Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ

 



Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!

ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.

 

 

Αγαπητέ μου φίλε νέε, έφηβε και αναγνώστη του blog, αρχίσαμε ήδη, κάθε Παρασκευή μια νέα σειρά άρθρων.

 

 

Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.

 

 

Μαζί, θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια «ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .

 

 


ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ

 

Το θέμα μας, σήμερα, αφορά την επιλογή της μόρφωσης | την επιλογή του κλάδου για μια επαγγελματική δραστηριότητα στο μέλλον.

 

 

ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ

Διαβάζοντας αυτό το άρθρο μας, σαν νέος ή έφηβος είναι καλό (!) να ξεχωρίσεις τι είναι η μόρφωση για σένα.

Μόρφωση εννοούμε την αναγκαία ειδική διδασκαλία κατά την περίοδο μετά από την βασική παιδεία, (το Δημοτικό και το Γυμνάσιο) έως την ολοκλήρωση των σπουδών σου.

Είναι πολύ σημαντικό να έχεις ξεκαθαρίσει, ήδη, από το Γυμνάσιο την κατεύθυνση των σπουδών αλλά και του επαγγέλματος σου.

Στην διαδικασία της μόρφωσης θα χρειαστείς τον παιδαγωγικό σύμβουλο, ή μέντορα μέσα στο χώρο του σχολείου σου.

Στόχος του μέντορα είναι η προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων σου.

 

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΦΕΤΟΣ (2022)

Φέτος (!) η χρονιά ξεκινάει με νέους θεσμούς (3 αποφάσεις 24-8-2022).

Δείτε:

1.     Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να συγκροτούν εκπαιδευτικούς ομίλους, μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος.

 

Οι όμιλοι μπορούν να προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα, μεταξύ άλλων, με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές - πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας.

Μπορούν, επιπλέον, να δραστηριοποιούνται στην οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, κοινωνικών-βιωματικών και περιβαλλοντικών δράσεων, τη συγκρότηση χορωδίας, θεατρικής ομάδας και μαθητικής ορχήστρας.

Τα θέματα των ομίλων προτείνονται με την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο μέχρι την 25η Σεπτεμβρίου, η λειτουργία τους αρχίζει στις 15 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται δύο εβδομάδες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.

Μπορούν να προσφέρονται σε μαθητές/τριες μίας ή περισσότερων τάξεων και κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει σε έναν ή δύο ομίλους, με συστηματική παρακολούθηση, εκπόνηση εργασιών ή άλλου έργου και λαμβάνει βεβαίωση επιτυχούς συμμετοχής.

 

2.     Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του  Παιδαγωγικού Συμβούλου - Μέντορα.

O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της  διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου και την επίλυση προβλημάτων, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του, σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

 

3.     Ενδοσχολικός  Συντονιστής

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

 

Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης, ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους.

Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια και τον/την Υποδιευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

 

 

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΧΑΡΙΣΜΑ ΣΟΥ

Πρέπει να γνωρίζεις ότι ο Θεός σε έχει προικίσει με ένα «χάρισμα τουλάχιστον» που πρέπει να το ανακαλύψεις.

Μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία και τα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού σχολείου αλλά και του Γυμνασίου, ανακαλύπτεις το χάρισμά σου.

Χάρισμα, εννοούμε την δεξιότητα στην οποία διακρίνεσαι από το Δημοτικό, χωρίς μεγάλη προσπάθεια.

Δες:

1.     Ξένη γλώσσα

2.     Φιλολογικά μαθήματα

3.     Μαθηματικά

4.     Δεξιότητες σκέψης (ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση).

5.     Αναπτυγμένη αντίληψη

6.     Κριτική ικανότητα.

7.     Διορατικότητα.

8.     Μουσική

Περισσότερα εδώ:

 

 

ΤΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ (!) ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ

Ένα ερώτημα προκύπτει μετά από όλα τα πιο πάνω, που γράψαμε και διάβασες.

Τι είναι η σωστή μόρφωση για μένα;

 

Σε αυτό το ερώτημα, μόνον, ο Χριστός θα σου δώσει την απάντηση μέσα από την επίμονη προσευχή και την απόλυτη εμπιστοσύνη σου (πίστη) στον Ιησού Χριστό σαν Κύριο της ζωής σου.

 

Θυμήσου το χωρίο από τους Ψαλμούς του Δαβίδ:

 

(Ψαλ. 55:22)

Ρίξε επάνω στον Κύριο το φορτίο σου, κι αυτός θα σε ανακουφίσει· δεν θα συγχωρήσει ποτέ να σαλευτεί ο δίκαιος.

 

 

 

Ακόμη και η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού σου, μετά από τα επιτυχή αποτελέσματα των Πανελληνίων είναι ένα σοβαρό θέμα.

Δηλαδή:

 

1.     Πως συμπληρώνεις το Μηχανογραφικό, σωστά;

2.     Ιεραρχείς τα τμήματα, με βάση την πραγματική σου επιθυμία;

3.     Γνωρίζεις τα επαγγελματικά δικαιώματα των τμημάτων;

4.     Μήπως ψάχνεις από τώρα (λάθος!) για Μεταπτυχιακό;

5.     Μήπως απορρίπτεις ένα τμήμα, χωρίς πλήρη ενημέρωση σου;

6.     Επισκέπτεσαι την ιστοσελίδα των τμημάτων των σχολών, ώστε να ενημερωθείς σωστά;

7.     Προσπαθείς να συνδυάσεις τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα σου με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών ενός κλάδου;

 

 



Τελειώνοντας το άρθρο, κράτησε τούτο: Έχοντας αρχές πίστεως και αλήθειας θα μπορέσεις να προκόψεις σίγουρα (!) ανάμεσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον της μόρφωσης και της αναζήτησης εργασίας.

Δεν ξέρεις από τώρα πώς (!) θα γίνουν όλα αυτά.

Όμως θα δεις το χέρι του Θεού ξανά και ξανά να σε ευλογεί με ένα θαυμαστό τρόπο.   

 

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:

v  Τσιγάρο, αλκοόλ και ουσίες.

v  Η ομολογία της πίστεως.

 

 




 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις