ΕΦΗΒΟΣ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΝΗΡΙΑ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: ΕΦΗΒΟΣ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ
ΠΟΝΗΡΙΑ.
«Τι θέλετε να πείτε;».
Το
θέμα μας, σήμερα, έρχεται από την ψυχανάλυση των νέων μας (!) με στόχο την
βοήθεια των, στο να εννοήσουν τις διεργασίες της ψυχής και του πνεύματος.
Μέσα
από την συνεχή επαφή μου με τους έφηβους επί τρία χρόνια κάθε Σάββατο βράδυ
στον Δρόμο των ποιητών, στη Γλυφάδα, είχα την ευκαιρία να μιλήσω με νέους και
νέες ηλικίας από 14 έως 22 ετών και να ακούσω και να δω τις σκέψεις των σε
θέματα βαθιά κοινωνικά και προσωπικά.
Είχα
την ευκαιρία να τους συμβουλεύσω για τους γνωστούς | άγνωστους κινδύνους που θα
αντιμετωπίσουν λόγω της σχετικής ελευθερίας που απολαμβάνουν σε αυτή την
ηλικία.
Αλήθεια,
η ηλικία της εφηβείας προσφέρει προκλήσεις καθώς:
1.
Για
πρώτη φορά, οι γονείς δεν είναι παρόντες στην έξοδο τους.
2.
Για
πρώτη φορά, τους προσφέρεται δωρεάν η δοκιμή ενός τσιγάρου.
3.
Για
πρώτη φορά, θα δοκιμάσουν το αλκοόλ σε μεγάλες ποσότητες.
4.
Για
πρώτη φορά, κάποιος θα τους δώσει μια ουσία με ονόματα όπως χασίς, έκστασις,
μαύρη, κλπ.
5.
Για
πρώτη φορά θα πρέπει να αντισταθούν σε πειρασμούς και προκλήσεις μπροστά στα
μάτια τους.
6.
Για
πρώτη φορά, ότι φανταστείτε.
Η
ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΘΩΟΤΗΤΑ
Η
παιδική αθωότητα διαρκεί μόλις 4 χρόνια, δηλαδή από 8 έως 12 ετών. Σε αυτή την
ηλικία η έμφυτη δύναμη της παραβατικότητας είναι κάτω από τον απόλυτο έλεγχο
των γονέων.
Το
παιδί δεν μπορεί να κάνει τίποτα που να μην το δει | να προσέξει ο γονέας και
έτσι το περιστατικό της παράβασης δεν έχει μακρά αποτελέσματα παρά μόνο τον
άμεσο θυμό και την οργή των γονέων, που θα ξεσπάσουν σε τιμωρίες.
Αυτή
η περίοδος χαρακτηρίζεται από τον συνεχή έλεγχο των σωστών γονέων καθώς και από
τις συμβουλές, τις τιμωρίες, τις φωνές και άλλα ξεσπάσματα.
Κατά
την ηλικία αυτή το παιδί συνήθως είναι υποτεταγμένο στους κανόνες της
οικογένειας όσον αφορά την ώρα του ύπνου, την ώρα του εγερτηρίου, την ώρα του
φαγητού, την ώρα της μελέτης, την ώρα της εξόδου και των εκδρομών.
Όλα
καλά και όλα κάτω από έλεγχο των γονέων όσον αφορά την υγεία των παιδιών και
την ασφάλεια των από ξένα στοιχεία, ή κακούς ανθρώπους.
Η
ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΟΝΗΡΙΑ
Η
νεανική εφηβική ηλικία λογίζεται από τα 15 έτη έως τα 25 έτη του νέου.
Είναι
η ηλικία όπου η πονηριά αυξάνει προοδευτικά | λογαριθμικά και συντελείται εν
μέσω της σχετικής ελευθερίας, που οι έφηβοι απολαμβάνουν:
1.
Ελευθερία
στους χρόνους.
2.
Ελευθερία
στις αποφάσεις.
3.
Ελευθερία
την επιλογή των φίλων.
4.
Ελευθερία
στην βραδινή έξοδο και στις εκδρομές.
5.
Ελευθερία
στην πλοήγηση στο διαδίκτυο.
6.
Ελευθερία
στην απόκρυψη στοιχείων.
7.
Ελευθερία
στο ντύσιμο και την εμφάνιση.
8.
Ελευθερία
στην δίαιτα και το φαγητό.
9.
Ελευθερία
στον χρόνο σχολική μελέτης.
10. Ελευθερία στην επιλογή σχολής ΑΕΙ | ΑΤΕΙ.
Η
πονηριά, εδώ, συνίσταται στην δημιουργική σκέψη για ανταρσία (!) καθώς και σε
καταβολές που έρχονται από την παιδική ηλικία, την ανατροφή, τα πρότυπα μέσα
στην οικογένεια, την ηθική σκέψη, και άλλα.
ΑΠΟ
ΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΝΗΡΙΑ
Είναι
ο χρόνος της μετάβασης από την μια κατάσταση στην άλλη (!) που συνήθως διαρκεί 5 χρόνια.
Μέσα
σε αυτά τα 5 χρόνια:
1.
Το
παιδί αγόρι, ή κορίτσι μεταβάλλεται σε άνδρα, ή γυναίκα αντίστοιχα.
2.
Η
σκέψη του σεξ είναι έντονη και είναι κυρίαρχος σε πολλούς εφήβους.
3.
Το
μυαλό του έφηβου βρίσκεται κατά βάση σε διαλογισμό του κακού σχεδίου Β’.
4.
Σπάνια
ο έφηβος θα διαλογίζεται το αγαθό | το καλό.
5.
Παραδείγματα
του κακού, είναι η κλοπή του ξένου, η εξαπάτηση των καθηγητών, η απόσπαση
χρημάτων από τους γονείς.
6.
Παραδείγματα
του αγαθού είναι η θλίψη, όταν κάποιος μέσα στην οικογένεια ασθενεί σοβαρά, η
ενσυναίσθηση όταν ένας συμμαθητής αποτυγχάνει, η παροχή βοήθειας στον διπλανό
φίλο ή και εχθρό, η υπηρεσία στον αδύναμο συμμαθητή μέσα ή έξω από την τάξη.
Ο
ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Εδώ
είναι καλό να ανοίξουμε τις Γραφές και να μελετήσουμε τι λέγει ο λόγος του
Θεού.
Αντιγράφω
από το βιβλίο του Σολομώντα, τον Εκκλησιαστή:
Να
ευφραίνεσαι νέε, στη νιότη σου· και η καρδιά
σου ας σε χαροποιεί στις ημέρες τής νιότης σου· και περπάτα σύμφωνα με τις
επιθυμίες τής καρδιάς σου, και σύμφωνα με την όραση των ματιών σου· εντούτοις,
να ξέρεις, ότι για όλα αυτά ο Θεός θα σε φέρει σε κρίση.
Και
αφαίρεσε τον θυμό από την καρδιά σου, και
απομάκρυνε την πονηρία από τη σάρκα σου· επειδή, η νιότη και η παιδική ηλικία
είναι ματαιότητα.
Και
να θυμάσαι τον Πλάστη σου στις ημέρες τής νιότης σου·
πριν έρθουν οι κακές ημέρες, και φτάσουν τα χρόνια στα οποία θα πεις: Δεν έχω
ευχαρίστηση σ' αυτά·
Με
λίγα λόγια:
Φαίνεται
καθαρά η απόλυτη ελευθερία που έδωσε ο Θεός στον άνθρωπο (!) ώστε να αποφασίζει
μόνος του για τα θελήματα του, αν και ο λόγος του Θεού διδάσκει και συμβουλεύει
το ορθό | τα αγαθό | το ευάρεστο. Ακόμη, ο Θεός αναγνωρίζει την ανάγκη της χαράς
και της ευφροσύνης, που ο έφηβος επιζητά να αποκτήσει | να κερδίσει μέσα σε
σύντομο χρόνο.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Το
άρθρο των εφήβων, της Παρασκευής, θα ήθελα να προκαλέσω τα συναισθήματα των
νέων μας, όπως τα περιγράφει ο απόστολος Παύλος στην 2η επιστολή
προς τους Κορίνθιους:
Γιατί,
η λύπη που προέρχεται από τη συναίσθηση του ανθρώπου ότι δε ζει σύμφωνα με
το θέλημα του Θεού παράγει μετάνοια, η οποία οδηγεί στη σωτηρία για την
οποία δε μετανιώνει ποτέ κανένας.
Αντίθετα,
η λύπη που προκαλεί ο κόσμος παράγει θάνατο.
Να,
πάρτε για παράδειγμα, τη δική σας συγκεκριμένη αυτή περίπτωση.
Το
ότι λυπηθήκατε που δε ζούσατε σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, τι κατάσταση
έντονης εγρήγορσης δημιούργησε μέσα σας!
Και
παρακίνηση για απολογία, και αγανάκτηση για το κακό, και φόβο για τις
συνέπειες, και μεγάλη επιθυμία για επανόρθωση, και μεγάλο ζήλο, και θέληση για
τιμωρία του κακού.
Με
κάθε τρόπο αποδείξατε πως εσείς είστε αθώοι στην υπόθεση αυτή.
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
θέμα, που θα μας δώσετε εσείς.
v
ΝΕΟΣ
– ΓΕΡΟΣ: 0 – 1.
v
ΤΟ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ.
v
ΤΑ
ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ.
v
Το
θέμα, που θα συζητηθεί ευρέως.
v
Το
ξαφνικό θέμα, που θα προκύψει από την επικαιρότητα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου