FAITH | ΟΚΝΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ;

 



Ο ΟΚΝΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ






 

 

Τι είναι;  Ο ξεχασιάρης ακροατής Χριστιανός.

Γιατί;  Διότι, ξεχνά αμέσως το έργο που του έχει αναθέσει ο Κύριος Ιησούς.

Πότε;  Όταν αμελεί τις ανάγκες του έργου του Θεού. 

 

Αγαπητέ μου | Αγαπητή μου το θέμα μας, σήμερα Κυριακή, έρχεται από την μελέτη της καθολικής επιστολής του Αδελφόθεου Ιακώβου, μια επιστολή ελέγχου πρακτικής (best practice) για αποκαλούμενους «χριστιανούς».

 

 



  

Θα εξετάσουμε με κάθε λεπτομέρεια το πιο κάτω εδάφιο του 1ου κεφαλαίου:

 

 

Αυτός πράγματι είδε τον εαυτό του, αλλά έφυγε, κι αμέσως ξέχασε ποια ήταν η φυσική μορφή του.

 

Αντίθετα εκείνος που προσηλώθηκε στον τέλειο νόμο, σ' αυτόν που οδηγεί στην ελευθερία, κι έμεινε σταθερός σ' αυτόν, αυτός, επειδή δεν υπήρξε απλώς ένας ξεχασιάρης ακροατής αλλά έκανε πράξη το νόμο, αυτός θα είναι μακάριος επειδή τον εφάρμοσε.

 

 

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ:

 

Η ανωμαλία στον σημερινό Χριστιανισμό είναι ότι υπάρχουν τόσο πολλοί κατ’ όνομα «χριστιανοί» και τόσες πολλές αποχρώσεις αναγεννημένων χριστιανικών συναθροίσεων, με αποτέλεσμα το έργο του Θεού που επιτελείται είναι περιορισμένο ενώ θα έπρεπε να είναι σαν ένα ωραίο ποίημα (!) που θα εμπνεύσει άλλους να ακολουθήσουν τον Χριστόν.

Εργαζόμαστε συνεχώς αλλά το έργο του Θεού εξακολουθεί να είναι ατελές.

 

 


Ορισμοί:

Το έργο του Θεού, είναι η σωτηρία πάντων | όλων των ανθρώπων που θα πιστεύσουν την στιγμή που θα κληθούν και θα ομολογήσουν τον Ιησού ως Κύριον, εις δόξα Θεού Πατρός.

 

Ο οκνηρός χριστιανός, είναι ο ξεχασιάρης χριστιανός (!) που πάντα ακούει όμως ο λόγος του Θεού δεν συνδέεται, άμεσα, με την πίστη+ελπίδα+αγάπη που διαθέτει.

 





 

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΠΑΡΟΙΜΙΩΝ

 

Από το βιβλίο των Παροιμιών έχουμε να διδαχτούμε πολλά σχετικά με το θέμα του οκνηρού-ξεχασιάρη χριστιανού.

 

#1 Αντιγράφω από το 6/6-11:

 

Πήγαινε στο μυρμήγκι, ω οκνηρέ· παρατήρησε τις δρόμους του, και γίνε σοφός·

αυτό, ενώ δεν έχει άρχοντα, επιστάτη ή κυβερνήτη,

ετοιμάζει την τροφή του το καλοκαίρι, μαζεύει τις τροφές του κατά τον θερισμό.

Μέχρι πότε θα κοιμάσαι, οκνηρέ; Πότε θα σηκωθείς από τον ύπνο σου;

Λίγος ύπνος, λίγος νυσταγμός, λίγο δίπλωμα των χεριών στον ύπνο·

έπειτα, η φτώχεια σου έρχεται σαν ταχυδρόμος, και η γύμνια σου σαν οπλισμένος άνδρας.

 

 

Σχολιάζοντας:

Ο οκνηρός χριστιανός αγαπάει μόνον τον ύπνο και σε κάθε ευκαιρία που του δίδεται απλώνεται στην «αρίδα» του | στον καναπέ του και δεν σκέφτεται παρά μόνον ό’ τι τον διεγείρει η φαντασία του, ή τον ενθουσιάζει το ποδόσφαιρο (αν αντέχουν τα πόδια του). 

 



 

#2 Αντιγράφω από το 22/13:

Ο οκνηρός λέει: Λιοντάρι είναι έξω· στο μέσον των πλατειών θα φονευθώ.

 

 

Σχολιάζοντας:

Ο ξεχασιάρης ακροατής χριστιανός, σκέπτεται ότι η είδηση από το κινητό του είναι σαν το λιοντάρι (!) και δεν κουνάει από το σπίτι του.

 






 

#3 Αντιγράφω από το 24/30-34:

 

Περνούσα μέσα από το χωράφι τού οκνηρού, και μέσα από τον αμπελώνα τού άμυαλου ανθρώπου·

και να, παντού είχαν βλαστήσει αγκάθια· τσουκνίδες είχαν σκεπάσει την επιφάνειά του, και το λιθόφραγμά του ήταν καταγκρεμισμένο.

Τότε, εγώ, αφού κοίταξα, συλλογίστηκα στην καρδιά μου· είδα, και πήρα διδασκαλία.

Λίγος ύπνος, λίγος νυσταγμός, λίγο δίπλωμα των χεριών στον ύπνο· έπειτα, η φτώχεια σου έρχεται σαν ταχυδρόμος, και η στέρησή σου σαν ένοπλος άνδρας.

 

 

Σχολιάζοντας:

Το αποτέλεσμα της πνευματικής ζωής ενός ξεχασιάρη ακροατή χριστιανού είναι παρόμοιο με ένα χωράφι γεμάτο από αγκάθια και τσουκνίδες. Δηλαδή, αδυναμίες |  πάθη | έριδες | φιλονικίες | εγωισμοί.

 



 

#4 Αντιγράφω από το 26/14-16:

 

Όπως η πόρτα περιστρέφεται στις στρόφιγγές της, έτσι και ο οκνηρός στο κρεβάτι του.

Ο οκνηρός βουτάει το χέρι του στην πιατέλα, βαριέται όμως να το γυρίσει στο στόμα του.

Ο οκνηρός νομίζει τον εαυτό του σοφότερο από επτά σοφούς γνωμοδότες.

 

 

 

Σχολιάζοντας:

Ο οκνηρός | ξεχασιάρης ακροατής χριστιανός είναι, όπως νομίζει, ο σοφότερος όλων των ανθρώπων | αδελφών, που είναι γύρω του. Πάντα κρίνει | κατακρίνει | καταδικάζει | απορρίπτει και υπερέχει.

Ποτέ δεν θα βρει την ευκαιρία (!) ώστε να επισκεφτεί έναν ορφανό ή μια χήρα στον σπίτι των για ένα λόγο παρηγορίας, ή μια κρυφή ελεημοσύνη.  

 


 

Η ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

 

Θα επιχειρήσω μια διάγνωση στο ζήτημα που αναπτύξαμε πιο πάνω.

Ένας ξεχασιάρης ακροατής & οκνηρός χριστιανός, ίσως και Ευαγγελικός ή Πεντηκοστιανός, στο δόγμα, έχει κατά βάθος λυπήσει | παγώσει στο Πνεύμα του Θεού μετά από λίγα χρόνια ή πολλά χρόνια πορεία ως αναγεννημένος χριστιανός (κάτι σαν τις μωρές παρθένες). Στο σημείο αυτό να σας αναφέρω τα στατιστικά των αριθμών του πλήθους των διαμαρτυρομένων μεταξύ 900 και 1100 εκατομμύρια, από αυτούς δε οι 280 εκατομμύρια είναι της Πεντηκοστής.

Και όμως όλοι μαζί (!) ευθύνονται για την αποστασία των λεγόμενων αναγεννημένων «χριστιανών» και ίσως βαπτισμένων εις το Άγιο Πνεύμα, καθώς και για την αδιαφορία και αμέλεια στο έργον του Θεού.  

 

Προσοχή:

Μέσα στις Εκκλησιές της Πεντηκοστής, μόνον το 66%, σχεδόν, είναι βαπτισμένοι εις το Άγιο Πνεύμα.

 


 

Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ

Η διόρθωση του φαινομένου είναι μια καθαρά ατομική υπόθεση που στηρίζεται στο φιλότιμο του ακόλουθου του Ιησού Χριστού.

Ένας τέτοιος φιλότιμος εργάτης του Θεού, ήταν ο κατά 30 χρόνια νεότερος του αποστόλου Παύλου, σε ηλικία: ο Τιμόθεος.

Δείτε τι γράφει ο Απόστολος Παύλος στην 1η επιστολή του προς τον Τιμόθεο:

 

 

Μην παραμελείς το χάρισμα που σου δόθηκε με προφητεία μαζί με τη χειροτονία σου από το πρεσβυτέριο.

Αυτά να μελετάς, μ' αυτά να καταγίνεσαι συνεχώς, έτσι ώστε η προκοπή σου να είναι φανερή σε όλους.

 

 

Και από την 2η επιστολή του Αποστόλου Παύλου, ομοίως:

 

 

Γι' αυτό το λόγο σου υπενθυμίζω να αναζωπυρώνεις το χάρισμα που έχεις, και το οποίο έλαβες μέσω της χειροτονίας σου από μένα.

Γιατί ο Θεός δε μας έδωσε πνεύμα δειλίας αλλά πνεύμα δύναμης και αγάπης και σωφρονισμού.

 

 

Και στο τέλος, γράφει αυτό:

 

 

Εσύ όμως πρόσεχε σε όλα, κακοπάθησε, κάνε έργο ευαγγελιστή, εκτέλεσε πλήρως τη διακονία σου.

   

Σχολιάζοντας:

Προφανώς, το χάρισμα που δόθηκε στον Τιμόθεο ήταν εκείνο (!) που τον έκανε ικανό να εργάζεται την διακονία του Ευαγγελιστή και μάλιστα, εκλεκτό συνεργάτη του Αποστόλου Παύλου.

Ο Τιμόθεος για μας είναι ένα υπόδειγμα εργάτη του Θεού με φιλοτιμία | αξιοσύνη και εργατικότητα.

Τέτοιους εργάτες έχουμε στο νου, όταν προσευχόμαστε ώστε ο Θεός και Πατέρας να αποστείλει εργάτες στον θερισμό Του.

 

 


 

ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ

Το άρθρο της Κυριακής με θέμα: «ο οκνηρός χριστιανός», θα ήθελα να πάρουμε στα σοβαρά την υπόθεση της Βασιλείας των Ουρανών, που έρχεται αίφνης ως κλέφτης μέσα στην νύχτα, ανά πάσα στιγμή. Ας αφήσουμε τα εσχατολογικά (!) και ας έρθουμε στους εαυτούς μας, μην τυχόν και ο Κύριος Ιησούς σας πιάσει ως μαθητές επιλήσμονες απατώντας εαυτούς. Αλήθεια σας λέγω.

 




 

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ Sunday Blog:

 

1.      ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ: ΛΙΓΟΙ ΟΙ ΑΞΙΟΙ | ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ.

2.      ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο ΠΕΤΡΟΣ ΣΕ ΠΕΙΡΑΣΜΟ.

3.      Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΦΥΤΡΩΝΕΙ;

4.      ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ.

5.      ΑΡΑΓΕ ΦΡΟΝΤΙΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ;

6.      H ΑΓΙΩΣΥΝΗ | Η ΟΣΙΟΤΗΤΑ.

 

 














Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις