Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ
Το
θέμα μας, σήμερα, έχει να κάνει με την αγάπη των νέων για την μελέτη και την
έρευνα.
Μελέτη,
εννοούμε το διάβασμα, την έρευνα, την αναζήτηση μέσα από την βιβλιογραφία για
θέματα, που είτε είναι «γνωστά-άγνωστα» ή είναι νέα και ενδιαφέροντα.
Η
αγάπη για το βιβλίο, προκύπτει από δύο πηγές:
1.
Από
τους γονείς που αγαπούν το βιβλίο
2.
Από
ένα δάσκαλο που αγαπά και μεταδίδει την φλόγα της μελέτης.
ΟΤΑΝ
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Είναι
το πιο συνηθισμένο, οι γονείς να αγαπούν το βιβλίο και την αξία της μελέτης και
της έρευνας.
Μέσα από την
μελέτη, αναπτύσσεται η φαντασία και η ευρύτητα του πνεύματος.
Μέσα από την
έρευνα, αναπτύσσεται η επαλήθευση και διαπίστωση των λόγων ή των κειμένων.
Μέσα
από την αναζήτηση, αναπτύσσεται η εργατικότητα και η ατομική ικανοποίηση.
Άσχετα
από την θεματολογία που ο κάθε ένας επιλέγει σημασία έχει κατόπιν, η χρήση της γλώσσας και της σκέψης (!) στην
επικοινωνία με άλλους ανθρώπους.
Για
παράδειγμα:
1.
Η
καθημερινή συζήτηση με την οικογένεια.
2.
Η
καθημερινή επαφή με το σχολείο.
3.
Η
καθημερινή επαφή με τους φίλους.
4.
Η
κοινωνική συμπεριφορά.
5.
Η
χρήση του λόγου και της γλώσσας.
6.
Η
χρήση του ατομικού λεξικού και των εννοιών.
ΟΤΑΝ
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΓΑΠΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Εδώ,
είναι η διακονία των δασκάλων όταν έχουν το χάρισμα να μεταδίδουν στα παιδιά
την αγάπη για το βιβλίο.
Συνήθως,
ένα παιδί διαβάζει 2 με 3 βιβλία τον χρόνο
Ένας
καλός δάσκαλος μπορεί να εμφυσήσει τα παιδιά ώστε να διαβάζουν έως και 40
βιβλία (!) τον χρόνο.
ΤΟ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Το
περιεχόμενο του βιβλίου δεν έχει σημασία (!) όσο το πιο κάτω:
1.
Η
ενσωμάτωση του αναγνώστη στο θέμα.
2.
Η
υπομονή για να τελειώσεις την ανάγνωση.
3.
Η
ανάπτυξη της φαντασίας.
4.
Η
θέση στην κρίση των προσώπων.
5.
Η
υπογράμμιση νέων ορισμών | εννοιών.
6.
Η
αποθήκευση των θησαυρών.
7.
Ο
διαχωρισμός μεταξύ του καλού | του κακού.
8.
Ο
υπολογισμός του ελαχίστου | του μεγίστου | του μέσου.
9.
Η
υιοθέτηση του μέσου σαν τρόπος ζωής.
Ο
ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Μελετώντας
τον λόγο του Θεού σαν συνήθεια έρευνας, έμπνευσης, δύναμης (!) είναι το
καλύτερο αγαθό ή αρετή στον άνθρωπο, αφού αποκτά την γνώση των μυστηρίων του
Θεού.
Μέσα
από την έρευνα των Γραφών ο νέος | ο έφηβος αποκτά όραση πνευματική και θεία
φώτιση στη ζωή του για τις αποφάσεις του | την στάση του σε περιπέτειες και κινδύνους
που θα του συμβούν.
Διαβάζω
από τον 27ο Ψαλμό του Δαβίδ:
Ένα ζήτησα από τον Κύριο, αυτό και θα ζητάω·
το να κατοικώ στον οίκο
τού Κυρίου όλες τις ημέρες τής ζωής μου, να θωρώ την ωραιότητα του Κυρίου, και
να επισκέπτομαι τον ναό του.
Επειδή, σε ημέρα συμφοράς
θα με κρύψει στη σκηνή του· θα με κρύψει στον απόκρυφο τόπο της σκηνής του· θα
με υψώσει επάνω σε βράχο·
και τώρα το κεφάλι μου θα
υψωθεί πιο πάνω από τους εχθρούς μου, εκείνων που με περικυκλώνουν. και θα
θυσιάσω μέσα στη σκηνή του θυσίες αλαλαγμού· θα υμνώ, και θα ψαλμωδώ, στον Κύριο.
Άκουσε, Κύριε, τη φωνή μου, κράζω· και ελέησέ με, και εισάκουσέ
με.
Με
λίγα λόγια:
Ο
νέος προσευχόμενος με πίστη | με φωνή | με κραυγή, δια μέσω της μετανοίας
γνωρίζει καλώς ότι ο Θεός δεσμεύεται από τον λόγο Του, ώστε να βοηθήσει σε ώρα
συμφοράς.
Η
συμφορά και η θλίψη (!) παραμονεύουν παντού γύρω – γύρω.
Ακόμη,
οι εχθροί του ανθρώπου και αυτοί (!) περιέρχονται γύρω από τον άνθρωπο για κακό σκοπό.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Όταν
ο νέος | ο έφηβος αρέσκεται στην ανάγνωση βιβλίων επιλέγοντας με προσοχή τους συγγραφείς
(μετά από αναφορές) για ποικίλα θέματα αποκτά κριτικό πνεύμα και απέναντι στον
εαυτό του, αλλά και ενσυναίσθηση απέναντι στους άλλους.
Το
μέλλον είναι εδώ (!) και θα δείξει τον αγαθό καρπό της συνέσεως, φίλε μου.
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».
v
Σε
ένα κόσμο, χωρίς προστασία.
v
Τα
πάθη, οι αδυναμίες, οι έξεις.
v
Ο
καλός καθηγητής του Γυμνασίου.
v
Ο
καλός καθηγητής του Λυκείου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου