Ο ΕΦΗΒΟΣ – ΕΓΓΥΗΤΗΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΣΟΥ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ – ΕΓΓΥΗΤΗΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΣΟΥ
Το
θέμα μας, σήμερα, αφορά μια «σκοτεινή» πλευρά της φιλίας που συναντά ο νέος | ο
έφηβος, καθημερινά, στις φιλίες που είτε δημιουργεί, ή διατηρεί με κάθε τρόπο.
Η
φιλία είναι μία αναγκαία εμπειρία σχέσης, που αναφύεται από την παιδική ηλικία
σαν κοινωνική ανάγκη μεταξύ δύο προσώπων με όμοια συναισθηματικά στοιχεία που
κάνουν αυτή την σχέση να διατηρείται επί μακρόν.
Συνήθως,
ο άνθρωπος που έχει φίλους, έχει την ικανότητα να συμπεριφέρεται και φιλικά
θυσιάζοντας από τον χρόνο του, ή από τα χρήματα του, για την ανάγκη του φίλου.
Αντιγράφω
περικοπές από τον Αριστοτέλη _ ΗΘΙΚΑ – Νικομάχεια – Βιβλίο 8ο.
«Για
τους νέους οι φίλοι είναι μια βοήθεια που τους κάνει να αποφεύγουν τα λάθη».
«Αν
οι άνθρωποι είναι φίλοι μεταξύ τους δεν την έχουν ανάγκη την δικαιοσύνη ενώ αν
είναι δίκαιοι χρειάζονται επί πλέον και την φιλία και η πιο γνήσια μορφή
δικαιοσύνης θεωρείται πως έχει όλα τα χαρακτηριστικά της φιλίας. Δεν είναι
πάντως μόνο απαραίτητο είναι και κάτι το ωραίο, επαινούμε πράγματι αυτούς που
αγαπούν τους φίλους τους. Και ακόμη θεωρείται ότι οι καλοί άνθρωποι και οι
φίλοι είναι ένα και το αυτό πράγμα».
«Οι
τρεις αυτοί λόγοι διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το είδος — άρα και οι μορφές
της αγάπης και τη φιλίας.
Τρία,
επομένως, είδη φιλίας υπάρχουν, ακριβώς όσα είναι και τα πράγματα που είναι
άξια να αγαπηθούν. Πραγματικά, στην καθεμιά από τις τρεις αυτές περιπτώσεις
υπάρχει φανερή αμοιβαία αγάπη, και αυτοί που αγαπούν ο ένας τον άλλον θέλουν ο
ένας το καλό του άλλου για τον λόγο ακριβώς που ο ένας αγαπάει τον άλλον. Αυτοί
λοιπόν που αγαπούν ο ένας τον άλλον και γίνονται φίλοι για τη χρησιμότητα, δεν
αγαπούν τον άλλον καθεαυτό, αλλά για το αγαθό που μπορεί να πάρει από αυτόν. Το
ίδιο και στην περίπτωση που οι άνθρωποι αγαπούν ο ένας τον άλλον και γίνονται
φίλοι για χάρη της ευχαρίστησης· πραγματικά, οι άνθρωποι αγαπούν τους
χαριτολόγους όχι για τον χαρακτήρα τους, αλλά γιατί τους είναι ευχάριστοι».
«Αντίθετα, η φιλία των νέων ανθρώπων θεωρείται ότι έχει για στόχο της την ευχαρίστηση· γιατί αυτοί ζουν κάτω από την επήρεια και την καθοδήγηση του πάθους, και αυτό που κατά κύριο λόγο επιδιώκουν είναι η ευχαρίστηση και ό,τι είναι παρόν. Καθώς όμως προχωρεί η ηλικία, αλλάζουν και τα πράγματα που τους είναι ευχάριστα.
Αυτός
είναι ο λόγος που οι νέοι άνθρωποι γίνονται γρήγορα φίλοι και γρήγορα, πάλι,
παύουν να είναι φίλοι: η φιλία τους αλλάζει καθώς αλλάζει αυτό που τους είναι
ευχάριστο, και αυτού του είδους η ευχαρίστηση αλλάζει γρήγορα. Είναι και
ερωτικοί οι νέοι· γιατί η ερωτική φιλία σχετίζεται κατά κύριο λόγο με το πάθος
και την ευχαρίστηση· αυτός είναι και ο λόγος που οι νέοι ερωτεύονται και ο
έρωτάς τους περνάει γρήγορα, — τα αισθήματά τους αλλάζουν πολλές φορές μέσα
στην ίδια μέρα.
Οι
άνθρωποι, πάντως, αυτοί θέλουν να περνούν μαζί τις μέρες τους και να
συμβιώνουν: έτσι την καταλαβαίνουν αυτοί τη φιλία».
Με
λίγα λόγια:
Ο
Αριστοτέλης αφιέρωσε ένα τόμο (!) τον 8ο , και 14 κεφάλαια, πάνω στο
τεράστιο θέμα της φιλίας με πάρα πολλές παραμέτρους, που εξέτασε, σύμφωνα με την
σοφία που του έδωσε ο Θεός.
Ο
ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο
λόγος του Θεού που είναι θεόπνευστος και μας δόθηκε μέσα από την Παλαιά και την
Καινή Διαθήκη είναι για μας ένας χάρτης ζωής (!) ώστε να πλεύσουμε με ασφάλεια
στους ωκεανούς του βίου μας.
Επάνω
στο θέμα της φιλίας, ο λόγος του Θεού μας μιλάει για την εγγύηση υπέρ των φίλων
μας, που θα χρειαστεί ορισμένες φορές να παρέχουμε ιδιαίτερα σαν νέοι.
Διαβάζουμε
από το βιβλίο των Παροιμιών:
Γιε μου, αν έγινες
εγγυητής για τον φίλο σου, αν έδωσες το χέρι σου σε ξένον,
παγιδεύτηκες με τα λόγια
τού στόματός σου, πιάστηκες με τα λόγια τού στόματός σου·
κάνε, λοιπόν, τούτο, γιε μου, και σώζου, επειδή ήρθες στα χέρια
τού φίλου σου· πήγαινε, μη αποκάμεις, και βίαζε τον φίλο σου.
Μη δώσεις ύπνο στα μάτια
σου ούτε νυσταγμό στα βλέφαρά σου·
σώζου, σαν μικρό ζαρκάδι
από το χέρι τού κυνηγού, και σαν πουλί από το χέρι τού πτηνοθήρα.
Με
λίγα λόγια:
Αν
ήδη έγινες εγγυητής για μια υπόθεση του φίλου σου, έχεις εκτεθεί και είσαι σε
επισφαλή θέση, γιαυτό κάμε αυτό που λέγει η Γραφή: «Βίαζε τον φίλο σου,
ασταμάτητα, ώστε να ανταποκριθεί στην οφειλή του».
ΑΠΙΣΤΙΑ
ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ
Ένα
έντονο φαινόμενο της εποχής μας, η απιστία των φίλων (!) αφού δεν είναι κοντά
μας από ειλικρινή αγάπη και ενδιαφέρον, αλλά από χρησιμότητα ή από ευχαρίστηση.
Από
χρησιμότητα, αν είσαι ευκατάστατος και αυτό είναι εμφανές από το ντύσιμο σου ή
τις επιλογές σου.
Από
ευχαρίστηση, αν είσαι χαριτολόγος και αστείος και πλακατζής.
Αυτή
η φιλία είναι ψεύτικη και ανεπαρκής, ή προσωρινή.
Σίγουρα
θα σε απογοητεύσει, αντί να σου τονώσει την ψυχή όπως θα ήθελες.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Ας
μάθουμε αγαπητά μου παιδιά, νέοι και νέες, ότι αληθινός Φίλος είναι μόνον ο Ιησούς
Χριστός, ο γιός του Θεού που έκαμε πράξη το θέλημα του Θεού με θυσία σταυρική, για σένα (!) ώστε να έχεις ένα νέο Φίλο και Σωτήρα και Λυτρωτή της ψυχής σου.
Αν δεν τον έχεις γνωρίσει, τότε πάρε μια Καινή Διαθήκη και μελέτησε ψάχνοντας
τώρα που είναι και Καλοκαίρι, των διακοπών σου.
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».
v
Νέος
| Νέα χωρίς μυαλό.
v
Νοήμων
καρδιά.
v
Το
θέμα, που είναι επίκαιρο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου