ΕΦΗΒΟΣ | ΜΕ ΛΟΓΙΚΗ Η ΜΕ ΠΙΣΤΗ ΘΕΟΥ;

 


Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!

ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.

 

Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:

 

 

Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.

Μαζί, θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια «ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .

 



 

ΘΕΜΑ: ΕΦΗΒΟΣ | ΜΕ ΛΟΓΙΚΗ Η ΜΕ ΠΙΣΤΗ ΘΕΟΥ;

 

 

«Τι θέλετε να πείτε;».

 

Το θέμα μας, σήμερα, είναι ένα μάθημα λογικής διαλεκτικής περί του Θεού, αρχίζοντας από την αρχαία λογική σκέψη.

 


Αντιγράφω:

Λογική είναι η νοητική διεργασία κατά την οποία συνδέονται στοιχεία για την παραγωγή αποτελέσματος που σχετίζεται με τα συνδεθέντα, πχ αν πούμε ότι 2+2=4 αυτό είναι μια λογική διεργασία, ή επίσης αν πούμε μίαν οποιαδήποτε λέξη πχ “θάλασσα” αυτό είναι μια λογική διεργασία διότι οι λέξεις είναι σύνδεση αισθητηριακών πληροφοριών (εκ των φαινομένων) με αποτέλεσμα την παραγωγή (υπό μορφή γραμμάτων και φωνημάτων) των λέξεων.

Ο όρος “λέξη” εκ του “λέγω” σημαίνει “παράγωγο σύνδεσης”.

 

Η Λογική του Αριστοτέλη και ιδιαίτερα η θεωρία του για το συλλογισμό, είχε τεράστια επιρροή στη δυτική σκέψη. Τα έργα λογικής, που ονομάζονται ως σύνολο Το Όργανον, είναι η πρώτη τυπική μελέτη της Λογικής που έχει βρεθεί. 

Το άλλο μεγάλο σχολείο της ελληνικής λογικής είναι αυτό των Στωικών. Η Στωική λογική έχει τις ρίζες της πίσω στα τέλη του 5ου αιώνα π.Χ στον φιλόσοφο Ευκλείδη από τα Μέγαρα, μαθητή του Σωκράτη και λίγο μεγαλύτερης ηλικίας σύγχρονος του Πλάτωνα. Οι μαθητές και οι διάδοχοί του ονομάστηκαν “Μεγαρείς”, ή “Εριστικοί”, ενώ αργότερα “οι Διαλεκτικοί”. 

 

Πηγή:

https://terrapapers.com/i-istoria-tis-logikis/

 


ΛΟΓΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Η λογική, λοιπόν, αφορά την διαδικασία της σκέψης και της κατάληξης σε συμπεράσματα και αποφάσεις.

Καθώς ο άνθρωπος μεγαλώνει από την παιδική ηλικία και μαθητεύει σε δασκάλους άριστους, ή μέτριους, με κύριους συντελεστές τους γονείς του (!) αποκτά αυτή την λογική διεργασία του εγκεφάλου ώστε να βλέπει | να γνωρίζει | να βούλεται | να επιθυμεί και να αποφασίζει.

Και αυτό δεν τελειώνει ποτέ σε όλη την διάρκεια ζωής του ανθρώπου.

 


ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΛΟΓΙΚΗΣ

Όπως φαίνεται στην αρχαιότητα υπήρξαν πολλές σχολές παραγωγής της επιστήμης της λογικής όπου τρία πράγματα απαιτούσαν την Διασυνδεσιμότητα μεταξύ των:

1.     Τα φαινόμενα.

2.     Η γνώση.

3.     Ο λόγος (γλώσσα).

 

Ο άνθρωπος ο λογικός, λοιπόν, αναζητά την σύνδεση μεταξύ των πιο πάνω τριών συνιστωσών της λογικής συνεπαγωγής, έτσι ώστε να φτάσει σε συμπεράσματα.

Κύριος μοχλός είναι οι δάσκαλοι του, καθώς και η ανατροφή του από τους γονείς και τους άμεσους συγγενείς του.

 





Η ΠΙΣΤΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ας έλθουμε τώρα στην πίστη του Θεού και του λόγου του Θεού, του Ευαγγελίου.

Τα πράγματα, εδώ, έχουν να κάνουν με την ώρα του Θεού (!) διαφορετικά ο άνθρωπος ποτέ δεν θα φτάσει από μόνος του στην φύση του Θεού, ως δημιουργού ή ως ουράνιου Πατέρα.

Ποτέ και κανένας άγιος ή απόστολος ή ευαγγελιστής (!) δεν εμπνεύστηκε τον Θεό από μόνος του. Καμία λογική διεργασία δεν συνέβη ώστε ο άνθρωπος να φτάσει στην φύση και την ύπαρξη του Θεού.

Όλοι οι άγιοι είχαν μια εμπειρική σχέση με τον Θεόν ή αυτό που ονομάζουμε «θεία κλήση» και είναι το μοναδικό αίτιο ώστε ο άνθρωπος να έρθει σε επίγνωση της απόλυτης αλήθειας των πραγμάτων | φαινομένων. 

 


Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

Διαβάζουμε από το Ευαγγέλιο του Ιωάννη μια εμπειρική επαφή του Κυρίου Ιησού με τους Ιουδαίους:

 

Όταν τα έλεγε αυτά ο Ιησούς, πίστεψαν πολλοί σ' αυτόν.

 

Στους Ιουδαίους, λοιπόν, που είχαν πιστέψει σ' αυτόν, έλεγε ο Ιησούς: «Αν εσείς μείνετε σταθεροί στο λόγο μου, θα είστε πραγματικά μαθητές μου,

και θα γνωρίσετε την αλήθεια και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει».

 

 

Με λίγα λόγια:

Ο Κύριος Ιησούς έθεσε σε εκείνους που πίστεψαν σαν προϋπόθεση | βήμα, την σταθερή απόφαση τους να αγαπήσουν τον λόγο Του. 

 

 


Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Για να κατανοήσουμε τον λόγο του Θεού, πρώτον, αγαπάμε τον απεσταλμένο του Θεού, δηλαδή, κάποιον ευαγγελιστή που θα μας μιλήσει με απλότητα και χάρη ώστε να προσέξουμε για πρώτη φορά την Αλήθεια | την Ζωή | την Οδό που οδηγούν στην αιωνιότητα, στον Θεόν.

Κατόπιν έρχεται η πίστη, δηλαδή η απόλυτη εμπιστοσύνη στους συνειρμούς του Ευαγγελίου (!) όπου εκεί η λογική αποκτά νόημα, αφού ποτέ δεν έχει όρια στην γνώση και στην ανάλυση των μυστηρίων του Θεού.

  

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ

Δείτε αυτό που έγραψε ο δούλος του Θεού και απόστολος του Ιησού Χριστού, ο Παύλος προς τους Ρωμαίους:

 

Επομένως, ποιος θα μπορέσει να μας χωρίσει από την αγάπη του Χριστού; Θλίψη ή στενοχώρια; ή διωγμός; ή πείνα; ή γύμνια; ή κίνδυνος; ή μαρτυρικός θάνατος;

 

Όπως λέει η Γραφή: «Για χάρη σου μας θανατώνουν όλη τη μέρα. Θεωρηθήκαμε σαν πρόβατα για σφάξιμο!».

 

Όμως μέσα απ' όλα αυτά τα δεινά βγαίνουμε περισσότερο και από νικητές μέσω εκείνου που μας αγάπησε!

 

Γιατί έχω πειστεί πια απόλυτα πως ούτε θάνατος ούτε ζωή ούτε άγγελοι ούτε αρχές ούτε εξουσίες ούτε παρόντα ούτε μέλλοντα

 

ούτε όσα βρίσκονται ψηλά ούτε όσα βρίσκονται στα βάθη, κι ούτε κάποιο άλλο διαφορετικό δημιούργημα θα μπορέσει να μας χωρίσει από την αγάπη του Θεού, που εκδηλώθηκε μέσω του Χριστού Ιησού, του Κυρίου μας.

 

 

Με λίγα λόγια:

Ο Παύλος λέγει «έχω πεισθεί απόλυτα στον συνειρμό του Ευαγγελίου» (!) και αυτό είναι φοβερό για έναν μορφωμένο θεολόγο, Ιουδαίο με Ρωμαϊκή υπηκοότητα, με περγαμηνές όπως ο απόστολος Παύλος. Η αγάπη του Θεού ήταν πλέον αποκαλυμμένη και σαφής για τον απόστολο Παύλο μέσα από την θυσία του Κυρίου Ιησού.

 



Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ναι, ο άνθρωπος σήμερα είναι διαφορετικός όσον αφορά τα φαινόμενα | την γνώση | τον λόγο που προσπαθεί να ερμηνεύσει με λογική και επιστημονική έρευνα.

Ναι, τα τεχνικά μέσα που διαθέτει είναι παγκόσμια όσον αφορά την ταχύτητα επεξεργασίας και την επάρκεια ικανοτήτων.

Ναι, η τεχνητή νοημοσύνη τον βοηθά ώστε να λειτουργεί έξυπνα | γρήγορα | αστραπιαία.

Ναι, η δομή της εκπαίδευσης προσφέρει όλα τα στάδια πρόσβασης στα γνωστικά αντικείμενα που κάποιος ονειρεύεται | οραματίζεται.

 

Όμως (!) ο σύγχρονος κόσμος είναι θνητός και ανεπαρκής κάτω από:

1.     Τις μεγάλες | ανίκητες ασθένειες του.

2.     Τις σπάνιες ασθένειες του.

3.     Τους λογισμούς του.

4.     Την άρνηση του Δημιουργού του.

 

 


ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ

Το άρθρο μας, σήμερα, αγαπητέ μου νέε | νέα θα ήθελα να φτάσουμε σε μια σύνθεση (!) όλης της πιο πάνω ανάλυσης. Μέσα από την «σχετική» ελευθερία που απολαμβάνουμε μέσα στην κοινωνία μπορούμε να ορθώσουμε την φωνή μας στην λογική και στον ορθό λόγο ομολογώντας τι έκανε σε μας | στον καθένα μας ο Ιησούς, ο Χριστός. Δηλαδή, ας πούμε ότι των γνωρίσαμε και μας έκανε μόνο καλό στην ζωή μας. Αλήθεια. 

 



 

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:

v  Το θέμα, που θα μας δώσετε.

v  Το θέμα, που θα συζητηθεί ευρέως.

v  Ο ΘΕΟΣ: ΑΛΗΘΙΝΟΣ; ΥΠΑΡΧΕΙ; ΑΚΟΥΕΙ;

v  ΑΚΑΡΠΗ | ΝΕΚΡΗ ΠΙΣΤΗ; 

v  Το ξαφνικό θέμα, που θα προκύψει από την επικαιρότητα.

 

 









Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις