσίες προς εκείνον που μπορεί να τον
σώζει από τον θάνατο, και εισακούστηκε εξαιτίας της ευλάβειάς του, παρόλο που
ήταν υιός, έμαθε την υπακοή από όσα έπαθε. Και αφού έγινε τέλειος, καταστάθηκε
αίτιος αιώνιας σωτηρίας σε όλους αυτούς που τον υπακούν, καθώς ονομάστηκε από
τον Θεό αρχιερέας σύμφωνα με την τάξη Μελχισεδέκ».
Η μεγάλη αλήθεια που πρέπει όλοι μας να γνωρίσουμε: «ονομάστηκε
από τον Θεό αρχιερέας».
Δείτε τι γράφει σχετικά, ο συγγραφέας στην επιστολή προς Εβραίους:
«Επειδή, τέτοιου είδους αρχιερέας έπρεπε σε μας: Όσιος, άκακος, αμόλυντος,
ξεχωρισμένος από τους αμαρτωλούς, και ο οποίος έγινε ψηλότερος από τους
ουρανούς». Και πιο κάτω, συνεχίζει: «δεδομένου ότι, ο νόμος βάζει αρχιερείς
ανθρώπους, που έχουν αδυναμία· ο λόγος, όμως, της ορκωμοσίας, που έγινε μετά τον
νόμο, τοποθέτησε τον Υιό, που έχει αποδειχθεί τέλειος στον αιώνα».
Άραγε, γνωρίζουμε ακριβώς την διακονία του Ιησού;
Και τι είναι η τάξη
Μελχισεδέκ;
Διαβάζουμε σχετικά: «Επειδή, αυτός ο Μελχισεδέκ, βασιλιάς τής
Σαλήμ, ιερέας τού Ύψιστου Θεού, ο οποίος συνάντησε τον Αβραάμ, καθώς επέστρεφε από
την καταστροφή των βασιλιάδων, και τον ευλόγησε· στον οποίο ο Αβραάμ έδωσε και δέκατο
από όλα τα λάφυρα· ο οποίος πρώτα μεν ερμηνεύεται ως βασιλιάς δικαιοσύνης, έπειτα
δε ως βασιλιάς τής Σαλήμ, που σημαίνει βασιλιάς ειρήνης· χωρίς πατέρα, χωρίς μητέρα,
χωρίς γενεαλογία· μη έχοντας ούτε αρχή ημερών ούτε τέλος ζωής· αλλά, αφομοιωμένος
με τον Υιό τού Θεού· μένει ιερέας πάντοτε».
Και συνεχίζει η επιστολή: «Αν, λοιπόν, η τελειότητα υπήρχε
διαμέσου της Λευιτικής ιεροσύνης, (επειδή, ο λαός πήρε τον νόμο όταν αυτή υπήρχε),
ποια ανάγκη υπήρχε πλέον να σηκωθεί ένας άλλος ιερέας, σύμφωνα με την τάξη Μελχισεδέκ,
και όχι να λέγεται σύμφωνα με την τάξη Ααρών;»
Βλέπουμε
ότι η τάξη που έδινε τους αρχιερείς ήταν η φυλή του Λευί και έπρεπε να αντικατασταθεί,
διότι απέτυχε στο να φέρει τον λαό στην λύτρωση και αιώνια σωτηρία.
Ο Ιησούς,
ως Υιός του Θεού, ήρθε σαν σωτήρας των αμαρτωλών εισάγοντας την νέα Διαθήκη και
την μετάθεση του νόμου του Μωυσή, αφού μετατέθηκε η ιεροσύνη. Πλέον η ιεροσύνη
είναι στα χέρια του Χριστού ως Μέγας αρχιερέας, που ζει πάντα στα δεξιά του
Θεού και έχει αμετάθετο την ιεροσύνη.
Σήμερα, έχουμε επαφή με τον ίδιο τον Μέγα αρχιερέα Ιησού
Χριστό, δια της πίστεως και δια Πνεύματος Αγίου εισερχόμαστε στον θρόνο του
Θεού και φωνάζουμε «Πατέρα!»
Στην λατρεία μας προς τον Θεό και Πατέρα, ο Ιησούς είναι ο
μεσίτης, ο αρχιερέας. Εκείνος είναι ελεήμων, το αίμα της θυσίας του μας καθαρίζει
πάντα από κάθε βρώμικη συνείδηση αμαρτίας και είναι πάντα δίπλα μας, πιστός.
Ο απόστολος Ιωάννης στην επιστολή του, γράφει: «Και αυτή είναι
η υπόσχεση, την οποία ακούσαμε απ' αυτόν και την αναγγέλλουμε σε σας, ότι: Ο Θεός
είναι φως και σ' αυτόν δεν υπάρχει κανένα σκοτάδι. Αν πούμε ότι έχουμε κοινωνία
μαζί του και περπατάμε στο σκοτάδι, λέμε ψέματα και δεν πράττουμε την αλήθεια. Αν,
όμως, περπατάμε μέσα στο φως, όπως αυτός είναι μέσα στο φως, έχουμε κοινωνία ο ένας
με τον άλλον, και το αίμα τού Ιησού Χριστού, του Υιού του, μας καθαρίζει από κάθε
αμαρτία».
Και ο Ιωάννης συνεχίζει: «Τέκνα μου, αυτά σας τα γράφω, για
να μη αμαρτήσετε· αν, όμως, κάποιος αμαρτήσει, έχουμε παράκλητο προς τον Πατέρα,
τον Ιησού Χριστό τον Δίκαιο. Κι αυτός είναι μέσον εξιλασμού για τις αμαρτίες μας·
και όχι μονάχα για τις δικές μας, αλλά και για τις αμαρτίες όλου τού κόσμου».
Που
βρίσκουμε τον Μέγα αρχιερέα, σήμερα;
Λέγει ο Ιησούς:
«Σας λέω ξανά ότι, αν δύο από σας συμφωνήσουν επάνω στη γη, για κάθε πράγμα, για
το οποίο θα έκαναν αίτηση, θα γίνει σ' αυτούς από τον Πατέρα μου, που είναι στους
ουρανούς. Επειδή, όπου είναι δύο ή τρεις συγκεντρωμένοι στο όνομά μου, εκεί είμαι
εγώ ανάμεσά τους».
Αυτή
είναι η εκκλησία του Χριστού, η εκκλησία που απέκτησε ο Ιησούς και αγίασε δια
του ιδίου αυτού αίματος. Η εκκλησία που έχει αρχηγό τον Ιησού Χριστό, καταστατικό
το Ευαγγέλιο και τα ήθη της πρώτης αποστολικής εκκλησίας. Αμήν.
Εβραίους 7: 28 δεδομένου
ότι, ο νόμος βάζει αρχιερείς ανθρώπους, που έχουν αδυναμία· ο λόγος, όμως, της
ορκωμοσίας, που έγινε μετά τον νόμο, τοποθέτησε τον Υιό, που έχει αποδειχθεί
τέλειος στον αιώνα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου