ΕΦΗΒΟΣ | ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΤΗΝ «ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ» ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΙΝΟ.
Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο, εδώ:
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΤΗΝ «ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ» ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΙΝΟ.
Ως κλιμάκωση ορίζουμε την τεχνική την οποία εφαρμόζουν οικογένειες με συναισθηματική αγωγή.
Οι γονείς εκείνοι χρησιμοποιούν την κλιμάκωση για να διδάξουν με επιτυχία τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια των πειραμάτων με τα ηλεκτρονικά παιγνίδια (!) στο εργαστήριο.
Ας δούμε αυτή την τεχνική διδασκαλίας, όπου οι γονείς χρησιμοποιούν μικρές επιτυχίες για να αυξήσουν την εμπιστοσύνη του παιδιού και να το βοηθήσουν να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο:
1. Οι γονείς μιλούν αργά - ήρεμα (!) δίνοντας στα παιδιά τους την απαιτούμενη πληροφόρηση για να ξεκινήσουν.
2. Περιμένουν από το παιδί να κάνει κάτι σωστό και το επαινούν για τη συγκεκριμένη ενέργεια και όχι, γενικά.
3. Οι γονείς δίνουν κάποια ακόμη οδηγία και τελικά η οικογένεια επαναλαμβάνει τα βήματα με τα παιδιά της μαθαίνοντας το παιγνίδι σταδιακά.
Σε αντίθεση με τους επικριτικούς γονείς, όσοι εφαρμόζουν την συναισθηματική αγωγή σπάνια χρησιμοποιούν την επίκριση ή την ταπείνωση για να διδάξουν τα παιδιά και εξίσου σπάνια επεμβαίνουν και αναλαμβάνουν οι ίδιοι το παιγνίδι παίζοντας για τον εαυτό τους.
ΑΓΝΟΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΓΟΝΙΚΕΣ ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ
Οι συναισθηματικά φορτισμένες στιγμές, είναι δυνατόν να προσφέρουν θαυμάσια ευκαιρία για ενσυναίσθηση (!) ενίσχυση των δεσμών και καθοδήγηση.
Επίσης, μπορούν να αποτελέσουν μια πραγματική πρόκληση για τους γονείς όταν έχουν «γονική ατζέντα».
Γονική ατζέντα εννοούμε κάποιο στόχο | μια προτεραιότητα για την επίλυση ενός ιδιαιτέρου προβλήματος, το οποίο ο γονέας έχει εντοπίσει και θεωρεί ότι αντιστρατεύεται τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του παιδιού.
Τέτοιου είδους προτεραιότητες αφορούν συχνά την καλλιέργεια ύψιστων αξιών, όπως το θάρρος, τη λιτότητα, την ευγένεια και τη πειθαρχία και διαφέρουν από παιδί σε παιδί.
Οι γονείς ανησυχούν βλέποντας ότι το ένα τους παιδί είναι πολύ διεκδικητικό και το άλλο εξαιρετικά συνεσταλμένο. Κάποια παιδιά θεωρούνται τεμπέλικα και απείθαρχα, ενώ άλλα δείχνουν πολύ σοβαρά με έλλειψη αυθορμητισμού και χιούμορ.
Όποιο και αν είναι το ιδιαίτερο πρόβλημα, αυτές οι προτεραιότητες οδηγούν τους γονείς στην παρακολούθηση της συμπεριφοράς των παιδιών τους και σε μια συνεχή προσπάθεια για επανόρθωση της πορείας τους.
Υπάρχουν γονείς που μεταδίδουν τις αξίες τους στα παιδιά τους, με διδασκαλία.
Αυτή η διδασκαλία είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της αγωγής των παιδιών.
Ωστόσο, οι γονείς θα πρέπει να μάθουν ότι - με εξαίρεση τις περιπτώσεις όπου οι προτεραιότητες τους μεταβιβάζονται στα παιδιά με ευαισθησία – αυτά τα θέματα της υποχρεωτικής «ατζέντας» είναι δυνατόν να παρεμποδίσουν τη δημιουργία στενής σχέσης ανάμεσα στους ίδιους και στο παιδί τους.
Οι στόχοι εμποδίζουν συχνά τους γονείς να ακούσουν ενσυναισθητικά (!) τα παιδιά τους.
Έτσι οι "προτεραιότητες" αποδεικνύονται μπούμερανγκ, υπονομεύοντας την ικανότητα των γονέων να επηρεάζουν τις αποφάσεις των παιδιών τους.
Στο επόμενο:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΊΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ ΕΝΑΝ «ΧΑΡΤΗ» ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ.
Για την αντιγραφή …
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου