ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΛΟΓΟΣ, Ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ,
Ο ΑΜΝΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
(Ιωάννης 1:29)
Την επόμενη μέρα, ο Ιωάννης βλέπει τον Ιησού να έρχεται προς το
μέρος του, και λέει: «Αυτός είναι ο
αμνός του Θεού, που σηκώνει την αμαρτία του κόσμου».
ΑΠΟ ΕΔΩ ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ: |
Αγαπητέ
μου | Αγαπητή μου,
Σε
αυτή τη σειρά των αναρτήσεων, κάθε Κυριακή, θα περιπατήσουμε μαζί με τον Ιησού
στην Γαλιλαία, στην Σαμάρεια και στην Ιουδαία με την βοήθεια της Καινής
Διαθήκης.
Σκοπός
μας, είναι ο ίδιος με αυτόν που έγραψε ο Ιωάννης, ο θεολόγος στο 4ο Ευαγγέλιο,
στο τέλος:
Βέβαια έκανε και άλλα
πολλά θαύματα ο Ιησούς μπροστά στους μαθητές του, που δεν είναι γραμμένα
στο βιβλίο αυτό.
Κι ο σκοπός γι’ αυτά που έχουν γραφτεί είναι να πιστέψετε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός,
ο Γιος του Θεού και πιστεύοντάς το, να έχετε ζωή αιώνια στ’ όνομά του.
ΤΟ ΘΕΜΑ: ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΛΟΓΟΣ, Ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ
Καθώς
μελετάμε την Καινή Διαθήκη ανακαλύπτουμε το πρόσωπο του Ιησού Χριστού και τις
πτυχές του χαρακτήρα Του.
Ιησούς ο
μονογενής Υιός και λόγος του Θεού, είναι Θεός αληθινός.
Δείτε την περιγραφή του Ιωάννη του
Θεολόγου, στο 4ο Ευαγγέλιο, στην αρχή:
Στην αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς το Θεό, και Θεός
ήταν ο Λόγος.
Αυτός ήταν στην αρχή προς το Θεό.
Τα πάντα μέσω αυτού έγιναν, και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα
απ’ ό,τι έχει γίνει.
Μέσα σε αυτόν ήταν ζωή, και η ζωή ήταν το φως των ανθρώπων.
Και το φως μέσα στο σκοτάδι φέγγει και το σκοτάδι δεν κυρίεψε
αυτό.
Αργότερα, ο Ιωάννης έγραφε στην 1η
επιστολή του, στην αρχή:
Αυτό που ήταν από την αρχή, αυτό που έχουμε ακούσει, αυτό που
έχουμε δει με τους οφθαλμούς μας, αυτό που είδαμε με θαυμασμό και τα χέρια μας
ψηλάφισαν, για το Λόγο της ζωής
– και η ζωή φανερώθηκε, και έχουμε δει και μαρτυρούμε και
αναγγέλλουμε σ’ εσάς τη ζωή την αιώνια η οποία ήταν προς τον Πατέρα και
φανερώθηκε σ’ εμάς –
αυτό που έχουμε δει και έχουμε ακούσει αναγγέλλουμε και σ’ εσάς,
για να έχετε κι εσείς κοινωνία μαζί μας. Και η κοινωνία λοιπόν η δική μας είναι
μαζί με τον Πατέρα και μαζί με τον Υιό του Ιησού Χριστό.
Και στην Αποκάλυψη, το τελευταίο
βιβλίο του, ο Ιωάννης έγραφε:
Και είδα τον ουρανό ανοιγμένο, και ιδού ίππος λευκός και αυτός
που κάθεται πάνω του καλείται “Πιστός και Αληθινός”, και με δικαιοσύνη κρίνει
και πολεμά.
Και οι οφθαλμοί του είναι σαν πύρινη φλόγα, και πάνω στο κεφάλι
του διαδήματα πολλά, έχοντας όνομα γραμμένο που κανείς δεν ξέρει παρά μόνο
αυτός.
Και είναι ντυμένος με ρούχο βαμμένο σε αίμα, και έχει καλεστεί
το όνομά του “Ο Λόγος του Θεού”.
Και τα στρατεύματα που είναι στον ουρανό τον ακολουθούσαν πάνω
σε ίππους λευκούς, ντυμένοι με εκλεκτό λινό λευκό, καθαρό.
Και από το στόμα του εκπορεύεται ρομφαία κοφτερή, για να πατάξει
με αυτήν τα έθνη, και αυτός θα τους ποιμάνει με ράβδο σιδερένια. Και αυτός πατά
το πατητήρι του θυμωμένου κρασιού της οργής του Θεού του Παντοκράτορα.
Και έχει πάνω στο ρούχο του και πάνω στο μηρό του ένα όνομα
γραμμένο: “Βασιλιάς βασιλιάδων και Κύριος κυρίων”.
Και στο 5ο κεφάλαιο της Αποκάλυψης
έγραφε ο Ιωάννης:
Και είδα, και άκουσα φωνή αγγέλων πολλών κυκλικά στο θρόνο και στα
ζωντανά όντα και στους πρεσβυτέρους.
Και ήταν ο αριθμός τους μυριάδες μυριάδων και χιλιάδες χιλιάδων,
λέγοντας με φωνή μεγάλη: «Άξιο
είναι το Αρνίον το σφαγμένο να λάβει τη δύναμη και τον πλούτο και τη σοφία και τη
ισχύ και την τιμή και τη δόξα και την ευλογία».
Και κάθε κτίσμα που είναι στον ουρανό και πάνω στη γη και κάτω από
τη γη και πάνω στη θάλασσα και όσα είναι μέσα σ’ αυτά όλα τα άκουσα να λένε: «Σ’ αυτόν που κάθεται πάνω στο θρόνο και στο
Αρνίον ας είναι η ευλογία και η τιμή και η δόξα και το κράτος στους αιώνες των αιώνων».
Η
ΤΡΙΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ένα
από τα πιο δύσκολα θέματα που αντιμετωπίζει ο απλός χριστιανός, είναι εκείνο
της τριαδικότητας του Θεού.
Στα
προηγούμενα χωρία, αναδείξαμε το πρόσωπο του Ιησού Χριστού σαν τον μονογενή υιό
του Θεού, δηλαδή Θεός αληθινός.
Όμως, γιατί διαφέρει το
πρόσωπο του Ιησού;
Επίσης, γιατί διαφέρει
το Άγιο Πνεύμα σαν πρόσωπο;
Ο
Ιησούς Χριστός, σαν υιός και Λόγος είναι το πρόσωπο που μεσιτεύει μεταξύ αγίου Θεού
Πατέρα και αμαρτωλού ανθρώπου.
Ο
τρόπος είναι:
1.
Δια
του λυτρωτικού έργου Του, επί του σταυρού.
2.
Δια
του προσώπου Του, που είναι εφικτό ο άνθρωπος να γνωρίσει τον Ιησού, απλά,
διαβάζοντας το Ευαγγέλιο.
3.
Δια
του μεσιτικού έργου Του, αποκλειστικά, αφού μόνον Εκείνος μεσιτεύει στις
προσευχές μας.
Το
Άγιο Πνεύμα, σαν τρίτο πρόσωπο της Αγίας τριάδας, περιγράφεται επαρκώς στο «ΠΙΣΤΕΥΩ»,
το Σύμβολο της Πίστεως (12 άρθρα).
Δείτε
τι αναφέρει στο 8ο άρθρο το Σύμβολο της Πίστεως:
«Και εις το Πνεύμα το Άγιον, το κύριον, το
ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ
συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λαλήσαν δια των προφητών».
Ο
τρόπος του Αγίου Πνεύματος, είναι:
1.
Δια
του παρηγορητικού έργου Του, σε κάθε πιστό.
2.
Δια
της πλήρωσης, σε κάθε πιστό που το αναζητά.
3.
Δια
της δυνάμεως, στην ομολογία της πίστεως με παρρησία.
4.
Δια
της παράκλησης προς τον Πατέρα.
Ο
ΙΗΣΟΥΣ | Ο ΛΟΓΟΣ
Επανερχόμαστε
στον Ιησού, σαν Λόγος Θεού.
Διαβάζουμε
από το Ευαγγέλιο του Ιωάννη, τους λόγους του Ιησού:
Πιστεύετέ με ότι εγώ
είμαι μέσα στον Πατέρα και ο Πατέρας είναι μέσα
σ’ εμένα. Ειδεμή, εξαιτίας αυτών των έργων ας πιστεύετε.
Αλήθεια, αλήθεια σας λέω, όποιος
πιστεύει σ’ εμένα τα έργα που εγώ κάνω κι εκείνος θα κάνει. Και μεγαλύτερα
από αυτά θα κάνει, γιατί εγώ πορεύομαι προς τον Πατέρα.
Και ό,τι ζητήσετε στο όνομά μου αυτό θα το κάνω, για να δοξαστεί
ο Πατέρας μέσω του Υιού.
Αν κάτι μου ζητήσετε στο
όνομά μου, εγώ θα το κάνω».
Με λίγα λόγια:
Μελετώντας
το Ευαγγέλιο από τις 4 πηγές των Ευαγγελιστών, ανακαλύπτουμε κάθε φορά τους
λόγους του Ιησού.
Πάντοτε είναι λόγοι επαγγελίας της Σωτηρίας του Θεού, κατά την Καινή Διαθήκη.
Πλέον,
Εκείνος που εξαγγέλλει και δεσμεύεται να μεσιτεύσει είναι ο Ιησούς Χριστός, ο μονογενής Υιός
του Θεού.
Πλέον,
οι υποσχέσεις έρχονται από Εκείνον που μας λύτρωσε με τιμή αίματος (!) επί του
σταυρού στον Γολγοθά της Ιουδαίας.
Ο
Κύριος Ιησούς είναι ο θεμελιωτής της νέας διδαχής (!) που απέχει απείρως από
την Παλαιά Διαθήκη, τον νόμο του Μωυσή προς τον λαό Ισραήλ.
Έτσι,
λοιπόν, το όνομα του Ιησού Χριστού είναι εγγύηση και η γέφυρα μεταξύ του άγιου
Θεού παντοκράτορα και ενός αμαρτωλού ανθρώπου που τον βαραίνουν οι ενοχές
του.
Τελειώνοντας το άρθρο, σήμερα, επισημαίνω ότι ο άνθρωπος | ο αμαρτωλός όταν δεχτεί τον Ιησού σαν Κύριο | σαν Σωτήρα του (!) τότε γίνεται ακόλουθος του Ευαγγελίου του Θεού.
Τότε (!) είναι που μπορεί να συμμορφωθεί σαν προσωπικότητα κάτω από την χάρη
του Θεού, που δίνει τα πάντα πλούσια προς μια αρμονική φυσιολογική ζωή και
ευσέβεια με υπομονή.
Ναι,
αυτός μπορεί να είσαι εσύ, όταν το θέλεις!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου