ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ

 


Η ΔΙΔΑΧΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ

ΣΤΑ ΙΣΙΑ!

 

Αγαπητέ μου | Αγαπητή μου,

Σε αυτή τη σειρά των αναρτήσεων, κάθε Κυριακή, καθώς ίσως έχεις τον ήρεμο χρόνο (!) είναι ευκαιρία να συζητήσεις με τον εαυτό σου, ειλικρινά, αν θέλεις να αλλάξεις τον χαρακτήρα σου και την συμπεριφορά σου, σύμφωνα με το πρότυπο του χαρακτήρα του Κυρίου Ιησού που είναι και το νόημα της επίγειας ζωής σου.

 

Χαρακτήρας, εννοούμε το αποτύπωμα σου (!) στην κοινωνία που ζεις | εργάζεσαι | περιφέρεσαι. 

 

Συμπεριφορά, εννοούμε τα στοιχεία (!) που συνοδεύουν τις σχέσεις σου με τους ανθρώπους πλησίον σου. 

 

 

 


 

 

 

ΤΟ ΘΕΜΑ: ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ

 

 

Η συνέπεια χαρακτηρίζει τον «συνεπή» άνθρωπο.

Συνεπής, είναι εκείνος που ακολουθεί απαρέγκλιτα τα ιδανικά | τις ιδέες | τα πιστεύω του και φέρεται και ενεργεί βάσει αυτών.

Συνέπεια λόγων και έργων είναι το ζητούμενο (!) στην εποχή μας, όπου ξέρουμε πολλά | λέμε πολλά και κάνουμε ελάχιστα από αυτά που υποσχόμαστε.

Και η κοινωνία | ο σύγχρονος κόσμος αναζητά εκείνους που θα κάνουν αυτά που λένε | υπόσχονται και κάθε φορά πέφτουν στην απογοήτευση ότι και αυτοί (!) ίδιοι είναι τελικά.

 



Η ΡΙΖΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ

Ας δούμε την ρίζα του κακού.

Στο βάθος, ο άνθρωπος είναι τόσο μικρός και αδύνατος από την φύση του που δεν μπορεί να κάμει | να εργαστεί αυτό που υπόσχεται με καμάρι.

Ο λόγος, έρχεται από το πνεύμα, την γνώση και εύκολα διατυπώνεται.

Το έργο, έρχεται από την θέληση της ψυχής που είναι αδύνατη διότι υπόκειται στα συναισθήματα που πάντα έχουν διακύμανση πότε άνω (!) και πότε κάτω.

Το έργο μπορεί να είναι:

1.     Η εργασία με ακρίβεια.

2.     Η εργολαβία με επάρκεια.

3.     Η στήριξη της οικογένειας.

4.     Η φροντίδα των άλλων.

5.     Η τιμή στους γονείς.   

 



Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Είναι καλό να ανατρέξουμε στις Γραφές ώστε να πάρουμε την σοφία του Θεού και να εννοήσουμε τα πράγματα.

Από το βιβλίο των Παροιμιών:

Αρχή σοφίας είναι ο φόβος τού Κυρίου·

οι άφρονες καταφρονούν τη σοφία και τη διδασκαλία.

 

 

Από το βιβλίο των Ψαλμών:

Ο άφρονας είπε στην καρδιά του: Δεν υπάρχει Θεός.

Διαφθάρηκαν· έγιναν βδελυροί στα έργα· δεν υπάρχει κανένας, που να πράττει το αγαθό.

 

Ο Κύριος έσκυψε από τον ουρανό επάνω στους γιους των ανθρώπων, για να δει αν υπάρχει κάποιος που να έχει σύνεση, που να ζητάει τον Θεό.

 

Όλοι παρεξέκλιναν, μαζί εξαχρειώθηκαν· δεν υπάρχει κανένας που να πράττει το αγαθό· δεν υπάρχει ούτε ένας.

 

Δεν έχουν γνώση, όλοι εκείνοι που εργάζονται την ανομία, που κατατρώνε τον λαό μου, σαν να τρώνε ψωμί; Δεν επικαλέστηκαν τον Κύριο.

 

 

 

Με λίγα λόγια:

Ο φυσικός άνθρωπος είναι κακός από την φύση του, μέχρι να γνωρίσει και να ομολογήσει το έργο του Θεού (!) που είναι η λύτρωση από την αμαρτία και την ανομία δια της θυσίας του Ιησού σαν Αμνού του Θεού επάνω στον σταυρό.

Διαφορετικά, ο άνθρωπος πάντα θα είναι ένας εμπαίκτης | άνομος και πλεονέκτης στην ζωή του κάνοντας κακό στον πλησίον του.

 




ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

Είναι εκείνοι που αναγνωρίζονται δημόσια (!) για την ειδικότητα τους και ιδιαίτερα οι ασχολούμενοι με την υγεία του λαού, με ένα καλό όνομα και περγαμηνές.

Κι όμως κάνουν μεγάλα σφάλματα και τραγικές ζημιές στην υγεία του λαού, ανάμεσα σε όλα τα καλά (!) για τα οποία φημίζονται.

Και ο άνθρωπος έρχεται να απογοητευτεί βαθιά και τότε (!) να ζητήσει την παρέμβαση του Θεού.

Δείτε (Ιώβ, ε: 11)

 

ο οποίος διασκορπίζει τις βουλές των πανούργων, και τα χέρια τους δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν την επιχείρησή τους·

 

ο οποίος συλλαμβάνει τους σοφούς στην πανουργία τους· και ανατρέπεται η βουλή των δόλιων ανθρώπων·

 

την ημέρα συναντούν σκοτάδι, και το μεσημέρι ψηλαφούν καθώς μέσα σε νύχτα.

 

Όμως, λυτρώνει τον φτωχό από τη ρομφαία, από το στόμα τους, και από το χέρι τού ισχυρού.

 

 

  

Με λίγα λόγια:

Μόνον ο Χριστός σώζει τον απλό άνθρωπο από τις βουλές και την πανουργία των ισχυρών.

 



ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Για να προστατεύσει ο Θεός τον άνθρωπο από μεγάλα λόγια, μέσα στο Ευαγγέλιο ο Κύριος Ιησούς δίδαξε την αποφυγή από τον όρκο (!) κάτι που για τους Ισραηλίτες, αλλά και για μας, είναι καθημερινή πρακτική.

Διαβάζουμε από την «επί του όρους» ομιλία του Ιησού:

 

Εγώ, όμως, σας λέω, να μη ορκιστείτε καθόλου· ούτε στον ουρανό, επειδή είναι θρόνος τού Θεού·

 

ούτε στη γη, επειδή είναι υποπόδιο των ποδιών του· ούτε στα Ιεροσόλυμα, επειδή είναι πόλη τού μεγάλου βασιλιά·

 

ούτε στο κεφάλι σου να ορκιστείς, επειδή δεν μπορείς να κάνεις μια τρίχα άσπρη ή μαύρη.

 

Αλλά, ο λόγος σας ας είναι: Ναι, ναι. Όχι, όχι· μάλιστα, το περισσότερο απ' αυτά, είναι από τον πονηρό.

 

 

Με λίγα λόγια:

Το καλύτερο που έχει ο άνθρωπος να κάνει, μιλώντας και υποσχόμενος, είναι να λέγει στα ίσια την εκτίμηση του, χωρίς όρκο στα ιερά του (!) διότι ο Θεός μόνο γνωρίζει ότι πίσω από κάθε όρκο κρύβεται ο πονηρός (!) και το ψέμα | η υποκρισία. 

 



ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ

Το άρθρο, σήμερα, θα ήθελα να μείνει μέσα μας (!) ότι η συνέπεια των λόγων και των έργων μας, ανήκει | οφείλεται στον αγαθό θησαυρό της καρδιά μας, όπως το τόνισε ο Κύριος Ιησούς (Λουκάς 6: 45):

Ο αγαθός άνθρωπος βγάζει το αγαθό από τον αγαθό θησαυρό της καρδιάς του· και ο κακός άνθρωπος βγάζει το κακό από τον κακό θησαυρό της καρδιάς του· επειδή, από το περίσσευμα της καρδιάς μιλάει το στόμα του.

 

 

 


ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:

v  Η ΛΙΤΟΤΗΤΑ

v  Η ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ

v  Η ΕΠΙΜΟΝΗ

v  Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ

 









Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις