ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ!
2η επιστολή προς Τιμόθεο 3: 8
Και με όποιο τρόπο ο Ιάννης και ο
Ιαμβρής αντιστάθηκαν στο Μωυσή, έτσι και αυτοί αντιστέκονται στην αλήθεια,
άνθρωποι διεφθαρμένοι στο νου, αδόκιμοι ως προς την πίστη. Αλλά δε θα προκόψουν περισσότερο· γιατί η ανοησία τους θα είναι
καταφανής σε όλους όπως έγινε και η ανοησία εκείνων.
Τελευταίες παραγγελίες
Σύνοψη πείρας
Παράδοση εις πιστούς
Μελετώντας τις 14 επιστολές του αποστόλου Παύλου, που γράφτηκαν κατά χρονικά διαστήματα από το 49 μ. Χ. μέχρι το 68 μ. Χ.
έχουμε μια εικόνα από την αποστολή που είχε από τον Θεόν Πατέρα και Κύριο Ιησού Χριστό (!) ώστε να αποτυπώσει γραπτά με κάθε λεπτομέρεια το μεγάλο σχέδιο του Θεού για την Σωτηρία του αμαρτωλού ανθρώπου.
Η μεγαλύτερη αποστολή ήταν να διατυπώσει τον Ιησού Χριστό ως τον Αρχιερέα της ομολογίας της πίστεως του Ευαγγελίου (!) έναντι του αρχιερατικού τύπου του Ααρών και της παράδοσης του Νόμου του Μωυσέως.
Αυτός ήταν και ο λόγος που οι Ιουδαίοι κατεδίωξαν μέχρι θανάτου (!) τον δούλο του Θεού.
Δείτε τι γράφει ο δούλος του Θεού, απευθυνόμενος προς τους Εβραίους:
Επειδή, ο νόμος, ο οποίος αποτελεί σκιά των μελλοντικών αγαθών, όχι την
ίδια την εικόνα των πραγμάτων,
δεν μπορεί ποτέ με τις ίδιες θυσίες που
προσφέρονται, πάντοτε, κάθε χρόνο, να τελειοποιήσει αυτούς που προσέρχονται.
Για τον λόγο ότι, τότε θα έπαυαν να προσφέρονται· δεδομένου ότι, οι
λατρευτές, αφού καθαρίστηκαν μια φορά, δεν θα είχαν πλέον καμιά συνείδηση
αμαρτιών.
Αλλά, με τις θυσίες αυτές γίνεται κάθε χρόνο ανάμνηση των αμαρτιών.
Επειδή, είναι αδύνατον το αίμα ταύρων και
τράγων να αφαιρεί αμαρτίες.
Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Ο απόστολος Παύλος ήταν εκλεγμένος απόστολος του Κυρίου Ιησού με αποκλειστικό αντικείμενο την Σωτηρία των Εθνών.
Πράγματι ίδρυσε πολλές Εκκλησίες μαζί με την συνεργασία ανθρώπων πιστών γύρω από αυτόν, που αριθμούνται περίπου σε 32 συνολικά.
Ο πλέον πιστός συνεργάτης εξ αυτών, ήταν ο Τιμόθεος.
Ακόμη, ένας αξιόπιστος συνεργάτης ήταν ο Τίτος.
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Ο απόστολος Παύλος ολοκληρώνοντας μια αποστολική διακονία στο έργο του Θεού, από το 44 μ. Χ μέχρι τον θάνατο | μαρτύριο του, το 68 μ. Χ. περίπου 24 χρόνια έζησε και απέκτησε πείρα όλων των θεμάτων που απασχολούν μια Εκκλησία, από την ίδρυση της και εντεύθεν.
Στις 2 επιστολές, που είναι και οι τελευταίες (!) αποτυπώνεται ακριβώς η μεγάλη αγωνία του δούλου του Θεού, για τις Εκκλησίες που ίδρυσε και ήταν:
1. Η υγιαίνουσα διδασκαλία και οι υγιείς λόγοι.
2. Τα κούφια λόγια και οι μύθοι που κυκλοφορούσαν.
3. Οι εχθροί μέσα στην Εκκλησία, τους οποίους και κατονόμασε.
4. Τα προσόντα για την εκλογή των επισκόπων της Εκκλησίας.
5. Η ανεργία των πιστών στο να εργάζονται καλά έργα.
ΑΠΟ ΤΗΝ 2Η ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΙΜΟΘΕΟ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς τον Τιμόθεο, τον ισόψυχο συνεργάτη του, που ο Παύλος άφησε στην Έφεσο, γράφει:
Υπόδειγμα υγιών λόγων, έχε αυτούς που άκουσες από εμένα με πίστη και
αγάπη που υπάρχει στη σχέση σου με το Χριστό Ιησού.
Την καλή παρακαταθήκη φύλαξέ την μέσω του Πνεύματος του Αγίου που
κατοικεί μέσα μας.
Ξέρεις αυτό, ότι με αποστράφηκαν όλοι αυτοί που είναι στην επαρχία της
Ασίας, από τους οποίους είναι ο Φύγελος και ο Ερμογένης.
Είθε να δώσει έλεος ο Κύριος στον οίκο του Ονησιφόρου, γιατί πολλές
φορές με ανακούφισε και την αλυσίδα μου δεν ντράπηκε,
αλλά αφού ήρθε στη Ρώμη, επιμελώς με αναζήτησε και με βρήκε.
Και ο Παύλος
συνεχίζει:
Φρόντισε να παρουσιάσεις τον εαυτό σου δόκιμο στο Θεό, εργάτη αντρόπιαστο,
που ορθοτομεί το λόγο της αλήθειας.
Και τα βέβηλα κούφια λόγια απόφευγέ τα·
γιατί αυτοί που τα λένε όλο και περισσότερο θα
προκόψουν στην ασέβεια
και ο λόγος τους θα καταφάγει και θα εξαπλωθεί σαν γάγγραινα. Από
αυτούς είναι ο Υμέναιος και ο Φίλητος,
οι οποίοι αστόχησαν ως προς την αλήθεια, λέγοντας πως η ανάσταση ήδη
έχει γίνει, και ανατρέπουν την πίστη μερικών.
Και ο Παύλος
συνεχίζει:
Και με όποιο τρόπο ο Ιάννης και ο Ιαμβρής αντιστάθηκαν στο Μωυσή, έτσι
και αυτοί αντιστέκονται στην αλήθεια, άνθρωποι διεφθαρμένοι στο νου, αδόκιμοι
ως προς την πίστη.
Αλλά δε θα προκόψουν περισσότερο·
γιατί η ανοησία τους θα είναι καταφανής σε
όλους όπως έγινε και η ανοησία εκείνων.
Και ο Παύλος
συνεχίζει:
Αλλά και όλοι όσοι θέλουν να ζουν ευσεβώς στο Χριστό Ιησού θα
καταδιωχτούν.
Ενώ κακοί άνθρωποι και απατεώνες θα προκόψουν
στο χειρότερο πλανώντας και πλανώμενοι.
Εσύ όμως μένε σ’ αυτά που έμαθες και πείστηκες, επειδή ξέρεις από
ποιους τα έμαθες·
Και ο Παύλος
συνεχίζει:
Γιατί θα υπάρξει καιρός που δε θα ανέχονται την
υγιή διδασκαλία, αλλά κατά τις δικές τους επιθυμίες θα μαζέψουν για τους
εαυτούς τους σωρό από δασκάλους, επειδή θα αισθάνονται φαγούρα στα αυτιά,
και αφενός θα αποστρέψουν την ακοή τους από την αλήθεια, αφετέρου θα
εκτραπούν προς τους μύθους.
Εσύ όμως πρόσεχε σε όλα, κακοπάθησε, κάνε έργο ευαγγελιστή, εκτέλεσε
πλήρως τη διακονία σου.
Και ο Παύλος
συνεχίζει:
Ο Αλέξανδρος ο χαλκουργός πολλά κακά μου έκανε· θα του αποδώσει ο
Κύριος κατά τα έργα του.
Από αυτόν και εσύ να φυλάγεσαι, γιατί πολύ αντιστάθηκε στα δικά μας
λόγια.
Κατά την πρώτη μου απολογία κανείς δε μου συμπαραστάθηκε, αλλά όλοι με
εγκατέλειψαν.
Είθε να μη λογιστεί εναντίον τους.
Αλλά ο Κύριος μου συμπαραστάθηκε και με ενδυνάμωσε, για να βεβαιωθεί
πλήρως το κήρυγμα από εμένα και να ακούσουν όλα τα έθνη·
και γλίτωσα από στόμα λέοντα.
Προς δε τον Τίτο, τον άξιο συνεργάτη του, που ο Παύλος άφησε στην Κρήτη, γράφει:
Αλλά φιλόξενος, φιλάγαθος, σώφρονας, δίκαιος, όσιος, εγκρατής,
προσκολλημένος στον πιστό λόγο σύμφωνα με τη διδαχή, για να είναι δυνατός επίσης να προτρέπει στη διδασκαλία την υγιή, και αυτούς που αντιλέγουν να ελέγχει.
Γιατί
υπάρχουν πολλοί που είναι και ανυπότακτοι, ματαιολόγοι και απατεώνες του νου,
μάλιστα αυτοί που προέρχονται από την περιτομή.
Αυτούς
πρέπει κανείς να αποστομώνει, οι οποίοι ανατρέπουν ολόκληρους οίκους,
διδάσκοντας αυτά που δεν πρέπει για χάρη αισχρού κέρδους.
Και ο Παύλος
συνεχίζει προς τον Τίτο:
Εσύ όμως μίλα αυτά που πρέπουν στην υγιή διδασκαλία.
Και ο Παύλος
συνεχίζει προς τον Τίτο:
Τους νεότερους ομοίως πρότρεπε να σωφρονούν
για όλα,
παρέχοντας
τον εαυτό σου πρότυπο καλών έργων, στη διδασκαλία να είσαι αδιάφθορος, να έχεις
σεμνότητα,
λόγο υγιή ακατάκριτο, για να ντραπούν οι αντίθετοι μην έχοντας να λένε κανένα κακό για μας.
Και ο Παύλος
συνεχίζει προς τον Τίτο:
Υπενθύμιζέ τους να υποτάσσονται στις αρχές και στις εξουσίες, να πειθαρχούν, να είναι έτοιμοι για κάθε έργο αγαθό,
κανέναν
να μη βλαστημούν, να είναι άμαχοι, επιεικείς,
να δείχνουν όλη την πραότητα προς όλους τους ανθρώπους.
Και ο Παύλος
συνεχίζει προς τον Τίτο:
Πιστός είναι αυτός ο λόγος·
και γι’ αυτά θέλω να διαβεβαιώνεις, για να φροντίζουν να προΐστανται σε καλά έργα εκείνοι που έχουν πιστέψει στο Θεό.
Αυτά
είναι καλά και ωφέλιμα στους ανθρώπους.
Ενώ τις μωρές συζητήσεις και γενεαλογίες και έριδες και μάχες για το μωσαϊκό νόμο να τις αποφεύγεις, γιατί είναι ανωφελείς και μάταιες.
Και ο Παύλος
συνεχίζει προς τον Τίτο:
Ας
μαθαίνουν επίσης και οι δικοί μας να προΐστανται σε καλά έργα για τις απαραίτητες
ανάγκες,
ώστε να
μην είναι άκαρποι.
Ας το δούμε μαζί:
1. Η 1η και η 2η επιστολή του Παύλους προς τον Τιμόθεο, ολοκληρώνει όλες τις εντολές και προτροπές του γέροντα Παύλου (!) προς τον ισόψυχο συνεργάτη του, ώστε να δώσει ειδικές παραγγελίες σε μερικούς (τινάς) στην Εκκλησία της Εφέσου.
2. Μαζί με τις ειδικές παραγγελίες να δώσει και τα κριτήρια, για πρώτη φορά (!) της εκλογής των Επισκόπων.
3. Η επιστολή του Παύλου προς τον Τίτο, ομοίως, να δώσει ειδικές παραγγελίες σε όλες της Εκκλησίες της Κρήτης.
4. Μαζί, επίσης, να δώσει και τα κριτήρια, για πρώτη φορά (!) της εκλογής των Επισκόπων της Κρήτης.
5. Τέλος, να συστήσει στους συνεργάτες του (!) να μην τεμπελιάζουν και αυτοί, αλλά να εργάζονται | να προΐστανται καλών έργων.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Έχεις μακρόχρονη πείρα (!) από την πνευματική ζωή μέσα στην Εκκλησία του Χριστού;
Σε απασχολούν ζητήματα κακών εργατών;
Εργάζεσαι εσύ, το αγαθό | το ευάρεστο | το τέλειο θέλημα του Θεού;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου