ΙΗΣΟΥΣ | Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ | ΟΙ 10 ΕΝΤΟΛΕΣ.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ,
Ο ΑΜΝΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
(Ιωάννης 1:29)
Την επόμενη μέρα, ο Ιωάννης βλέπει τον Ιησού να έρχεται προς το
μέρος του, και λέει: «Αυτός είναι ο
αμνός του Θεού, που σηκώνει την αμαρτία του κόσμου».
Σε
αυτή τη σειρά των αναρτήσεων, κάθε Κυριακή, θα περιπατήσουμε μαζί με τον Ιησού
στην Γαλιλαία, στην Σαμάρεια και στην Ιουδαία με την βοήθεια της Καινής
Διαθήκης.
Σκοπός
μας, είναι ο ίδιος με αυτόν που έγραψε ο Ιωάννης, ο θεολόγος στο 4ο
Ευαγγέλιο, στο τέλος:
Βέβαια έκανε και άλλα
πολλά θαύματα ο Ιησούς μπροστά στους μαθητές του,
που δεν είναι γραμμένα στο βιβλίο αυτό.
Κι ο σκοπός γι’ αυτά που έχουν γραφτεί είναι να πιστέψετε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός,
ο Γιος του Θεού και πιστεύοντάς το, να έχετε ζωή αιώνια στ’ όνομά του.
ΤΟ ΘΕΜΑ: ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ, Η
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
Καθώς
έρχεται η ώρα να ασχοληθεί ο μέσος άνθρωπος με τον λόγο του Θεού και την
μετάνοια προς τον Θεό, τότε έρχεται στο νου: Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ – ΟΙ 10 ΕΝΤΟΛΕΣ.
Δυστυχώς!
Ναι,
δυστυχώς, διότι ο νόμος του Μωυσή δεν ισχύει στον χριστιανικό κόσμο, αλλά στον
λαό Ισραήλ, που ακόμη δεν έχει δεχτεί τον Ιησού Χριστό σαν Μεσσία.
Ας
διαβάσουμε τι λέγει η παλαιά Διαθήκη σχετικά με τις 10 εντολές (από το
Δευτερονόμιο):
Εγώ ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλα από τη γη της Αιγύπτου, από οίκο δουλείας.
ΜΗ έχεις άλλους θεούς, εκτός από μένα.
ΜΗ κάνεις για τον εαυτό σου είδωλο, ομοίωμα κάποιου, από όσα επάνω
στον ουρανό ή όσα κάτω στη γη ή όσα μέσα στα νερά κάτω από τη γη·
μη τα προσκυνήσεις ούτε να τα λατρεύσεις· επειδή, εγώ ο Κύριος ο Θεός σου, Θεός
ζηλότυπος, που ανταποδίδω τις αμαρτίες των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι
τρίτη και τέταρτη γενεά, εκείνων που με μισούν·
και κάνω έλεος σε χιλιάδες, εκείνων που με αγαπούν, και τηρούν
τα προστάγματά μου.
ΜΗ πάρεις το όνομα του Κυρίου του Θεού σου μάταια· επειδή, ο
Κύριος δεν θα αθωώσει εκείνον που παίρνει το όνομά του μάταια.
ΝΑ τηρείς την ημέρα τού Σαββάτου, για να την αγιάζεις· όπως ο
Κύριος ο Θεός σου σε πρόσταξε·
έξι ημέρες να εργάζεσαι, και να κάνεις όλα τα έργα σου·
η έβδομη ημέρα, όμως, Σάββατο του Κυρίου τού Θεού σου· μη κάνεις
την ημέρα κανένα έργο, ούτε εσύ ούτε ο γιος σου ούτε η θυγατέρα σου ούτε ο
δούλος σου ούτε η δούλη σου ούτε το βόδι σου ούτε το γαϊδούρι σου ούτε κανένα
από τα κτήνη σου ούτε ο ξένος σου, που είναι μέσα στις πύλες σου· για να
αναπαυθεί ο δούλος σου, και η δούλη σου, καθώς εσύ.
Και να θυμάσαι, ότι
ήσουν δούλος στη γη της Αιγύπτου· και ο Κύριος ο Θεός σου σε έβγαλε από εκεί με
κραταιό χέρι και με απλωμένο βραχίονα· γι' αυτό, ο Κύριος ο Θεός σου σε
πρόσταξε να τηρείς την ημέρα τού
Σαββάτου.
ΤΙΜΑ τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, καθώς σε πρόσταξε ο Κύριος ο
Θεός σου· για να γίνεις μακροχρόνιος, και για να ευημερείς επάνω στη γη, την
οποία σου δίνει ο Κύριος ο Θεός σου.
ΜΗ φονεύσεις.
ΚΑΙ ΜΗ μοιχεύσεις.
ΚΑΙ ΜΗ κλέψεις.
ΚΑΙ ΜΗ
ψευδομαρτυρήσεις ενάντια στον πλησίον σου αναληθή μαρτυρία.
ΚΑΙ ΜΗ επιθυμήσεις τη
γυναίκα τού πλησίον σου· ούτε να επιθυμήσεις το σπίτι τού πλησίον σου, το
χωράφι του, ούτε τον δούλο του ούτε τη δούλη του, το βόδι του ούτε το γαϊδούρι
του, ούτε κάθε τι του πλησίον σου.
Με
λίγα λόγια:
Κάποιος
που θέλει να μετανοήσει για τις αμαρτίες του | τις ανομίες του, δεν βρίσκει
άκρη (!) μελετώντας τις πιο πάνω εντολές.
Μάλιστα
μπορεί να έρθει σε κατάθλιψη και μελαγχολία.
Και
αυτό θα οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει πουθενά ο Χριστός και η νέα διδαχή του
Ευαγγελίου Του.
Η
ΝΕΑ ΔΙΔΑΧΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
Αν
κάποιος θέλει να μάθει ποια είναι η νέα διδαχή (!) που καταργεί τις 10 εντολές θα
πρέπει να αρχίσει να μελετά την Καινή Διαθήκη, το Ευαγγέλιο του Ματθαίου από το 5ο κεφάλαιο
μέχρι το 7ο.
Η
ομιλία του Κυρίου Ιησού, εδώ, ονομάστηκε «Επί του όρους ομιλία».
Με
την ομιλία αυτή ο Κύριος έθεσε τα θεμέλια | το Σύνταγμα της βασιλείας των
ουρανών.
Ξεκίνησε
η ομιλία του Κυρίου από τους 9 Μακαρισμούς:
1.
Μακάριοι οι φτωχοί στο
πνεύμα· επειδή, δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών.
2.
Μακάριοι αυτοί που
πενθούν· επειδή, αυτοί θα παρηγορηθούν.
3.
Μακάριοι οι πράοι·
επειδή, αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη.
4.
Μακάριοι αυτοί που
πεινούν και διψούν τη δικαιοσύνη· επειδή, αυτοί θα χορτάσουν.
5.
Μακάριοι αυτοί που
ελεούν· επειδή, αυτοί θα ελεηθούν.
6.
Μακάριοι οι καθαροί στην
καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό.
7.
Μακάριοι οι ειρηνοποιοί·
επειδή, αυτοί θα ονομαστούν γιοι τού Θεού.
8.
Μακάριοι αυτοί που έχουν
διωχθεί εξαιτίας τής δικαιοσύνης· επειδή, δική τους είναι η βασιλεία των
ουρανών.
9.
Μακάριοι είστε, όταν σας
ονειδίσουν, και σας θέσουν υπό διωγμό, και πουν εναντίον σας κάθε κακό λόγο,
λέγοντας ψέματα, εξαιτίας μου. Χαίρεστε και αγάλλεστε, επειδή ο μισθός σας πολύς στους ουρανούς· έτσι, εξάλλου, έθεσαν
υπό διωγμό τούς προφήτες πριν από σας.
Με
λίγα λόγια:
Ο
Κύριος Ιησούς έθεσε μέσα από αυτούς τους Μακαρισμούς, το πλαίσιο των
χαρακτήρων | συμπεριφορών για την είσοδο στην βασιλεία των ουρανών, με βάση την
ατομική διάθεση, ή τα συναισθήματα του ανθρώπου απέναντι στον πλησίον.
Μάλιστα
αργότερα ο Κύριος Ιησούς ρωτήθηκε από τους Φαρισαίους, όπως διαβάζουμε:
Και ένας απ' αυτούς, νομικός,
τον ρώτησε, πειράζοντάς τον, και λέγοντας:
Δάσκαλε, ποια εντολή είναι μεγάλη μέσα στον νόμο;
Και ο Ιησούς τού είπε: «Θα αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου από όλη την καρδιά σου, και
από όλη την ψυχή σου, και από όλη τη διάνοιά σου».
Αυτή είναι πρώτη και μεγάλη εντολή.
Δεύτερη, όμως, όμοια μ'
αυτή είναι: «Θα αγαπάς τον πλησίον
σου σαν τον εαυτό σου».
Σ' αυτές τις δύο εντολές κρέμονται ολόκληρος ο νόμος και οι
προφήτες.
Με
λίγα λόγια:
Ο
Κύριος δεν μίλησε για τις 10 εντολές του νόμου, αντίθετα πήρε δύο εντολές από
την Παλαιά Διαθήκη και τόνισε (α) την μοναδική αγάπη προς τον Θεόν Πατέρα και
(β) την πρακτική αγάπη προς τον πλησίον.
Ο
ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Ο
Γκότφριντ Λάιμπνιτς (1646-1716) είναι γνωστός ως ο «αισιόδοξος φιλόσοφος».
Και
την αισιοδοξία του τη βάσισε στον παρακάτω συλλογισμό: Ο Θεός είναι
παντοδύναμος και πανταχού παρών. Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο. O Θεός θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν
άλλο κόσμο ή κανέναν απολύτως. Άρα, ο υπάρχων κόσμος είναι ο καλύτερος δυνατός.
Οτιδήποτε μοιάζει τρομακτικό και χωρίς νόημα είναι στην πραγματικότητα ένα
αναγκαίο κομμάτι του θεϊκού σχεδίου. Αν το καλοσκεφτούμε Τίποτα στην ζωή (!)
δεν είναι Χάλια.
Ο
ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Ο
Αρθούρος Σοπενχάουερ (1788-1860) αντίθετα ισχυρίζεται:
Κάθε
επιθυμία ακόμη και αν ικανοποιηθεί καταλήγει σε μια σφοδρή απογοήτευση. Στην
αρχή της εφηβείας μας καθώς παρατηρούμε τη ζωή που έρχεται, είμαστε σαν τα
παιδιά σε ένα θέατρο πριν ανοίξει η αυλαία, περιμένοντας να αρχίσει η
παράσταση. Ευτυχώς δεν γνωρίζουμε τι θα ακολουθήσει. Αυτό που θα ακολουθήσει
είναι μια ταλάντευση ανάμεσα στον πόνο και στην ανία. Αν το καλοσκεφτούμε «Όλα
στη ζωή είναι Χάλια».
Η
ΨΥΧΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
Όπως
βλέπετε μεταξύ των δύο φιλόσοφων υπάρχει τεράστια απόσταση και ο λόγος είναι η
άγνοια του δεύτερου γύρω από τις Γραφές και την δύναμη του λόγου του ζωντανού
Θεού, που δημιούργησε τα πάντα με ένα λόγο και συντηρεί τον άνθρωπο με τον λόγο
της δυνάμεως και εξουσίας.
Γιαυτό
και διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη:
Επειδή, με τέτοιον τρόπο αγάπησε ο Θεός τον κόσμο,
ώστε έδωσε τον Υιό του
τον μονογενή, για να μη χαθεί καθένας ο οποίος πιστεύει σ' αυτόν, αλλά να έχει
αιώνια ζωή.
Δεδομένου ότι, ο Θεός δεν απέστειλε τον Υιό του στον κόσμο, για
να κρίνει τον κόσμο, αλλά για να σωθεί ο κόσμος διαμέσου αυτού.
Όποιος πιστεύει σ' αυτόν, δεν κρίνεται· όποιος, όμως, δεν
πιστεύει, έχει ήδη κριθεί, επειδή δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενή Υιού τού
Θεού.
Η
ψυχική ισορροπία στον άνθρωπο
έρχεται, μόνο, αν πιστέψει ότι ο Θεός απέστειλε τον Ιησού, σαν αμνό του Θεού
(!) ώστε να σηκώσει την αμαρτία και την ποινή της καταδίκης από τον άνθρωπο.
Το
Ευαγγέλιο είναι καλή αγγελία αιώνιας ζωής και αιώνιας σωτηρίας, βασισμένης στο
αίμα της θυσίας του Ιησού επάνω στον σταυρό της Ιερουσαλήμ, στον τόπο Γολγοθά.
Η
ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
Μελετώντας
την Καινή Διαθήκη, στην επιστολή του Παύλου προς τους Κολοσσαείς διαβάζουμε:
μέσω του οποίου (Ιησού) έχουμε την απολύτρωση, την άφεση
των αμαρτιών.
Αυτός είναι εικόνα του αόρατου Θεού, πρωτότοκος πριν από κάθε κτίσμα,
γιατί με αυτόν χτίστηκαν τα πάντα στους
ουρανούς και πάνω στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε
αρχές είτε εξουσίες. Τα πάντα μέσω αυτού και γι’ αυτόν είναι χτισμένα.
Και αυτός είναι πριν από όλα και τα πάντα
με αυτόν συγκρατιούνται.
Και αυτός (ο Ιησούς) είναι η κεφαλή του σώματος, της εκκλησίας. Ο οποίος είναι αρχή, πρωτότοκος
από τους νεκρούς, για να γίνει σε όλα αυτός πρώτος,
επειδή μέσα σε αυτόν ευδόκησε να κατοικήσει
όλο το πλήρωμα
και μέσω αυτού να συμφιλιώσει τα πάντα στον
εαυτό του, αφού ειρηνοποίησε μέσω του αίματος του σταυρού του, μέσω αυτού, είτε
όσα είναι πάνω στη γη είτε όσα
είναι ουρανό.
Άρα,
λοιπόν, δεν αναζητούμε την λύτρωση στον νόμο του Μωυσή, αλλά στην διακονία και
αποστολή του Κυρίου μας, Ιησού Χριστού.
Αγαπητέ
μου | αγαπητή μου
Μην
καθυστερείς να εστιάσεις στον λόγο του Θεού την προσοχή σου, ώστε να λάβεις την
ευλογία του Θεού χειροπιαστά.
Αλήθεια.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου